Global Graphics

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 378
Contacteer:

Re: Global Graphics

Bericht door marcator » 30 jul 2019 16:03

Is er morgen geen analyst call gepland ?
Vragen stellen kost niets... of ze iets zinnigs willen antwoorden voor de toekomst is wat anders...

powered by Surfing Waves

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 555
Contacteer:

Bericht door Filantroop » 30 jul 2019 16:36

gert schreef:er zijn hier mensen die zich storen aan het feit dat er geen vooruitzichten voor het gehele jaar gegeven worden. Noem mij tien Belgische bedrijven die wel een vooruitzicht voor het volledige jaar geven! De GVV's tellen wel niet mee.
Tja Gert, de dag van vandaag is het niet meer zo eenvoudig om degelijke analyses te maken laat staan voorspellingen te maken...
We mogen immers niet uit het oog verliezen dat de wereldeconomie mogelijk voor een recessie staat en alle troeven zo goed als bijna zijn uitgespeeld.
Reken daarbij nog de onzekere uitkomst van de Brexit die zonder meer - hoe dan ook - gevolgen gaat hebben aan beide zijden van het kanaal.
Het mag dan ook geen verwondering heten dat een pak beursgenoteerde bedrijven een weinig opbeurende outlook kan geven wat me in de huidige context meer dan logisch lijkt...
Langs de andere zijde mag men zich vandaag bij GLOG verheugen dat het aandeel weinig liquide is anders stond het vandaag mogelijk procenten lager, niemand wilt blijkbaar (bij)kopen terwijl diegenen die willen verkopen ze niet kwijt raken.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Filantroop » 30 jul 2019 18:05

Bron: beursduivel.be

Ook nieuws kwam er van Global Graphics. Dat heeft in het eerste halfjaar van 2019 lagere resultaten geboekt dan een jaar eerder. De omzet voor het eerste halfjaar bedroeg 11,30 miljoen euro tegenover 11,36 miljoen euro een jaar eerder. De nettowinst werd meer dan gehalveerd en daalde van 1,53 miljoen euro in het eerste semester 2018 tot 0,68 miljoen euro in 2019. Het aandeel noteert bij sluit stabiel op 3,84 euro per aandeel.

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 995
Contacteer:

Halfjaar- en jaarresultaten

Bericht door K/w » 30 jul 2019 19:53

Ik vraag me eigenlijk af welk nut het heeft, om hier überhaupt nog resultaten te publiceren? Vroeger had je voor de publicatie zelfs nog speculatieve aankopen, nu heb je met moeite nog beweging op de dag van bekendmaking?

Op 05 oktober 2018 noteerden we aan een beurskoers van € 3.94, vandaag € 3.84. Daartussen zaten de schitterende jaarresultaten 2018, die ook geen soelaas hebben gebracht? Integendeel, we zijn erop achteruitgegaan, dus wat zin hebben die cijfers allemaal nog?
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 268
Contacteer:

Bericht door gert » 30 jul 2019 20:55

k/w: het wordt tijd dat u terug naar de reële wereld terugkeert en de feiten bekijkt zoals ze echt zijn en niet zoals ze zouden moeten zijn omdat u een overdreven grote positie in het aandeel heeft.
Dat GG een misschien voor u abnormaal koersverloop kent, is in feite niet abnormaal: de beurswaarde is slechts 46 m euro, waarvan 50% in heel vaste hand zit en dan ook nog eens afgerond 30% in andere vaste handen. De free float komt dan uit op 20% of 9,2 miljoen euro. Als je hiermee een normaal werkende markt wil organiseren, dan wens ik u veel succes.
Een ander feit is dat er heel heel weinig mensen zicht hebben op de juiste onderliggende gang van zaken. Elk jaar eens aan tafel gaan zitten met management is nuttig, maar een echt zicht op het bedrijf levert dat nu toch ook niet op. Vandaar ook heel wat nietszeggende commentaren op dit forum. De persoon die het commentaar van beursduivel hier kopiëert, verliest er zijn tijd mee, want no news voor ons.
Naar de cijfers: management had gezegd dat 2019 een overgangsjaar ging zijn en dat tonen die cijfers ook aan. Wel is het vervelend dat Meteor wat zwakker presteert door de zwakte bij zijn Chinese klanten. Dat wordt gelukkig ten dele gecompenseerd in software (opnieuw eenmalig contract). En omdat de cijfers dat overgangsjaar illustreren, kan je zeggen dat de cijfers in het algemeen aan de verwachtingen beantwoorden, vandaar weinig handel.
We zullen morgen zien wat de conference call brengt. Wat info over de afgelopen 6 maand, maar normaliter weinig over de volgende 6 maanden, wel in algemene termen. Na de conf call morgen en dan de verwerking van die commentaren, zullen we het dossier terug op de hoek van ons bureau moeten leggen om het binnen 6 maand terug te openen.
ancaoli liked last!

Filantroop
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Filantroop » 30 jul 2019 22:39

@Gert feiten zijn feiten, daar kunnen we niet omheen!
Er is een forse winstdaling geregistreerd tijdens het 1e semester, dat staat buiten kijf...
De vooruitzichten zouden naar verluidt goed zijn máár dat is altijd afwachten hoe de wereldeconomie evolueert, momenteel oogt die niet erg gunstig...
E-doc werd destijds ook een grote toekomst voorspeld maar is intussen met een sisser afgelopen hoewel de ontwikkeling pakken geld heeft gekost.
Je hebt het dossier op de hoek van de tafel gelegd voor heropening binnen 6 maanden, intussen zijn we dan ook allemaal weer wat ouder, in het minst gunstige geval zelfs overleden.
Tenslotte heb ik eind vorig jaar - toen iedereen euforisch gestemd was en het bod van dhr. Vanderschueren weglachte - haast accuraat voorspeld, tegen IEDEREEN, INCLUSIEF jezelf in, hoe de koers op korte/middellange termijn zou evolueren en krijg vooralsnog mijn grote gelijk, zelfs méér!
Analisten zijn een beetje zoals die weerman die al 10j een zeer strenge winter voorspelt maar 9x de bal misslaat, de 10e keer krijgt hij gelijk waarna hij zich vol op de borst klopt en orakelt: zie je wel dat ik gelijk had!

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door gert » 31 jul 2019 08:11

bedankt voor de fantastische commentaren filantroop, hopelijk ben je binnen 6 mnd niet overleden, dat zou echt een gemis zijn.
toch kleine correctie: ik heb de voorbije 12 mnd geen enkel, maar ook geen enkel publiek commentaar gedaan over de koers of over het al dan niet ingaan over het bod, of over mogelijke koersdoelen. Ik heb altijd geprobeerd iedereen zo goed als mogelijk te informeren. En dat kan niet van iedereen gezegd worden, zeker niet van u.
en uw commentaar over die analisten dat begrijp ik helemaal niet.
wat e-doc betreft: er zijn wel meerdere zaken die de voorbije 15 jaar ontwikkeld zijn geweest zijn bij GG en die weinig of niets opgeleverd hebben, dat weten we allemaal. Dit is ook de voornaamste reden waarom ik altijd heel voorzichtig blijf voor GG en mij dan ook houd aan de realiteit en niet altijd uitga van een 'sky is the limit'. Er zijn wel hoge verwachtingen gecreëerd natuurlijk, maar daar kan niemand mij iets over verwijten.

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 995
Contacteer:

Bericht door K/w » 31 jul 2019 08:35

gert schreef:k/w: het wordt tijd dat u terug naar de reële wereld terugkeert en de feiten bekijkt zoals ze echt zijn en niet zoals ze zouden moeten zijn omdat u een overdreven grote positie in het aandeel heeft.
Bedankt Gert om mij hiervoor attent te maken, maar ik kan nog altijd voor mezelf denken!

Mocht je zinspelen op "risicospreiding", géén probleem, ik heb ze nog allemaal op een rijtje. We hebben het geluk om in een democratie te wonen of moet ik me nu schuldig voelen omdat ik een eigen mening heb?

We zullen volgend jaar wel zien wat het vervolg zal zijn?

Filantroop schreef:Tenslotte heb ik eind vorig jaar - toen iedereen euforisch gestemd was en het bod van dhr. Vanderschueren weglachte - haast accuraat voorspeld, tegen IEDEREEN, INCLUSIEF jezelf in, hoe de koers op korte/middellange termijn zou evolueren en krijg vooralsnog mijn grote gelijk, zelfs méér!
De slimste van de klas en oproerkraaier van dienst denkt hier alles véél beter te weten en te fungeren als helderziende? Spijtig genoeg dat zijn eigen investeringen zoals Banimmo, Bekaert, ONTEX, NYRSTAR, etc ... niet zo accuraat voorspelbaar zijn, waar hij volop dik verlies draait! Spijtig genoeg is hij niet zo eerlijk en rechtuit om hierover in discussie te gaan?

Moest iedereen eens beginnen om voor z'n eigen deur te vegen! En ieder voor zich, zijn eigen problemen "proberen" op te lossen, ipv zich altijd met anderen te moeien! Men ziet andermaal de splinter in het oog van de anderen maar niet de balk in eigen oog.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door gert » 31 jul 2019 09:57

Goed idee dat iedereen zijn eigen problemen oplost. Ik heb nog een ander voorstel: dat iedereen zich tot de feiten beperkt en niet van alles gaat verzinnen, of insinuaties lanceert enzoverder. De persberichten over gebeurtenissen in grafische sector zijn concrete feiten en heel nuttig, die helpen iedereen. Maar het gedoe over koersmanipulatie is dat helemaal niet.
Nu nog wat werken aan de voorbereiding van de conference call van straks. Maar spijtig genoeg zal ik op dit forum hierover niets melden. Ik zal mijn eigen probleem oplossen en voor mijn eigen deur vegen

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3603
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 31 jul 2019 10:45

'Goed bezig' om iemand weg te jagen die er een objectieve kijk op heeft en niet een mening wil verkondigen. De informatievoorziening omtrent Global Graphics is al zeer beperkt, dit zal er op deze manier niet beter op worden.
ancaoli liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie