AB InBev

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 356

Re: AB InBev

Bericht door NewB76 »

Stijgen de grondstofprijzen niet voor iedereen ? Wilt niet iedereen zijn marges houden ? Dus iedereen zal een prijsverhoging doorvoeren . Zo krijgen we terug wat inflatie . En wat doet de inflatie met schulden ?

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 95

Bericht door contextbinder »

NewB76 schreef:
12 apr 2021 20:55
Stijgen de grondstofprijzen niet voor iedereen ? Wilt niet iedereen zijn marges houden ? Dus iedereen zal een prijsverhoging doorvoeren . Zo krijgen we terug wat inflatie . En wat doet de inflatie met schulden ?
Willen wel ... maar kunnen, mogen, type schulden, stijgen de grondstofprijzen voor iedereen even snel, ... meer variabelen in deze vergelijking
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, MRNA, MOUR, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize,ULVR, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4688

Bericht door jens_dev »

Ze hedgen op één jaar denk ik. Of ging dat over FX? Dat laatste wordt dus sowieso een sterke headwind. Heb nog steeds geen tijd gehad om de jaarresultaten van mijn bedrijven te doorploegen... :| Heb ABI laten verwateren in m'n PF. Zag meer in andere bedrijven. Nog een kleine 5% gewicht.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 356

Bericht door NewB76 »

Uit het jaarverslag
Proactief beheer van onze schuldenlast vermindert het risico: In 2020 namen we een reeks risicobeheerinitiatieven om het risico van onze balans verder te verminderen en waarde te creëren.
We hebben de opbrengst van de verkoop van onze Australische dochteronderneming ten bedrage van 10.8 miljard USD en de opbrengst van de uitgifte van obligaties ten bedrage van ongeveer 11 miljard USD gebruikt om de brutoschuld met vervaldata in de volgende vijf jaar met ongeveer 18 miljard USD af te bouwen. Die acties hebben de gewogen gemiddelde
looptijd van onze obligaties verlengd van ongeveer 14 jaar in 2019 tot meer dan 16 jaar in 2020.

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Bericht door sigaar »

3logic schreef:
11 apr 2021 13:05
Dus jullie denken dat er geen regels zijn met de schuldeisers ivm schudratio? Ik denk moest de pilsmarkt structureel verminderen ten koste van de kwaliteitsbieren en dit wereldwijd en hun terugverdienmodel niet meer klopt het niet lang zou duren dat er een kapitaalverhoging zou worden afgedwongen.
wees maar gerust dat er regels zijn. gij ooit al geld gekregen zonder voorwaarden ?
dat moet daar alle hens aan dek geweest zijn vorig jaar in maart.

ook niet vergeten... beursgang aziatisch deel, verkoop australische tak, blikjesdevisie enz
allerlei dingen die niet geen winst meer aanleveren.
als hun verdienmodel nu nog verder verslechtert zal daar zeker een KV van komen.

maar ik zou er niet van verschieten moest er plotsklaps out of the blue een KV aangekondigd worden.
na een benoeming van een nieuwe CEO die zaken durft aanpakken is een gevaarlijk moment voor zoiets. niet dat een KV per se altijd negatief moet zijn voor aandeelhouders, al lijkt het me bij Inbev meer iets weg hebben van nog meer geld gooien naar al rijkelijk vergoede obligatiehouders. een KV bij Inbev zou ook maar 1 doel hebben, geld storten in de enorme schuldenput, daar sta je als aandeelhouder niet om te springen.

maar goed, misschien wordt het wel die braziliaan van de US-tak die ze naar voor schuiven als nieuwe topgraaier. er gaat daar dan weinig gebeuren vrees ik, of de markt moest hem ertoe dwingen.

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Bericht door sigaar »

NewB76 schreef:
13 apr 2021 10:13
Uit het jaarverslag
Proactief beheer van onze schuldenlast vermindert het risico: In 2020 namen we een reeks risicobeheerinitiatieven om het risico van onze balans verder te verminderen en waarde te creëren.
We hebben de opbrengst van de verkoop van onze Australische dochteronderneming ten bedrage van 10.8 miljard USD en de opbrengst van de uitgifte van obligaties ten bedrage van ongeveer 11 miljard USD gebruikt om de brutoschuld met vervaldata in de volgende vijf jaar met ongeveer 18 miljard USD af te bouwen. Die acties hebben de gewogen gemiddelde
looptijd van onze obligaties verlengd van ongeveer 14 jaar in 2019 tot meer dan 16 jaar in 2020.
en euh... dat is goed nieuws ?
de eerste zin lijkt dat wel te suggereren en voor wie alles slikt wat ze hem inlepelen misschien wel.

toch even kritisch analyseren...

zoals iedereen weet betaal je een schuld normaal langzaam af met gegenereerde inkomsten... niet zo bij inbev :D
die verkopen een deel van zichzelf en betalen daarmee kortlopende schuld af. kortom... geen tijd meer, 5 jaar is te kort, verkopen de boel en terugbetalen. 't is van de moeten... zouden ze in de volksmond zeggen.
maar da's niet genoeg. ze gaan nieuwe langerlopende schulden aan om schulden die binnen 5 jaar terugbetaald moeten worden verder in de tijd te duwen. 2 jaar. belangrijk: wat kost dat allemaal aan extra rentekosten ? staat er niet bij.
kicking the can down the road... in 't engels.
moet ge zelf eens proberen bij een bank. elke keer als ge uw schuld moet terugbetalen een brief sturen met 'geef mij maar een nieuwe lening dan betaal ik daarmee wel terug'.

leg mij nu eens uit met wat ze dus bedoelen met "In 2020 namen we een reeks risicobeheersinitiatieven om het risico te verminderen en waarde te creëren."
risico verminderd ?
de schulratio is niet vermindert.
de schuldenberg is enkel nominaal kleiner geworden. het bedrijf en daarmee ook het winstpotentieel is evenveel gekrompen.
en ze hadden al schulden tot 40 jaar in de tijd geduwd. en nu nog die binnen 5 jaar vervallen voor een deel, 18 miljard, verder in de tijd geduwd. 18 MILJARD ! hoeveel vervallen er binnen 5 jaar eigenlijk vraag je je dan af en zijn die van plan daarvan iets terug te betalen.
waarde creëren dan ?
we hebben het hier over 2020 right en toch voor de aandeelhouders right ? Inbev verloor vorig jaar meer dan 20% van zijn waarde terwijl "de wereldaandelenmarkt" een dikke plus neerzette. en voor 2021 weeral - 5 % terwijl "de wereldaandelenmarkt" (IWDA) weeral op a whopping +12 % staat. ik zou maar rap stoppen met die waardecreërende initiatieven :)

Kootpenne
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 203

Bericht door Kootpenne »

jens_dev schreef:
12 apr 2021 21:28
Ze hedgen op één jaar denk ik. Of ging dat over FX? Dat laatste wordt dus sowieso een sterke headwind. Heb nog steeds geen tijd gehad om de jaarresultaten van mijn bedrijven te doorploegen... :| Heb ABI laten verwateren in m'n PF. Zag meer in andere bedrijven. Nog een kleine 5% gewicht.
Het lijkt me nochtans de moment om er nu stevig in te zitten. De wereld is corona aan het verslaan. Tijd voor voetbal, olympische spelen, festivals en pintjes natuurlijk!
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 14738

Bericht door charel01 »

Ter info:
AB InBev wordt door beleggers genegeerd, maar dit is niet volledig terecht. Dit stelden de analisten van Berenberg woensdag.

Ondanks het feit dat AB InBev de grootste recessie voor de horecasector sinds mensenheugenis met succes heeft doorstaan, blijft de schuldpositie het belangrijkste probleem voor de brouwer, aldus de zakenbank.

AB InBev blijft zijn schulden wegwerken, en een meer aanvaardbare schuldratio is dan ook in zicht, menen de analisten. Volgens Berenberg zal deze ratio tegen 2022 op 3,7 zitten. Dit niveau zou zelfs sneller kunnen worden gehaald, als de horecasector sneller dan verwacht herstelt, denken de analisten.

Verder zijn de gemiddelde looptijden van de schulden zeer lang, benadrukte Berenberg.

Berenberg blijft dan ook positief over AB InBev met een koopadvies en een koersdoel van 72,10 euro. De bierreus heeft biedt de zakenbank fundamenteel aantrekkelijke activiteiten.

Berenberg ziet de omzet van AB InBev dit jaar uitkomen op 50,5 miljard dollar, en stijgen naar 53,3 miljard dollar investeren 2022. In 2023 komen de verkopen vermoedelijk uit op net geen 565 miljard dollar. In 2020 lag de omzet van de bierreus op 46,9 miljard dollar.

Door: ABM Financial News.
Sikahert liked last!

zwartkater
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 515

Bericht door zwartkater »

https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~ac297416/

Overlegcomité bezig - Jambon: "Terrassen moeten open op 1 mei" dit zou toch een boost moeten geven voor AB.

XtremeSpooky
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47

Bericht door XtremeSpooky »

zwartkater schreef:
14 apr 2021 11:13
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~ac297416/

Overlegcomité bezig - Jambon: "Terrassen moeten open op 1 mei" dit zou toch een boost moeten geven voor AB.
Belgie is toch marginaal in de wereldwijde omzet?

Plaats reactie