AB InBev

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
tvz44
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 78

Re: AB InBev

Berichtdoor tvz44 » 05 Feb 2018 14:39

Als het dividend op 3,60 euro blijft en je vordert achteraf de RV terug (vrijstelling tot 624 euro vanaf dit jaar), dan is het nettorendement aan de koers van vandaag toch 4%. Daar kan ik mee leven, zelfs als de koersevolutie de volgende jaren eerder zijwaarts is.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 346

Berichtdoor kierkegaard » 05 Feb 2018 15:13

Wie koopt er nu ook AB Inbev voor snelle koerswinsten? Dit is voor mij in de eerste plaats een LT dividend-aandeel.

Noteerde ook wel aan de dure kant, dus het is goed dat het wat meer correcte regionen opzoekt. Er zal toch wat druk op de winst gaan komen me dunkt en wel op te volgen of dividend haalbaar blijft.

timborius
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Berichtdoor timborius » 05 Feb 2018 19:32

Dividend zou inderdaad wel eens wat minder kunnen zijn, rechtevenredig met de oplopende rente en aanhoudende problemen in Brazilië.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2697

Berichtdoor jens_dev » 05 Feb 2018 20:04

Wil je daar een bak Tripel Karmeliet op inzetten? Ik zeg dat het dividend ten minste stabiel blijft, en mogelijk zelfs bescheiden stijgt (:
miserie liked last!
Never waste a good crisis

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 556

Berichtdoor Putbruy » 05 Feb 2018 20:19

pakket bijgekocht, correctie blijft niet duren
in port : vanalles..

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 291

Berichtdoor 14-11-2014 » 05 Feb 2018 20:59

Als het dividend op 3,60 euro blijft en je vordert achteraf de RV terug (vrijstelling tot 624 euro vanaf dit jaar), dan is het nettorendement aan de koers van vandaag toch 4%. Daar kan ik mee leven, zelfs als de koersevolutie de volgende jaren eerder zijwaarts is.

(DIvidend-) rendement graag bijna gewoon altijd bruto, voor vergelijkingsdoeleinden. Dividend van AB InBev valt niet onder een eigen fiscaal regime, en de lezer moet zelf maar de eigen nettobelastingdruk berekenen. Of emigreren; mag ook.

Die 4% defensief dividendrendement, met in het bovenstaande scenario blijkbaar continu druk op de hoogte van dat dividend, lijkt bij horizontale koersen wel achter te blijven bij alleen al het dividendrendement van defensief indexbeleggen.

BEL 20, vanaf 5 februari 2016 ("volgende jaren"): +9,97% per jaar
BEL 20, met bruto dividenden: +14,51% per jaar

Met respect voor het ermee leven, maar dit relativeert een "mooi" dividendrendement (van 4,08%) een beetje.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 578

Berichtdoor KAATSCLUB » 05 Feb 2018 22:15

Putbruy schreef:pakket bijgekocht, correctie blijft niet duren

Putbruy , je bent blijkbaar niet goed bij de les mij dunkt ...het zal niet blijven duren, juist ....maar het blijft voorlopig zuidwaarts :!:

sigaar
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20

Berichtdoor sigaar » 05 Feb 2018 23:17

timborius schreef:Dividend zou inderdaad wel eens wat minder kunnen zijn, rechtevenredig met de oplopende rente en aanhoudende problemen in Brazilië.

Nog een heel eind neerwaarts te gaan dan toch. Een verlaging van het dividend zou een zware sell-off veroorzaken.
Wat dan weer de procentuele daling vh dividend voor een deel teniet doet waardoor het nog te hoog zou blijven.
Zoiets zou trouwens als een paniekingreep beschouwd worden en de te grote schuldenberg ongetwijfeld in het vizier brengen.
Inbev kan niks doen.
- 30 % sinds 2015 en de laatste 3,5 maand maar liefst - 18 % met wereldwijde beurzen dicht bij de records.
Zoiets zet alle knipperlichten op rood. Hier is iets aan de hand en het voorspelt niks goed.
In port: een lapje mos, een bussel sprokkelhout en een pot augurken in't zuur

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 428

Berichtdoor Freddy » 06 Feb 2018 00:22

Gewoon stress van de markt voor de schuldenberg denk ik.

Ze hebben bijna 100 miljard dollar uitstaan aan obligaties alleen al, waarvan bijna 2/3de binnen de 10 jaar moet worden geherfinancierd. En die uitstaande obligaties dateren soms van ettelijke jaren terug in de tijd dus ze zijn heus niet allemaal aan bodemtarieven. Tegenover die schulden staan natuurlijk ook investeringen en aankopen die ze hebben gedaan en die zullen bijdragen tot de winst.

Zo problematisch lijkt me dat niet allemaal. Wel zullen er veel investeerders hebben gespeculeerd dat het bedrijf nog een aantal jaren aan een stuk schulden zou kunnen gaan hernieuwen aan die bodemtarieven. Dat lijkt dus niet het geval te zijn.

Van mij mogen ze gerust het dividend een jaar of zelfs een paar jaar verminderen om schulden af te lossen.
jens_dev liked last!

miserie
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Berichtdoor miserie » 06 Feb 2018 08:39

Alle da gaat weer veloven voor vandaag.Amerika en het Oosten 4 a 5% gezakt.Straks gaan de Europese open.Hier ook 5 % af vandaag ??? We zijn nog ni uit het "dipje" vrees ik :?