Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

jandeloper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27
Contacteer:

Re: Ageas

Bericht door jandeloper »

Mister Romance schreef:
22 feb 2021 11:28
ik ben benieuwd of de huidige weerstand van 46,60 vandaag gaat standhouden :clap:
Er wordt stilaan aan geknabbeld :D
Mister Romance liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1389
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

jandeloper schreef:
22 feb 2021 12:04
Mister Romance schreef:
ik ben benieuwd of de huidige weerstand van 46,60 vandaag gaat standhouden :clap:
Er wordt stilaan aan geknabbeld :D
En erdoor, zijn boven de 47 euro geweest daarnet.

Pidb
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Re: Ageas: vliegende start voor Taiping in Hong Kong.

Bericht door Pidb »

homer bundy schreef:
22 feb 2021 09:08
Pidb schreef:
22 feb 2021 08:52
homer bundy schreef:
22 feb 2021 03:15
Taiping Insurance Holding (de moeder van onze JV's: Taiping Life en Taiping RE) neemt vandaag een vliegende start op de beurs van Hongkong en dit bij een extreem hoog volume.
Dag Homer,

allereerst veel dank voor je dagelijkse analyses over Ageas. Elke maal heb ik hier een mooie samenvatting met al de nieuwtjes, plus jouw extra toegevoegde opinie die mij vaak iets bijleren.

Onlangs heb ik ergens gelezen - naar mijn belegging in BABA - dat westerse bedrijven niet direct in Financials en technologie in China kunnen beleggen. Dit zou altijd via ADR zijn. Enig idee hoe/ ooit eens een artikel tegen gekomen hoe dit met de belangen van Ageas in China is? Daar China wel de groeimarkt is, maar dit mijn insziens wel ergens een risico is. Nu moest het ooit tot cancelling komen denk ik dat we wel grotere zorgen aan ons hoofd gaan hebben :)
De JV's waarvan Ageas telkens 24,9% bezit zijn niet beursgenoteerd. De partner in die JV's "Taiping Insurance Holding" is wel beursgenoteerd (in Hong Kong). Er is een wezenlijk verschil tussen Chinese A-Shares en H-Shares. De H-Shares noteren in Hong Kong en zijn toegankelijk voor buitenlandse aandeelhouders, de A-Shares noteren op de andere Chinese beurzen en zijn (voor zover ik weet) niet rechtstreeks toegankelijk voor buitenlandse investeerders. Ik hoop dat dit een antwoord is op uw vraag?
Naar wat ik gelezen had zijn H-Shares op de beurs in HongKong eigenlijk ook al een soort ADR's (zou het exacte artikel nog eens moeten opzoeken). Nu zoals je zegt, wanneer niet beursgenoteerd is het inderdaad misschien mogelijk wel rechsstreeks ownership te bezitten. Bedankt :)

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 777
Contacteer:

Bericht door 3logic »

Mister Romance schreef:
Het ziet er naar uit dat mits goede cijfers natuurlijk louter TA gezien de weg open ligt richting 53.50

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door 3logic »

retriarius schreef:
22 feb 2021 10:13
Taiping geëindigd op +2,62%
Bij mijn weten 2,36 procent

Mister Romance
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20
Contacteer:

Bericht door Mister Romance »

3logic schreef:
22 feb 2021 16:16
Mister Romance schreef:
Het ziet er naar uit dat mits goede cijfers natuurlijk louter TA gezien de weg open ligt richting 53.50
Niet te snel stijgen aub :)

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 972
Contacteer:

Bericht door KAATSCLUB »

3logic schreef:
Mister Romance schreef:
Als de huidige koers stijging maar geen voorschot is op beter dan verwachte jaarcijfers ...dat is wat ik denk en dus is de kans heel groot dat het Woensdag da andere richting uit gaat...hopelijk heb ik ongelijk :think:

rubeferr
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3
Contacteer:

Re: 22 feb (Reuters) - (Alle cijfers in EUR) * Ageas SA rapporteert zijn vierde kwartaal en jaarverslag resultaten

Bericht door rubeferr »

KAATSCLUB schreef:
22 feb 2021 16:54
3logic schreef:
Mister Romance schreef:
Als de huidige koers stijging maar geen voorschot is op beter dan verwachte jaarcijfers ...dat is wat ik denk en dus is de kans heel groot dat het Woensdag da andere richting uit gaat...hopelijk heb ik ongelijk :think:
22 feb (Reuters) - (Alle cijfers in EUR)
* Ageas SA rapporteert zijn vierde kwartaal en jaarverslag
resultaten op 24 februari.
* Tot op heden zijn de aandelen Ageas SA 5,94% gestegen.
* Hieronder vindt u een tabel met schattingen van analisten voor jaarresultaten
gebaseerd
op Refinitiv-gegevens.

Jaar tot Nr. Van gemiddelde
Raming van analisten voor december
2020
Omzet 5 9,83 miljard
Voor belastingen 12 1,57 miljard
winst
EPS 11 6.13
EBIT 6 1,51 miljard
Nettowinst 11 1,18 miljard
Dividend 14 2.67

Voor gedetailleerde schattingen over Ageas SA kunnen Eikon-gebruikers dit volgen
link: https://emea1.views.cp.extranet.thomson ... timatesApp

Deze samenvatting is automatisch gegenereerd op 22 februari om 06:32 GMT.

(Rapporterend door Dagmarah Mackos)
((gdansk.newsroom@thomsonreuters.com; +48 58 7696600)) Dit heb ik ergens gevonden
kris1 liked last!

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 5778
Contacteer:

Ageas: Taiping Insurance wijst de weg op Beurs Hong Kong

Bericht door homer bundy »

Opnieuw krijgen we een mooie start van de beursdag voor Taiping Insurance op de beurs van Hong Kong. De start was minder heftig dan gisteren, maar misschien kunnen we de winst vandaag beter vasthouden. Na 1 uur handel stijgt het aandeel 4,23% bij een volume van 5,9 miljoen aandelen (normale dagvolume = 17,5 miljoen aandelen).

Nogmaals, dit heeft geen rechtstreekse gevolgen voor Ageas, maar het zal wel een invloed hebben op het waarderingsmodel (SOTP) van onze Chinese JV's. De koers van Taiping Insurance heeft nog een hele weg af te leggen (na de voorbije mindere jaren voor het aandeel).

Bij het schrijven van deze post staat de koers op 16,28 HKD. Het koersdoel van de analisten staat op 33,58 HKD. De laagste koers op 52 weken was 11,12 HKD. Als het aandeel deze koers kan aanhouden, zou dit de hoogste slotkoers zijn van de laatste 52 weken. Laat ons hopen dat Ageas het de volgende dagen even goed doet. Nu nog even mijn bed opzoeken.
charel01 liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door 3logic »

Een plusje van 8 procent op dit moment. Goede morgen :up:
Wel ook belangrijk is de stijging van de rente. Je merkt dat we naar een inflatie tijdperk gaan. Wellicht nog deze maand zal de olo op 10 jaar voor het eerst sinds heel lang de weg van de plus opzoeken. Ter info in januari stonden we nog min 0.37 procent. Het gaat snel. Dit is bijzonder goed nieuws voor verzekeringsmaatschappijen.
mariocath liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie