Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Stgro159
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Ageas

Bericht door Stgro159 »

Goh er zijn toch verschillende aanwijzingen dat het wel eens kan keren. Maar ik lees ik alleen maar wat er te lezen valt en heb geen ervaring in de beurs. Ik ben één van die april-instappers omdat ik er toevallig had over gehoord. Ageas werd mij aangeraden.
stock2.PNG
stock.PNG
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

WeQu
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 118
Contacteer:

Bericht door WeQu »

De economie en de beurs zijn twee verschillende dingen...
raminvest liked last!
ACKB | AGS | ARGX | BESI | EURN | GIMB | GLPG | HOMI | KIN | NN | PROX | QFG | RDSA | REC | SOLB | TESB | TINC | UMI | URW

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 701
Contacteer:

Bericht door 3logic »

In China gaat Taiping insurances door het dak vandaag met een plus van 9 procent..
blotte marc liked last!

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 5433
Contacteer:

Ageas: China Taiping Insurance Holding

Bericht door homer bundy »

Mijn dag begint steevast met een blik op de Aziatische beurzen en in 't bijzonder op de beurs van Hong Kong. Hier noteert Taiping Insurance Holding, de moeder boven onze Chinese JV's: Taping Life en Taiping RE.

Vandaag valt de grote koersstijging van het aandeel op, vooral ten opzichte van de sector (Financials) en de industrie (Insurance).

Taiping Insurance Holding gaat meer dan 9% hoger bij een behoorlijk volume en met nog 2 uur handel te gaan. De gemiddelde stijging van de aandelen (in Hong Kong) in de sector "Financials" bedraagt +0,4% terwijl de gemiddelde verzekeraar een daling met -0,6% laat optekenen.

Ik heb geen verklaring gevonden voor deze plotse grote stijging (nu + 10,30%). Maar - zelfs na deze stijging - heeft het aandeel nog een lange weg af te leggen om de hoogste koers van de afgelopen jaren te evenaren.
Kootpenne liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

Tooneman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door Tooneman »

Dag Homer,

Welke verklaring heb je kunnen vinden ? :clap:
Ageas(25,26%)-iShares Digital Security UCITS ETF(8,60%)-Ontex(8,58%)-Ascencio(8,46%)-Mithra(7,05%)-WereldhaveBelgium(6,62%)-Oxurion(5,13%)-Atenor(4,98%)-Euronav(4,63%)-TCM Frontier Vietnam High div(5,10%)-Celyad(3,99%)-GasLog (3,23%)-ING(3,15%)-Biocartis (2,66%)-TherapeuticMD(2,57%)

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door bien »

de winst zal stijgen daar de vraag hoog is kunnen de schips voor wagens en andere duurder verkopen nog een maand geduld ik denk !!! dat de prijs naar 8 euro kan op korte termijn

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 701
Contacteer:

Bericht door 3logic »

Bien welke chips heb je gegeten? :D in Hong Kong is Taiping net boven de 11 procent winst afgesloten. Staan nu ongeveer halverwege de jaarkoers. De koers van vandaag werd wel gedreven door een bijna drievoud aan gemiddeld dagvolume. Dus er is wel iets aan het gebeuren achter de schermen denk ik. Voorlopig echter geen nieuwtjes te vinden.
jandeloper liked last!

Venduro
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 33
Contacteer:

Bericht door Venduro »

Zou dit de reden kunnen zijn?

Verzekeringsaandelen] Nomura: Economisch herstel verwacht dat Chinese financiële aandelen een herwaardering waard zijn. China Taiping presenteert 11%

“Nomura bracht een rapport uit waarin stond dat dit jaar een jaar van herstel is. Hij is van mening dat financiële aandelen op het vasteland een herwaardering waard zijn. Ze zijn optimistisch over Chinese verzekeringsaandelen en Chinese bankaandelen. Ik denk dat ze kunnen profiteren van stijgende marktrente. Ping An (02318) en China Merchants Bank (03968) hebben de voorkeur. Nomura wees er ook op dat de aandelen China Taiping (00966), Xinhua Insurance (01336), China Pacific Insurance (02601), China Life (02628), China Construction Bank (00939) en ICBC (01398) H-aandelen buitengewoon aantrekkelijke risico-rendementen opleveren.”

Bron https://inews.hket.com/article/2850422/【內險股】野村:經濟復甦料中資金融股值得重估%E3%80%80中國太平現飈11-
3logic liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5022
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

bien schreef:
12 jan 2021 10:43
de winst zal stijgen daar de vraag hoog is kunnen de schips voor wagens en andere duurder verkopen nog een maand geduld ik denk !!! dat de prijs naar 8 euro kan op korte termijn
Wellicht was dit bericht voor het X-fab topic? ;)
DROSTE liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door bien »

sorry

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie