Global Graphics

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 376
Contacteer:

Re: Global Graphics

Bericht door marcator » 25 jul 2019 21:57

johan1213 schreef:Volgende week dinsdag de resultaten dacht ik. Wat zijn de verwachtingen?
Naar aanloop ervan zou het aandeel wel eens hoger kunnen gaan. Ik dacht eigenlijk een eerste positie in te nemen.
We verwachten alvast een mooie omzetstijging. De koers is ondertussen al zo diep in slaap gevallen dat een opleving na de resultaten zeker mogelijk is , tenslotte blijven de groeiverwachtingen stijgend met de succesvolle lancering van Printflat -en afgeleide pakketten die zowel door de salesforce van Global Graphics, Meteor en Hybrid in de markt worden gezet.

Netto winst zal lager zijn , zoals al eerder door de directie is aangegeven , omdat ze dit jaar extra mensen aanwerven met als doel te groeien in nieuwe IT developments , evenals het - achterstallig - onderhoudswerk op de bestaande softwarepaketten uit te voeren.

Tenslotte verwachten we nog steeds een netto cashpositie van om en rond de 8 miljoen euro , en zero schulden.

Kortom, een mooi groeibedrijf met een groot potentieel, voor wie verder wil kijken dan zijn neus lang is.
K/w liked last!

powered by Surfing Waves

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 995
Contacteer:

InterTech™ Technology Award 2019

Bericht door K/w » 26 jul 2019 12:05

Dan toch, alhoewel ik ze er gisteren nog even heb moeten aan herinneren. Toch verwonderlijk dat er intussen niet meer klanten zijn die deze software gebruiken? Ofwel mogen ze het niet bekend maken, zoiets is wel gebruikelijk in de printerwereld!

Tenslotte weet VdS ook wel dat dit de kip met de gouden eieren is en hoe groot deze markt kan groeien. Weten jullie nog wat G. F. zei, jawel, dat deze markt groter kan worden dan de Harlequin RIP®.

Cambridge, UK 26 July 2019
Global Graphics Software receives coveted Intertech Award for second year in a row

Cambridge UK and Sarasota FL, 26 July, 2019: PrintFlat™, the software developed by Global Graphics Software to remove banding in inkjet printing, has been awarded a Printing Industries of America InterTech™ Technology Award.
This award places Global Graphics Software in the rare position of having its technology honored for two consecutive years.

Justin Bailey, managing director of Global Graphics Software, says, “this is a truly outstanding achievement by our development teams. PrintFlat is an exciting technology that I believe will be a game changer in Digital Inkjet. Banding has been a problem that printers have been putting up with for too long, having to accept that some jobs just can’t be printed with Inkjet. PrintFlat changes all this by solving the banding issue in software, opening up the whole print market to the benefits of digital inkjet.”

PrintFlat software masks the banding or non-uniformity in inkjet output that is caused by variations in printheads as they begin to wear or are replaced. It can even compensate for manufacturing differences between new printheads.

One of the printers to benefit from PrintFlat is Ellerhold AG, the leading poster printing house in Germany. Maximilian Ellerhold, the CEO, said “when the quality was ‘not passable’ for difficult jobs, for example images with lots of blue sky, it is now very acceptable, even for the most difficult jobs. Any residual visible banding has been removed. We’re now achieving 100% customer satisfaction and have increased our market share of outdoor advertising products in digital printing”.

James Workman, vice president for Printing Industries of America’s Center for Technology and Research said, “Once the judges saw the process and the dramatic difference that PrintFlat makes, they knew it was an innovation that deserved recognition.”

PrintFlat works by creating a customized calibration based on measurements from a press. It can be applied to any inkjet technology and print industry workflow, can be added to presses already on the market, or incorporated into an inkjet press that’s still on the drawing board.

Global Graphics has a long history in screening innovation dating back to its patented FM or stochastic screening technology of the 1990s. In the age of digital printing, and inkjet in particular, Global Graphics has developed new screening technologies from the ground up in response to press manufacturers’ concerns about image quality in single pass inkjet applications.
marcator liked last!
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Labelexpo Europe 2019

Bericht door K/w » 29 jul 2019 11:10

24 - 27 SEPTEMBER 2019, BRUSSELS EXPO
LABELEXPO EUROPE 2019

https://www.labelexpo-europe.com/

Labelexpo Europe is 's werelds grootste beurs voor de etiketten- en verpakkingsbedrukkingsindustrie - met meer producten, meer introducties en meer live demonstraties!

Global Graphics Software presenteert zijn detectietechnologiepakket op Labelexpo
(29-07-2019)
http://www.industriagraficaonline.com/i ... p?id=23415

Op Labelexpo (stand 9A15) presenteert Global Graphics Software zijn detectietechnologiepakket dat veel voorkomende kwaliteitsgebreken in inkjetprinters corrigeert, zodat de drukkerijen een groter deel van de taken digitaal kunnen uitvoeren, met de zekerheid dat de klant ervoor betaalt.

ScreenPro ™ detectie-engine, Advanced Inkjet Screens ™ en PrintFlat ™ zijn ontworpen om het uiterlijk van strepen, vlekken en banden te corrigeren die in sommige gevallen voorkomen dat ze verkopen. Deze problemen hebben met name invloed op platte inkten, zoals hemelsblauw en sommige vleeskleurige tinten, waarbij inkjetprinters zonder correctie moeite hebben met lithografie en flexografie.

Het pakket Global Graphics Software-detectieoplossingen elimineert defecten, zodat drukkerijen kunnen profiteren van de voordelen van digitale productie. Degenen die de stand bezoeken, kunnen geprinte voorbeelden zien die de mogelijke kwaliteitsverbeteringen bewijzen na toepassing van de software voor detectie van de grafische software.

U kunt ook de Fundamentals zien, een eenvoudig te gebruiken digitale controller met een moderne gebruikersinterface waarmee u eenvoudig opdrachten zelfs op afstand kunt verzenden en controleren. Het biedt duurzame en volledig aanpasbare kleuren die de krachtige Harlequin RIP® bevat, waarmee alle taken met variabele gegevens kunnen worden verwerkt, inclusief een miljoen stockeenheden. Fundamentals is het resultaat van een samenwerking met HYBRID Software.

Origineel artikel

Global Graphics Software presentará su paquete de tecnologías de detección en Labelexpo
(29-07-2019)
http://www.industriagraficaonline.com/i ... p?id=23415

En Labelexpo (stand 9A15), Global Graphics Software presentará su paquete de tecnologías de detección que corrige defectos de calidad comunes en la impresión por inyección de tinta para que los conversores y los establecimientos de impresión puedan ejecutar una mayor proporción de trabajos de forma digital, con la certeza de que el cliente les pagará por ellos.

El motor de detección ScreenPro™, Advanced Inkjet Screens™ y PrintFlat™ han sido diseñados para corregir la aparición de rayas, manchas y bandas que, en algunos casos, impiden a los conversores vender su producción. Estos problemas afectan especialmente a las tintas planas, como el azul cielo y algunos tonos color carne, en las que, sin corrección, las impresoras de inyección de tinta tienen dificultades para competir con la litografía y la flexografía.

El paquete de soluciones de detección de Global Graphics Software elimina los defectos para que los conversores y los establecimientos de impresión puedan beneficiarse de las ventajas de la producción digital, como las tiradas cortas de promociones especiales y los datos completamente variables. Los que visiten el stand podrán ver muestras impresas que prueban las mejoras de calidad posibles después de aplicar el software de detección de Global Graphics Software.

También podrán ver Fundamentals, un controlador digital fácil de usar con una moderna interfaz de usuario que facilita el envío y la supervisión de los trabajos incluso de forma remota. Proporciona colores consistentes y totalmente ajustables, y contiene el potente Harlequin RIP®, capaz de procesar todos los trabajos de datos variables incluso de hasta millón de unidades de stock. Fundamentals es fruto de una colaboración con HYBRID Software.

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Digital packaging and label printing

Bericht door K/w » 29 jul 2019 17:41

Een gigantische en zéér snelgroeiende markt, maar ja ...

Digital packaging market to top $31bn in 2024
29 July 2019
https://www.dlpmag.com/news/28427/digit ... n-in-2024/

Double-digit growth will see the global market for digitally printed packaging top $31 billion in 2024, according to a new report from Smithers Pira.

According to Smithers Pira’s ‘The Future of Digital Print for Packaging to 2024’ report, in 2019 the total market value of all digital packaging and label printing is $18.9 billion. The digital print market has more than doubled over the past five years in value and print volume, leading Smithers Pira to state, ‘digital packaging is the most dynamic and fastest-growing’ part of the print market.

Corrugated, cartons, flexibles and rigid plastics following the more established digital label production sector, according to Smithers Pira.

This will see the market reach a value of $31.6 billion in 2024, accounting for 6.38% of all printed packaging by value in 2024.

‘The Future of Digital Print for Packaging to 2024’ can be purchased via the Smithers Pira website here, costing £4750/€5250/$6500
marcator liked last!

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 376
Contacteer:

Bericht door marcator » 29 jul 2019 18:03

Pira had vorig jaar een gelijkaardige studie voor de inkjet business met een groeivoorspelling van 20pct per jaar de komende 5 jaar.

We zullen morgenvroeg zien welk stukje van al die groei in de Glog omzetcijfers over 1H20 is terug te vinden !

serie 1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48
Contacteer:

Bericht door serie 1 » 29 jul 2019 19:03

1H2019 :up ;) .....en K/w wederom bedankt voor al je artikeltjes. Geweldig :up: Spannend morgenochtend

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door K/w » 29 jul 2019 20:01

serie 1 schreef:1H2019 :up ;) .....en K/w wederom bedankt voor al je artikeltjes. Geweldig :up: Spannend morgenochtend
Lang geleden serie? Als ik het je nog eens mag vragen, wat zijn jouw verwachtingen voor morgen?

Sinds VdS zich vorig jaar met de debatten is komen bemoeien, heeft mijn vertrouwen hier toch een flinke knauw gekregen. Ook voor morgen is mijn overtuiging in een goede afloop niet erg hoog (lees eerder laag). Ik probeer het realistisch te zien en zou het allemaal liever positiever willen benaderen. Maar door al die heisa sinds oktober 2018 lukt me dat minder en minder! Ook het plotsklaps aanpassen van de financiële kalender zit me dwars en wekt bij mij dan weer argwaan op?

Maar begrijp me niet verkeerd, mocht ik de bal toch nog volledig hebben misgeslagen, zal ik met alle plezier de positivo's feliciteren.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3593
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 30 jul 2019 08:33

Financial highlights of the six months ended 30 June 2019

Revenue for the period was €11.30 million, compared with €11.36 million for the same period in 2018.

The net profit for the period was €0.68 million for the period, compared with a net profit of €1.53 million for the same period in 2018.

EBITDA for the period was €2.50 million, compared with €2.92 million for the same period in 2018.

Cash was valued at €4.86 million at 30 June 2019.
The Company's measure of adjusted operating profit showed a profit of €1.50 million for the period, compared to an adjusted operating profit of €2.27 million for the same period in 2018.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

K/w
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door K/w » 30 jul 2019 08:38

K/w schreef: Sinds VdS zich vorig jaar met de debatten is komen bemoeien, heeft mijn vertrouwen hier toch een flinke knauw gekregen. Ook voor morgen is mijn overtuiging in een goede afloop niet erg hoog (lees eerder laag). Ik probeer het realistisch te zien en zou het allemaal liever positiever willen benaderen. Maar door al die heisa sinds oktober 2018 lukt me dat minder en minder! Ook het plotsklaps aanpassen van de financiële kalender zit me dwars en wekt bij mij dan weer argwaan op?

Maar begrijp me niet verkeerd, mocht ik de bal toch nog volledig hebben misgeslagen, zal ik met alle plezier de positivo's feliciteren.
Allemaal zo voorspelbaar, zeer karig met hun informatie, nu is het weer meer dan 9 maanden wachten. Maar geen nood, net ervoor zal VdS wel boven water komen!! Waar is trouwens die 800 K cash naartoe tegenover 2018?

Omzet, (netto)winst, EBITDA en cash allemaal minder vergeleken met 2018. Er gaat er één heel hard in zijn vuistje lachen.

Revenue for the period was €11.30 million, compared with €11.36 million for the same period in 2018.

The net profit for the period was €0.68 million for the period, compared with a net profit of €1.53 million for the same period in 2018.

EBITDA for the period was €2.50 million, compared with €2.92 million for the same period in 2018.

Cash was valued at €4.86 million at 30 June 2019.

The Company's measure of adjusted operating profit showed a profit of €1.50 million for the period, compared to an adjusted operating profit of €2.27 million for the same period in 2018.

https://www.globalgraphics.com/investor ... notice.pdf

Please refer to the report and financial statements for more detailed information and analysis.

Gary Fry, Global Graphics CEO comments, “Overall, our performance for the first half of 2019 is in line with our expectations and the guidance we set at the start of the year. However, the performance of individual operating segments has varied from what we had expected.

“Whilst the Software segment had a strong first half-year, partly due to the extension of a major contract, our Printhead Solutions segment was adversely affected. We are seeing the impact of the slowdown in the Chinese economy, reflected notably in the ceramics sector. We are, however, confident in our business model and are very pleased to see that revenues from this segment outside of the top three customers has grown in the first half of 2019 compared with the same period in 2018. The Fonts segment had another strong first half-year and continues to perform well.

“We have made some significant advances in enabling our Printhead Solutions segment to be supported by the unique propositions that our Software segment has to offer, namely ScreenPro™ and PrintFlat™. More customers are working with us across the entire suite of our portfolio, proving that our strategy to be a strategic partner to inkjet machine manufacturers is gaining traction. We have seen a number of contract wins and early successes in Europe and the USA and are starting to see some green shoots in Japan.

“In the Fonts segment our strategy for international expansion is going to plan and we are now seeing consistent revenue from all the geographical locations in which we have invested.

“We remain confident in our overall business strategy as we gear up to a 2020 drupa year.”

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1273
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE » 30 jul 2019 08:53

Als je niet verder kijkt dan dit rapport en niets weet van het gefoefel rond het overnamebod dan zou je effectief besluiten dat GLOG een amechtig bedrijfje is dat zich krampachtig voortsleept onder het uiten van standaard formuleringen zoals 'We remain confident in our overall business strategy '

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie