Global Graphics

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 995
Contacteer:

Re: Global Graphics

Bericht door K/w » 30 jul 2019 09:10

USSENTERPRISE schreef:Als je niet verder kijkt dan dit rapport en niets weet van het gefoefel rond het overnamebod dan zou je effectief besluiten dat GLOG een amechtig bedrijfje is dat zich krampachtig voortsleept onder het uiten van standaard formuleringen zoals 'We remain confident in our overall business strategy '
Intriest noem ik dit, en niet de minste vooruitzichten voor de rest van het jaar?
Allemaal in functie van één persoon!!

Hier nog zoiets:

Cashflow
Despite the profit generated during the period there was a decrease in cash of €0.79 million. This is primarily due to timing
differences between when some revenue is recognised and the payments, which are due in future periods, are received from customers. There was also some significant capital expenditure during the period (€0.41 million) and a contingent consideration payment for the acquisition of Meteor Inkjet Limited (€0.93 million).
Cash balances were valued at €4.86 million on 30 June 2019 (31 December 2018: €5.65 million).
The Group continues to generate sufficient cash to fund its day to day operational expenditure and capital expenditure on property, plant and equipment.

Global Graphics boekt lagere resultaten
Gepubliceerd op 30 jul 2019

(ABM FN) Global Graphics heeft in het eerste halfjaar van 2019 lagere resultaten geboekt dan een jaar eerder. Dit bleek dinsdag uit de cijfers van het bedrijf.

De omzet voor het eerste halfjaar bedroeg 11,30 miljoen euro tegenover 11,36 miljoen euro een jaar eerder.

De nettowinst werd meer dan gehalveerd en daalde van 1,53 miljoen euro in het eerste semester 2018 tot 0,68 miljoen euro in 2019.

De EBITDA kwam uit op 2,50 miljoen euro, tegenover 2,92 miljoen een jaar eerder.

“Over het geheel genomen zijn onze prestaties voor de eerste helft van 2019 in lijn met onze verwachtingen en de richtlijnen die we begin dit jaar hebben opgesteld. De prestaties van de afzonderlijke bedrijfssegmenten verschilden echter van wat we hadden verwacht”, aldus CEO Gary Fry van Global Graphics in een toelichting.

Verder gaf Global Graphics geen informatie over zijn verwachtingen voor het hele jaar.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

powered by Surfing Waves

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 555
Contacteer:

Bericht door Filantroop » 30 jul 2019 09:12

In deze context verkies ik in alle talen te zwijgen, het sop is de kool immers niet waard!
Toch ben ik van mening dat diegenen die nu in hun vuistje lachen, zij zijn die op het bod van 4,25 EURO zijn ingegaan...
Jammer voor de anderen die zich laten meeslepen hebben en als ratten in de val zitten want niemand geraakt zijn stukken kwijt aan een behoorlijke prijs, de bied is zo goed als leeg...
@beheerder, als u dit opnieuw als 'waarschijnlijk' provocerend interpreteert, mag u mij gerust schorsen, ik heb er geen probleem mee!

serie 1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48
Contacteer:

Bericht door serie 1 » 30 jul 2019 09:17

K/w schreef:
serie 1 schreef:1H2019 :up ;) .....en K/w wederom bedankt voor al je artikeltjes. Geweldig :up: Spannend morgenochtend
Lang geleden serie? Als ik het je nog eens mag vragen, wat zijn jouw verwachtingen voor morgen?

Sinds VdS zich vorig jaar met de debatten is komen bemoeien, heeft mijn vertrouwen hier toch een flinke knauw gekregen. Ook voor morgen is mijn overtuiging in een goede afloop niet erg hoog (lees eerder laag). Ik probeer het realistisch te zien en zou het allemaal liever positiever willen benaderen. Maar door al die heisa sinds oktober 2018 lukt me dat minder en minder! Ook het plotsklaps aanpassen van de financiële kalender zit me dwars en wekt bij mij dan weer argwaan op?

Maar begrijp me niet verkeerd, mocht ik de bal toch nog volledig hebben misgeslagen, zal ik met alle plezier de positivo's feliciteren.
Hallo K/, sorry maar ik zie je berichtje nu pas :? Cijfers zijn redelijk in lijn met mijn verwachtingen. Wat boven mijn verwachtingen is,is "royalties en software licences: VEELBELOVEND :up: . Totale omzetmin zit hem in "driver elektronica. Bijna alle andere onderdelen doen het goed. Dus: valt me niet tegen allemaal

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door K/w » 30 jul 2019 09:31

serie 1 schreef: Hallo K/, sorry maar ik zie je berichtje nu pas :? Cijfers zijn redelijk in lijn met mijn verwachtingen. Wat boven mijn verwachtingen is,is "royalties en software licences: VEELBELOVEND :up: . Totale omzetmin zit hem in "driver elektronica. Bijna alle andere onderdelen doen het goed. Dus: valt me niet tegen allemaal
Ze gaan overal in de min, ze geven géén vooruitzichten voor de rest van
het jaar en desondanks de winst gaat hun cash met 800 K achteruit? Er is
sedert vorig jaar er zich iemand mee komen bemoeien, en wij zullen nooit
of nooit meer de werkelijke waarde van het aandeel zien, hij daarentegen!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1273
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE » 30 jul 2019 09:37

K/W, het is perfect mogelijk dat de cash positie van een bedrijf achteruit gaat terwijl er winst gemaakt is. De moment dat winst geboekt wordt valt niet noodzakelijk samen met de effectieve cash inflow. Dat wordt zelfs in dit rapportje kort verklaard.

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 377
Contacteer:

Bericht door marcator » 30 jul 2019 09:49

De verwachte omzetstijging dank zij printflat en afgeleide producten is er wel degelijk gekomen met een groei van +25pct versus vorig jaar op software , ook fonts blijft een mooie basisomzet genereren (de rustige vastheid in de groep) met +10pct.
De tegenvaller is printheads in china , hopelijk komt er de komende dagen een doorbraak in de us-china onderhandelingen !

Al bij al een mooi resultaat voor een jaar dat bestempeld is als overgangsjaar, de groei in software heeft nog veel rek, en de synergie met congra begint ook significant bij te dragen (+270pct !! naar 182kEuro).

De cash positie is een teleurstelling , achterstallige betalingen worden wel een aandachtspunt.

Interessant neveneffect is dat de bruto marge op de verkopen terug stijgt dank zij de veel hogere bijdrage van software in het geheel : 81.7pct ipv 78.6 pct

Kortom , goede degelijke resultaten ondanks de printhead terugval.

serie 1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48
Contacteer:

Bericht door serie 1 » 30 jul 2019 10:03

Ik ben het met je eens, Marcator. :up:

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1273
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE » 30 jul 2019 10:07

marcator schreef:De verwachte omzetstijging dank zij printflat en afgeleide producten is er wel degelijk gekomen met een groei van +25pct versus vorig jaar op software , ook fonts blijft een mooie basisomzet genereren (de rustige vastheid in de groep) met +10pct.
De tegenvaller is printheads in china , hopelijk komt er de komende dagen een doorbraak in de us-china onderhandelingen !

Al bij al een mooi resultaat voor een jaar dat bestempeld is als overgangsjaar, de groei in software heeft nog veel rek, en de synergie met congra begint ook significant bij te dragen (+270pct !! naar 182kEuro).

De cash positie is een teleurstelling , achterstallige betalingen worden wel een aandachtspunt.

Interessant neveneffect is dat de bruto marge op de verkopen terug stijgt dank zij de veel hogere bijdrage van software in het geheel : 81.7pct ipv 78.6 pct

Kortom , goede degelijke resultaten ondanks de printhead terugval.
Marcator, die cash positie is niet te wijten aan achterstallige betalingen. De verklaring van de cash vermindering is net wel iets dat duidelijk wordt uitgelegd in het halfjaarlijks rapport :

Cashflow
Despite the profit generated during the period there was a decrease in cash of €0.79 million. This is primarily due to timing
differences between when some revenue is recognised and the payments, which are due in future periods, are received from customers. There was also some significant capital expenditure during the period (€0.41 million) and a contingent consideration payment for the acquisition of Meteor Inkjet Limited (€0.93 million).
Cash balances were valued at €4.86 million on 30 June 2019 (31 December 2018: €5.65 million).
The Group continues to generate sufficient cash to fund its day to day operational expenditure and capital expenditure on property, plant and equipment.

Dit zijn logische verklaringen :
- inkomen dat nu geboekt is maar aanleiding geeft tot toekomstige betalingen door de klanten.
- kosten voor investeringen en de overname van Meteor die nu volledig betaald zijn maar pas later geboekt worden.
marcator liked last!

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door K/w » 30 jul 2019 11:33

Vandaag halfjaarresultaten, maar tot op heden nog geen enkel aandeel verhandeld?
Er zal er eentje héél tevreden zijn met de gang van zaken.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 267
Contacteer:

Bericht door gert » 30 jul 2019 15:11

er zijn hier mensen die zich storen aan het feit dat er geen vooruitzichten voor het gehele jaar gegeven worden. Noem mij tien Belgische bedrijven die wel een vooruitzicht voor het volledige jaar geven! De GVV's tellen wel niet mee.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie