AB InBev

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 166

Re: AB InBev

Berichtdoor Icksray-1979 » 14 Mei 2018 08:41

De tijd vandaag:

Lagere koersdoelen voor AB InBev
Twee beurshuizen zetten de schaar in hun koersdoel voor AB InBev ABI0,00% . Het Duitse onafhankelijke beurshuis Independent Research laat zijn koersdoel zakken van 108 tot 98 euro, maar handhaaft zijn koopadvies.

iets gelijkaardigs gebeurt bij CFRA Research. De Amerikanen verlagen hun koersdoel van 105 tot 90 euro.
charel01 liked last!
Econocom - ArcelorMittal - Thrombogenics

cicero007
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 350

Berichtdoor cicero007 » 14 Mei 2018 09:13

Ondank de lagere koersdoelen: bijgekocht bij opening aan 79.80€.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen ...

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 203

Berichtdoor gert » 14 Mei 2018 09:14

bij die grote beurshuizen is er een verplichting naar de analisten toe om hun koersdoelen aan te passen aan de koersevolutie. Met hun verlagingen lopen ze dus achter de feiten aan. Dus beter niet teveel aandacht besteden aan dergelijke zaken

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 440

Berichtdoor Lotus » 14 Mei 2018 09:35

Het gemiddelde van die koersdoelen is nog steeds erg positief in vergelijking met de koers nu. Ik zal eens zien of ik vanmiddag of vanavond een overzicht kan plaatsen van de laatste 10 afgegeven koersdoelen en adviezen. Met de huidige koers zal het algemene beeld positief zijn.

_Jack_
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor _Jack_ » 14 Mei 2018 09:41

Ik heb deze ochtend ook ingekocht (79,8) om mijn gemiddelde wat te verlagen.
Want vorige instap was zo wat op het hoogste moment van de afgelopen tijd (93 euro).
Amazon-Pharm-Mithra-Disney-Atos-Google-St.L.Aberd-United Tech-BoneThera-Samsung-Biocartis-Maersk-MDXHealth-Logitech-Econoc-ReckBenck-VW-Melexis-Agfa-Inbev-Moet Hennessy-Sipef-Novartis

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 305

Berichtdoor reteiP » 14 Mei 2018 09:56

_Jack_ schreef:Ik heb deze ochtend ook ingekocht (79,8) om mijn gemiddelde wat te verlagen.
Want vorige instap was zo wat op het hoogste moment van de afgelopen tijd (93 euro).

Niet dat ik AB Inbev niet koopwaardig vind. Maar toch 1 beleggingswijsheid: "never double down on highly leveraged positions"

http://brontecapital.blogspot.be/2017/0 ... -down.html

_Jack_
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor _Jack_ » 14 Mei 2018 10:00

reteiP schreef:
_Jack_ schreef:Ik heb deze ochtend ook ingekocht (79,8) om mijn gemiddelde wat te verlagen.

Niet dat ik AB Inbev niet koopwaardig vind. Maar toch 1 beleggingswijsheid: "never double down on highly leveraged positions"

I know, maar ik geloof er ook gewoon nog wel in.
Dus toch maar even gebruik gemaakt van wat volgens mij toch wel ongeveer de bodem was.
Amazon-Pharm-Mithra-Disney-Atos-Google-St.L.Aberd-United Tech-BoneThera-Samsung-Biocartis-Maersk-MDXHealth-Logitech-Econoc-ReckBenck-VW-Melexis-Agfa-Inbev-Moet Hennessy-Sipef-Novartis

Jensen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Berichtdoor Jensen » 14 Mei 2018 15:28

reteiP schreef:Niet dat ik AB Inbev niet koopwaardig vind. Maar toch 1 beleggingswijsheid: "never double down on highly leveraged positions"

"Highly levered business models"

Niet van toepassing op ABI denk ik.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 305

Berichtdoor reteiP » 14 Mei 2018 15:37

Jensen schreef:
reteiP schreef:Niet dat ik AB Inbev niet koopwaardig vind. Maar toch 1 beleggingswijsheid: "never double down on highly leveraged positions"

Behalve dat ze in hun eigen presentatie over de hoge leverage spreken en die verlagen als eerste doel hebben?

Anderzijds is ABI wel een Coca Cola achtige business, dus als je dan toch ergens een uitzondering wil maken zou ik het snappen in dit geval.

Jensen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11

Berichtdoor Jensen » 14 Mei 2018 15:49

reteiP schreef:
Jensen schreef:

Behalve dat ze in hun eigen presentatie over de hoge leverage spreken en die verlagen als eerste doel hebben?

Anderzijds is ABI wel een Coca Cola achtige business, dus als je dan toch ergens een uitzondering wil maken zou ik het snappen in dit geval.

Juist, daar doelde ik op. Het feit dat ze hoge schulden hebben staat hier los van.
Het business model is niet "highly levered" zoals het in uw artikel besproken wordt.