Crescent

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

handset
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1224

Re: Crescent

Bericht door handset »

Blackbelt schreef:
30 apr 2021 10:51
VWarena schreef:
30 apr 2021 10:35
@ Blacky: wiskunde voor dummies... Gemiddelde 0,033 ;) 0,05 =50% winst :up: 0,5 zou echt te gek zijn :lol:
En hoe lang heb je die al?

Ik heb 10 jaar geleden 20k in WDP gestoken. Dat is nu 80k.

Bij Option/Crescent zou dat nu 1000€ geweest zijn (prijs was toen 0.6€). En als je nog iets eerder had gekocht, dan had je 15€ per aandeel betaald.
Maar jij bent natuurlijk het genie dat iedere keer in de diepste dalen kocht en dan op de pieken verkocht.
De vraag is... waarom heb je toen verkocht als je toch blindelings in dit aandeel gelooft.

Ik ben een sterke believer in IOT, maar het is wel duidelijk dat Crescent de boot gemist heeft, en ieder jaar opnieuw de volgende boot voorbij laat varen omdat ze het instapticket niet kunnen betalen.
Ondertussen vieren de marktleiders feestjes met caviaar en champagne en is het bij Option/Crescent een droog pistoleeke.
Ik ben nog steeds van mening dat Crescent ver vooruit is op de concurrentie in bepaalde niches.
Vasthouden die deeltjes.
Ik ben een hele sterke believer in Crescent/ Option

VWarena
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 683

Bericht door VWarena »

Lotus schreef:
30 apr 2021 09:30
handset schreef:
30 apr 2021 09:23
Dat wil niet zeggen dat wij ondertussen geen aanzienlijke beurswinsten kunnen maken. :lol:
Zoals de laatste 10 jaar of langer zoals bijna de rest van de beurs? Crescent is om te huilen maar met zijn aanhang hetzelfde. Waarom de hoop terwijl beurzen hoger en hoger gaan. Een investering in Crescent van 10 of 5 jaar terug allemaal verlies terwijl de beurzen in die tijd een enorme stijging meemaakten. Ook die outlook is om te lachen hoelang blijft men daar nog in geloven? Ondertussen meer en meer aandelen erbij dus als er al toekomstige winsten zijn worden die verdeeld over meer dan 1,6 miljard aandelen
Blablabla... Het verleden van een bedrijf en zijn beurskoers vergelijken met het heden na een transformatie en een zoektocht naar nieuwe oppurtuniteiten & innovatie... Zelfs de naam verandert wel eens om een nieuwe start te maken ;)

Option werd Crescent en Callewaert moest met het water aan de lippen het stuur overgeven aan de Heer van Zele. Sinds die move heb ik een positie opgebouwd aan gemiddeld 0,033. Laat Eric maar doen, het verleden, een koers van 20€ en Huawei deert me niet.

Idem verhaal Thrombigenics werd Oxurion. De Haes en zijn bedrijf werden uitgekotst en afgestraft. De voorbije 2 jaar kocht ik meermaals pakketjes om nu een gemiddelde te hebben van 2,80. Een koers van +40€ en het Jetreaverhaal hebben sommigen nachtmerries en een pak geld gekost. Jammer, wat mij interesseert is de toekomst en laat me graag positief verrassen. Geen verzuurde reacties of natrappen voor feiten uit het verleden. Op eigen borst kloppen en frustraties achterwege laten siert een mens. Iedereen bepaald zelf wanneer hij in- en of uitstapt en is zelf verantwoordelijk voor zijn daden.

@Blacky: zoals uw WDPverhaal heeft iedereen wel zijn topbelegging. Geef mij maar BIOTECH... Met Ablynx x10 gedaan. Soit ...

Persoonlijk geloof ik heel sterk in een wederopstanding en een nieuw groeiverhaal van beide parels die van hun sokkel vielen. De aanhouder wint :think: oftewel ...
Wie laatst lacht, best lacht :wave:
handset liked last!

VWarena
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door VWarena »

Blackbelt schreef:
VWarena schreef:
@ Blacky: wiskunde voor dummies... Gemiddelde 0,033 0,05 =50% winst 0,5 zou echt te gek zijn :

Bij Option/Crescent zou dat nu 1000€ geweest zijn (prijs was toen 0.6€). En als je nog iets eerder had gekocht, dan had je 15€ per aandeel betaald.
Maar jij bent natuurlijk het genie dat iedere keer in de diepste dalen kocht en dan op de pieken verkocht.
De vraag is... waarom heb je toen verkocht als je toch blindelings in dit aandeel gelooft.

Ik ben een sterke believer in IOT, maar het is wel duidelijk dat Crescent de boot gemist heeft, en ieder jaar opnieuw de volgende boot voorbij laat varen omdat ze het instapticket niet kunnen betalen.
Ondertussen vieren de marktleiders feestjes met caviaar en champagne en is het bij Option/Crescent een droog pistoleeke.
Blackie , uzelf of de beheerder zou eigenlijk eens de moeite mogen doen om te verifiëren wat voor leugens u hier op een openbaar forum neerpent omtrent mijn persoon. Verwerpelijk en schandalig.
Wiskunde en voornamelijk statistiek zijn blijkbaar niet uw beste vakken :silent:
Gedraag u eens wat volwassen ipv in het wilde rond te schoppen en mij te verwijten van een genie. De absolute bodem hier was denk ik rond 1,5 cent... Heb meerdere keren bijgekocht tss 2, 5 en 3,5 cent. Als je dan xK stuks aan 50 of 30 cent had en intussen > miljoen stuks bezit kom je aan een gemiddeld van 0.033. Straf hé, heb je uiteraard wat lef en durf voor nodig. Net hetgeen u ontbreekt en dan begrijp ik uw frustratie.

Idem Kiadis. 2018 1e pakketje gekocht aan 10,15 met koersdoel 30€. Aan 1,85 een veelvoud bijgekocht en gemiddeld naar 3€ teruggebracht. Repeat... Statistics! Had geduld en geloofde in hun technologie ondanks een zware tegenvaller. Gooide een programma overboord en focuste op iets nieuws , kregen beetje geld toegestopt door gekke Cowboys & Indianen en deden wat kleine overnames. Viel er een puzzel in mekaar onder 1 dak? Zie ik hier een zelfde patroon dan bij Crescent??? Paar maanden geleden totaal onverwacht overname door Sanofi met een premie van 320% en verkocht aan 5,35 op dezelfde dag.

Kaviaar & champagne in de IoT wereld (Bij Galapagos op hun 20j bestaan stond hetzelfde op het menu) ...
Laat ons zeggen dat die wereld nog steeds in zijn kinderschoenen staat... Crescent & van Zele maken hun klaar voor die ontluikende markt... Booming business!

https://lora-alliance.org/alliance_member/crescent-nv/
Worldwide.
Met (optional) CloudWizzard voortaan.

Een overname @ 0,10 teken ik meteen voor. Crescent is beursgenoteerd ja, intussen schuldenvrij tov andere IOT spelers die de schulden opstapelen. Begint ge het te snappen?...

Viva la vida loca 8-) U bent slim black, ik ben dom :up:
handset liked last!

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 716

Bericht door Freddy »

VWarena schreef:
30 apr 2021 12:12
Blackbelt schreef:
VWarena schreef:
@ Blacky: wiskunde voor dummies... Gemiddelde 0,033 0,05 =50% winst 0,5 zou echt te gek zijn :

Blackie , uzelf of de beheerder zou eigenlijk eens de moeite mogen doen om te verifiëren wat voor leugens u hier op een openbaar forum neerpent omtrent mijn persoon. Verwerpelijk en schandalig.
Wiskunde en voornamelijk statistiek zijn blijkbaar niet uw beste vakken :silent:
Gedraag u eens wat volwassen ipv in het wilde rond te schoppen en mij te verwijten van een genie. De absolute bodem hier was denk ik rond 1,5 cent... Heb meerdere keren bijgekocht tss 2, 5 en 3,5 cent. Als je dan xK stuks aan 50 of 30 cent had en intussen > miljoen stuks bezit kom je aan een gemiddeld van 0.033. Straf hé, heb je uiteraard wat lef en durf voor nodig. Net hetgeen u ontbreekt en dan begrijp ik uw frustratie.

Idem Kiadis. 2018 1e pakketje gekocht aan 10,15 met koersdoel 30€. Aan 1,85 een veelvoud bijgekocht en gemiddeld naar 3€ teruggebracht. Repeat... Statistics! Had geduld en geloofde in hun technologie ondanks een zware tegenvaller. Gooide een programma overboord en focuste op iets nieuws , kregen beetje geld toegestopt door gekke Cowboys & Indianen en deden wat kleine overnames. Viel er een puzzel in mekaar onder 1 dak? Zie ik hier een zelfde patroon dan bij Crescent??? Paar maanden geleden totaal onverwacht overname door Sanofi met een premie van 320% en verkocht aan 5,35 op dezelfde dag.

Kaviaar & champagne in de IoT wereld (Bij Galapagos op hun 20j bestaan stond hetzelfde op het menu) ...
Laat ons zeggen dat die wereld nog steeds in zijn kinderschoenen staat... Crescent & van Zele maken hun klaar voor die ontluikende markt... Booming business!

https://lora-alliance.org/alliance_member/crescent-nv/
Worldwide.
Met (optional) CloudWizzard voortaan.

Een overname @ 0,10 teken ik meteen voor. Crescent is beursgenoteerd ja, intussen schuldenvrij tov andere IOT spelers die de schulden opstapelen. Begint ge het te snappen?...

Viva la vida loca 8-) U bent slim black, ik ben dom :up:
Voel je niet verplicht om te delen maar met hoeveel geld ben jij dan bezig? Er zijn wel vaker mensen die een paar honderd of duizend euro steken in een YOLO play, maar bij een zekere omvang qua inleg verdwijnt die appetijt doorgaans toch wel zienderogen. Mijn niveau van speculatief is pakweg een Palantir kopen om op de plank te leggen.

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 514

Bericht door Blackbelt »

VWarena schreef:
30 apr 2021 12:12

Ik beleg ook in biotech, Ablynx was ook een van mijn succesjes, met Kiadis het ik verlies gemaakt.

Groot verschil is dat IOT helemaal niet meer in zijn kinderschoenen staat. Het is er volop.
Mijn oven, vaatwasser, TV, verwarmingsketel en auto hangen aan het net, en allemaal zonder Option.

Er zijn al spelers die MILJARDEN omzet draaien in de IOT wereld, en ondertussen slaagt Crescent er niet in om 17mio omzet te verdubbelen.
Denken aan een overname is mooi, maar niemand heeft Crescent nodig. Crescent heeft binnenkort waarschijnlijk weer geld nodig, dat wel gezien de opstapelende verliezen.

Dus... nee, ik ben niet compleet risico avers, maar ik zie die mooie toekomst niet, en dat wordt ieder jaar bevestigd.

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 769

Bericht door Karl »

Dat KBC Securities nog moeite doet om dit op te volgen:

Beurshuis KBC Securities
Aandeel Crescent (ex Option)
Datum 30 april 2021
Advies Houden
Koersdoel 0,04 EUR

Ook ik geloof niet in Crescent, een markt die zo snel ontwikkeld en waar Crescent nog steeds weinig van kan profiteren dat zie ik in de komende jaren ook niet meer veranderen.
handset liked last!

Mattienr6
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Bericht door Mattienr6 »

Zalig om sommige hun reacties te lezen :lol: 80% van de mensen hier geloven niet in Crescent maar ze steken wel hun tijd erin om te reageren op het forum hier. :lol:
VWarena liked last!

VWarena
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door VWarena »

Karl schreef:
30 apr 2021 14:59
Dat KBC Securities nog moeite doet om dit op te volgen:

Beurshuis KBC Securities
Aandeel Crescent (ex Option)
Datum 30 april 2021
Advies Houden
Koersdoel 0,04 EUR

Ook ik geloof niet in Crescent, een markt die zo snel ontwikkeld en waar Crescent nog steeds weinig van kan profiteren dat zie ik in de komende jaren ook niet meer veranderen.
Dat u nog moeite doet om dit hier te volgen stemt mij tevreden ;)

https://be.linkedin.com/company/option-IoT
Intussen toch weer 140 medewerkers en weer een vacature ...

CloudGate’s integrated battery is often a key differentiator in choosing Option’s #CloudGate.

The integrated battery keeps the CloudGate gateway operational for several hours in low power mode and eliminates down time during power disruptions.

The integrated 950mAh/3.7V battery has a battery recharging circuit making sure the battery is always fully charged when the CloudGate gateway is running on the main DC power.
In case the DC power input is no longer available, the battery will automatically take over without interruption in service.

It is then possible to use the SDK or LuvitRED to send a notification to the CloudGate administrator and allowing access to device.

CloudGate devices with battery are UN38.3 certified (certificate for transportation). The battery is IEC 62133 certified.

Available on the following CloudGate models:
CloudGate LTE WW
CloudGate mini
CloudGate micro
CloudGate nano
Datasheets here https://lnkd.in/dwYH8UG?trk=organizatio ... pdate-text

#batterylife #batterybackup #operationalefficiency #iot #gateway #power

Option™ is a member of CRESCENT NV/SA ("OPTI" on Euronext BE)

Sommige kenners hier denken dat digitalisering een synoniem is voor IOT :think: Ik blijf bij m'n stelling dat de industriële revolutie pas op gang komt en dat Crescent onder van Zele mee van de koek gaan eten.

In het beste geval krijgt Alain vd Broeck een mooie erfenis...
Andere optie is dat ze een mooi geheel aan 't vormen zijn om in de etalage te zetten. Overname en van Zele & Callewaert kunnen op pensioen met een mooie premie. De gelovigen hier met een laag gemiddelde of de newbies die in stapten tss 2 en 3 cent zullen ook tevreden zijn.

https://lnkd.in/gePJNAg?trk=organizatio ... pdate-text
https://lnkd.in/g28aDW7?trk=organizatio ... pdate-text
LoRaWAN #loraalliance #CloudGate #CloudGatenano #smartbuilding #wirelesssmartbuilding #wireless #bacnet #nbiot
#buildingretrofit #retrofit #iot #green #climategoals

:ugeek:

VWarena
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door VWarena »

Vandaag, artikel in Echo de la Bourse... iets optimister dan De Tijd

Le redressement de Crescent "ne se reflète pas encore dans ses résultats 2020"

L'optimisme est de mise au sein de l'entreprise technologique Crescent OPTI2,21% . "La reprise économique est imminente et elle devrait permettre au groupe de prouver qu'il peut effectivement faire la différence", lit-on dans un communiqué.

Anciennement baptisée Option, l'entreprise fait état, pour 2020, de revenus en recul à 17,78 millions d'euros, contre 18,2 millions en 2019. L'ebitda bondit de 20.000 euros, à 417.000 euros. Un rebond attribué à l'amélioration de la marge brute et des économies de coûts supplémentaires.
Le résultat net affiche une hausse à 4,7 millions d'euros.

Crescent affiche, enfin, une dette financière qui s'est réduite à 5,6 millions d'euros.

"En 2020, Crescent a pris des mesures importantes pour achever son redressement via des logiciels supplémentaires et des technologies de capteurs; les conditions du marché ont empêché celles-ci de déjà se refléter en 2020 dans les ventes et résultats."
EarthNvstr1 liked last!

EarthNvstr1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 44

Bericht door EarthNvstr1 »

On ne sait jamais :)

Plaats reactie