Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

solvay
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 8
Contacteer:

Re: Ageas

Bericht door solvay »

Beste Homer,

Langs deze weg wil ik jou bedankten en ondersteunen voor de correcte en goede analyse van het aandeel Ageas.
Dit heeft mij geholpen om het aandeel beter te leren kennen en waarderen.
mariocath liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 841
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Het verhaal van de hogere bodems bij Ageas is deze week bevestigd.

Bodem 1: 26 EUR
Bodem 2: rond de 32 EUR
Bodem 3: rond de 34 EUR (huidige bodem)

Benieuwd hoe hoog we geraken tegen ex-dividend op 3 november. Als we dan 36 EUR staan en er gaat pakweg 2 EUR van de koers blijft de huidige bodem gewoon intact. De toekomst ziet er rooskleurig uit! Proficiat aan de aankopers van vrijdag.
Dividend port: Ageas, Proximus, Vastgoedbevaks, Aperam, Shell B
Speculatieve port: Ontex, Kinepolis

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4897
Contacteer:

Bericht door homer bundy »

Decanus schreef:
06 okt 2020 17:51
Freddy schreef:
06 okt 2020 17:19
Da's wel een heel andere analyse
Dat is de mening van de analist van Credit Suisse .
Er zijn andere analyses :

https://www.ageas.com/nl/investors/opvo ... -analisten
Het is goed dat er verschillende meningen zijn bij de analisten. Ze gebruiken waarschijnlijk ook verschillende invalshoeken om naar de onderneming te kijken. In de maand september verzamelde Trivano 6 adviezen voor Ageas. Die adviezen gaan van "afbouwen" tot "kopen" met koersdoelen van 33€ tot 55€. Het gemiddelde koersdoel van de uitgebrachte adviezen in september komt uit op 44,92€. Dit maar om aan te tonen dat het bepalen van koersdoelen geen exacte wetenschap is.

Alle verzamelde adviezen bij Trivago (19 stuks) van de analisten die Ageas opvolgen geven een volgend beeld: 9 X kopen, 2 X opbouwen, 6 X houden en 2 X afbouwen. Het gemiddelde koersdoel van deze 19 analisten bedraagt 43,15€.

Wat moeten we daar nu mee als aandeelhouder? Als je zo'n rapport te pakken krijgt is het altijd interessant om het te bekijken en te trachten de invalshoek van de analist te doorgronden. Als je het niet kan bemachtigen, kan het toch nog dienstig zijn om ons alert te houden. Een advies "Afbouwen" met een koersdoel van 33€ en de minst geliefde verzekeraar van de Benelux! Een mens zou van minder wakker worden. Een lage vrije kasstroom is blijkbaar de boosdoener.

Tja, wat moeten we daarmee? Ik ben in ieder geval is terug gaan neuzen in de H1-resultaten en - zelfs rekening houdend met de Covid-19 situatie - zie ik het probleem niet. Ageas, haar dochters en de JV's behouden een deel van de winst in hun eigen winkel en streamen een deel door naar de Ageas holding. Per land verschilt het risicoprofiel en dus ook de Solvency II die Ageas in dat land wil aanhouden (interne keuken). Voor de ganse groep streeft men naar een Solvency van minstens 175. In H1/2020 stond de teller voor de geconsolideerde entiteiten op 192, die van de JV's in Azië op 227 . Dat geeft aan dat er nog behoorlijk wat - overtollig - kapitaal op de verschillende balansen staat. Dat kan natuurlijk geen kwaad in crisisperiodes (zoals nu met Covid 19).

Er zal meer dan 650 miljoen euro kapitaal-upstream zijn in 2020 en vanaf nu wordt er ook winst of verlies gegenereerd in de holding zelf (via eigen herverzekeringsactiviteiten). In h1/2020 was er hier een winst van 24 miljoen euro. Voor het ganse jaar zal er +- 700 miljoen euro cash beschikbaar zijn in de holding (raming: winst + upstream).

Ageas hanteert de regel dat de beschikbare cash (de upstream) het dividend en de holdingkost moet dekken. Dit zal samen resulteren in een bedrag van +- 560 miljoen euro (raming) en dus meer dan gedekt zijn door de upstream van dividenden uit de verschillende onderdelen. De rest van de upstream zal toegevoegd worden aan de cashbuffer. Bon, ik ben weer gerustgesteld.

Het is niet mijn bedoeling om het werk van de analist in twijfel te trekken en ja, ik denk wel dat Ageas via een meer gewaagde/speculatieve assetallocatie een hogere vrije kasstroom zou kunnen genereren, maar ik voel mij goed bij het conservatieve model dat ze hanteren, zeker in de huidige situatie van lage intresten en Covid-19.

En de boer, ... hij ploegde voort!
retriarius liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

GovaBa
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door GovaBa »

solvay schreef:
06 okt 2020 19:25
Beste Homer,

Langs deze weg wil ik jou bedankten en ondersteunen voor de correcte en goede analyse van het aandeel Ageas.
Dit heeft mij geholpen om het aandeel beter te leren kennen en waarderen.
Hier wil ik mij volgraag bij aansluiten.
jartellen liked last!

retriarius
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24
Contacteer:

Bericht door retriarius »

Enkel ter info:
De koersprestaties van Ageas over de vorige 3 en 6 maanden worden vanaf deze week blijkbaar wel weer dagelijks aangepast.

Verleden week was dit niet het geval en zorgde dit dan ook voor de nodige verwarring en conflicten.

Wens iedereen nog een fijne dag toe.
homer bundy liked last!

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 119
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

eind goed al goed ;-)

Husky34
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door Husky34 »

wimvd schreef:
06 okt 2020 20:08

Benieuwd hoe hoog we geraken tegen ex-dividend op 3 november. Als we dan 36 EUR staan en er gaat pakweg 2 EUR van de koers blijft de huidige bodem gewoon intact. De toekomst ziet er rooskleurig uit! Proficiat aan de aankopers van vrijdag.
Ik hoop dat ook... al wordt het precies wel moeilijk... tweets van Trump helpen alvast niet...

Welke president is de meest gunstige voor de beurs volgens jullie?

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1184
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

Husky34 schreef:
07 okt 2020 16:48
wimvd schreef:

Ik hoop dat ook... al wordt het precies wel moeilijk... tweets van Trump helpen alvast niet...

de meest consistente en stabielste van de kandidaten, vul zelf maar in...
Husky34 liked last!
in port : vanalles..

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1566
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Husky34 schreef:
07 okt 2020 16:48
wimvd schreef:

Ondanks een stevige persoonlijke aversie tegen Trump moet ik toegeven dat hij het gunstigste is voor de beurs. Althans op korte termijn (pakweg een jaar of zo).
Husky34 liked last!

quince
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 263
Contacteer:

Bericht door quince »

Marketscreener: nieuwe verzekeringen tegen p(l)andemieën ;)
Hedge funds make pandemic bet on insurance
Stocks mentioned in the article: AGEAS SA/NV, LANCASHIRE HOLDINGS, LEGAL & GENERAL PLC
mariocath liked last!
ANNUIT CŒPTIS ~ NOVUS ORDO SECLORUM

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie