AB InBev

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 290

Re: AB InBev

Berichtdoor 14-11-2014 » 12 Mei 2018 17:43

Bijna iedereen hier durft zijn of haar kwetsbaarheid aan te geven met de posities die in bezit zijn. Als iemand dan op bijna elk onderwerp alleen maar negatief komt doen en nog net niet anderen uitlacht is dat een vorm van trollen op dit forum. Het is makkelijk kritiek te hebben op alles en iedereen, vooral wanneer uzelf niet kwetsbaar op durft te stellen. Ik zie het inmiddels als een zielige tijdsbesteding van iemand.

Ach gut, nog meer oenige of onjuiste verhalen en ad homs. In elk geval is de fantasie rijk. Bijpassende forumreglementen mag u er zelf bijzoeken, maar ik heb goed onthouden dat mijn posities off-topic zijn verklaard, dat ik onvoorwaardelijk gedoogd wordt, dat de prijs voor iedereen blijkbaar is dat u dan op uw manier helemaal leeg mag lopen, en dat iedereen al eerder een tip kreeg om uzelf ervan te verlossen: http://beursig.com/forum/ucp.php?i=zebra&mode=foes&add=14-11-2014. Doen!

Ik heb wel een genegeerd verzoek gekregen om vaker namen te noemen, maar in tegenstelling tot anderen reageer ik vaker op inhoud dan op een persoon en/of posities.

Alleen de zielige tijdsbesteding zou kunnen kloppen; het overige speelt zich niet tussen mijn oren af. Dat het risico niet aan de onderkant zit, is blijkbaar ook negatief. Nou ja, volgens u dan. Een erkend verschil van mening kan wel zijn dat het suggereren van WK-kosten in Q1, zonder zelfreinigend vermogen via een eenvoudige rectificatie, en het hoogste "koersdoel" noemen wat mij betreft uitingen van negativiteit zijn. Als dat de argumenten zijn, dan zijn dat niet de beste.

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 402

Berichtdoor Lotus » 12 Mei 2018 18:12

jean de florette schreef:c. en dan 'zielige tijdsbesteding'? Is dat dan geen negatieve kritiek? Heb je zoiets ook al zien doen richting Judge e.d. op het Nyrstar-forum.

Dat is deels juist, ik heb hem er wel eens op gewezen dat hij de persoon was die de verkeerde keuzes maakte en ook nog eens all-in gaan bij een risicovol aandeel. Ik heb daar in september 2016 nog alternatieven gegeven voor Nyrstar. Ongeveer een jaar later stonden die bijna allen 50% hoger of meer en Nyrstar nog eens een halvering.
tsuretie liked last!

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 525

Berichtdoor tsuretie » 12 Mei 2018 18:48

jean de florette schreef:
Lotus schreef:... maar de dag moet nog komen dat u zegt wat u in portefeuille heeft.

Zinloos. En heeft het belang?
Komen we telkens terug op de vraag of je 'mag' posten in een forum waar je geen aandelen van hebt.
Alleen pumpers toegelaten?

Als je de redenen kan onderbouwen waarom je géén aandelen hebt,
kan dat interessante info zijn voor mensen die er wel hebben en eventueel denken aan bijkopen.

Persoonlijk zou ik de tijd en de energie niet kunnen opbrengen om een aandeel te volgen,
dat ik niet in port heb,
maar ieder diertje, zijn pleziertje. ;)

Toch, en ik geef dit grif toe, ben ik ook wel benieuwd te weten welke aandelen 14-11 in port heeft.
Maar dat is dan weer off topic. ;)
Nyrstar, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom, AB Inbev, Basic-Fit

cicero007
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 329

Berichtdoor cicero007 » 12 Mei 2018 18:51

tsuretie schreef:
Lotus schreef:... maar de dag moet nog komen dat u zegt wat u in portefeuille heeft.

Komen we telkens terug op de vraag of je 'mag' posten in een forum waar je geen aandelen van hebt.

kan dat interessante info zijn voor mensen die er wel hebben en eventueel denken aan bijkopen.

Persoonlijk zou ik de tijd en de energie niet kunnen opbrengen om een aandeel te volgen,
dat ik niet in port heb,

Toch, en ik geef dit grif toe, ben ik ook wel benieuwd te weten welke aandelen 14-11 in port heeft.

Misschien er een poll van maken?
LOL
tsuretie liked last!
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen ...

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 555

Berichtdoor Putbruy » 13 Mei 2018 09:20

Alweer een kwartaal zoeken naar een koersrichting :)
Wanneer staat er een (tussen)dividend gepland ?
in port : vanalles..

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 578

Berichtdoor KAATSCLUB » 13 Mei 2018 19:11

tsuretie schreef:

dat ik niet in port heb,

14-11 is een persoon die wil overkomen bij anderen als of hij het warm water heeft uit gevonden ....veel tekst die uiteindelijk totaal niets zeggend is , hij probeert over te komen als een veel betekend iemand .....maar lees zijn teksten eens goed en dan weet je ; het slaat op niets.

[MODBREAK: Bericht deels aangepast vanwege ongepast taalgebruik]

marios
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 329

Berichtdoor marios » 13 Mei 2018 19:23

Laten we het deftig houden. Hopelijk hebben we het dieptepunt gehad en kunnen we wat herstellen. Iedereen heeft hier wel een punt van waarheid. Maar in mijn ogen staan we toch wel goedkoop tegenover onze sectorgenoten en zijn we hier toch wel te erg afgestraft na betere dan verwachte resultaten. De duidelijke communicatie van de directie kan ik alleen maar toejuichen.
Icksray-1979 liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1753

Berichtdoor Beheerder » 13 Mei 2018 20:13

Aanvullend op Marios, laten we het inderdaad fatsoenlijk houden en inhoudelijk reageren. Offtopic of beledigende berichten worden aangepast of verwijderd.
Wimpie85 liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Kriessies
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Berichtdoor Kriessies » 14 Mei 2018 08:10

Hoeveel verdient Carlos Brito, ceo van AB Inbev?
Dat Carlos Brito, ceo van AB Inbev, gemiddeld meer verdient per maand dan jij en ik zal je waarschijnlijk niet verbazen. Maar hoeveel loon krijgt de Braziliaan nu effectief uitbetaald? Wel, misschien kan je al best even gaan zitten …

De gedelegeerd bestuurder van AB Inbev, de grootste brouwer ter wereld, verdiende in 2017 precies 1,45 miljoen euro. Bij dat basisloon kwam weliswaar nog een bonus van 5,10 miljoen euro, omwille van de goede resultaten van de groep. In totaal kwam dat dus op een jaarsalaris van 6,55 miljoen euro, oftewel … 545.833 euro per maand!

En alsof dat nog niet genoeg is, ontving Brito voor zijn prestaties in 2017 ook nog 359.606 aandelenopties met een uitoefenprijs van 94,36 euro per aandeel. Wanneer hij deze verkoopt, passeert hij dus nóg eens langs de kassa.

Opslag
Bovenstaand salaris is voor Brito weer een mooie verbetering. Zeker als je weet dat hij in 2014 nog “slechts” 2,22 miljoen euro/jaar verdiende, oftewel 185.000 euro/maand.

De zaken gingen toen niet zo goed bij AB Inbev, waardoor Brito loon had moeten inleveren. Anno 2010 verdiende hij immers nog bijna 4,6 miljoen euro/jaar (inclusief bonus), goed voor meer dan 380.000 euro/maand.

Overzicht loon/jaar
Bij AB Inbev leggen ze de nadruk erg op variabele verloning om het management aan te zetten om hun doelstellingen op zowel korte als lange termijn te behalen. Zo schommelde Brito zijn vergoeding de laatste jaren als volgt, extra aandelenopties niet meegerekend …

2010: 4,6 miljoen euro
2012: 3,75 miljoen euro
2013: 4,53 miljoen euro
2014: 2,22 miljoen euro
2017: 6,55 miljoen euro :roll:
(kv) - Bron: Standaard.be / Express.be

Hanky
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 540

Berichtdoor Hanky » 14 Mei 2018 08:19

Is een artikel van een paar dagen geleden en toch rekenen ze nog aan 94 euro / aandeel terwijl zo'n koersen al sinds 12/3 niet meer gehaald zijn

Luie "journalist" of ene die geen gratis vat van ABInbev heeft gekregen
ABInbev, Ageas, ArgenX, Bekaert, Galapagos, Mithra, Sioen