AB InBev

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3253

Re: AB InBev

Berichtdoor jens_dev » 17 Okt 2018 18:31

Het klopt dat de langetermijnrente een impact heeft op de koers. Op de waarde van ABI is die impact veel kleiner omdat het leeuwendeel van de schuld een vaste rente heeft en nog zeer lang loopt. Nogmaals, als alles op wieltjes liep zou de koers boven de €100 noteren. Het is net interessant omdat er overdreven veel negativiteit in de huidige koers wordt verrekend.

US treasuries op 10 jaar en koersontwikkeling ABI in VS:
us.png

Lotus schreef:Een aandeel waar op termijn niet veel mis mee kan gaan? Heel veel aandeelhouders wachten anders al heel lang op een positief rendement hier.

2 jaar in het slechtste geval. Terwijl omzet en winst in die periode alleen maar zijn gestegen (en zullen blijven stijgen in de komende jaren). M.a.w. de multiples zijn gedaald.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Never waste a good crisis

Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2424

Berichtdoor Beheerder » 17 Okt 2018 21:16

Inmiddels in de VS loopt het verlies voor BUD op tot ruim -2% en de FED kwam met nieuws:

Fed Minutes: Fed Reiterates Gradual Rate Hikes Amid Strong Economic Growth
sanderus liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 17 Okt 2018 21:33

Je vergeet rekening te houden met beweging van €/$. Koers in VS is gewoon exact dezelfde als slotkoers hier, ondanks grotere procentuele daling.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 17 Okt 2018 21:42

Volgens mij daalt de koers wel verder in de VS zelfs na rekening houden met EUR/USD:

Toen de slotkoers in Brussel om 17:35 werd bepaald noteerde BUD $84,22 en inmiddels $83,65 = -0,68%
EUR/USD om 17:35 1,154 en nu 1,151 = -0,26%

Ok het is deels door de sterkere dollar een beetje gecompenseerd maar de daling in de VS blijft doorzetten sinds het slot in Europa.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 17 Okt 2018 22:04

Gek dan dat de huidige koers in VS aan de huidige wisselkoers netjes overeenkomt met de slotkoers hier ;) nu goed, dit is muggenziften.
Beheerder liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 17 Okt 2018 22:33

Top op de cent nauwkeurig inderdaad :oops:

peterbxl
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 19

Berichtdoor peterbxl » 19 Okt 2018 10:17

We kunnen nu blijven schrijven over de koers van dit aandeel en hoe het hier geraakt is maar één ding is zeker.
Ik verwacht een top statement, sharp as a knife, van Brito dat dit aandeel weer in positieve sferen brengt.
Geen slideware speech maar eentje die aankomt en blijft hangen.
Knippen dividend of andere zaken, maakt mij niet uit, maar het zal haarscherp moeten zijn en aankomen als zeer positief
'Back into the believe' voor dit bedrijf is dringend nodig. Super gezond bedrijf maar men ziet/gelooft het niet meer, dus ideaal om een aantal beslissingen te maken.

Hij heeft zijn kans op 25/10 en ik geloof in hem.
Tdv liked last!

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 215

Berichtdoor Msb12i » 19 Okt 2018 10:29

peterbxl schreef:We kunnen nu blijven schrijven over de koers van dit aandeel en hoe het hier geraakt is maar één ding is zeker.
Ik verwacht een top statement, sharp as a knife, van Brito dat dit aandeel weer in positieve sferen brengt.
Geen slideware speech maar eentje die aankomt en blijft hangen.
Knippen dividend of andere zaken, maakt mij niet uit, maar het zal haarscherp moeten zijn en aankomen als zeer positief
'Back into the believe' voor dit bedrijf is dringend nodig. Super gezond bedrijf maar men ziet/gelooft het niet meer, dus ideaal om een aantal beslissingen te maken.

Hij heeft zijn kans op 25/10 en ik geloof in hem.

Een hoge schuldgraad in een periode van stijgende rentes is geen "defensive" investment waardoor het aandeel niet zo aantrekkelijk is. We zien dit ook dat het aandeel in een dalende trend zit sinds de renteverhoging van de Fed in Februari.

Deze trend zal mogelijks veranderen als er een structurele oplossing wordt geboden samen met solide cijfers op 25/10.

De markt heeft er alleszins niet zoveel vertrouwen in als u.

Ik heb zojuist een kleine positie ingenomen en volg het mee op.
peterbxl liked last!
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 19 Okt 2018 10:43

De gemiddelde rente op hun schuld bedraagt 3,7% en ligt voor lange tijd vast. De LT-rente in de VS bedraagt nu 3,2%. Stel dat die stijgt naar 4% over 6 maanden - iets waar ik niet in geloof en iets wat een zware algemene correctie zou veroorzaken - zou de effectieve impact op de rente die ABI betaalt zeer klein zijn. En tegen de tijd dat er wél geherfinancierd moet worden aan een hogere rente (dus > 3,7%) zal de nettoschuld uitgedrukt in $ een stuk lager zijn, waardoor de rentelast in $ niet noodzakelijk zou stijgen ondanks de hogere rente. Maar wees maar zeker dat een snelle stijging van de LT-rente in de VS de koers van ABI verder zou onderuithalen.

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 215

Berichtdoor Msb12i » 19 Okt 2018 10:49

jens_dev schreef:De gemiddelde rente op hun schuld bedraagt 3,7% en ligt voor lange tijd vast. De LT-rente in de VS bedraagt nu 3,2%. Stel dat die stijgt naar 4% over 6 maanden - iets waar ik niet in geloof en iets wat een zware algemene correctie zou veroorzaken - zou de effectieve impact op de rente die ABI betaalt zeer klein zijn. En tegen de tijd dat er wél geherfinancierd moet worden aan een hogere rente (dus > 3,7%) zal de nettoschuld uitgedrukt in $ een stuk lager zijn, waardoor de rentelast in $ niet noodzakelijk zou stijgen ondanks de hogere rente. Maar wees maar zeker dat een snelle stijging van de LT-rente in de VS de koers van ABI verder zou onderuithalen.

Klopt,

De bankensector zal terug interessanter worden als investering door de rentestijgingen.

Hoewel men ING positie nog altijd klappen krijgt :think:
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.