AB InBev

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Gebruikersavatar
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2521
Lid geworden op: 26 Aug 2015 19:37
Locatie: Limburg
waarderingen: 2572
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor vogelspotter » 02 Feb 2019 09:29

Nieuws
 Ondernemen
 Voeding & Drank


AB InBev | 100 miljoen paar ogen


02 februari 2019 04:50

De rekenmeester, het echte verhaal achter de cijfers.


De weergoden lijken de vele fans van American football gunstig gezind: net nu de Super Bowl voor de deur staat, ziet het ernaar uit dat het polaire koudefront dat grote delen van de VS al geruime tijd in zijn greep houdt, dan toch langzaam wil wijken. Dat maakt het voor de Amerikanen makkelijker om naar vrienden of het café te trekken om samen te genieten van de sportwedstrijd.


Zondag is het zover. Dan strijden de Los Angeles Rams en de New England Patriots in Atlanta om de titel van beste team van de VS. American football mag ons misschien weinig of niet aanspreken, het is een van de grootste sportevenementen op de planeet. Waarschijnlijk zullen meer dan 100 miljoen Amerikanen aan de buis gekluisterd zitten om de strijd live te volgen.



50 miljoen

Het reclamebudget van AB InBev voor de Super Bowl kan oplopen tot ruim 50 miljoen dollar.


Dat is al decennia ideaal jachtterrein voor adverteerders. Maar die moeten daar wel fors voor in de buidel tasten. Amerikaanse media meldden dat het tv-station CBS, dat dit jaar de match mag uitzenden, 5,25 miljoen dollar (bijna 4,6 miljoen euro) vraagt voor een spotje van 30 seconden. Dat komt overeen met een slordige 175.000 dollar per seconde, een nieuw record. In 1967, bij de allereerste editie van de Super Bowl, volstond het om een cheque uit te schrijven van ruwweg 40.000 dollar. Voor de volle 30 seconden, welteverstaan.


De forse inflatie houdt miljardenconcerns als de bierbrouwer AB InBev niet tegen om er flink tegenaan te gaan. Het deels Amerikaanse (en deels Belgische) bedrijf is al jaren de exclusieve alcoholadverteerder tijdens de Super Bowl. Dit jaar zal de gigant niet minder dan 6 minuten en 25 seconden schermtijd inpalmen, met acht volwaardige spots en een reeks kleinere tussenkomsten. Nooit was dat meer. Hoeveel dat precies kost, is een goedbewaard geheim. De schattingen lopen op tot ruim 50 miljoen dollar.


AB InBev zet vijf merken in de schijnwerper, waaronder Stella Artois, en huurde voor zijn spots de bekende acteurs Sarah Jessica Parker en Jeff Bridges in, die in de huid van hun personages Carrie Bradshaw (uit ‘Sex and the City’) en The Dude (‘The Big Lebowski’) kruipen. Er is een goede reden waarom het wat mag kosten voor het bedrijf dat erom bekendstaat te letten op de kleintjes: de verkoop van zijn bieren staat onder druk in de VS, de grootste markt van AB InBev. De Amerikanen schakelen van klassiekers als Budweiser almaar meer over naar artisanale en importbieren, wijn en sterkedrank.


Sinds de overname van Budweiser-brouwer Anheuser-Busch door InBev in 2008 is het marktaandeel van de onderneming in de VS elk jaar afgekalfd, op één jaar na. Volgens het onderzoeksbureau Euromonitor heeft ze er nog 36,4 procent van de bierverkoop in handen. Vorig jaar ging er waarschijnlijk weer 0,5 procentpunt af, na 0,75 punt in 2017. Dat lijkt niet veel, maar de trend blijft negatief.


De groep is ervan overtuigd dat ze in staat is het tij te keren, maar niet iedereen deelt die mening. ‘Het is een supertanker en die draai je niet zomaar’, zegt de Londense gespecialiseerde analist Trevor Stirling. AB InBev gooide al nieuwe versies van Bud en Bud Light op de markt, waaronder Bud Light Orange, gebrouwen met sinaasappelschillen. Dat klinkt weinig smakelijk voor Belgische bieraficionado’s. Toch werd het een van de succesvolste nieuwigheden van 2018.


De marketingmiljoenen van AB InBev gaan ook meer en meer naar lokale campagnes in de VS. Maar nationale inspanningen zoals de Super Bowl blijven belangrijk, in de hoop zo veel mogelijk aandacht te vangen van die ruim 100 miljoen paar ogen.

Bert Broens,

Journalist Ondernemen

Bron:"De Tijd"
Jensen liked last!
AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard,Nyrstar,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen.
Verk.TomTom , Petro Brasileiro S/A ADR A.


Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen



powered by Surfing Waves

Gebruikersavatar
jens_dev
Forum elite
Forum elite
Berichten: 7623
Lid geworden op: 17 Dec 2012 15:13
waarderingen: 3447
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor jens_dev » 03 Feb 2019 09:58

Ze vergeten Michelob te vermelden, het snelst groeiende bier in de States. Die reclamespot met The Dude wil ik wel eens zien (:
Never waste a good crisis

Gebruikersavatar
jens_dev
Forum elite
Forum elite
Berichten: 7623
Lid geworden op: 17 Dec 2012 15:13
waarderingen: 3447
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor jens_dev » 03 Feb 2019 10:04

Aaaah, hier is ie:
https://youtu.be/0KSNHGxbt1A

43s en een stevige vergoeding voor Jeff Bridges en horseface uit Sex and the City. Dat gaat ons een stevige duit kosten, Kev!
BRT liked last!
Never waste a good crisis

Gebruikersavatar
Dirk19
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3714
Lid geworden op: 04 Mei 2012 17:19
waarderingen: 2281
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor Dirk19 » 03 Feb 2019 10:08

jens_dev schreef:Aaaah, hier is ie:
https://youtu.be/0KSNHGxbt1A

43s en een stevige vergoeding voor Jeff Bridges en horseface uit Sex and the City. Dat gaat ons een stevige duit kosten, Kev!


Gezien de cultstatus van de film 'The Big Lebowski' is dit een meesterzet, dit reclamespotje :geek:

Gebruikersavatar
Lotus
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2636
Lid geworden op: 22 Mei 2013 14:58
waarderingen: 511
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor Lotus » 03 Feb 2019 10:26

Even iets anders dan übertrollen en reclames van 1 seconde ;) niemand die dit nieuws zag?


AB Inbev vangt bot in taptwist met Heineken
Gepubliceerd op 1 feb 2019 om 12:37

DEN HAAG (AFN) - Anheuscher-Busch Inbev heeft grotendeels bot gevangen bij de rechtbank in Den Haag. Het bierconcern eiste in een kort geding inzage in gegevens van Heineken, om te bewijzen dat zijn concurrent inbreuk maakt op bepaalde patenten. De rechter oordeelde evenwel dat Heineken het grootste deel van de opgevraagde informatie geheim mag houden.

Het kort geding is een van de vele hoofdstukken in een langer patentgeschil tussen de twee biergiganten. Ze beschuldigen elkaar ervan bepaalde Amerikaanse patenten op hun nieuwe thuistapsystemen te schenden. Insteek van de twist is het weren van elkaars producten van de Amerikaanse markt.

Veel van de opgeëiste documenten waarmee AB Inbev zijn zaak wil ondersteunen, bevatten volgens de rechter bedrijfsgeheimen. Openbaarmaking daarvan zou een te ingrijpende maatregel zijn voor Heineken, te meer omdat het allerminst zeker is dat de patentclaims van AB Inbev terecht zijn. Heineken moet van de rechter wel enkele exemplaren van zijn zogeheten bag-in-containers overhandigen aan AB Inbev.
charel01 liked last!

Nephus
Forum verkenner
Forum verkenner
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 Sep 2015 21:24
waarderingen: 20
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor Nephus » 03 Feb 2019 11:18

Dirk19 schreef:
jens_dev schreef:Aaaah, hier is ie:
https://youtu.be/0KSNHGxbt1A

43s en een stevige vergoeding voor Jeff Bridges en horseface uit Sex and the City. Dat gaat ons een stevige duit kosten, Kev!


Gezien de cultstatus van de film 'The Big Lebowski' is dit een meesterzet, dit reclamespotje :geek:


Of net niet. Er is, zoals al vaak vernoemd, een grote tegenstand onder de veelal jongere Amerikanen tegen Bud of Stella. Maar ook tegen de industriële brol van Molsen Coors bvb. Het “misbruiken van The Dude” levert net veel kritiek op bij de craft beer voorstanders. Jeff Bridges postte enkele weken geleden een voorstukje waardoor het leek of er een vervolg kwam.

Gebruikersavatar
Dirk19
Premiummember
Premiummember
Berichten: 3714
Lid geworden op: 04 Mei 2012 17:19
waarderingen: 2281
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor Dirk19 » 03 Feb 2019 11:23

Nephus schreef:
Dirk19 schreef:
jens_dev schreef:Aaaah, hier is ie:
https://youtu.be/0KSNHGxbt1A

43s en een stevige vergoeding voor Jeff Bridges en horseface uit Sex and the City. Dat gaat ons een stevige duit kosten, Kev!


Gezien de cultstatus van de film 'The Big Lebowski' is dit een meesterzet, dit reclamespotje :geek:


Of net niet. Er is, zoals al vaak vernoemd, een grote tegenstand onder de veelal jongere Amerikanen tegen Bud of Stella. Maar ook tegen de industriële brol van Molsen Coors bvb. Het “misbruiken van The Dude” levert net veel kritiek op bij de craft beer voorstanders. Jeff Bridges postte enkele weken geleden een voorstukje waardoor het leek of er een vervolg kwam.


Missie geslaagd, want iedereen praat dus over Inbev ;)
Er bestaat geen negatieve reclame volgens marketeers, en ik volg dat wel: toen Renault Vilvoorde sloot zeiden veel mensen dat ze nooit nog een Renault zouden kopen. Ironisch genoeg waren de verkoopcijfers van Renault vlak na de commotie veel beter...

Of-topic: liever geen vervolg op de film zelf, want dat kan nooit zo goed zijn als het origineel ;)

Gebruikersavatar
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2521
Lid geworden op: 26 Aug 2015 19:37
Locatie: Limburg
waarderingen: 2572
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor vogelspotter » 03 Feb 2019 17:13

Nieuws
 Ondernemen
 Voeding & Drank


Super Bowl moet Amerikaanse markt reanimeren voor AB InBev


03 februari 2019 15:58

AB InBev rekent op de Super Bowl om de Amerikaanse markt weer enthousiast te krijgen. Dat is niet onbelangrijk, in de strijd met zijn enorme schuldenberg.


Vannacht is het zover. Dan strijden de Los Angeles Rams en de New England Patriots in Atlanta om de titel van beste team van de VS. American football mag ons misschien weinig of niet aanspreken, het is een van de grootste sportevenementen op de planeet. Waarschijnlijk zullen meer dan 100 miljoen Amerikanen aan de buis gekluisterd zitten om de strijd live te volgen.



50 miljoen

Het reclamebudget van AB InBev voor de Super Bowl kan oplopen tot ruim 50 miljoen dollar.


Dat is al decennia ideaal jachtterrein voor adverteerders. Maar die moeten daar wel fors voor in de buidel tasten.


Amerikaanse media meldden dat het tv-station CBS, dat dit jaar de match mag uitzenden, 5,25 miljoen dollar (bijna 4,6 miljoen euro) vraagt voor een spotje van 30 seconden. Dat komt overeen met een slordige 175.000 dollar per seconde, een nieuw record. In 1967, bij de allereerste editie van de Super Bowl, volstond het om een cheque uit te schrijven van ruwweg 40.000 dollar. Voor de volle 30 seconden, welteverstaan.


De forse inflatie houdt miljardenconcerns als de bierbrouwer AB InBev niet tegen om er flink tegenaan te gaan. Het deels Amerikaanse (en deels Belgische) bedrijf is al jaren de exclusieve alcoholadverteerder tijdens de Super Bowl.


Dit jaar zal de gigant niet minder dan 6 minuten en 25 seconden schermtijd inpalmen, met acht volwaardige spots en een reeks kleinere tussenkomsten. Nooit was dat meer. Hoeveel dat precies kost, is een goedbewaard geheim. De schattingen lopen op tot ruim 50 miljoen dollar.


The Dude


AB InBev zet vijf merken in de schijnwerper, waaronder Stella Artois, en huurde voor zijn spots de bekende acteurs Sarah Jessica Parker en Jeff Bridges in, die in de huid van hun personages Carrie Bradshaw (uit ‘Sex and the City’) en The Dude (‘The Big Lebowski’) kruipen.


De Super Bowl-spot met Sarah Jessica Parker en Jeff Bridges.


Er is een goede reden waarom het wat mag kosten voor het bedrijf dat erom bekendstaat te letten op de kleintjes: de verkoop van zijn bieren staat al jaren onder druk in de VS, de grootste markt van AB InBev. De Amerikanen schakelen van klassiekers als Budweiser almaar meer over naar artisanale en importbieren, wijn en sterke drank.


Sinds de overname van Budweiser-brouwer Anheuser-Busch door InBev in 2008 is het marktaandeel van de onderneming in de VS elk jaar afgekalfd, op één jaar na. Volgens het onderzoeksbureau Euromonitor heeft ze er nog 36,4 procent van de bierverkoop in handen. Vorig jaar ging er waarschijnlijk weer 0,5 procentpunt af, na 0,75 punt in 2017. Dat lijkt niet veel, maar de trend blijft negatief.


Dat is wel degelijk een grote bron van zorgen bij AB InBev. Want hoewel de groep 'slechts' 20,5 procent van zijn volumes draait in de VS, is de zeer rendabele Noord-Amerikaanse markt wel goed voor meer dan 31 procent van de bedrijfswinst.


Met andere woorden: het bedrijf boekt nog steeds aardige marges op zijn verkoop in de VS (en een stukje Canada). En die marges zijn van groot belang voor een bedrijf dat soms wordt beschouwd als 'een schuldenberg die als bijberoep ook wat pinten tapt'.


Sinaasappelschillen


De groep is ervan overtuigd dat ze in staat is het tij te keren, maar niet iedereen deelt die mening.


‘Het is een supertanker en die draai je niet zomaar’, zegt de Londense gespecialiseerde analist Trevor Stirling. AB InBev gooide al nieuwe versies van Bud en Bud Light op de markt, waaronder Bud Light Orange, gebrouwen met sinaasappelschillen. Dat klinkt weinig smakelijk voor Belgische bieraficionado’s. Toch werd het een van de succesvolste nieuwigheden van 2018.


De marketingmiljoenen van AB InBev gaan ook meer en meer naar lokale campagnes in de VS. Maar nationale inspanningen zoals de Super Bowl blijven belangrijk, in de hoop zo veel mogelijk aandacht te vangen van die ruim 100 miljoen paar ogen.


Bron:"De Tijd"
charel01 liked last!
AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard,Nyrstar,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen.
Verk.TomTom , Petro Brasileiro S/A ADR A.

Gebruikersavatar
Lotus
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2636
Lid geworden op: 22 Mei 2013 14:58
waarderingen: 511
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor Lotus » 03 Feb 2019 20:39

Mannen zijn veel minder gevoelig voor commercie dan vrouwen, die bedragen voor commercials begrijp ik dan ook niet goed. Tijdens de superbowl zijn de pauzes ook vooral het moment om wat eten en drinken te pakken en het toilet te bezoeken. Het resultaat is ook bijna niet meetbaar maar geld genoeg dus waarom niet? :)

Gebruikersavatar
homer bundy
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2227
Lid geworden op: 09 Jan 2012 13:38
waarderingen: 3701
Contact:

Re: AB InBev

Berichtdoor homer bundy » 04 Feb 2019 00:34

De reclamespotjes van ABI voor de super bowl: Budweiser, Stella Artois en Michelob

https://newrepublic.com/article/153016/ ... ate-change
panamapapers liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"