Balta

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
marvan
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 186

Re: Balta

Berichtdoor marvan » 01 Dec 2017 10:46

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor marvan » 01 Dec 2017 10:47

Hendrik Deruyck, tot in 2016 ceo van Balta, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van de tapijtgroep McThree

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171127_03209956

FUBAR78
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor FUBAR78 » 05 Dec 2017 13:04

iedereen zit hier Balta de grond in te boren en de helft weet niet waarover ze praten.

Vast tapijt wordt wel degelijk nog gebruikt en heeft trouwens allerlei voordelen.
Het is trouwens zo dat het wetenschappelijk bewezen is dat hedendaags tapijt onmogelijk allergische reacties kan opwekken.
Integendeel door de samenstelling (polyprop - plastiek dus) houdt het fijn stof in leefruimtes vast en maakt het die net gezonder.
90% van alle kantoorruimtes worden nog altijd met tapijt gelegd (tegels).
Soit - er zijn altijd haters. Maar geloof alstublieft niet dat tapijt nog enkel uit schapenwol wordt geproduceerd...

Persoonlijk vind ik dit een instapmoment.

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor marvan » 05 Dec 2017 16:52

FUBAR78 schreef:iedereen zit hier Balta de grond in te boren en de helft weet niet waarover ze praten.

Vast tapijt wordt wel degelijk nog gebruikt en heeft trouwens allerlei voordelen.
Het is trouwens zo dat het wetenschappelijk bewezen is dat hedendaags tapijt onmogelijk allergische reacties kan opwekken.
Integendeel door de samenstelling (polyprop - plastiek dus) houdt het fijn stof in leefruimtes vast en maakt het die net gezonder.
Soit - er zijn altijd haters. Maar geloof alstublieft niet dat tapijt nog enkel uit schapenwol wordt geproduceerd...

Beste,

Dan behoor ik toch zeker niet tot de helft waarover jij het hebt, ik denk eerder dat gij er geen benul van hebt!

Ooit van een extrusie gehoord? garen voor tuft extruderen ze en dat is het materiaal dat ze gebruiken om te tuften, om vasttapijt te maken dus.

Wol gebruiken ze om geweven tapijten te maken, niet om te tuften.

En uw wetenschappelijke uitleg betreffende allergische reakties spant de kroon, inderdaad kan men het tapijt bespuiten met een antibakteriele en/of anti kleefstof stof maar dat belet niet dat er vervuiling zal optreden want elke keer dat men daarop loopt brengt men dan de bacterien met zich mee via het schoeisel.
Elke mens (of en dier) verliest elke dag huidschilvers, haren, etc ... wat dus opnieuw bacteriologische vervuiling meebrengt.

Wat nu Balta betreft, ik ken dat van binnenuit, hoef je mij dus geen verhaaltjes over te vertellen, ken trouwens ook Beaulieu en Associated weavers van binnenuit alhoewel minder goed dan Balta.

Mvgr.

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor marvan » 05 Dec 2017 16:56

Huisstofmijt en anti-allergisch tapijt
Het moge duidelijk zijn dat een tapijt dat losse stofdeeltjes extra goed vasthoud op geen enkele manier de aanwezigheid van huisstofmijt in datzelfde tapijt tegengaat. Tapijten zijn een geliefde plek voor huismijten en daar veranderd het anti-allergisch tapijt niets aan. Men zou zich zelfs kunnen afvragen of de mijten niet juist extra goed gedijen in een tapijt vol stofdeeltjes, maar daar is vooralsnog minder actief onderzoek naar gedaan.

https://huis-en-tuin.infonu.nl/interieu ... -echt.html

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 184

Berichtdoor Blackbelt » 05 Dec 2017 17:24

marvan schreef:
FUBAR78 schreef:iedereen zit hier Balta de grond in te boren en de helft weet niet waarover ze praten.

Beste,

Dan behoor ik toch zeker niet tot de helft waarover jij het hebt, ik denk eerder dat gij er geen benul van hebt!

Ooit van een extrusie gehoord? garen voor tuft extruderen ze en dat is het materiaal dat ze gebruiken om te tuften, om vasttapijt te maken dus.

Wol gebruiken ze om geweven tapijten te maken, niet om te tuften.

En uw wetenschappelijke uitleg betreffende allergische reakties spant de kroon, inderdaad kan men het tapijt bespuiten met een antibakteriele en/of anti kleefstof stof maar dat belet niet dat er vervuiling zal optreden want elke keer dat men daarop loopt brengt men dan de bacterien met zich mee via het schoeisel.
Elke mens (of en dier) verliest elke dag huidschilvers, haren, etc ... wat dus opnieuw bacteriologische vervuiling meebrengt.

Wat nu Balta betreft, ik ken dat van binnenuit, hoef je mij dus geen verhaaltjes over te vertellen, ken trouwens ook Beaulieu en Associated weavers van binnenuit alhoewel minder goed dan Balta.

Mvgr.

Vind jij ook dat het nu een instapmoment is?
Vermits je het bedrijf kent, wat is jouw mening over het managment?

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor marvan » 06 Dec 2017 08:48

Beste,

Debusschere stapt erin en Deruyck eruit, de eerste komt uit Deceuninck en we weten ook hoe goed het daar gaat en de tweede is een van de visionairs die in de eerste plaats ITC en bij uitbreiding Balta groot maakte.

Die tweede moest dan enkele jaren nadat hij stopte bij Balta (omdat hij het rustiger wilde aandoen) terugkeren om het bedrijf te redden, en hij verkocht dan de beste onderdelen aan Balcaen junior waardoor de schulden onder kontrole kwamen en het bedrijf naar de beurs kon.

Ondertussen nam H.D. de leiding over een konkurrerende groep waardoor Balta dus zwaar onder vuur zal komen te liggen.

We hebben momenteel een oververzadigde markt en toch bouwen ze nog bij in lageloonlanden waar meestal nogal wat kennis ontbreekt.

Zolang er dus een overproduktie is zou ik in die sector geen cent steken.

Mvgr.

contextbinder
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 33

Berichtdoor contextbinder » 06 Dec 2017 10:05

marvan schreef:Beste,

Mvgr.

Dank voor de info

Wat de overproductie betreft (ken het bedrijf niet hoor - gewoon een vraag) - ik ben geneigd te stellen dat dit slechts 1 van de vele elementen is, er zijn mogelijkheden zat om geld te verdienen (of te verliezen) bij bedrijven die kampen met overproductie, winst of verlies maken ... zou je bij Balta bvb niet kunnen zeggen dat de waardering t.o.v. concurrentie eerder aan de lage kant is gesitueerd?

Er is al jaren te veel olie bvb, diegene die zijn overcapaciteit het meest efficiënt stuurt kan hier voordeel uit halen - zou dit dan niet kunnen a.d.v. sluiting van site X en die te vervangend door goedkopere nieuwe Y ?
Ahold / AB Inbev / Shell / VW / Ageas / BPost / SES / Bekaert / Balta / D'ieteren
Sold in 2018: Colruyt
Gekocht in 2018: Greenyard

marvan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor marvan » 06 Dec 2017 11:10

contextbinder schreef:
marvan schreef:Beste,

Mvgr.

Dank voor de info

Wat de overproductie betreft (ken het bedrijf niet hoor - gewoon een vraag) - ik ben geneigd te stellen dat dit slechts 1 van de vele elementen is, er zijn mogelijkheden zat om geld te verdienen (of te verliezen) bij bedrijven die kampen met overproductie, winst of verlies maken ... zou je bij Balta bvb niet kunnen zeggen dat de waardering t.o.v. concurrentie eerder aan de lage kant is gesitueerd?

Er is al jaren te veel olie bvb, diegene die zijn overcapaciteit het meest efficiënt stuurt kan hier voordeel uit halen - zou dit dan niet kunnen a.d.v. sluiting van site X en die te vervangend door goedkopere nieuwe Y ?

Beste,

De tapijtsector is zichzelf aan het reguleren doordat de zwakkeren eruit moeten of er al uit zijn maar dat zal nog wel wat duren en dat zal dus op hun rendement wegen. Dus is het afwachten hoe diep ze onderlinge koncurrentie gaan want ze zitten allemaal met een berg schulden en de tijd van 'foefelaria' is voorbij.

Bij Balta en zijn koncurrenten is er een zeer grote kennis op de werkvloer maar de waardering in deze sector hangt af van wat ze in de direktiekamers beslissen, het sluiten van site X en vervangen door het goedkopere Turkije zou wel eens een kater van jewelste kunnen voortbrengen alhoewel het er op het eerste zicht veelbelovend uitzag.

Mvgr.

Hanky
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 568

Berichtdoor Hanky » 08 Dec 2017 22:20

KBC's Small Cap Conferentie vandaag in Brussel:
balta.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
ABInbev, Ageas, ArgenX, Bekaert, Galapagos, Mithra, Sioen