AB InBev

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2696

Re: AB InBev

Berichtdoor jens_dev » 10 Feb 2018 17:51

LaCucaracha schreef:@Jens: aan hoeveel zit jij gemiddeld in ABI?

Voorlopig €97,5 excl. dividenden en zonder extra aankoop in de €80-83 range. Dan kan dalen naar zo'n €91-92 na die aankoop.

@Haiko:
Texaf heb ik ook even gehad. Moeilijk te waarderen omdat het bedrijf bijna de hele bedrijfskasstroom herinvesteert. Gevolg daarvan is dat het dividend niet gedekt wordt door de vrije kasstroom en je doorheen de jaren een gestaag oplopende nettoschuldpositie krijgt. Het dividend kost nu €2,44m, maar dat kan volgens mij niet blijven stijgen met 20% per jaar, tenzij ze wat minder gaan herinvesteren of meer schulden aangaan.

Euronav is een sterk bedrijf met sterk management, maar kasstromen zeer onvoorspelbaar, een van de meest cyclische bedrijven op de Brusselse beurs, als je geduld kan uitoefenen niet oninteressant.
Freddy liked last!
Never waste a good crisis

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 578

Berichtdoor KAATSCLUB » 10 Feb 2018 22:33

jens_dev schreef:

Voorlopig €97,5 excl. dividenden en zonder extra aankoop in de €80-83 range. Dan kan dalen naar zo'n €91-92 na die aankoop.

@Haiko:
Texaf heb ik ook even gehad. Moeilijk te waarderen omdat het bedrijf bijna de hele bedrijfskasstroom herinvesteert. Gevolg daarvan is dat het dividend niet gedekt wordt door de vrije kasstroom en je doorheen de jaren een gestaag oplopende nettoschuldpositie krijgt. Het dividend kost nu €2,44m, maar dat kan volgens mij niet blijven stijgen met 20% per jaar, tenzij ze wat minder gaan herinvesteren of meer schulden aangaan.

Euronav is een sterk bedrijf met sterk management, maar kasstromen zeer onvoorspelbaar, een van de meest cyclische bedrijven op de Brusselse beurs, als je geduld kan uitoefenen niet oninteressant.

Jens , niet onnozel doen he man tenzij je jezelf probeert blij te maken :!: ...je aankoopkoers is 97,50 en al wat je daarna vertelt over excl dividend of eventueel aankoop aan lagere koers is zever zo simpel is dat .

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 11 Feb 2018 09:45

Ik maak me totaal geen zorgen over mijn gewogen gemiddelde aankoopkoers, Kaats, zelfs als ik niet bijkoop en die dus €97,5 blijft. Maar zoals gezegd heb ik plaats voor een extra schijf.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 269

Berichtdoor reteiP » 12 Feb 2018 09:14

https://www.tijd.be/ondernemen/horeca/s ... 81518.html
"Heineken heeft het begrepen: de consument drinkt steeeds minder pils, maar méér alcoholvrije pils. Zo legt het bedrijf sterke groeicijfers voor, zowel in omzet als in winst."

Merk Heineken volumegroei van 4,6% !
Omzetgroei van 5%, analisten rekenden wel op 5,7%
Winstgroei 9,3% !

Heineken beter geleid of loopt het nu gewoon net beter in Azië dan in Brazilië met de bierverkoop?
charel01 liked last!

vogelspotter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1534

Berichtdoor vogelspotter » 12 Feb 2018 10:07

MARKTEN LIVE
09:45
12-02-2018

Gaat Heineken AB InBev in Brazilië het leven lastig maken?

Spijts de sterke resultaten zakt het aandeel Heineken in Amsterdam 3 procent. En dat omdat CEO Jean-François Van Boxmeer voor 2016 een groei van de winstmarge met slechts 25 basispunten belooft, terwijl de lat de voorbije jaren op 40 basispunten lager.

De Nederlanders verwijzen in hun persbericht kort naar de integratie van de overname van de Braziliaanse tak van het Japanse Kirin. Daaruit trekt persbureau Bloomberg, ook na telefonisch contact met CFO Laurnce Debroux, dat Heineken bereid is wat marge op te geven om wat marktaandeel van marktleider AB InBev af te snoepen.
Een steviger rivaal in de rendale Braziliaanse markt is nu net wat de Belgische bierreus kan missen als kiespijn, na een serie ontgoochelende kwartaalrapporten. Vooral de steile neergang van de Amerikaanse markt, waar de verkoop van vroegere sterkhouders als Bud Lite snel terugvalt, baart beleggers al een tijd zorgen. Die zorgen worden weerspiegeld in een beurskoers die de jongste maanden zware klappen kreeg.
Bron:"De Tijd"
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,Avantium, Deceuninck, Euronav, Nyrstar, TomTom, UCB, X-Fab, Vasco Data.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 523

Berichtdoor Karl » 12 Feb 2018 23:31

KAATSCLUB schreef:
jens_dev schreef:

@Haiko:

Jens , niet onnozel doen he man tenzij je jezelf probeert blij te maken :!: ...je aankoopkoers is 97,50 en al wat je daarna vertelt over excl dividend of eventueel aankoop aan lagere koers is zever zo simpel is dat .

Toch ben ik daar niet helemaal akkoord mee. Stel ik koop een aandeel aan €100 en heb daar 5 jaar lang elk jaar netto €2 dividend van maar de koers daalt naar €90. Dan zie ik dat niet als verlies. Koerswinst is natuurlijk belangrijk maar dividend is dat ook op de lange termijn. Daarnaast is AB Inbev een waarde aandeel en geen groeiaandeel, volgens mij is daarom ook het dividend van belang.
Wimpie85 liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

miserie
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 17

Berichtdoor miserie » 13 Feb 2018 18:03

Gaan ze dit dividend kunnen aanhouden?? Weet er iemand of ze dit jaar ook terug met interimdividend gaan werken(in 2 keren)

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 13 Feb 2018 18:43

Het interimdividend (€1,6) werd al uitbetaald in november. Begin mei krijg je nog een slotdividend van wellicht €2 of iets meer. Ik zie het dividend niet dalen.
miserie liked last!

bien
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 41

Berichtdoor bien » 14 Feb 2018 17:57

0/01/18 Patrinvest Aank. aandelen 500.000 95,906 EUR 47.952.800 EUR zijn die mannen dan zo dom rijkste familie van belgie

paljas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 184

Berichtdoor paljas » 14 Feb 2018 19:53

bien schreef:0/01/18 Patrinvest Aank. aandelen 500.000 95,906 EUR 47.952.800 EUR zijn die mannen dan zo dom rijkste familie van belgie

Niet zo dom, gewoon te rijk. Is kleingeld voor hun