Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 855
Contacteer:

Re: Ageas

Bericht door KAATSCLUB »

Wimpie85 schreef:
25 jun 2020 18:38
Lieve16 schreef:
25 jun 2020 17:54
In die tekst staat toch duidelijk: uitbetaling van een tussentijds dividend van EUR 2,38 per aandeel.
Dat is een fout dan ?
Lieve,

Het is nog niet 100% zeker of het resterende dividend v. 2,38 euro effectief zal uitbetaald worden n.a.v. coronacrisis.

Ageas wil wel, maar mag mogelijk niet van hogerhand.
Wat jij hier verteld ; ageas wil wel , maar mag mogelijk niet van hogerhand ...is pure speculatie , tot nader order IS EEN AANBEVELING GEEN VERPLICHTING :!: :!:

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 143
Contacteer:

Bericht door mulder »

KAATSCLUB schreef:
25 jun 2020 18:54
Wimpie85 schreef:
Lieve16 schreef:
In die tekst staat toch duidelijk: uitbetaling van een tussentijds dividend van EUR 2,38 per aandeel.
Dat is een fout dan ?
Lieve,

Het is nog niet 100% zeker of het resterende dividend v. 2,38 euro effectief zal uitbetaald worden n.a.v. coronacrisis.

Wat jij hier verteld ; ageas wil wel , maar mag mogelijk niet van hogerhand ...is pure speculatie , tot nader order IS EEN AANBEVELING GEEN VERPLICHTING :!: :!:
En wat wil jij nu juist vertellen???

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1035
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

mulder schreef:
25 jun 2020 19:03
KAATSCLUB schreef:
Ik denk dat ie wil vertellen dat het vertelt met een 't' is i.p.v. met een 'd'.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 143
Contacteer:

Bericht door mulder »

Wimpie85 schreef:
25 jun 2020 19:16
mulder schreef:
25 jun 2020 19:03
KAATSCLUB schreef:
Ik denk dat ie wil vertellen dat het vertelt met een 't' is i.p.v. met een 'd'.
Zo had ik het niet begrepen maar het kan zijn dat uw uitleg klopt.

stijn1983
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door stijn1983 »

KAATSCLUB schreef:
Wimpie85 schreef:
Lieve16 schreef:
Dat is een fout dan ?
Lieve,

Hij schrijft "MOGELIJK"

Gekko
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 106

Bericht door Gekko »

Nu eens derover dan weer eronder ( 5%) melding.Wat is nu de bedoeling vanonze Blackrock vrienden ?????? Rare spellekes spelenmet het geld van hun klanten! Dan zeggen ze dat de beurs manisch reageert .... Ik vraag me af wat ze er tot hiertoe aan gewonnen kunnen hebben..... :roll:

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1282
Contacteer:

Bericht door neku »

Gekko schreef:
26 jun 2020 20:59
Nu eens derover dan weer eronder ( 5%) melding.Wat is nu de bedoeling vanonze Blackrock vrienden ?????? Rare spellekes spelenmet het geld van hun klanten! Dan zeggen ze dat de beurs manisch reageert .... Ik vraag me af wat ze er tot hiertoe aan gewonnen kunnen hebben..... :roll:
Blackrock is de sluisdeur voor de biljoenen die de VS op de markt gooit. Net zoals de Zwitserse centrale bank doen die aankopen voor/tegen hun verzwakkende dollar en vice versa :roll:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4466
Contacteer:

Re: Ageas: India (komt er nog wat van?)

Bericht door homer bundy »

homer bundy schreef:
17 jun 2020 00:30
homer bundy schreef:
22 apr 2020 10:01
In mijn vorige post kon je lezen dat Federal bank 4% van de aandelen van onze Indische JV overneemt van IDBI bank. De kranten haalden hun informatie uit de verplichte rapportering van deze aandelentransactie. Na deze transactie ziet het aandeelhouderslandschap bij de JV er als volgt uit:

IDBI Bank..........: 44%
Federal bank.....:30%
Ageas...............: 26%

Uit de vorige post blijkt dat IDBI zijn deel in de JV wil reduceren tot onder 25%. Men zal dus nog minimaal 20% van de participatie verkopen. Ik ga ervan uit dat heel deze zaak reeds beklonken is, anders zou men die 4% niet verkocht hebben. Indien Ageas zijn participatie wil verhogen zal men zeker onder 50% willen blijven. Als Ageas 20 à 23% van de resterende aandelen van IDBI in de JV koopt, krijgen we +- de volgende situatie:

IDBI bank..........: 21%
Federal bank.....: 30%
Ageas...............: 49%

Hierdoor zouden de Indische aandeelhouders (de 2 eigenaars van het bankenkantorennetwerk) samen de meerderheid behouden. Ageas blijft een minderheidsaandeelhouder en moet de resultaten van de JV niet consolideren.

Deze bedenkingen zijn louter mijn interpretatie van wat er te gebeuren staat. Indien dit juist blijkt te zijn zouden we op korte termijn een bericht van Ageas moeten krijgen. Indien dit niet juist is zal er waarschijnlijk een nieuwe partner zijn intrede in de JV maken. De vraag is dan of Ageas een partner blijft of dat men de JV verlaat. Afwachten....

Hieronder de melding van de transactie tussen IDBI en Federal bank.

21st-Apr-2020 15:45Source: BSE

Federal Bank - Intimation Under Regulation 30 Of SEBI (Listing Obligations And Disclosure Requirements) Regulations, 2015- Acquisition Of Shares Of IDBI Federal Life Insurance Co Ltd

Intimation under Regulation 30 of SEBI (Listing Obligations and Disclosure Requirements) Regulations, 2015- Acquisition of shares of IDBI Federal Life Insurance Co Ltd
Het is alweer een tijdje geleden dat ik het vorige poste. Waarom hoorden we niets meer van een verdere evolutie in dit dossier? Kwam het door Corona? Wie zal het zeggen. Maar ...

Er gaan geruchten dat Ageas inderdaad 23% van de aandelen in IDBI Federal Life zou overnemen van IDBI bank. De aankoop zou gebeuren aan boekwaarde en doorgaan voor eind september. Daarmee zou Ageas 49% van de JV in het bezit krijgen en dus de grootste partner in de JV worden. Afwachten maar.
De geruchten blijken dus waarheid te zijn geworden. Ageas koopt 23% van de JV over van IDBI Bank en brengt daarmee haar aandeel in de JV op 49% (het maximum toegelaten %-age voor een buitenlandse verzekeraar). Federal Bank brengt haar aandeel op 30% en IDBI Bank behoudt 21%. De totale waarde van het verkochte deel (27%) door IDBI bank zou 595 Crore bedragen.

IDBI Bank to raise Rs 595 crore by divesting 27per cent stake in IFLI
The board of directors at IDBI Bank has approved a plan to offload 27 per cent stake in IDBI Federal Life Insurance at a combined value of Rs 595 crore

Last Updated at June 27, 2020 13:08 IST

The board of directors at IDBI Bank has approved a plan to offload 27 per cent stake in IDBI Federal Life Insurance (IFLI) at a combined value of Rs 595 crore, the public sector lender said on Saturday.

IDBI Bank has 48 per cent stake in IFLI which started operations in 2008. Federal Bank and its Dutch partner Ageas Insurance International NV have 26 per cent stake each.

IDBI Bank will now divest 23 per cent of its stake to Ageas and 4 per cent to Federal Bank. By selling 27 per cent stake in the venture, IDBI Bank will get its holding down to 21 per cent.

"The decision is subject to all regulatory approvals to be taken by all related parties and agreements which are yet to be finalised," it said in a statement.

Federal Bank's holding will now go up to 30 per cent and Ageas' to 49 per cent, the maximum permissible for a foreign partner in a life insurance venture.

During 2018-19, Life Insurance Corporation (LIC) acquired 51 per cent controlling stake in IDBI Bank. The process of acquisition was completed on January 21, 2019 with LIC being re-classified as promoter of the bank with management control and the government continuing to be the co-promoter without management control.

As per insurance regulations, an insurer cannot own more than 10 per cent stake in another insurer. Since LIC owns 51 per cent stake in IDBI Bank and the latter owns 48 per cent stake in IDBI Federal Life Insurance Company, the bank has to divest its stake in its insurance joint venture.
Ageas zou dus - volgens een snelle berekening - een kleine 60 miljoen euro neertellen voor 23% van de aandelen van IDBI Fedral Life. We gaan is even kijken aan welke K/W men dan gekocht heeft.
Gauthier liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door blotte marc »

En plots is Ageas " Dutch " geworden...heb ik iets gemist...? :D
Anders toch wel weer correct voorspeld door Homer...!
Wimpie85 liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4466
Contacteer:

Ageas: de aankoop van 23% in de Indische JV

Bericht door homer bundy »

. Als ik het juist berekend heb zou Ageas +- 60 miljoen euro betalen voor 23% van de aandelen.
. IDBI Federal Life maakte in fy/2019 een winst van 19,7 miljoen euro.
. Ageas betaalt dus 60 miljoen voor een winst van (23% van 19.7 miljoen) 4,53 miljoen euro.
. Men betaalt dus een K/W van 13,25 voor een M&A activiteit in Azië (wat mij niet goedkoop, maar ook niet te duur lijkt).

Prettig weekend iedereen!
reteiP liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie