AB InBev

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

sigaar
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 84

Re: AB InBev

Berichtdoor sigaar » 11 Jan 2019 10:13

Kootpenne schreef:Een goed gevoel hou ik hier toch niet aan over. Ik vergelijk het met de herfinanciering van je woning maar in dit geval doe je dit niet omdat de rentes laag staan. Integendeel je gaat meer intresten betalen over een langere periode. Dit zijn vele miljoenen winsten die in rook opgaan voor de aandeelhouder.

toch ene die het doorheeft... de rest zal het hardleers moeten ondervinden vrees ik.
En naar die fabeltjes van KBC kun je best niet teveel luisteren :D

Een volgende stap zal zijn het dividend volledig schrappen bij de volgende cijfers die naar mijn verwachting opnieuw dramatisch gaan zijn.
Als ze nu al rekenen dat ze de schuld tot 2025 niet met de gewone winst uit de markt kunnen nemen voorspelt dit weinig goeds, ik denk dat er mogelijk opnieuw een klap van -10% zit aan te komen. Aandeelhouder kunnen beter 28 februari alvast heel dik omcirkelen !
Klane liked last!

powered by Surfing Waves

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 459

Berichtdoor joachimds » 11 Jan 2019 10:15

sigaar schreef:
NewB76 schreef:Dus als Ab-Inbev deze obligaties terug kan inkopen,dan zullen hun inkomsten wel voldoende hoog zijn , en dus hun omzet ook !
En hun schulden dalen dan ook !

Keep on dreaming…
integendeel, ze moeten geld op langere termijn gaan lenen tegen TORENHOGE rentes om hun korter lopende schulden te kunnen terugbetalen.

Tel maar uit wat dat alleen al aan rente gaat kosten per jaar. Vorig jaar nog amper 4 miljard winst.
Aan een rente van 4% op een schuldenberg van 100 miljard gaat alle winst op aan rentelasten alleen al, met het afbouwen van de gigantische schuld wordt dan niet eens begonnen.
Dit bedrijf gaat decennia nog weinig opleveren voor de aandeelhouders, alle winst gaat naar de obligatiehouders gaan.

En dat wordt dan als "goed nieuws" ontvangen. :D

En nu betalen ze 0 euro interesten of zo? Zoals hiervoor aangehaald bedraagt de rentelast 245M meer op jaarbasis en niet '4 miljard dus er is geen winst meer over'. Ze kopen zich wel 20 jaar buffer ruimte om van het gezever dat in de markt leeft af te zijn 'de rente stijgt en er moet geherfinancierd worden'.

Maar je hebt wel een punt over de interest voeten, hun "rentecurve" is hoog maar bijna plat. Op 6 jaar 4.15, op 20 jaar 5.45 en op 40 jaar 5.8 .... Als je daarmee geconfronteerd wordt, kun je maar beter de 'achterkant' van de je curve gebruiken, want zoals je waarschijnlijk wel weet, hoe langer je duration, hoe goedkoper om te herfinancieren eens de rentes echt stijgen.

Ze hebben toch ook al 1 miljard niet geherfinancierd, dus 1% minder schuld :clap:

Overigens zijn de artikels op de Tijd wel hilarisch. "een anoniem bron" hier en daar in hun artikel. Artikel van deze ochtend 08:07
Het grootste deel van de herfinanciering zou een obligatielening zijn met een looptijd van 40 jaar die een rendement biedt dat 2,75 procentpunten hoger is dan Amerikaans staatspapier, hoorde Bloomberg van een betrouwbare bron.

Er is al sinds gisteren avond een press release met de tranches :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door joachimds op 11 Jan 2019 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 78

Berichtdoor NewB76 » 11 Jan 2019 10:18

Ze kopen voor 16.5 miljard in, ze nemen nieuwe obligaties op voor 15.5 miljard. Daalt dan hun schuld niet met 1 miljard ? en ze hebben een langere looptijd .

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3873

Berichtdoor jens_dev » 11 Jan 2019 10:26

integendeel, ze moeten geld op langere termijn gaan lenen tegen TORENHOGE rentes om hun korter lopende schulden te kunnen terugbetalen.

Tel maar uit wat dat alleen al aan rente gaat kosten per jaar. Vorig jaar nog amper 4 miljard winst.
Aan een rente van 4% op een schuldenberg van 100 miljard gaat alle winst op aan rentelasten alleen al, met het afbouwen van de gigantische schuld wordt dan niet eens begonnen.
Dit bedrijf gaat decennia nog weinig opleveren voor de aandeelhouders, alle winst gaat naar de obligatiehouders gaan.

En dat wordt dan als "goed nieuws" ontvangen. :D

Wie spot alle denkfouten en leugens in deze post?
- Bv. ABI boekte vorig jaar $8 miljard winst. Hoe kan je vertrouwen op wat iemand zegt als die persoon zelf geen eenvoudige informatie kan opzoeken?
- Vervolgens wordt gesteld dat die fictieve "4 miljard winst" integraal wordt opgesoupeerd door een hogere rente op de schuld, wat uiteraard niet klopt, zoals ik in mijn vorige post heb gesimuleerd. Het gaat over een extra bedrag van circa $245m, dat makkelijk zal worden opgevangen door een stijgende operationele kasstroom.
- Hoeveel geld gaat naar de schuldhouders en hoeveel naar de aandeelhouders? Opnieuw zeer makkelijk te bepalen, maar sigaar doet die moeite niet. Hij antwoordt liever vanuit zijn buikgevoel.
> De net interest expense zal door deze herfinanciering dit jaar stijgen van circa $3,9B naar $4,15B en in de jaren nadien opnieuw dalen door een versnelde schuldafbouw.
> De winst voor de aandeelhouders zal dit jaar wellicht boven de $9B uitkomen, of zo'n €4 per aandeel.
NewB76 liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

juststarted
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor juststarted » 11 Jan 2019 10:30

CFO heeft op 4 januari zijn opties uitgeoefend https://www.trivano.com/aandeel/felipe- ... 47.insider
Dan rekende hij ook niet op een koersstijging, of zie ik dit verkeerd?

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 459

Berichtdoor joachimds » 11 Jan 2019 10:36

Zijn paar miljoen andere zijn niet verkocht...

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 386

Berichtdoor reteiP » 11 Jan 2019 10:39

Ik vind de huidige prijs van ABI wel fair.
Nog eerder aan de goedkope kant, maar er zijn de voorbije maanden wel meerdere aandelen naar "goedkoop" overgeheld.
NewB76 liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3873

Berichtdoor jens_dev » 11 Jan 2019 10:53

Daar ben ik het mee eens. Alleen gebeurt het niet vaak dat je een bedrijf zoals ABI, met al zijn kwaliteiten, eerder goedkoop kunt oppikken. In normale omstandigheden noteert zo'n aandeel altijd aan een premie.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Bastos
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Berichtdoor Bastos » 11 Jan 2019 11:08

Oei we gaan omhoog

peterbxl
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Berichtdoor peterbxl » 11 Jan 2019 11:08

sigaar schreef:
Kootpenne schreef:Een goed gevoel hou ik hier toch niet aan over. Ik vergelijk het met de herfinanciering van je woning maar in dit geval doe je dit niet omdat de rentes laag staan. Integendeel je gaat meer intresten betalen over een langere periode. Dit zijn vele miljoenen winsten die in rook opgaan voor de aandeelhouder.

toch ene die het doorheeft... de rest zal het hardleers moeten ondervinden vrees ik.
En naar die fabeltjes van KBC kun je best niet teveel luisteren :D

Een volgende stap zal zijn het dividend volledig schrappen bij de volgende cijfers die naar mijn verwachting opnieuw dramatisch gaan zijn.
Als ze nu al rekenen dat ze de schuld tot 2025 niet met de gewone winst uit de markt kunnen nemen voorspelt dit weinig goeds, ik denk dat er mogelijk opnieuw een klap van -10% zit aan te komen. Aandeelhouder kunnen beter 28 februari alvast heel dik omcirkelen !

Wel kijk eens aan wat er gebeurt na je post ;-) Had wel eens verwacht dat we 10% op één dag gingen stijgen maar bij goei resultaten. Of is AB Inbev rating weer omhoog gegaan door uitgifte obligaties...
Laatst gewijzigd door peterbxl op 11 Jan 2019 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen