Global Graphics

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 489

Re: Global Graphics

Berichtdoor ancaoli » 24 Dec 2018 11:39

R10 schreef:https://www.globalgraphics.com/globalgraphics-software/newsroom/news/2018/12/24/new-urw-font-contract

Super nieuws voor URW :up:
K/w liked last!
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Global G, SocGen, Roularta, Biocartis, Argenx, Enwave, Agfa, Pure Gold Mining, Ontex, OCI, Onespan

powered by Surfing Waves

serie 1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Berichtdoor serie 1 » 24 Dec 2018 11:44

Zeker weten.......eenmalig .....maar toch een kwart van de jaaromzet erbij in 2018......dus onder de streep is het effect nog vele malen groter.... :clap: :up:

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 550

Berichtdoor Filantroop » 24 Dec 2018 12:43

Dat is inderdaad weer leuk nieuws, jammer alleen dat de beurskoers hierop niet (kan) gunstig reageert omdat deze gevangen zit in een biedkwestie.
Ik herhaal nog eens - en dat is echt geen bashpraat of andere provocerende uitdaging - maar GLOG zit ongeveer in dezelfde situatie als het aandeel ACCENTIS.
In beide gevallen hebben grootaandeelhouders de meerderheid van de aandelen in handen en wordt de koers gemanipuleerd hoofdzakelijk in eigen belang.
We kunnen er niet naast kijken dat de koers van GLOG sinds een drietal maanden perfect 'beweegt' in een vork van 4,20/4,30 EURO met heel weinig speelruimte.
GLOG is net als ACCENTIS een aandeel waar mogelijk een pak meerwaarde(n) uit te puren valt, de vraag is alleen wanneer deze naar boven komt!
Ik denk dat de koers van GLOG nog een hele lange tijd rond de hardnekkige biedprijs van 4,25 zal schommelen, Guido heeft veel meer geduld dan de doorsnee belegger hier...

serie 1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Berichtdoor serie 1 » 24 Dec 2018 13:07

Ach.....ik hoop van ganser harte dat als de resultaten verbeteren de komende kwartalen dat de koers dan rond de 4,25 blijft............kan ik mee gaan kopen met Guidooke..... :up: :up:
K/w liked last!

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 489

Berichtdoor ancaoli » 24 Dec 2018 13:45

Filantroop schreef:Dat is inderdaad weer leuk nieuws, jammer alleen dat de beurskoers hierop niet (kan) gunstig reageert omdat deze gevangen zit in een biedkwestie.
Ik herhaal nog eens - en dat is echt geen bashpraat of andere provocerende uitdaging - maar GLOG zit ongeveer in dezelfde situatie als het aandeel ACCENTIS.
In beide gevallen hebben grootaandeelhouders de meerderheid van de aandelen in handen en wordt de koers gemanipuleerd hoofdzakelijk in eigen belang.
We kunnen er niet naast kijken dat de koers van GLOG sinds een drietal maanden perfect 'beweegt' in een vork van 4,20/4,30 EURO met heel weinig speelruimte.
GLOG is net als ACCENTIS een aandeel waar mogelijk een pak meerwaarde(n) uit te puren valt, de vraag is alleen wanneer deze naar boven komt!
Ik denk dat de koers van GLOG nog een hele lange tijd rond de hardnekkige biedprijs van 4,25 zal schommelen, Guido heeft veel meer geduld dan de doorsnee belegger hier...

Deze keer 100% akkoord met je post :up:

Daarom ben en blijf ik al jaren aandeelhouder van zowel Glog als Accenis. Twee prachtbedrijven waar de echte waarde ooit wel eens zal bovendrijven. Ook 2 aandelen waarvoor je misschien veel geduld moet hebben.
Wat wel goed is aan de GLOG bieding is dat we zelfs met de huidige beursmalaise een stevige bodemprijs hebben. Zelfs met al het goede nieuws was de koers zonder de bieding waarschijnlijk ook neergesabeld. Stevig bijhouden die aandeeltjes.
Filantroop liked last!
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Global G, SocGen, Roularta, Biocartis, Argenx, Enwave, Agfa, Pure Gold Mining, Ontex, OCI, Onespan

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 357

Berichtdoor marcator » 24 Dec 2018 14:08

ancaoli schreef:
R10 schreef:https://www.globalgraphics.com/globalgraphics-software/newsroom/news/2018/12/24/new-urw-font-contract

Super nieuws voor URW :up:

Geweldig , bijna een miljoen extra winst erbij en nog wel in de 2018 boeken !!

Ik ben wel verrast door de bizarre toon in de persmededeling.
Dit is niet de eerste keer dat Fonts een nieuwe deal afsluit , en ze kondigden reeds begin dit jaar diverse projecten aan; het zal zeker ook niet de laatste deal zijn , maar ze leggen er dit keer wel erg veel nadruk op dat deze deal eenmalig is... alsof ze tegen hun zin die extra winst moeten rapporteren , en ze willen zeker de beleggers niet al te enhousiast maken. De directie zit duidelijk onder controle van Guido.

Met een steviger 2018 resultaat moet Congra sowieso volgend jaar met een fors beter bod komen , willen ze GLOG inlijven.
Het huidig bod is weliswaar nu in theorie ongeveer 20 pct hoger dan de laatste koers , als we veronderstellen dat GLOG normaal mee zou zijn gezakt met de Bel20 evolutie sinds begin October, maar het bedrijf staat ondertussen ook niet stil en het groeipotentieel staat nog even stevig overeind !

Dat ze bij Congra hun huiswerk maar eens opnieuw maken met de 2018 data ipv het zwakste van de laatste 3 jaren te nemen als analysebasis voor de overnameberekeningen.

Als Guido spreekt over synergieen met Hybrid dan moet hij die meerwaarde maar realiseren NA de overname.

Eerst een billijke prijs betalen voor Glog , incl het printflat en screenpro potentieel.

Ik heb ook veel geduld!
ancaoli liked last!

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 550

Berichtdoor Filantroop » 24 Dec 2018 14:17

Zoals Guido met de nieuwe contracten bij GLOG de 'verborgen' meerwaarde(n) tracht te camoufleren, zo doet ACCENTIS dit met het steeds afwaarderen van zijn vastgoed dat aan een veel lagere waarde in de boeken staat dan de werkelijke, reële.
Toch krijgt Guy vandaag opnieuw een kerstcadeautje want een aandeelhouder die de handdoek werpt of zijn meerwaarde over 2018 verzilvert, biedt hem een kleine 20000 stuks aan tegen biedwaarde.
Van een vermeend hoger bod is voorlopig vooralsnog geen sprake, dat staat buiten kijf!
ancaoli liked last!

marcator
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 357

Berichtdoor marcator » 24 Dec 2018 15:11

Tja de huidige malaise op de beurs speelt in Guido zijn kaart :
Ik kan me best inbeelden dat er nu beleggers hun GLOG aandelen alsnog verkopen met de reeds gerealiseerde winst, om dan elders een gokje te wagen - een aantal aandelen hebben toch al serieuze klappen gekregen , en dus een overstap naar een ogenschijnlijk goedkoop aandeel kan nu verleidelijk zijn ... maar ik vrees dat het nog heel vroeg dag is ...er kan nog meer lucht uit de beurs , nu de EEC geen geld meer toestopt en de FED de interesten blijft optrekken (tenzij Trump ook daar een ontslag forceert ?). Bovendien is van een eindejaarsrally dit jaar geen sprake , ondanks de cash onder de mensen na de 13de maand... dus het kan nog lager, en de vraag is hoe lang het herstel na deze dip deze keer gaat duren...
Ik verkies Glog boven de onzekerheid.
Volgende afspraak in Maart wellicht , tenzij Guido met zijn inside informatie al eerder een nieuwe zet doet.
ancaoli liked last!

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 954

Berichtdoor K/w » 24 Dec 2018 16:50

marcator schreef:
Geweldig , bijna een miljoen extra winst erbij en nog wel in de 2018 boeken !!

..., maar ze leggen er dit keer wel erg veel nadruk op dat deze deal eenmalig is... alsof ze tegen hun zin die extra winst moeten rapporteren , en ze willen zeker de beleggers niet al te enhousiast maken. De directie zit duidelijk onder controle van Guido.

Ik had direct éénzelfde gevoel, sobere PR zonder al te veel franjes. En vooral niet teveel ruchtbaarheid aan geven om potentiële beleggers wakker te maken. Zelfs niks via Twitter?

Dat is nu net het probleem met VdS, hij staat vééééél te dicht bij alle inside info!

Na Nieuwjaar zou er eens een stevig ScreenPro contract uit de lucht mogen vallen. Dat zou pas koren op de molen zijn!!
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 954

Berichtdoor K/w » 25 Dec 2018 10:59

Notification of transactions in shares by PDMRs
21 december
https://www.globalgraphics.com/investor ... s-by-pdmrs

Het is duidelijk dat hij ze dagelijks zeker niet allemaal binnenhaalt. Zoals bvb. 21 december, VdS heeft er die dag 5 K gekocht. Terwijl er 15.5 K stuks over de toonbank zijn gegaan, dus er zijn en blijven nog altijd andere gegadigden. Zo
zijn er in het verleden nog van die voorbeelden.
Een mooi signaal dat de koper-belegger of belegger-koper zich zomaar niet neerlegt bij de feiten! Dat vind ik positief,
dat er nog altijd andere kopers zijn , behalve de "hebzuchtige" VdS!

Hopelijk droppen ze in 2019 meer dergelijk positief nieuws zoals gisteren. Dat zal en kan het voor VdS alleen maar véél moeilijker maken! We proberen het hem zo moeilijk mogelijk te maken en hem al zeker niet kado doen!
R10 liked last!
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen