AB InBev

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3944

Re: AB InBev

Bericht door a21 »

Een soort babbelwater :clap: :up: :lol: :lol:
NewB76 liked last!

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 489

Bericht door blotte marc »

©REUTERS
SERGE MAMPAEY
Vandaag om 10:43
Op de terrassen van de Britse pubs vloeit het bier rijkelijk. Zelfs in die mate dat leveranciers moeite hebben om op tijd te voldoen aan de vraag.

De vraag naar bier heeft alle verwachtingen overtroffen, zegt de topman van de Britse pubketen Mitchell Butlers aan de krant Financial Times. 'De leveranciers kunnen niet volgen'.

Pubs en restaurants mogen in Engeland sinds 12 april weer de terrassen openen, in Schotland en Wales sinds begin deze week. Het zonnige weer en de uitbreiding van het aantal sociale contacten zorgen er voor dat de Britten massaal naar de pubs trekken.

+12%
VERKOOP
De bierverkoop ligt 12 procent hoger dan voor corona.
Volgens cijfers van markonderzoeker Oxford Market Watch lag de verkoop tijdens de eerste week van de versoepelingen in Engeland 12 procent hoger dan tijdens dezelfde periode in 2019, ook al mogen enkel de terrassen open.

AB InBev
De enorme vraag zorgt er voor dat Budweiser Brewing Group UK Ireland, een Britse dochter van AB InBev, de klok rond brouwt. De brouwer produceert onder meer Stella Artois en Camden Hells, twee populaire merken in de Britse pubs.

In België openen volgende zaterdag 8 mei de terrassen.

Bron De Tijd vandaag
NewB76 liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 139

Bericht door Kevander »

Ik vraag me soms af of we nu niet massaal veel vaker op café zullen gaan dan voor 2020? Mensen hebben het gemist, misschien wordt op café gaan weer hipper dan thuis te drinken?
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91)

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 489

Bericht door blotte marc »

Kevander schreef:
02 mei 2021 22:43
Ik vraag me soms af of we nu niet massaal veel vaker op café zullen gaan dan voor 2020? Mensen hebben het gemist, misschien wordt op café gaan weer hipper dan thuis te drinken?
Dat zou wel eens kunnen, een goede vriend heeft een café met terras, en heeft vorig jaar 1 van de beste zomers in jaren gehad...al goed voor hem, want sinds oktober is het zwarte sneeuw voor hem en de rest vd horeca... :shock:
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 356

Bericht door NewB76 »

Mogelijks kunnen we een inhaalgedrag zien ,doch er blijft de vraag hoe lang dit zal dit duren ?

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 716

Bericht door Freddy »

NewB76 schreef:
03 mei 2021 10:54
Mogelijks kunnen we een inhaalgedrag zien ,doch er blijft de vraag hoe lang dit zal dit duren ?
Met wat goede marketing en doordacht prijsbeleid zouden ze wel een nieuwe lange termijn trend moeten kunnen lanceren.

Voor mensen die vaker van thuis werken kan ik me inbeelden dat ze ook vaker een terrasje willen gaan doen bijvoorbeeld.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 139

Bericht door Kevander »

En als Brazilië het ook weer beter doet kunnen we weer richting €100.
Gekko liked last!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91)

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 95

Bericht door contextbinder »

NewB76 schreef:
03 mei 2021 10:54
Ik denk persoonlijk dat de horeca (in België) GOUDEN tijden tegemoet gaat:

Terrassen zijn niet alleen fors uitgebreid maar ook beter ingericht (verwarming, gezelliger, buiten -bar), vroeger was het een heel gedoe om je terras groter te mogen maken maar nu is dat vlotjes gegaan en ik vermoed dat dit voor de eeuwigheid zal zijn.

Veel zaken hebben hun interieur tijdens corona opgefrist, de keuken vernieuwd, die uitbreiding eindelijk gerealiseerd.

Meer en meer mensen wonen in een kleine woning, appartement, ... en thuiswerk waardoor de drang naar "iets anders" nog zal vergroten.

Als ik de mensen hoor praten hebben ze maar 2 zaken echt gemist: eten/drinken/sociale contacten in horeca en reizen - die sectoren gaan compleet los gaan en ik zie dat niet bruusk afnemen tenzij de koopkracht er significant zou op achteruitgaan.
Feed the Muscle. liked last!
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, MRNA, MOUR, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize,ULVR, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

Vdvk
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Vdvk »

Of mss gaan de mensen thuis meer feestjes geven als de horeca te fel hun prijzen gaan optrekken? Wat resulteert in een mindere stijging van alcoholconsumptie op cafe?

zwartkater
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 515

Bericht door zwartkater »

Ter info, Morgen 4 mei 2021 is het ex-coupon datum voor het dividend van €0,50 bruto per aandeel en met een betaalbaarstelling op 6 mei 2021.
Soppi liked last!

Plaats reactie