AB InBev

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 290

Re: AB InBev

Berichtdoor 14-11-2014 » 11 Mei 2018 09:59

AB Inbev zit in een downtrend en ik heb zo niet de indruk

Er zit een groot verschil tussen "zit, maar gevolgd door een indruk, en "zat". Zonder pessimisme, zie het WK bierdrinken gerust als investering in plaats van als brute kosten, werd €85 even de nieuwe €81. Het risico zit ook niet aan de onderkant, en het gegeven dat bieraandelen relatief "duur" zijn is een constante factor.

Wellicht een aandeel voor een ritje van een paar procenten. Of, bij aankoopbereidheid, mogelijk voor short puts, eventueel gedeeltelijk gevolgd door covered calls om het flutrendement te verhogen. Van AB InBev krijgt u geen hoger dividend, en de aandeelhouders worden nu ook niet bediend met bijvoorbeeld een bijna gratis, koersopdrijvende aandelensplitsing.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6987

Berichtdoor charel01 » 11 Mei 2018 17:33

Op 11 mei 2018 hebben de analisten van J.P. Morgan hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van J.P. Morgan voor Anheuser-Busch InBev blijft "underweight".
Het koersdoel wordt door J.P. Morgan verlaagd van 78,00 EUR naar 76,00 EUR.

Op 11 mei 2018 hebben de analisten van Kepler Cheuvreux hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van Kepler Cheuvreux voor Anheuser-Busch InBev blijft "kopen".
Het koersdoel wordt door Kepler Cheuvreux verlaagd van 125,00 EUR naar 120,00 EUR.

Op 11 mei 2018 hebben de analisten van Independent Research hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van Independent Research voor Anheuser-Busch InBev blijft "kopen".
Het koersdoel wordt door Independent Research verlaagd van 108,00 EUR naar 98,00 EUR.

Op 11 mei 2018 hebben de analisten van S&P Global hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van S&P Global voor Anheuser-Busch InBev blijft "houden".
Het koersdoel wordt door S&P Global verlaagd van 105,00 EUR naar 90,00 EUR.
14-11-2014 liked last!
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 402

Berichtdoor Lotus » 11 Mei 2018 18:05

AB Inbev zit in een downtrend en ik heb zo niet de indruk

Er zit een groot verschil tussen "zit, maar gevolgd door een indruk, en "zat". Zonder pessimisme, zie het WK bierdrinken gerust als investering in plaats van als brute kosten, werd €85 even de nieuwe €81. Het risico zit ook niet aan de onderkant, en het gegeven dat bieraandelen relatief "duur" zijn is een constante factor.

Wellicht een aandeel voor een ritje van een paar procenten. Of, bij aankoopbereidheid, mogelijk voor short puts, eventueel gedeeltelijk gevolgd door covered calls om het flutrendement te verhogen. Van AB InBev krijgt u geen hoger dividend, en de aandeelhouders worden nu ook niet bediend met bijvoorbeeld een bijna gratis, koersopdrijvende aandelensplitsing.

Misschien beter een hobby zoeken want beleggen doet u volgens mij niet. Overal commentaar op anderen maar de dag moet nog komen dat u zegt wat u in portefeuille heeft.
charel01 liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 979

Berichtdoor jean de florette » 12 Mei 2018 11:38

Lotus schreef:... maar de dag moet nog komen dat u zegt wat u in portefeuille heeft.

Zinloos. En heeft het belang?
Komen we telkens terug op de vraag of je 'mag' posten in een forum waar je geen aandelen van hebt.
Alleen pumpers toegelaten?

Vind nu al dat bovenaan elke blz. zou moeten staan: 'het lezen van het forum is op eigen risico', en 'voor de inhoud van de posts wordt geen garantie gegeven'.
Gebeuren redelijk wat ongelukken mee, vrees ik.
sigaar liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 402

Berichtdoor Lotus » 12 Mei 2018 12:13

Het is niet zinloos en ja er is een belang. Bijna iedereen hier durft zijn of haar kwetsbaarheid aan te geven met de posities die in bezit zijn. Als iemand dan op bijna elk onderwerp alleen maar negatief komt doen en nog net niet anderen uitlacht is dat een vorm van trollen op dit forum. Het is makkelijk kritiek te hebben op alles en iedereen, vooral wanneer uzelf niet kwetsbaar op durft te stellen. Ik zie het inmiddels als een zielige tijdsbesteding van iemand.
reteiP liked last!

sigaar
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 19

Berichtdoor sigaar » 12 Mei 2018 14:59

charel01 schreef:Op 11 mei 2018 hebben de analisten van J.P. Morgan hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van J.P. Morgan voor Anheuser-Busch InBev blijft "underweight".
Het koersdoel wordt door J.P. Morgan verlaagd van 78,00 EUR naar 76,00 EUR.

Op 11 mei 2018 hebben de analisten van Kepler Cheuvreux hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van Kepler Cheuvreux voor Anheuser-Busch InBev blijft "kopen".
Het koersdoel wordt door Kepler Cheuvreux verlaagd van 125,00 EUR naar 120,00 EUR.

Op 11 mei 2018 hebben de analisten van Independent Research hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van Independent Research voor Anheuser-Busch InBev blijft "kopen".
Het koersdoel wordt door Independent Research verlaagd van 108,00 EUR naar 98,00 EUR.

Op 11 mei 2018 hebben de analisten van S&P Global hun beleggingsadvies voor Anheuser-Busch InBev (ABI; ISIN: BE0974293251) herhaald. Het advies van S&P Global voor Anheuser-Busch InBev blijft "houden".
Het koersdoel wordt door S&P Global verlaagd van 105,00 EUR naar 90,00 EUR.

Velen duiken al stevig onder de 100 nu met hun koersdoelen. Koers zakt eerst weg, koersdoelen zakken daarna weg.
Voorbij jaren toen Inbev paar keer piekte naar 120 kreeg je koersdoelen voorgeschoteld van 150.
Schoolvoorbeeld van achter de feiten aanhollen die adviezen, telkens weer, daar moet je analist bij een financieel bedrijf voor zijn en waarschijnlijk nog dik betaald ook.
1 ding is voor mij al duidelijk zolang ik beleg, en dat is al lang, die gasten weten 0,0 meer dan een ander van wat de koers in de toekomst gaat doen.
Dat daar gewoon nog steeds naar geluisterd wordt dat vind ik fascinerend. Velen willen echt bij het handje geleid worden en kun je vanalles wijsmaken.
In port: een lapje mos, een bussel sprokkelhout en een pot augurken in't zuur

sigaar
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 19

Berichtdoor sigaar » 12 Mei 2018 15:41

Kriessies schreef:Had Brito nu geen getal gekleefd op de komende promotie campagne voor het WK of een paar weken gewacht, waren we vertrokken naar de 90.
Eens in rustiger vaarwater ging de reactie van de markt minder hard zijn, denk ik.
Timing is everything ;)

Ja, alsof die sell-off daaraan lag.

Even tellen... koers duikelt plots van 86 naar 80 volgende dag.
1,6 miljard aandelen Inbev x 6 euro eraf = bijna 10 MILJARD minder waard nadat gezegd werd dat een promotiecampagne 2 miljard gaat kosten. En ze zouden die niet uitgeven als ze geen terugverdieneffekt verwachten.

Waaraan dan wel ? Dat ga je nergens kunnen lezen.
Inbev was de voorbije jaren gigantisch overgewaardeerd, een stijging van 10 naar 120 is gewoon waanzin voor 'maar' een bierbrouwer, zoiets verwacht ze van een riskant groeiaandeel in de Nasdaq.
Elke koersopstoot wordt al meer dan 2 jaar gebruikt om uit te stappen. Dat zag je bij de vorige 'goede' cijfers en nu weer. Gewoon de normale gang van zaken, slim geld stapt uit, dom geld stapt in. "Maar de cijfers waren toch goed" is dan hun gejammer.
Een degelijk aandeel, wat Inbev toch is, daalt niet 'zomaar' al 3 jaar tegen de trend in, in een sterke bullmarkt.
Zoiets kan enkel bij een fors doorgeschoten overwaardering, lucht die er automatisch terug uit moet.

De koers is voorbije jaren al 1/3 van waarde verloren en dat is niet erg want dat is enkel lucht die uit een compleet opgeblazen aandeel ontsnapt. Nu is Inbev terug meer correct gewaardeerd, een duur aandeel in een redelijk dure aandelenmarkt, de lucht zal er mogelijk grotendeels uit zijn.

Ikzelf verwacht hier ergens een stabilisering, maar afhankelijk van de gehele markt.
Gaat het op Wallstreet dit jaar nog eens 10% omlaag verwacht ik dat Inbev meegaat, tot onder 70. Wallstreet leidt altijd de dans.
Gaat het daar nog een goed jaar worden van +10%, mag Europa zich opmaken voor misschien wel > +15% en dan gaat Inbev waarschijnlijk een stuk hoger staan, misschien wel terug +90. Dat is mijn visie vanaf een koers van 80.
Nico1616 liked last!
In port: een lapje mos, een bussel sprokkelhout en een pot augurken in't zuur

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jean de florette » 12 Mei 2018 15:43

Lotus schreef:Het is niet zinloos en ja er is een belang. Bijna iedereen hier durft zijn of haar kwetsbaarheid aan te geven met de posities die in bezit zijn. Als iemand dan op bijna elk onderwerp alleen maar negatief komt doen en nog net niet anderen uitlacht is dat een vorm van trollen op dit forum. Het is makkelijk kritiek te hebben op alles en iedereen, vooral wanneer uzelf niet kwetsbaar op durft te stellen. Ik zie het inmiddels als een zielige tijdsbesteding van iemand.

a. Er zijn er zo die posten heb dit gekocht, heb dat gekocht, en nu dikke winst. Klinkt bekend veronderstel ik? En machtig interessant....
b. negatief? Nuances geven, opbouwende kritiek, en soms helaas wat ver gaan zoeken voor de gemiddelde forumganger.
c. en dan 'zielige tijdsbesteding'? Is dat dan geen negatieve kritiek? Heb je zoiets ook al zien doen richting Judge e.d. op het Nyrstar-forum.

Wie vrij van zonde is, werpe de eerste steen.

Soit, posten mag iedereen de grootste nonsens, dus als er iemand met wat kennis in huis post, voor mij zeker niet gelaten. Of die kennis nu fundamenteel, historisch, statistisch of technisch is, allemaal welkom.
En wie dwaze praat verkoopt, en daar fijntjes op gewezen wordt, moet daar dan maar tegen kunnen. Je kan er uit leren, of mee op het option-forum posten.
En als dat allemaal niet helpt, heb je de vijanden-optie nog, en leer je niks bij. Ook een mogelijkheid.
tsuretie liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jean de florette » 12 Mei 2018 15:46

sigaar schreef:De koers is voorbije jaren al 1/3 van waarde verloren en dat is niet erg want dat is enkel lucht ....

Zou daar voor het laatste jaar toch nog een pak $-verzwakking aan toevoegen, als je ziet hoe dat aan de winsten van diverse bedrijven knaagt....

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 555

Berichtdoor Putbruy » 12 Mei 2018 15:55

toch terug ingestapt onder de €80, deel BAM verkocht met kleine winst en deel Bpost verkocht met 20% verlies, vrees dat die beiden nog een heel jaar gaan paaldansen op dit niveau
in port : vanalles..