Crescent

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 521

Re: Crescent

Bericht door grepolis »

curryworst schreef: ↑
21 dec 2023 09:24
grepolis schreef: ↑
21 dec 2023 00:06
...
vrienden onder elkaar precies, gecharmeerd door de onzin van dochter123. U mijn beste, samen met blackbelt, jean de florette, neku en anderen hebben alleen maar puur op de man gespeeld, jaren aan een stuk iemand viseren en afbreken meer niet en dan speelt dat geen rol of dat nu onzin wel of niet is. Jij vooral denkt enkel en alleen aan u eigen hebzucht en dat zal voor heel veel mensen hier zijn. Anderen beschuldigen van dingen die men zelf doet en het verhaal en de waarheid verdraaien voor eigenbelang. En nu heb je hoogstwaarschijnlijk je goesting wat je al die jaren hebt nagestreefd, en dan hier de heilige uithangen en anderen het beste wensen. Foei foei. Dit heeft niks meer met beleggen te maken maar gewoon met persoonlijke afrekeningen naar bepaalde mensen toe en alle smeerlapperij is toegestaan.
Mijn niet beste stukje waardeloos gemalen vlees,

Als we graag op de man spelen dan doen we het goed. Je bijdrage is zoals je naam het zegt...emulsievlees...veel vulsel en weinig inhoud. Blijkbaar zitten er veel frikandellen of curruworsten in je brein...en nog meer smeerlapperij... Dat dit forum compleet is stilgevallen kan ik enkel maar toejuichen want had nul comma nul waarde meer...wat misschien ook een belichaming mag zijn van dit aandeel.... zowaar een duizendste van toen ik uitstapte en heel veel verwijten naar mijn hoofd geslingerd kreeg...Soit, bak maar lekker in het olievet maar denk nu niet dat je iets weet van beleggen (trouwens ik ook niet zo...maar toch veel meer dan jou...weet jij wat de factor is van 0? Gelukkit voor jou met je dan iets hoger scoren dan 0, bv. 0.0001 in termen van Cresent gesproken? Lol!
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door grepolis »

curryworst schreef: ↑
21 dec 2023 09:24
grepolis schreef: ↑
21 dec 2023 00:06
...
vrienden onder elkaar precies, gecharmeerd door de onzin van dochter123. U mijn beste, samen met blackbelt, jean de florette, neku en anderen hebben alleen maar puur op de man gespeeld, jaren aan een stuk iemand viseren en afbreken meer niet en dan speelt dat geen rol of dat nu onzin wel of niet is. Jij vooral denkt enkel en alleen aan u eigen hebzucht en dat zal voor heel veel mensen hier zijn. Anderen beschuldigen van dingen die men zelf doet en het verhaal en de waarheid verdraaien voor eigenbelang. En nu heb je hoogstwaarschijnlijk je goesting wat je al die jaren hebt nagestreefd, en dan hier de heilige uithangen en anderen het beste wensen. Foei foei. Dit heeft niks meer met beleggen te maken maar gewoon met persoonlijke afrekeningen naar bepaalde mensen toe en alle smeerlapperij is toegestaan.
Mijn niet beste stukje waardeloos gemalen vlees,

Als we graag op de man spelen dan doen we het goed. Je bijdrage is zoals je naam het zegt...emulsievlees...veel vulsel en weinig inhoud. Blijkbaar zitten er veel frikandellen of curruworsten in je brein...en nog meer smeerlapperij... Dat dit forum compleet is stilgevallen kan ik enkel maar toejuichen want had nul comma nul waarde meer...wat misschien ook een belichaming mag zijn van dit aandeel.... zowaar een duizendste van toen ik uitstapte en heel veel verwijten naar mijn hoofd geslingerd kreeg...Soit, bak maar lekker in het olievet maar denk nu niet dat je iets weet van beleggen (trouwens ik ook niet zo...maar toch veel meer dan jou...weet jij wat de factor is van 0? Gelukkig voor jou moet je dan iets hoger scoren dan 0, bv. 0.0001 in termen van Cresent gesproken? Lol!
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door grepolis »

jean de florette schreef: ↑
31 okt 2023 09:50
Crescent: het zal zeer ambitieus zijn voor Crescent om zijn doelstellingen voor het volledige boekjaar
2023 te halen. Het bedrijf verwacht een totale omzet van € 20 miljoen en mikt op een verdere
omzetgroei van meer dan €22 miljoen met een EBITDA van meer dan €1,8 miljoen - recente afgestoten
entiteiten niet meegerekend - voor 2024, wat Crescent in staat zou moeten stellen om zijn historische
en financiële schulden verder aanzienlijk af te bouwen. We hopen in de komende weken nieuws te
krijgen over enkele gewonnen projecten. KBCS verlaagt het koersdoel van €0,02 naar €0,01 met een
houden-advies. (Bolero)

Geen enkel idee waarom nu ineens...
niet gehaald dus...klinkt afgezaagd ondertussen...'alweer niet gehaald'...

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1929

Bericht door jean de florette »

Zei Bolero gisteren daarover: '• Het technologiebedrijf Crescent boekte hogere omzet. ' en 'over 2023 dat de omzet op 27 miljoen euro landde.

Goed geprobeerd... Ook 'Beurs bij het ontbijt' is niet meer wat het ooit was. Die 27M was 17M, en een hogere omzet was het ook al niet. 2022 omzet 19.7M
ttps://www.crescent-ventures.com/nl/gereglemen ... ng-update/
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

Mattienr6
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 19

Bericht door Mattienr6 »

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 564

Bericht door dochter123 »

05 dec 2023 09:43
Grote stilte hier, en vooral vanwege Crescent zelf.

Over LDA: "De overeengekomen eerste opnameperiode van de financieringsovereenkomst is nog steeds
vastgesteld op 30 december 2023."
Dat gaat over nog 4 luttele weken. Een boete van 483k€ hoort dan tot de mogelijkheden.

De overnames van Lighting en Maro door VZ, zou daar minstens een persbericht over verwacht hebben .
"Van Zele Holding NV verstrekte de groep 1 miljoen EUR aan bijkomende middelen in het eerste semester,
en nam in het begin van het tweede semester Aardingen Maro NV over, en verwierf een
meerderheidsparticipatie van 80% in Innolumis Public Lighting, zodat daardoor nog bijkomend k€ 750
liquide middelen aan de Groep werden verstrekt, ..." (pub halfjaarverslag - maar buiten de verslagperiode)

Dat geld is al lang op. Maar bij crescent geen teken van leven meer sinds 22sep.
https://www.crescent-ventures.com/nl/ge ... us-op-iot/
jean de florette liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite

dochter123 schreef: ↑
02 apr 2024 09:55
05 dec 2023 09:43
Dat geld is al lang op. Maar bij crescent geen teken van leven meer sinds 22sep.
https://www.crescent-ventures.com/nl/ge ... us-op-iot/
Tussentijds was er wel ook nog een bericht over Macedonië.
Bij LDA dan toch maar voor de boete gekozen, in schijfjes weliswaar.
En de verkoop van de 2Invisions, het ging daar al niet zo goed mee, ergens staat dat VZ al eens 25k cash gestort had,..., dacht vroeger dat het mee de paradepaardjes waren. Al lang niet meer dus.
Eigenlijk gewoon een desinvestering, a. om het bloeden tegen te gaan, en b. het brengt nog wat geld in het laatje.
Bij VZ is de lust om de verliezen te blijven dekken al lang helemaal op.
https://tsh.eu/nl/
Effe rondgekeken of TSH (de koper) banden zou hebben met VZ, niets gevonden. Hij pleegt soms aan zichzelf te verkopen..., hier niet dus.
dochter123 liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite

• Crescent: de groep gaat IT-diensten-afdeling 2invision verkopen aan de Nederlandse TSHgroep om zo beter in te kunnen zetten op Internet of Things. Meerbepaald mikt de groep op
“gericht leiderschap in slimme verlichting, slimme steden en slimme gebouwentoepassingen”.
Volgens KBCS is dit goed nieuws, onder meer omdat het leidt tot een cash inflow van 6,5 Ă  7,5
miljoen euro, op basis van een waardering 6,5x tot 7,5x de bedrijfskasstroom (EBITDA).
Daardoor zal de nettoschuld aanzienlijk dalen en - nog belangrijker –zal ook de constante
zoektocht naar werkkapitaalfinanciering stoppen. Het koersdoel en het advies worden wel op
"Under review" gebracht, in afwachting van de jaarresultaten en/of de beloofde omgekeerde
aandelensplitsing. Maar de verkoop krijgt dus alvast wel applaus. (Bolero)

Dat bedrag,..., zou kunnen, lijkt me hoog, gelet op wat ik daarvoor al schreef. En ja, beter zo, dan geld ophalen via LDA, of een onwillige VZ (altijd te weinig, nooit iets dat enig comfort oplevert).
Blijft wel een verdere leegverkoop. 't Is niet zo dat ze die miljoenen zomaar krijgen.
dochter123 liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Ben toch maar eens gaan kijken.
Jvslg'22, Ebitda services, inderdaad (>1M) 1,138M. Maar, group costs -1,176M. Solutions en lighting ook ong. +1M.

Lijkt uiteindelijk toch op een verkoop van kroonjuwelen. Een deel van die group costs zal wel verhaald moeten worden op de services, maar wat overblijft is kleiner, en nog altijd niet winstgevend (geg. 2022). Eenzelfde verhaal als bij Agfa. Niet de beste strategie, m.i.

Plus: geen nieuwe LDA-aandelen meer, broodnodige cash waarmee iets gedaan kan worden.
Min: 0.4M€ boete, en 1M€ ebitda weg.
Op de beurs zien ze het blijkbaar wel zitten (+7%), zal er vanaf hangen hoe die cash binnenkomt (ineens, of in schijfjes), en waarvoor die gebruikt gaat worden. Als het vooral gaat om VZ terug te betalen is die 1M ebitda weg een serieuze aderlating. Als ik goed tel, zit Crescent nu al op een schuld aan VZ van 5.05M€...

Plaats reactie