AB InBev

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 169

Re: AB InBev

Berichtdoor Fizmo » 05 Feb 2019 10:40

Ff de koers van AB Inbev wat ondersteunt gisterenavond :)

All in gegaan op AB Inbev voor een bedrag van zes cijfers :D

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3447

Berichtdoor jens_dev » 05 Feb 2019 10:48

Waarvan 4 na de komma (:
Naz-T liked last!
Never waste a good crisis

Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Fizmo » 05 Feb 2019 10:58

jens_dev schreef:Waarvan 4 na de komma (:

Nope, heb gisterenavond +/- 2000 aandelen gekocht van AB Inbev op NYSE. All in.

Jensen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 13

Berichtdoor Jensen » 05 Feb 2019 11:07

Fizmo schreef:

Waarom in ny?

Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Fizmo » 05 Feb 2019 11:14

Jensen schreef:
Fizmo schreef:

Waarom in ny?

Door men werk kan ek overdag geen aandelen kopen of verkopen. Enige moment is 's avonds dus dan heb ik geen andere mogelijkheid dan op NYSE te kopen.

Heb ook een beleggersrekening bij Interactive Brokers en alles staat daar in dollar dus moet men geld niet meer omwisselen.

Het is trouwens maar een tijdelijke investering. Vermoedelijk kwestie van een paar weken/maanden. Ik wacht in feite om positie te nemen in een ander aandeel op men watchlijst. En terwijl dak wacht kan ek evengoed een positie innemen op AB Inbev die in een licht stijgende trend zit en volop in herstelmodus.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3447

Berichtdoor jens_dev » 05 Feb 2019 11:20

Soit, het maakt geen zak uit hoeveel aandelen je hebt gekocht. Ik vind het wel gek dat je "all-in" gaat op AB InBev terwijl we je hier nooit horen. Waarom ben je zodanig overtuigd van AB InBev?

Fizmo schreef:Het is trouwens maar een tijdelijke investering. Vermoedelijk kwestie van een paar weken/maanden.

Oei, dat begint niet goed hé. Zeer speculatief dus. Zelfs een bedrijf in een defensieve sector is een riskante play op een dergelijk korte termijn. Een investering in AB InBev of Coca Cola voor > 10 jaar zou ik bijna risicoloos durven noemen. Enkele weken/maanden? Not so much.
Nephus liked last!
Never waste a good crisis

Brecht
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 58

Berichtdoor Brecht » 05 Feb 2019 11:39

Fizmo schreef:
Jensen schreef:
Fizmo schreef:

Waarom in ny?

Door men werk kan ek overdag geen aandelen kopen of verkopen. Enige moment is 's avonds dus dan heb ik geen andere mogelijkheid dan op NYSE te kopen.

Heb ook een beleggersrekening bij Interactive Brokers en alles staat daar in dollar dus moet men geld niet meer omwisselen.

Het is trouwens maar een tijdelijke investering. Vermoedelijk kwestie van een paar weken/maanden. Ik wacht in feite om positie te nemen in een ander aandeel op men watchlijst. En terwijl dak wacht kan ek evengoed een positie innemen op AB Inbev die in een licht stijgende trend zit en volop in herstelmodus.

Ik denk dat veel mensen overdag werken en geen aandelen kunnen kopen ;) Misschien eens limietorders uitproberen.
Ik zit overdag ook op mijn werk zonder mogelijkheid om aandelen te kopen/verkopen.
Gelukkig moet ik maar zelden aandelen kopen/verkopen :lol:

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2572

Berichtdoor vogelspotter » 05 Feb 2019 11:45

Nieuws
 Ondernemen
 Voeding & Drank

AB InBev koopt bron van succes Westvleteren

05 februari 2019 11:16

De bierbrouwer koopt alle aandelen van de invloedrijke bierwebsite Ratebeer. Dat is een bron vol data over bier.

Ratebeer is een van de invloedrijkste biersites ter wereld. De site ligt aan de basis van de wereldwijde faam die het Belgische trappistenbier Westvleteren vergaarde. Jarenlang stond Westvleteren 12 op de eerste plaats van de top 50 van beste bieren ter wereld die Ratebeer elk jaar maakt.

Die hitlijst maakt Ratebeer op basis van de recensies die gebruikers schrijven en de scores die ze aan bier geven. Dankzij zijn duizenden recensies is Ratebeer een enorm grote verzameling data over bier.

Speciaalbieren

Daarnaast is Ratebeer een toevluchtsoord voor mensen die bieren willen ontdekken van minder bekende brouwerijen. Precies dat type brouwers vormt al jaren een groot probleem voor AB InBev. Artisanale brouwers zorgen er - zeker in de Verenigde Staten - voor dat de bieren van AB InBev marktaandeel verliezen.

Twee jaar geleden kocht AB InBev via zijn dochter ZX Ventures een minderheid van de aandelen van Ratebeer. Nu koopt het de rest van de aandelen, kondigt ex-eigenaar Joe Tucker aan op de site. Hij kocht de site in 2001 van oprichter Bill Buchanan.

Toen AB InBev een jaar geleden een minderheid kocht, leidde dat tot consternatie bij de Ratebeer-leden. De criticasters vinden dat een belangenconflict ontstaat als een bierbrouwer eigenaar wordt van een bierrecensiesite. Ze vroegen zich ook af wat AB InBev doet met de data van Ratebeer.

Meetapparatuur installeren

De overname van Ratebeer is maar een van de digitale stappen die AB InBev de afgelopen jaren zette. Het lanceerde ook enkele bierwebshops, waaronder het Belgische Hopt.be. Ook op die manier kan AB InBev veel data verzamelen over bier.

In 2018 kocht AB InBev het Israëlische Weissbeerger. Dat databedrijf installeert meetapparatuur in cafés.

Die houdt bij hoeveel bier er wordt verkocht en wanneer bepaalde bieren in de smaak vallen. Door apparatuur in verschillende soorten cafés te installeren kan AB InBev ook in kaart brengen bij welk type klant een bier populair is. Dankzij zijn nieuwste aanwinst weet AB InBev dus welk bier populair is, op welke plaats en op welk tijdstip.

Jens Cardinaels,

Redacteur Ondernemen

Bron:"De Tijd"
cicero007 liked last!
AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard,Nyrstar,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen.
Verk.TomTom , Petro Brasileiro S/A ADR A.

Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Fizmo » 05 Feb 2019 11:56

jens_dev schreef:Soit, het maakt geen zak uit hoeveel aandelen je hebt gekocht. Ik vind het wel gek dat je "all-in" gaat op AB InBev terwijl we je hier nooit horen. Waarom ben je zodanig overtuigd van AB InBev?

Fizmo schreef:Het is trouwens maar een tijdelijke investering. Vermoedelijk kwestie van een paar weken/maanden.

Oei, dat begint niet goed hé. Zeer speculatief dus. Zelfs een bedrijf in een defensieve sector is een riskante play op een dergelijk korte termijn. Een investering in AB InBev of Coca Cola voor > 10 jaar zou ik bijna risicoloos durven noemen. Enkele weken/maanden? Not so much.

Inderdaad, louter op basis van technische analyse en de zware afstraffing van Inbev besloten om positie te nemen.

Nu, ik volg het AB Inbev forum wel hoor. Ik weet voldoende over het bedrijf om met voldoende kennis over te gaan tot aankoop. Fundamenteel weet ik ook wel hoe ab inbev er voor staat.

Sta op +37% voor dit jaar dus no big deal als dat nu 5 % stijgt of daalt. Zal het waarschijnlijk met moeite volgen de komende weken of maanden. Vanaf er een trendbreuk is of vanaf dat mijn aandeel op mijn watchlist koopwaardig is, stap ik uit. Elk opwaarts procentje is ondertussen mooi meegenomen.

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 803

Berichtdoor Banner » 05 Feb 2019 12:14

Fizmo schreef:

Hebt u teveel Leffe op? :)
cicero007 liked last!
Veni,Vidi,Vici.