Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4483
Contacteer:

Re: Ageas

Bericht door homer bundy »

wimvd schreef:
29 jul 2020 18:15
Ageas heeft wat prijsgegeven van zijn 35 EUR-koers, maar houdt uiteindelijk toch goed stand. Veel beleggers leven op hoop dat er in het najaar toch een dividend-uitkering komt (ik ook). Enkel mocht dit niet doorgaan, zou er een grote sell-off kunnen komen. Ik geloof er nog altijd in, Ageas ook. Hun verzekeringen blijven lopen, er zijn minder schadegevallen en de effectenport zal ooit wel eens terug stijgen. Blijft een feit dat ze als ex-Fortis sowieso iets goed te maken hebben t.o.v. aandeelhouders. Dus als er geen dividend komt, verwacht ik in vette jaren wel een mooie kapitaalsuitkering in de plaats of een ander toemaatje.
Na de vorige CC met oa Bart De Smet ben ik er zeker van dat Ageas de rest van het dividend over boekjaar 2019 zal uitkeren. Volgens de CEO was alles doorgesproken met - en goedgekeurd door - de NBB. Met alles bedoel ik dan: het verder zetten van het lopende inkoopprogramma, het uitkeren van een klein gedeelte van het dividend en de toelating om de rest van het dividend uit te keren in oktober/november.

Ik ben wel benieuwd of men een tiende inkoopprogramma zal opstarten, zoals voorzien in CONNECT21. Het zou getuigen van vertrouwen en een mooi gebaar zijn voor de tiende verjaardag van de naam "AGEAS". Het voordeel van zo'n inkoopprogramma is dat men dit ten allen tijde kan stopzetten. Zo heeft Ageas regels opgesteld die bepalen wanneer een inkoopprogramma wordt stopgezet. Dit kan zijn bij een belangrijke M&A-activiteit of bij een Solvency II ratio die onder een bepaalde waarde dreigt te vallen.

Soortgelijke regels bepalen ook wanneer Ageas het dividend zal verlagen (minder dan 50% van de winst uitkeren dus) of wanneer men helemaal geen dividend zal uitkeren. Ook deze regels zijn gebaseerd op de Solvency II ratio.

Nog 6 beursdagen geduld en we weten of er een tiende opeenvolgende inkoopprogramma wordt opgestart en wanneer de uitkering van de rest van het dividend gepland is (na een nieuwe BAV).
charel01 liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 312
Contacteer:

Bericht door raminvest »

https://www.tijd.be/ondernemen/banken/n ... 41978.html
Deze regel geld echter niet voor NBB ze moeten de staat sponsoren .

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 785
Contacteer:

Bericht door wimvd »

@homer: je info is verkeerd blijkbaar

Nadat de ECB dit jaar banken oplegde om de cash zoveel mogelijk in huis te houden dit jaar, verbiedt de Nationale Bank in ons land ook dividendbetalingen door banken én verzekeraars dit jaar.

De financiële instellingen die na het schrappen van het dividend in het voorjaar gehoopt hadden eind dit jaar toch nog een dividend te kunnen uitkeren aan de aandeelhouders, kunnen hun plannen opbergen. De Nationale Bank maant de Belgische kredietinstellingen, verzekeraars en herverzekeraars aan om hun dvidendbetalingen tot minstens 1 januari 2021 op te schorten.

Officieel gaat het dus niet om een formeel verbod, maar om een aanbeveling. Maar in de praktijk komt dat bijna neer op een echt verbod. Weinig instellingen zullen in deze onzekere coronatijden durven ingaan tegen de regulator. Die moet uitkeringen ook goedkeuren.

Al in maart hadden toezichthouders gevraagd dat financiële instellingen de cash zoveel mogelijk in eigen zak zouden houden. Banken dreigen immers heel wat klappen te krijgen als gezinnen of bedrijven kredieten niet kunnen terugbetalen. Verzekeraars riskeren dan weer klappen te incasseren in hun beleggingsportefeuilles.

1 oktober
UITSTEL
Vele banken en verzekeraars hadden gehoopt dat ze vanaf oktober toch nog een dividend zouden kunnen uitkeren. De Nationale Bank verbiedt dat nu.
Toen was het een tijdelijk verbod van een half jaar en bleef de mogelijkheid om in de laatste maanden van het jaar toch nog een dividend uit te keren. Maar omdat corona-Eerdere deze week drong de Europese toezichthouder ECB al aan op het staken van dividendbetalingen tot 2021. De Nationale Bank volgt die regels nu, en preciseert dat die ook gelden voor verzekeraars.

Ethias
Ethias zette in april een dividenduitkering van 100 miljoen euro on hold. Dat bedrag zal dus dit jaar niet meer kunnen uitgekeerd worden aan de verschillende overheden die aandeelhouder zijn.

De federale overheid zal dus ook geen dividend uit Belfius ontvangen. De staatsbank had de beslissing uitkering van zijn slotdividend van 161 miljoen euro eerder al uitgesteld tot minstens oktober.

KBC
KBC, ING, BNP Paribas en diens Belgische dochter BNP Paribas Fortis hadden hun normale dividend over 2019 geschrapt, maar hielden de deur voor een dividend in het najaar open.

Ageas
Ageas, dat technisch geen verzekeraar is, maar een holding boven verschillende verzekeringsmaatschappijen waaronder AG Insureance, betaalde toch een beperkt interim-dividend uit in de lente , maar wou in oktober het saldo van het geplande dividend uitkeren. Het is afwachten wat de verdere stappen zullen zijn van de groep, die zelf ook eigen aandelen wil inkopen. AG Insurance had zijn dividendbetaling ook uitgesteld tot oktober.

De Nationale Bank spoort financiële instellingen ook aan om voorzichtig te zijn met bonussen aan het personeel.

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 312
Contacteer:

Bericht door raminvest »

De Nationale (Comunistische ) Bank van Belgie doet net het omgekeerde van wat ze anderen aanbeveelt . Ik heb mijn coupon van de NBB perfect ontvangen .

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1496
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

raminvest schreef:
30 jul 2020 15:51
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/n ... 41978.html
Deze regel geld echter niet voor NBB ze moeten de staat sponsoren .
Dit komt uiteraard omdat de NBB geen bank is. Ook al staat de laatste B in de afkorting voor bank. Het dividend is vastgelegd als een % van de statutaire portefeuille. Daar wordt verder niet over nagedacht. De staat krijgt, na een toevoeging aan de reserves, sowieso de rest van de winst.
raminvest liked last!

Gekko
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 107

Bericht door Gekko »

Gekko schreef:
28 jul 2020 14:49
Dus weer wachten op wat onze NBB gaat zeggen..Hopelijk kan men onderscheid maken tussen bankverzekeraars en de rest in de sector en neemt men niet de groffe borstel maar de scalpel.
de groffe borstel = gemakkelijkheidshalve ... :evil: :evil: :evil:

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door Zeus »

raminvest schreef:
30 jul 2020 16:55
De Nationale (Comunistische ) Bank van Belgie doet net het omgekeerde van wat ze anderen aanbeveelt . Ik heb mijn coupon van de NBB perfect ontvangen .
Als de Nationale Bank werkelijk enkel de geldhonger van de Belgische staat in het achterhoofd zou hebben, zouden ze deze maatregel niet nemen.

Dit betekent immers ook dat Belfius niets uitkeert, net als BNP Paribas Fortis België (dus minder geld voor de Franse moedergroep). Die twee samen zijn goed voor 600-700 miljoen aan inkomsten per jaar voor BeGov.
Wimpie85 liked last!
In portefeuille: ABInbev, EVS Broadcasting, PostNL, Schlumberger, Unibail Rodamco, US Silica

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 150
Contacteer:

Bericht door mulder »

Toch altijd mooi om zo;n pipo's bezig te zien.Ik heb mijn dividend BNB mooi ontvangen,er was gelukkig voor BNB aandeelhouders geen probleem om het dividend dat ze bij alle andere financiele ten stelligste afraadden uit te betalen.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1162
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

dat opent de weg naar een uitzonderlijk hoog dividendbeleid 2021
in port : vanalles..

neku
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1296
Contacteer:

Bericht door neku »

Zeus schreef:
30 jul 2020 17:38
raminvest schreef:
30 jul 2020 16:55
Als de Nationale Bank werkelijk enkel de geldhonger van de Belgische staat in het achterhoofd zou hebben, zouden ze deze maatregel niet nemen.

Dit betekent immers ook dat Belfius niets uitkeert, net als BNP Paribas Fortis België (dus minder geld voor de Franse moedergroep). Die twee samen zijn goed voor 600-700 miljoen aan inkomsten per jaar voor BeGov.
Ach dat halen ze wel in met extra belastingen, boetes en inflatie ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie