Balta

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 981

Re: Balta

Berichtdoor bertje » 12 Dec 2017 11:43

Eindelijk eens wat groen.
8,1 +3,18%
(3 weken geleden stonden we nog 11.5)

Vreemd dat er hier geen herstel was toen de onderhandelingen voor de Brexit even de goede richting uitgingen.
Pond momenteel met zijn 0.88 midden tussen hoogste en laagste dit jaar: Bereik 52 wk0,8312 - 0,9307

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7405

Berichtdoor charel01 » 13 Dec 2017 09:14

Balta krijgt van KBC Securities een hoger advies, van "Opbouwen" naar "Kopen". Het koersdoel blijft ongewijzigd op 12 euro.
bertje liked last!
Go with the flow.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 981

Berichtdoor bertje » 13 Dec 2017 11:14

Blijkbaar toch nog veel volgers van KBC
8,337 +4,87%

8,337 255 1
8,347 270 1
8,35 290 1
8,354 320 1
8,38 700 1
8,39 225 1
8,39 225 1
8,6 250 1
8,74 150 1
8,75 2150 3

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor FUBAR78 » 13 Dec 2017 12:55

marvan schreef:
FUBAR78 schreef:iedereen zit hier Balta de grond in te boren en de helft weet niet waarover ze praten.

Vast tapijt wordt wel degelijk nog gebruikt en heeft trouwens allerlei voordelen.
Het is trouwens zo dat het wetenschappelijk bewezen is dat hedendaags tapijt onmogelijk allergische reacties kan opwekken.
Integendeel door de samenstelling (polyprop - plastiek dus) houdt het fijn stof in leefruimtes vast en maakt het die net gezonder.
90% van alle kantoorruimtes worden nog altijd met tapijt gelegd (tegels).
Soit - er zijn altijd haters. Maar geloof alstublieft niet dat tapijt nog enkel uit schapenwol wordt geproduceerd...

Persoonlijk vind ik dit een instapmoment.

Beste,

Dan behoor ik toch zeker niet tot de helft waarover jij het hebt, ik denk eerder dat gij er geen benul van hebt!

Ooit van een extrusie gehoord? garen voor tuft extruderen ze en dat is het materiaal dat ze gebruiken om te tuften, om vasttapijt te maken dus.

Wol gebruiken ze om geweven tapijten te maken, niet om te tuften.

En uw wetenschappelijke uitleg betreffende allergische reakties spant de kroon, inderdaad kan men het tapijt bespuiten met een antibakteriele en/of anti kleefstof stof maar dat belet niet dat er vervuiling zal optreden want elke keer dat men daarop loopt brengt men dan de bacterien met zich mee via het schoeisel.
Elke mens (of en dier) verliest elke dag huidschilvers, haren, etc ... wat dus opnieuw bacteriologische vervuiling meebrengt.

Wat nu Balta betreft, ik ken dat van binnenuit, hoef je mij dus geen verhaaltjes over te vertellen, ken trouwens ook Beaulieu en Associated weavers van binnenuit alhoewel minder goed dan Balta.

Mvgr.

Marvan toch - wol gebruikt men al jaren niet meer om karpetten te weven of het is op specifieke vraag.
Weven doet men even goed met polyprop of propyleen garen (gekleurd of na te verven).
Je zit hier serieuze onzin te verkopen oa over Deruyck.
Het is niet omdat die nu bij McThree als voorzitter van het bestuur zetelt dat Balta een plan zou hebben om een McThree over te nemen. En dan nog, voor de koers zou dit maar een voordeel kunnen zijn.

Uw wetenschappelijke uitleg is kwakzalverij - een product gemaakt uit plastiek moet je niet behandelen met anti bacteriële middelen tenzij je allergisch zou zijn aan plastiek... mannekes toch.
En uw huidschilvers? :lol: die vallen ook op uw vloer hoor.

Denk er het uwe van - het was en is een perfect instapmoment - de koersstijgingen bewijzen dit momenteel.

Nog iets over de extrusie waar je over spreekt - extrusie is slechts het begin van een garenproces. Er gebeurt nog heel wat met die garens voor ze getuft of geweven worden. En dat is een sterkte van Balta - ze zijn compleet onafhankelijk of dit vlak omdat ze nog altijd in house hun garens produceren.
De toekomst ligt trouwens niet in tapijt an sich maar in de tegel productie en ze hebben dit jaar een mooie overname gedaan in de US om daar verder te groeien en geloof, ze kunnen amper volgen met de vraag.

CS888
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 30

Berichtdoor CS888 » 13 Dec 2017 12:56

Hoste vindt dat beleggers bij Balta (+1,9%, 8,10 euro) te veel focussen op de zwakke resultaten en het recente winstalarm. De analist verwacht dit jaar een daling van de winst (rebitda) met 9 procent. Maar hij ziet de marges de komende jaren stelselmatig herstellen - 2 procent in 2018-2020 - dankzij kostenbesparingen en nieuwe tapijtcollecties. 'Die zullen de duurdere grondstofkosten compenseren.' Hoste ziet in Balta op de lange termijn één van de winnaars van de sector. 'Dankzij zijn hoge graad van automatisering en verticale integratie.' Met de cash die de komende jaren wordt gegenereerd kan de tapijtgroep overnames doen in een sector die verder consolideert, voegt Hoste toe. Hij versterkt zijn koopadvies voor het aandeel dat goedkoop noteert tegenover zijn sectorgenoten. Het koersdoel blijft 12 euro.

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 186

Berichtdoor marvan » 13 Dec 2017 13:42

Beste FUBAR78,

Jij leest nogal veel zaken die ik niet schreef;

Marvan toch - wol gebruikt men al jaren niet meer om karpetten te weven of het is op specifieke vraag.

1)Het ging hier over vasttapijt, getuft tapijt dus waarvoor men geen wol gebruikt tenzij bij handmatig tuften zoals bijvoorbeeld in het bedrijfje van Deruyck junior,een niche markt gericht op de rijkeren onder ons.

Weven doet men even goed met polyprop of propyleen garen (gekleurd of na te verven).

2)Weven is geen tuften en kan men met alles, jute, wol, vlas,kunststofgarens enzovoort.

Je zit hier serieuze onzin te verkopen oa over Deruyck.
Het is niet omdat die nu bij McThree als voorzitter van het bestuur zetelt dat Balta een plan zou hebben om een McThree over te nemen. En dan nog, voor de koers zou dit maar een voordeel kunnen zijn.

3)Ik heb nergens geschreven dat McThree Balta zou willen overnemen of omgekeerd, ze hebben er trouwens geen middelen voor.

Uw wetenschappelijke uitleg is kwakzalverij - een product gemaakt uit plastiek moet je niet behandelen met anti bacteriële middelen tenzij je allergisch zou zijn aan plastiek... mannekes toch.
En uw huidschilvers? :lol: die vallen ook op uw vloer hoor.

4)Vloeren kun je kuisen en dus kun je pollen, schimmel, huisstofmijt vermijden, bij vasttapijt gaat dit nauwelijks.

Denk er het uwe van - het was en is een perfect instapmoment - de koersstijgingen bewijzen dit momenteel.

5)Een introduktieprijs van 13 en we staan nu rond de 8 en u bent tevreden, meer moet dat toch niet zijn!

Nog iets over de extrusie waar je over spreekt - extrusie is slechts het begin van een garenproces. Er gebeurt nog heel wat met die garens voor ze getuft of geweven worden. En dat is een sterkte van Balta - ze zijn compleet onafhankelijk of dit vlak omdat ze nog altijd in house hun garens produceren.

6)Ik vind het heel leuk om iets te leren van een expert zoals gij, kun je mij eens laten weten waar gij deze expertise opbouwde? in uw luie zetel?

De toekomst ligt trouwens niet in tapijt an sich maar in de tegel productie en ze hebben dit jaar een mooie overname gedaan in de US om daar verder te groeien en geloof, ze kunnen amper volgen met de vraag.[/quote]

7)Vasttapijt maken ze altijd op rollen waarna ze de lussen op het doek vastlijmen en scheren, nadien kunnen ze die inderdaad versnijden in tegels of wat dan ook, is gemakkelijk om een kleiner stuk te vervangen ingeval men bijvoorbeeld koffie morst op dat mooie tapijt.

Konclusie, weet waarover ge schrijft maar als je denkt dat ge gelijk hebt met uw investering,doe dan uw zin en laat u niet op andere gedachten brengen door iemand zoals ik, zeker niet als ge zeer tevreden zijt over uw aankoop!

Mvgr

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 13 Dec 2017 13:59

@marvan

McThree die Balta overneemt wat een grap.

Een tapijt kan je nog altijd reinigen voor zover ik weet.

En met instapmoment beweer ik nu, in het heden.
Niet bij de introductie.
Je moet trouwens serieus krom in het hoofd zijn om in te stappen als kleine belegger bij een introductie.

Ik heb geen aandelen in Balta want heb geen geld dat ik op korte termijn kan missen, mocht ik er hebben dan zou ik het nu in de portefeuille steken.

Laat ons zeggen dat mijne zetel in sint baafs vijve staat.

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 186

Berichtdoor marvan » 13 Dec 2017 14:35

FUBAR78 schreef:@marvan

McThree die Balta overneemt wat een grap.

Een tapijt kan je nog altijd reinigen voor zover ik weet.

En met instapmoment beweer ik nu, in het heden.
Niet bij de introductie.
Je moet trouwens serieus krom in het hoofd zijn om in te stappen als kleine belegger bij een introductie.

Ik heb geen aandelen in Balta want heb geen geld dat ik op korte termijn kan missen, mocht ik er hebben dan zou ik het nu in de portefeuille steken.

Laat ons zeggen dat mijne zetel in sint baafs vijve staat.

Beste,

Een cursus begrijpend lezen zou u van pas komen zo te zien.

Ik herhaal, ik heb nergens iets geschreven over een overname van de een of de andere!

Je gaat uw tapijttegeltjes dus in de wasmachine steken of denkt u dat een beetje met een stofzuiger rondlopen veel gaat opbrengen? wens u veel succes daarmee.
In uw vorige bijdrage had je het over 'plastiek' garen waaraan niemand allergisch zou zijn volgens u, wat dan met de lijmen die men gebruikt om de garens te lijmen, of met de latexonderlaag waarmee men het tapijt soms bekleed?

U heeft geen geld dat u kan missen om te beleggen maar komt anderen wijs maken dat ze een goeie zaak doen om nu in dat bedrijf te investeren aan de huidige koersen omdat uw zetel toevallig in Vijve staat.

U bent in elk geval een kleurrijk persoon, dat moet ik u meegeven!

Mvgr.

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor FUBAR78 » 13 Dec 2017 15:22

@marvan

Jij bent hopeloos.

Over en uit.
marvan liked last!

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 184

Berichtdoor Blackbelt » 13 Dec 2017 17:10

Als ik naar de cijfers kijk, dan vind ik ook dat ze te hard afgestraft zijn.
Ik heb ze een 2tal maand geleden gekocht rond de 11, en heb ze nog steeds.

Ze hebben wat tijd nodig nu om het vertrouwen van de financiële wereld te herwinnen, en dan moet dit goed komen.
Ik geloof wel in hun strategie, en weet dat in bedrijven de tapijttegel nog steeds een topper is, zeker in kantoren die modern uitgerust zijn met de zogenaamde dubbele vloeren voor de bekabeling.