Global Graphics

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 939

Manipulatie of niet?

Berichtdoor K/w » 11 Jun 2019 11:30

Niet te geloven wat zich de laatste tijd allemaal afspeelt in het boekje? Als er bestens aangekocht wordt via de laat, een paar seconden nadien (soms iets langer) staan we alweer met xx stuks aan biedprijs. Gert Demesure vind het vergezocht, terwijl de handel in het boekje van de laatste xx weken ons toch iets anders laat vermoeden? BeursTips heeft voorlopig nog geen standpunt ingenomen.

Ik heb het gevoel dat de huidige aandeelhouders zich berusten in hun lot, maar gaan we dit nu werkelijk allemaal zomaar laten gebeuren en op die manier hem deze toko cadeau doen? Ben ik nu werkelijk de enige die deze anomalieën constateer?

Niemand heeft spijtig genoeg het talent om in de toekomst te kijken, ook mij is die gave niet toevertrouwt. Maar het is een publiek geheim dat hij wil en zal Global Graphics overnemen, hoedanook, en dan het liefst zo goedkoop mogelijk. Mogelijk scenario, zoals het nu loopt zal hij dit jaar en begin volgend jaar de koers proberen laag te houden, daar is hij tot nu toe al goed in geslaagd. Om dan in het voorjaar 2020 een nieuw overnamebod uit te brengen, waar hij misschien een paar “hypocriete procenten” zal bijlappen.

Motieven heeft hij genoeg, hij zal bvb. verwijzen naar het bod 05 oktober 2018, en beweren dat dit een eerlijk bod was. Hij zal attenderen naar de slotkoersen van de afgelopen maanden en opmerken dat deze constant onder het eerdere bod lagen. Huidige aandeelhouders demotiveren om verkopen uit te lokken die de prijs nog meer zullen drukken. De hoofdbetrachting is natuurlijk het bedrijf en zijn technologie zo goedkoop mogelijk binnenhalen, zelfs al moet hij daar al eens voor buiten de lijntjes kleuren. Vandaag nog, één aandeel bestens verkocht, wie denk je dat zoiets doet?

513 11/06/2019 11:37:05 CEST 3,86 24,00 Exchange Continuous
257 11/06/2019 09:25:12 CEST 3,86 01,00 Auction

Nogmaals en tot vervelens toe, die kleine aantallen zijn totaal NIET relevant, géén zinnig belegger die zulke kleine verkooporders bestens toepast, gewoon omdat ze NIET rendabel zijn!!! Dit klopt voor géén meter en is verre van koosjer! Mocht er iemand een andere mening zijn toegedaan of een plausibele uitleg hebben voor dit wel "zéér afwijkend" verloop van deze dagelijkse beurshandel, altijd welkom en we horen het graag?

Mochten er ook nog aandeelhouders zich geroepen voelen om een kwartiertje van hun tijd op te offeren, één adres: DOC@fsma.be

Onder het motto, niet geschoten is altijd mis!
Laatst gewijzigd door K/w op 11 Jun 2019 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

Strong
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 114

Re: Global Graphics

Berichtdoor Strong » 11 Jun 2019 11:42

Ik denk dat de manipulatie die bij accentis en iep invest nog erger is daar wordt al jaren koers teruggezet met kleine verkopen van 810 en 5 stuks en dit door hoofdaandeelhouder die koers zo laag mogelijk wil houden voor hij zelf de twee aandelen van de beurs haalt.
Houden die aandelen en wachten.
Eens wordt je beloond.
ancaoli liked last!

serie 1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 42

Berichtdoor serie 1 » 11 Jun 2019 11:42

Het grappige is wel K/w, dat ik er zo nu en dan 2500 binnen krijg op 3,90 of zelfs lager 3,85 en 3,81 aan toe. Ik vind het prima zo.....rustig binnenharken op +-10% beneden het bod..... :up: :up:
ancaoli liked last!

K/w
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor K/w » 11 Jun 2019 11:51

Strong schreef:Ik denk dat de manipulatie die bij accentis en iep invest nog erger is daar wordt al jaren koers teruggezet met kleine verkopen van 810 en 5 stuks en dit door hoofdaandeelhouder die koers zo laag mogelijk wil houden voor hij zelf de twee aandelen van de beurs haalt.
Houden die aandelen en wachten.
Eens wordt je beloond.

Misschien een kleine nuance, als ik het goed voorheb is er in het verleden nog nooit een bod uitgebracht op IEP en Accentis,
bij GLOG daarentegen ...

Strong
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Strong » 11 Jun 2019 12:05

In het verleden is er wel degelijk een belachelijk laag bod gedaan door iep invest op accentis, daarna is koers van accentis wel verdubbeld.

Strong
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Strong » 11 Jun 2019 12:09

Bod van iep op accentis tegen 0,014 datum september 2014.
Nu staat koers 0,041.
Wachten loont.
USSENTERPRISE liked last!

K/w
Premiummember
Premiummember

Manipulatie of niet?

Berichtdoor K/w » 11 Jun 2019 19:55

K/w schreef:Nogmaals en tot vervelens toe, die kleine aantallen zijn totaal NIET relevant, géén zinnig belegger die zulke kleine verkooporders bestens toepast, gewoon omdat ze NIET rendabel zijn!!! Dit klopt voor géén meter en is verre van koosjer! Mocht er iemand een andere mening zijn toegedaan of een plausibele uitleg hebben voor dit wel "zéér afwijkend" verloop van deze dagelijkse beurshandel, altijd welkom en we horen het graag?

Als het arrogante VdS niet zou zijn, wie dan wel? Iemand een acceptabele uitleg voor dit opmerkelijk gebeuren?

K/w schreef:Mochten er ook nog aandeelhouders zich geroepen voelen om een kwartiertje van hun tijd op te offeren, één adres: DOC@fsma.be

Flink wat tegendruk zou op zijn minst op zijn plaats zijn! Waarom zouden we hem trouwens buiten de lijntjes laten kleuren?

K/w schreef:Onder het motto, niet geschoten is altijd mis!

Volgend jaar dan niet afkomen dat jullie niet gewaarschuwd waren, tenslotte een verwittigd man of vrouw is er op zijn minst twee waard!

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 455

Berichtdoor ancaoli » 11 Jun 2019 20:21

KW met alle respect maar ik geloof niet echt in manipulatie. Kleine volumes kunnen evengoed van computer trading tussen MM komen. Probeer van de koers zwakte gebruik te maken door bij te kopen, zoals ikzelf en serie al gedaan hebben. Wat mij betreft mag dit nog een tijdje duren en de koers mag zelfs doorzakken. We weten beter en op een bepaald moment zal de juiste prijs betaald (moeten) worden. Ter vervollediging; Glog is één van mijn 30 aandelen (weliswaar toch belangrijkere positie maar kleiner dan mijn biotechers of EnWave waar ik momenteel meer plezier en rendement uit haal), ik wil er geen negatieve energie in steken. Mijn tijd en energie gebruik ik liever voor positieve beursverhalen en andere hobby’s. Glog’s tijd komt nog ;) En nu maak ik me op voor een duivelse avond :)
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Global G, SocGen, Roularta, Biocartis, Argenx, Enwave, Agfa, Accsys,Pure Gold Mining

serie 1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 42

Berichtdoor serie 1 » 11 Jun 2019 20:34

Tja, ancaoli....je hebt gelijk......met Enwave is het een groot feest.......en het begint pas.......ik heb er echtt veel......dus ik geniet mee......

K/w
Premiummember
Premiummember

Manipulatie of niet?

Berichtdoor K/w » 12 Jun 2019 08:30

ancaoli schreef:KW met alle respect maar ik geloof niet echt in manipulatie. Kleine volumes kunnen evengoed van computer trading tussen MM komen.

Wederzijds respect ancaoli, maar dat wil niet zeggen dat we dezelfde mening zijn toegedaan, we leven tenslotte in een democratie.

Zoals het er nu aan toe gaat geloof ik daar wel in, voorbeelden bij de vleet. Koop maar eens bestens uit de laat een paar seconden (soms iets langer) staat hij alweer aan biedprijs. De gewone handel, toeval, marketmaker ... ik dacht het niet!
Zal trouwens ook altijd sluiten aan biedprijs!

Je ziet of misschien ook niet, maar hij is op die manier nu al de lijnen aan het uitzetten en het pad aan het effenen voor een volgend overnamebod. Zoals men de laatste weken heeft kunnen zien, de koers met goedkope middelen laag houden (lees manipuleren), in het geval Global Graphics nu, is daar helemaal niks moeilijk aan!

Trouwens de communicatie vanuit Cambridge is bewust NIHIL, tel daar nog bij de kwartaalupdates die zijn afgeschaft. Dus waar is onze katalysator die de koers zou moeten opkrikken?

Ik hoor het graag zeggen, de werkelijke waarde komt bovendrijven. Ik hou mijn hart vast voor 24 september, die cijfers gaan zéker niet blinken. Een extra kost van hier en een onverwachte kost van daar, nog enkele nieuwe investeringen ... etc. De rest kun je dan wel raden zeker?

Ik geef het jullie op een dienblad, deze arrogante maar vooral geïrriteerde pitbull heeft er zijn tanden in gezet en die gaat NIET meer loslaten. Op welke manier dan ook, binnen of buiten de lijntjes!!!

Spreek me volgend jaar gerust aan mocht deze stelling kant noch wal hebben geraakt! Maar spijtig genoeg denk ik dat het realiteit zal zijn.
HoubyTelli liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen