Wat na Ablynx en Tigenix?

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
rouches
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 126

Re: Wat na Ablynx en Tigenix?

Berichtdoor rouches » 04 Feb 2018 01:33

Jokke schreef:
rouches schreef:
Jokke schreef:
rouches schreef:Vandaag mijn lama’s buitengesmeten en met de helft van de winst ingestapt in BLRX, EVOK en SGYP.
Mijn lama’s ooit verkocht aan 9 en een sik, terug ingestapt na het bod van NN. Een mooi rendement maar had ik meer geduld gehad... :roll:

Het bod op ablynx kwam binnen op 29 jan, dus je wist er toch al van toen? Waarom dan verkocht?

Beste Jokke,
Ik ben terug ingestapt met enkele aankopen na het bod van NN aan 33.96, 34.66, 34.86 en 34.08. Gisteren alles buiten aan 43.84.
Ik verwacht geen hoger bod vandaar mijn verkoop gisteren.
Wat is dan het probleem? Komt er een hoger bod ga ik er zeker niet van wakker liggen. Mijn winst is binnen. ;)

Ik volg je niet momenteel.
Het bod van sanofi dat werd uitgebracht was toch 45 euro per aandeel?

Ook niet lang naar school geweest? Na het bod van NN aan 30.50 ben ik terug ingestapt...
Ik word daar zo moe van....
Succes verder 8-)
piddybull liked last!
In portefeuille: Exmar, BLRX, SGYP, EVOK

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 49

Berichtdoor Dominiquetg » 04 Feb 2018 06:27

rouches schreef:
Jokke schreef:
rouches schreef:
Jokke schreef:Het bod op ablynx kwam binnen op 29 jan, dus je wist er toch al van toen? Waarom dan verkocht?

Beste Jokke,
Ik ben terug ingestapt met enkele aankopen na het bod van NN aan 33.96, 34.66, 34.86 en 34.08. Gisteren alles buiten aan 43.84.
Wat is dan het probleem? Komt er een hoger bod ga ik er zeker niet van wakker liggen. Mijn winst is binnen. ;)

Ook niet lang naar school geweest? Na het bod van NN aan 30.50 ben ik terug ingestapt...
Succes verder 8-)

Hahaha de aanhouder wint ;-) Sommige threads zijn wel grappig om lezen. Welkome humor tussen alle die ernstige zaken... :-)
Argen-X Kiadis Pharming Biocartis Celyad Mithra

fltn
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Berichtdoor fltn » 05 Feb 2018 08:47

Jokke schreef:
fltn schreef:Ik heb maandag de rest van mijn Ablynxjes verkocht. Met een deel van het vrijgekomen budget heb ik ArgenX gekocht.
En een deel hou ik bij als cash voor in het geval dat...

Waarom uitgestapt ? Je wist toch dat er een overname aankwam? of heb je verkocht net voor dat nieuws?

Beste Jokke,

Ik ben uitgestapt na het nieuws aan een koers van 44,80€. Ik acht de kans laag dat een tegenpartij nog een hoger bod zal uitbrengen. Achteraf bezien had ik misschien beter blijven zitten, maar ik wou zekerheid.

Grtz
THE MARKET CAN STAY IRRATIONAL LONGER THAN YOU CAN STAY SOLVENT.

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 270

Berichtdoor Zeus » 05 Feb 2018 10:01

Een reality check voor wie na Ablynx en Tigenix euforisch all in gaat in biotech: 2 slecht gehumeurde beursdagjes na elkaar en van de 15 grootste dalers op de Brusselse continumarkt zijn er op moment van schrijven 9 biotechbedrijven.
wolfe liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

micado
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 88

Berichtdoor micado » 05 Feb 2018 11:35

Zeus schreef:Een reality check voor wie na Ablynx en Tigenix euforisch all in gaat in biotech: 2 slecht gehumeurde beursdagjes na elkaar en van de 15 grootste dalers op de Brusselse continumarkt zijn er op moment van schrijven 9 biotechbedrijven.

Als je eens wat schommelingen wil meemaken, koop je best eens Nyrstar. Ik heb er jaren lang ingezeten met winst en verlies. Ben er tenslotte uitgestapt met weinig winst. Geef mij maar biotech lolllll

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 301

Berichtdoor 14-11-2014 » 05 Feb 2018 13:27

Een reality check voor wie na Ablynx en Tigenix euforisch all in gaat in biotech: 2 slecht gehumeurde beursdagjes na elkaar en van de 15 grootste dalers op de Brusselse continumarkt zijn er op moment van schrijven 9 biotechbedrijven.

Selectieve waarneming; geen reality check.

Na snelle winstnemingen bij TiGenix en Ablynx stonden deze 9 biotechbedijven ongetwijfeld voor de derde opwaartse golf, door herbeleggende particulieren binnen dezelfde subsector. "Wat na Ablynx en/of TiGenix en andere biotech?". Gevoeligheid voor een "correctie" ligt dan zeer voor de hand, maar de reality check gaat voorbij aan de eerdere euforische overnamekoorts.

Bovendien moet men blijkbaar nog gaan (instappen), en beschrijft de tekst een daling in het verleden.

Niet dat ik een automatisme zou willen aanraden om telkens het minst selecte alternatief in dezelfde beperkte subsector te gaan vinden, maar ik betwijfel dat sinds TiGenix 9 biotechbedrijven tot de 15 grootste dalers behoren. De kans is groter dat ze tot de 15 grootste stijgers behoren. De euforie, die de reality check mist. Voor zolang als het duurt, natuurlijk.

Fact check: sinds 4 januari (TiGenix), exclusief TiGenix en Ablynx zelf, behoren tot vandaag Curetis, ASIT biotech, Kiadis Pharma, Mithra, Probiodrug, Pharming, Bone Therapeutics, arGEN-X, ThromboGenics, MDxHealth en Biocartis tot de grootste stijgers. Allemaal double digits, van +81,96% tot +13,06%.

Restanten van de derde euforie. Er moet en kan nog veel vanaf om aan twee euforieën te komen. De waarschuwing van de quote is beter dan de onderbouwing van de quote.

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 165

Berichtdoor Jokke » 05 Feb 2018 20:19

rouches schreef:
Jokke schreef:
rouches schreef:
Jokke schreef:Het bod op ablynx kwam binnen op 29 jan, dus je wist er toch al van toen? Waarom dan verkocht?

Beste Jokke,

Succes verder 8-)

Ik denk dat jij het bent die toch echt niet kan lezen en dat jij niet lang genoeg naar school bent geweest.

Ik ga het nog 1 keer proberen: Je verkocht op 1 februari NADAT het bod van 45 euro al gekend was aan een lagere prijs dan die 45 euro.
Waarom?

Is het nu duidelijk?
Anderen kunnen het blijkbaar wel begrijpen want zij antwoorden wel op die vraag.

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Jokke » 05 Feb 2018 20:22

Wimpie85 schreef:Sommigen nemen liever nu winst aan een euro lager om vervolgens elders te kunnen instappen.

Dit in de hoop om elders intussen al meer rendement te halen dan nog enkele maanden te wachten op de 45 euro van Sanofi.

Enkele maanden? Ik verwacht toch dat het relatief vlug zal gaan.
Al snap ik je redenering wel, maar dan zou ik toch eerder gewoon opteren om altijd wat cash achter de hand te houden ipv gemakkelijke winst te laten liggen. Maar goed, ieder zijn systeem.

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 128

Berichtdoor Gentse strop » 05 Feb 2018 20:26

Jokke schreef:
Wimpie85 schreef:Sommigen nemen liever nu winst aan een euro lager om vervolgens elders te kunnen instappen.

Dit in de hoop om elders intussen al meer rendement te halen dan nog enkele maanden te wachten op de 45 euro van Sanofi.

Al snap ik je redenering wel, maar dan zou ik toch eerder gewoon opteren om altijd wat cash achter de hand te houden ipv gemakkelijke winst te laten liggen. Maar goed, ieder zijn systeem.

Ik denk dat er zich veel achter de oren zullen krabben nu de meeste biotech een (gezond) duikje hebben genomen. Nu is de vraag wanneer die aandelen zich zullen herstellen, want de winst die ze laten liggen door niet op de 45 euro te wachten+ de kosten voor verkoop van het aandeel + de daling van hun nieuwe investering, ik ben een gelukkig mens dat ik gewacht heb! :D
Plus het feit dat er ook nog steeds een waterkans is op een hoger bod, mss een eutopie, maar je weet maar nooit ;)

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Jokke » 05 Feb 2018 20:28

Gentse strop schreef:
Jokke schreef:

Ik denk dat er zich veel achter de oren zullen krabben nu de meeste biotech een (gezond) duikje hebben genomen. Nu is de vraag wanneer die aandelen zich zullen herstellen, want de winst die ze laten liggen door niet op de 45 euro te wachten+ de kosten voor verkoop van het aandeel + de daling van hun nieuwe investering, ik ben een gelukkig mens dat ik gewacht heb! :D
Plus het feit dat er ook nog steeds een waterkans is op een hoger bod, mss een eutopie, maar je weet maar nooit ;)

Voila, dat is dus waarom ik het verkopen niet goed begrijp. De 45 euro heb je (moet al enorm veel mis gaan om uiteindelijk mis te lopen) sowieso dus verkopen.... :?: