Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4897
Contacteer:

Re: Ageas

Bericht door homer bundy »

Beste Retriarius,

Ten eerste zou ik u willen aanraden om de quote-functie op de juiste wijze te gebruiken, zo blijft het voor iedereen duidelijker.

Ten tweede wil ik er u op wijzen dat statistieken over een begrensde periode (vb: 3 of 6 maand) sterk kunnen verschillen volgens de datum waarop je de statistiek laat beginnen. Zo'n statistiek kan er na enkele weken volledig anders uitzien, dat is u blijkbaar niet bekend. Je vergelijkt hier statistieken met einddatum 19 september met statistieken met einddatum 2 oktober.
Moest je nu nog de begindatum van die statistieken gelijk gehouden hebben, kon je er nog iets uit afleiden, nu is die vergelijking totaal zinloos.

Ten derde wil ik u bedanken voor het mij gewenste succes. KBC en KBCA werden vooral aangekocht in 2009 aan uitzonderlijk lage koersen. In 2013 werden de meeste (niet allemaal hé) hiervan verkocht en omgezet in Ageas-aandelen aan een koers van +- 23€. Een bijkomend gevolg van deze aandelenswitch is dat de gemiddelde aankoopkoersen van de resterende KBC- en KBCA-aandelen zwaar negatief zijn. Mijn succes wordt trouwens afgewogen aan de ontvangen dividenden en niet aan de koers van de aandelen. Ik verwacht dan ook wel dat KBC en KBCA in de toekomst terug zullen bijdragen aan deze inkomsten.

Ten vierde, de Boosters long op: Ageas, Galapagos en KBCA kunnen nog alle kanten uit, ook al staan ze nu in het verlies. Maar dat is allemaal maar wat spielerei (normaal vermeld ik zulke zaken zelfs niet). Die trading portefeuille is qua bedrag maximaal 1 à 2 procent van de LT-portefeuille, het is een beetje spelen, meer moet je daar niet achter zoeken.

Ten slotte, ik maak uit uw post op dat je niet zo goed in je vel zit. Lukt het niet zo goed op de beurs? Heb je andere problemen? Kunnen we je helpen?
Laatst gewijzigd door homer bundy op 04 okt 2020 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Decanus liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 136
Contacteer:

Bericht door bien »

hommer ik wil u alvast bedanken voor al uw post op dit forum .kijk er altijd naar uit.mvg
raminvest liked last!

retriarius
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24
Contacteer:

Bericht door retriarius »

De meer alerte lezer heeft reeds gemerkt dat Ageas verkeerde groeiprognoses publiceert.
Op 02/04 was de koers 36 en het slot 37,39 (zie onderste bijlage)
Op 02/10 staat de slotkoers 34,89 en toch vermelden ze dat het aandeel tijdens de laatste 6 maanden 1,22 % gestegen is. (zie bovenste afbeelding)

Wens iedereen nog een fijne dag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

retriarius
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Lees percentuele groei in plaats van groeiprognoses.

lapsus scribere :-)

retriarius
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

beste Homer,
U heeft zich gewoon laten vangen door de fout gepubliceerde cijfers.
Uw misplaatste kritiek was dus voor niets nodig.

Wens u verder nog een fijne dag.

homer bundy
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

retriarius schreef:
05 okt 2020 09:12
beste Homer,
U heeft zich gewoon laten vangen door de fout gepubliceerde cijfers.
Uw misplaatste kritiek was dus voor niets nodig.

Wens u verder nog een fijne dag.
Alles hangt af van uw definitie van wat je neemt als periode van 1 maand. Voor Ageas loopt de maand januari van 1 januari tot 31 januari. Voor u loopt de maand januari van 31 december tot 31 januari. Ik ga hier stoppen met deze zinloze discussie, het begint hier zwaar op muggenzifterij te lijken.

Als Ageas niet aan uw verwachtingen voldoet kan je beter verkopen (met winst of met verlies). Discussies over de KT evolutie van aandelenkoersen zijn aan mij niet besteed. Het is mij meer te doen om de onderliggende resultaten en de toekomstige evolutie van de onderneming. Ik ben dan ook niet uit op koerswinst. Traden op aandelen doe ik alleen als amusement en dat met wisselende succes. 99% van mijn portefeuille(s) zijn LT-beleggingen. Ik beschouw mij dan ook een mede-eigenaar van de ondernemingen waarin ik beleg.
Laatst gewijzigd door homer bundy op 05 okt 2020 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
mariocath liked last!

retriarius
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

beste,
Gaat u het even over een andere boeg gooien?
U spreekt toch gewoon hetgeen tegen wat u eerder gepost heeft.
Uw motto "meten is weten" mag u dus ook wel schrapper.

BertVW
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 65
Contacteer:

Bericht door BertVW »

We weten allemaal dat Homer tegen wat comment kan en dat deze muggenzifterij/vervelende commentaren of persoonlijke aanvallen 'out of the blue' hem weinig tot niets doen. Maar toch even vragen @ beheerder: laten we het topic Ageas zo verder evolueren? Begint vervelend te worden.
Gauthier liked last!
Ageas

retriarius
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

retriarius schreef:
05 okt 2020 09:53
beste,
beste,
Zoals u kan volgens is hij begonnen met op mijn kap te zitten vanaf dag 1 dat ik nieuw op dit forum was.

homer bundy
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

retriarius schreef:
05 okt 2020 09:53
beste,
Ik denk dat jij zware onderliggende problemen hebt. Er is geen reden om de andere forumleden "No brainers" te noemen. Ha, ondertussen heb je dat al terug verwijderd zie ik :D. Maar goed, psychologie en psychiatrie zijn niet mijn specialiteiten. Ik denk niet dat ik u kan helpen met uw problemen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie