Melexis

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 630

Re: Melexis

Berichtdoor wimvd » 20 Nov 2018 22:09

Browzenizer schreef:Dat de autosector door hoogtes en laagtes gaat is een cyclisch gegeven. De technologische evolutie vraagt echter een hoger aantal chips per wagen. Gezien de enorme investeringen van de marktleiders zal de hele markt volgen.
Daarnaast is zowat alles aan het digitaliseren (internet of things, digital cities, etc...)
Bedrijven zoals Melexis zullen zonder twijfel meegroeien in die evolutie ook al is de zichtbaarheid op korte termijn 0.

Dat denk ik ook, ik neem ze op in mijn watchlist.
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€49,43), Euronav (€3,87)

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

Chouffe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 34

Berichtdoor Chouffe » 21 Nov 2018 10:33

10:18
Wat leert X-FAB ons over Melexis?

X-FAB hield dinsdag zijn Capital Markets Day in Parijs, en die werd bijgewoond door de ING-analisten Marc Zwartsenburg en Marc Hesselink. Zij hebben het over een interessante timing, aangezien X-FAB twee weken geleden een zware winstwaarschuwing uitstuurde, vooral wegens zwakte in de autosector en door voorraadafbouw in de aanvoerketen. Vanaf het tweede kwartaal van 2019 mag er echter beterschap worden verwacht.

Gezien de rechtstreekse link tussen X-FAB en Melexis MELE1,73% denken de analisten dit te mogen doortrekken. Dit zou dus betekenen dat het vierde kwartaal en het eerste van 2019 zwakker zullen uitvallen en dat er vanaf het tweede kwartaal herstel zal intreden.

bron: markten live DE TIJD

Filoe
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 47

Berichtdoor Filoe » 21 Nov 2018 14:22

… en als men rekening houdt met het feit dat de beurs tot een half jaar voorop loopt lijkt mij dat hier de vroege solden bijna voorbij zijn. Allé, dat hoop ik althans.
Chouffe liked last!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2647

Berichtdoor vogelspotter » 05 Dec 2018 12:43

MARKTEN LIVE
12:09

Melexis: 'Situatie rond handelsoorlog niet substantieel veranderd'

Melexis , leverancier van chips voor de autoindustrie, blaast vandaag verzamelen met analisten in de BMW Brand Store in Brussel.

Het is een belangrijk rendez-vous tussen Françoise Chombar, topvrouw van Melexis, en analisten na het temperen van de omzetprognoses eind oktober. Melexis gaat dit jaar uit van een groei van 11 procent. Dat is eerder aan de lage kant van de klassieke prognose van 10 à 15 procent omzetgroei per jaar de afgelopen jaren.

De grote boosdoener zijn de aanhoudende handelsspanningen tussen China en de Verenigde Staten. Na de afspraak tussen beide landen dit weekend om de komende 90 dagen geen nieuwe tarieven in te voeren, ziet Chombar wel een 'kleine ontspanning van de geopolitieke spanningen.' 'Er is een kleine boost', bevestigt ze.

Klanten wachten en bestellen minder omdat ze voorraden weg te werken hebben.

Françoise Chombar

topvrouw Melexis

Toch is de handelsoorlog allerminst voorbij, stelt ze. 'Er is geen substantiele verandering sinds een maand geleden. Klanten wachten en bestellen minder omdat ze voorraden weg te werken hebben.' Die voorraadafbouw is een tijdelijke tegenvaller, erkent Chombar. Hoe lang die duurt, daarover wil ze zich niet uitspreken.

Melexis maakt wel duidelijk dat de markt waar het zich op richt alleen maar zal groeien de komende jaren. In de gemiddelde auto zullen tegen 2023 150 chips zitten, verspreid over aandrijving en chassis. Dat is flink meer dan 94 nu. Melexis wil op termijn daar 20 van leveren, tegenover 10 nu.

De groei moet zowel komen van de aandrijving als de chassis. De verschuiving van auto's met een klassieke verbrandingmotor naar hybride en elektrische auto's stimuleert de groei aan de kant van de aandrijving, toegenomen automatisatie en personalisatie de groei aan de kant van het chassis en het interieur.

Melexis gaf als voorbeeld toelichting over het aantal chips dat het levert voor de Tesla Model 3 en de BMW 530e. Bij de Tesla Model 3 gaat het om 9 à 10 in de aandrijving en 19 in chassis en interieur, bij de BMW 530e 11 in de aandrijving en meer dan 35 in chassis en interieur.

Bron:"De Tijd"
AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom, Euronav,Greenyard,Nyrstar,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen.
Verk.TomTom , Petro Brasileiro S/A ADR A.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3539

Berichtdoor jens_dev » 05 Dec 2018 13:03

Zie niets nieuws in vergelijking met de conference call eind oktober. Weinig zichtbaarheid op korte termijn, veel vertrouwen op lange termijn.
Never waste a good crisis

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 235

Berichtdoor Haiko17 » 06 Dec 2018 09:22

Net een eerste pakket Melexis binnengevist, even onder 50. Er volgt er hopelijk nog eentje, maar dan dieper in de 40, rond 45 of zo.
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Solvay, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, Celyad, AB Inbev, Econocom, Sioen, ArgenX, Melexis, Nvidia

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 245

Berichtdoor gert » 06 Dec 2018 10:29

Jens, inderdaad vertrouwen op lange termijn, gebaseerd op heel concrete zaken. Ook heel wat aanvullende toepassingen in automobielsector, in deeldomeinen die de concurrentie niet altijd interessant vindt. CEO blijft uitgaan van jaarlijkse groei van 10% tot 15%, zonder zich vast te pinnen op een concrete doelstelling voor 2019.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 06 Dec 2018 10:58

Normaal gezien komen ze met doelstellingen voor 2019 bij publicatie van de jaarresultaten, dus ergens in februari. Op korte termijn denk ik dat het erger kan, mogelijk zelfs richting de €40. Maar goed, als alles peis en vree was, zat ik hier nu niet te lonken naar Melexis.

LaCucaracha
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 17

Berichtdoor LaCucaracha » 06 Dec 2018 12:41

Naar welke aandelen lonk je nog zoal?:)

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 06 Dec 2018 13:20

Ik heb de afgelopen maanden vooral opgebouwd in aandelen die ik al had, zoals ABI, PIC, REC, SIOE en TERB.
TESB moet ik nog bijkopen, zie ik. Nieuwe aandelen die ik in het oog houd, zijn MELE, BFIT en FB, al moet ik voor die laatste nog uitmaken of ik ethisch gezien kan leven met hun vernietiging van de democratie (: