Global Graphics

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1194
Contacteer:

Re: Global Graphics

Bericht door K/w »

marcator schreef:
13 jan 2021 17:34
Hieronder ook het net uitgestuurd persbericht rond de afronding van de Hybrid overname , daarin geven ze een projectie van de 2020 Hybrid cijfers estimate : Omzet 17 Miljoen Euro, EBITDA 5.5 Miljoen Euro. Dit is bizar, want in hetzelfde Arrowhead evaluatierapport , in de appendix, staat ook een 2020 Estimate voor Hybrid , en die toont : omzet 19.7 Meuro, Ebitda 5.4 Miljoen Euro. Ik heb alvast de CFO om uitleg gevraagd.
Wat ook bizar is en al is het een schatting, de omzet een stuk lager ligt dan deze van Global Graphics, weliswaar de
€ 80.0 mio overname en € 9.0 mio schulden in acht genomen?
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Kwartaalupdates

Bericht door K/w »

Als ze toch iets willen gaan doen aan hun marktliquiditeit, dan kunnen
ze misschien beginnen met de kwartaalupdates terug in te voeren?!

Het zou alvast een kleine stap in de goede richting zijn!

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 647
Contacteer:

Bericht door Filantroop »

Als ik dit allemaal ietwat nuchter lees en bekijk dan heeft de fusie Hybrid Software/Global Graphics maar één doel: het bedrijf op middellange termijn klaarstomen en in de etalage zetten voor een hele mooie prijs.
Ik kan het verkeerd voorhebben maar ik denk niet dat er binnen pakweg 3j nog een Global Graphics bestaat.
Volgens mij is heel de groep dan mogelijk opgegaan in een - vermoedelijk - grote Aziatische speler.
We kunnen moeilijk beweren dat Guido de jeugd nog in pacht heeft, ooit zal hij langs de kassa passeren en flink cashen!

Wordt zonder meer vervolgd!
wimilio liked last!

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 438
Contacteer:

Bericht door marcator »

K/w schreef:
13 jan 2021 17:49
marcator schreef:
13 jan 2021 17:34
Hieronder ook het net uitgestuurd persbericht rond de afronding van de Hybrid overname , daarin geven ze een projectie van de 2020 Hybrid cijfers estimate : Omzet 17 Miljoen Euro, EBITDA 5.5 Miljoen Euro. Dit is bizar, want in hetzelfde Arrowhead evaluatierapport , in de appendix, staat ook een 2020 Estimate voor Hybrid , en die toont : omzet 19.7 Meuro, Ebitda 5.4 Miljoen Euro. Ik heb alvast de CFO om uitleg gevraagd.
Wat ook bizar is en al is het een schatting, de omzet een stuk lager ligt dan deze van Global Graphics, weliswaar de
€ 80.0 mio overname en € 9.0 mio schulden in acht genomen?
Antwoord van Graeme - verschil in omzetcijfers heeft te maken met verschillende boekhoudberekeningen van de cijfers (GAAP vs IFRS) : "Congra’s accounts are under Belgian GAAP and Global Graphics are under IFRS. Under Belgian GAAP some items are shown as income, but under IFRS they are a reduction of operating expense or shown as other income, thus the effect on EBITDA is nil. As this is a Global Graphics press release the numbers are presented in accordance with how we would present them (the same numbers are included on page 14 of the shareholder circular as well). And, just to clarify, the valuation exercise by Arrowhead has taken those presentations into account when looking at revenue growth forecasts, etc."

Glog versus Hybrid omzet lijkt idd op eerste zicht redelijk gelijkwaardig, alleen puurt Hybrid veel hogere marge en winst uit hun activiteiten, en voor Glog zouden we ook wel eens onaangenaam verrast kunnen worden : GLOG omzet voor 2020 is niet zomaar 1H maal twee, dit heeft de CEO duidelijk aangegeven in de conf.call. Wie het 1H verslag naleest, vindt 2 grote eenmalige effecten in de inkomsten : 5 MEuro van verkoop URW + en 2.3 MEuro door contractverlenging v.e. grote klant. Bovendien speelde de Corona impact alleen op 2Q in de eerste helft cijfers, maar gaat voor de volle 2H20 wegen. Dus de eenmalige 1H20 inkomsten zijn 7.3 Miljoen. De URW+ verkoop zal nog 2.5 Meuro opbrengen maar timing is 1jaar (2.0 M) en 2 jaar (0.5 M) na CIC, dus dit zit nog niet in de 2H20 cijfers. De digital print business is wel sterk gestegen tijdens Corona volgens de presentatie van de CEO, dus dat zou toch nog een beetje groei in een stuk van de Glog business moeten geven in 2H.
Als we toch een - zeer grove - schatting moeten maken, zou Ik hopen op volgende cijfertjes op 11 Maart :
GLOG omzet 17.5 MEuro, EBITDA 5.0 Meuro, Profit 2.5 MEuro
HYBRID omzet 17 Meuro, EBITDA 5.5 Meuro , Profit 4.0 Meuro
SOM : omzet 34.5 Meuro , EBITDA 10.5 MEuro, Profit 6.5 Meuro

Op basis van de overnamefactor van 16.2 keer de EBITDA , op een total van 32.9 miljoen shares, zou dit dan een beurskoers van toch een 5.15 Euro per aandeel moeten justifieren, zeker als het forse groeipotentieel de komende Jaren stilaan in de koers door gaat sijpelen. De beurs rekent wellicht niet met de overnamefactor, maar nu het nieuwe GLOG toch een sterk groeiend technology bedrijf wordt mogen we toch stilaan multiples van 13-15 verwachten. Voor een beurskoers van 4.25 euro hebben we een multiple nodig van ongeveer 13 x EBITDA.

Nogmaals, dit zijn zeer ruwe schattingen, 2020 was geen topjaar, maar de presentatie van Mike Rottenborn belooft forse groei, kijk alleen maar naar de geplande groei in manpower (van 110 naar 170 man over 6 jaar) van de Hybrid dochter.
Filantroop liked last!
Buy low, Sell high.

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Jaren terug ...

Bericht door K/w »

Vds en Rottenborn zijn lyrisch over de fusie, niet moeilijk als ex-eigenaars van Hybrid met een zéér dikke portefeuille!

De beurskoers echter is dit allesbehalve, er is/zijn er die de laatste dagen gans anders over denken? Eén of andere grootgrondbezitter is aan het afbouwen en hecht ook niet veel geloof aan VdS zijn marktliquiditeit en beloftes?

Btw op 09 december 2020 (dag voor de bekendmaking) noteerden we nog € 4.12, vandaag € 0.70 lager!!

Om twee voorbeelden te geven, op 20 januari 2017, noteerden we aan € 3.65 of bijvoorbeeld 15 maart 2017 was het zelfs nog € 3.85, dat is wel bijna VIER JAAR GELEDEN!

Misschien iemand een plausibele verklaring of is dit bedrijf intussen zoveel minder rendabel geworden,
ik dacht het niet?

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1679
Contacteer:

Re: Jaren terug ...

Bericht door USSENTERPRISE »

K/w schreef:
14 jan 2021 14:59
Vds en Rottenborn zijn lyrisch over de fusie, niet moeilijk als ex-eigenaars van Hybrid met een zéér dikke portefeuille!

De beurskoers echter is dit allesbehalve, er is/zijn er die de laatste dagen gans anders over denken? Eén of andere grootgrondbezitter is aan het afbouwen en hecht ook niet veel geloof aan VdS zijn marktliquiditeit en beloftes?

Btw op 09 december 2020 (dag voor de bekendmaking) noteerden we nog € 4.12, vandaag € 0.70 lager!!

Om twee voorbeelden te geven, op 20 januari 2017, noteerden we aan € 3.65 of bijvoorbeeld 15 maart 2017 was het zelfs nog € 3.85, dat is wel bijna VIER JAAR GELEDEN!

Misschien iemand een plausibele verklaring of is dit bedrijf intussen zoveel minder rendabel geworden,
ik dacht het niet?
Als je een (te groot) pak aandelen bijdrukt dan daalt de koers.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 191
Contacteer:

Bericht door mulder »

Normaal dat de koers beetje terugzakt: gaat niet direct van de beurs genomen worden(al mag je van VDS niet alles geloven lol) en de koers was ook al redelijk opgelopen voorbije maanden.Dus niks abnormaal en kans om goedkoop bij de kopen als je de bodem kan inschatten.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

mulder schreef:
14 jan 2021 16:11
Normaal dat de koers beetje terugzakt: gaat niet direct van de beurs genomen worden(al mag je van VDS niet alles geloven lol) en de koers was ook al redelijk opgelopen voorbije maanden.Dus niks abnormaal en kans om goedkoop bij de kopen als je de bodem kan inschatten.
Hmmm...ik zie het op korte termijn somber in.
De ietwat grotere beleggers laten de bied voldoende vollopen en stappen er dan uit, vandaag was er ook zo ééntje!
Deze verkopers kunnen natuurlijk óók diegenen zijn die zich destijds als verdoofde ratten mee het stinkende bad hebben laten intrekken onder meer door de algemene hysterie die zich rond het aandeel GLOG manifesteerde tijdens de biedperiode van 4,25EURO per aandeel.
Vandaag is de koers in principe op 3,42EURO afgesloten maar - vermoedelijk - een kleine speler heeft met de aankoop van 250 stuks de koers artificieel naar 3,58EURO getild.
Met deze praktijken maakt ge u natuurlijk zelf iets wijs en de banken rijker!

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door K/w »

Filantroop 10 dec 2020 14:59 schreef:
Ik heb er alleszins het volste vertrouwen in!
Filantroop 10 dec 2020 15:35 schreef:
Van 1 zaak zijn we bijna zo goed als zeker, de beurskoers van GLOG zal voorlopig niet onder €3,80 dalen... :D
Het is een jong of een ei, filantroop? Ofwel heb je het volste vertrouwen ofwel zie je het somber in? Maar beiden tegelijk, dat moet je toch eens uitleggen? Alsook dat we niet meer zouden zakken onder de € 3.80 zouden zakken?

Maar zoals altijd heb je daar een zeer blabla 'pla'usibele uitleg voor? Ik lees altijd (heel) véél voorspellingen van jou, alleen spijtig, het zijn nooit de juiste?
Filantroop schreef:
14 jan 2021 20:11

Filantroop
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

K/w schreef:
15 jan 2021 09:39
Filantroop 10 dec 2020 14:59 schreef:
Ik heb er alleszins het volste vertrouwen in!
Filantroop 10 dec 2020 15:35 schreef:
Van 1 zaak zijn we bijna zo goed als zeker, de beurskoers van GLOG zal voorlopig niet onder €3,80 dalen... :D
Het is een jong of een ei, filantroop? Ofwel heb je het volste vertrouwen ofwel zie je het somber in? Maar beiden tegelijk, dat moet je toch eens uitleggen? Alsook dat we niet meer zouden zakken onder de € 3.80 zouden zakken?

Maar zoals altijd heb je daar een zeer blabla 'pla'usibele uitleg voor? Ik lees altijd (heel) véél voorspellingen van jou, alleen spijtig, het zijn nooit de juiste?
Filantroop schreef:
14 jan 2021 20:11
Hi K/w
Wat die voorspellingen betreft, heb ik iedereen destijds toch FORMEEL geadviseerd om in te gaan op het bod van 4,25EURO per aandeel?
Ik begrijp niet waar je op aanstuurt hoor...
Zoals gezegd zie ik het op korte termijn somber in door de herhaalde verkopen van moegetergde beleggers, ik kan ze zeker geen ongelijk geven.
Op langere termijn blijf ik onverkort bij mijn stelling dat de groep in zijn geheel gaat verkocht worden, aan wie en welke prjis weet ik niet maar de wind zou best wel eens uit Azië kunnen waaien...

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie