Ageas

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4403
Contacteer:

Ageas: analisten en de Q1-cijfers

Bericht door homer bundy »

Na de Q1-cijfers (13 mei) hebben reeds 5 analisten hun advies en koersdoel herbekeken. Het aantal koopadviezen stijgt hierdoor van 1 naar 3 en het aantal opbouwadviezen van 2 naar 3. Maar wat mij het meeste opviel zijn de koersdoelen, die liggen - meestal - gevoelig hoger dan de huidige koers:

Analisten en hun nieuwe koersdoel:
--------------------------------------------

Kepler Cheuvreux.....: 35,00
Kempen....................: 46,00
KBC..........................: 47,50
CFRA........................: 48,00
ING...........................: 49,00

Afgerond een gemiddeld koersdoel van 45€. Dit geeft een verwachte koersstijging (op 12 maand) van +- 50%. Veel zal natuurlijk afhangen van de evolutie van het Covid-19 verhaal en het hieraan verbonden herstel van de economie en de beurzen.

Bijkomende (persoonlijke) bedenking. De geldkranen hebben nog nooit zo ver opengestaan. Overheidsschulden rijzen de pan uit. Ik denk dat dit bij een herstel van de economie aanleiding zal geven tot inflatie. Een stijgende inflatie zal op haar beurt zorgen voor stijgende intresten. De stijgende inflatie zal de overheidsschulden laten wegsmelten, weliswaar traag, maar uiteindelijk zal dit toch nodig zijn om de staatsschulden terug tot normale proporties te brengen. Banken en verzekeraars zullen de stijgende intresten graag zien komen.
KAATSCLUB liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 311
Contacteer:

Re: Ageas

Bericht door raminvest »

Op mijn aankoop van 5.7 euro heb ik nu een rendenment van 46.49 . Waarom dan wakker liggen van de koers . Mooi pensioen toch .

Merlina
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 34
Contacteer:

Re: Ageas: analisten en de Q1-cijfers

Bericht door Merlina »

Beste Homer, uw schrijven over de inflatie is zeer logisch en in een normale wereld zou dit ook zo moeten zijn, maar ik denk persoonlijk dat de centrale banken er alles gaan aan doen om de intresten laag te houden om de staatsschulden van verschillende landen onder controle te houden. In renteverhogingen geloof ik niet,zeker niet in de nabije toekomst (de eerste 10 jaar)

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1432
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Merlina schreef:
15 mei 2020 08:28
Beste Homer, uw schrijven over de inflatie is zeer logisch en in een normale wereld zou dit ook zo moeten zijn, maar ik denk persoonlijk dat de centrale banken er alles gaan aan doen om de intresten laag te houden om de staatsschulden van verschillende landen onder controle te houden. In renteverhogingen geloof ik niet,zeker niet in de nabije toekomst (de eerste 10 jaar)
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Zelfs als de inflatie stijgt, zullen de centrale banken lang wachten om de rente te verhogen. Eerst zullen ze de staatsschulden door de muntontwaarding naar een aanvaardbaar niveau brengen. Een zeer pijnlijk proces natuurlijk.
Zoals Alan Greenspan al zei : De US government zal haar schulden altijd terugbetalen. Hoeveel de dollars van die terugbetaling waard zullen zijn valt nog te bezien.

Dit geheel terzijde want de eerst komende jaren zal deflatie het hoofdprobleem zijn.

pieterjan28
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door pieterjan28 »

Merlina schreef:
Ook ik sluit me hierbij aan.

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 17
Contacteer:

Bericht door Relipul »

pieterjan28 schreef:
15 mei 2020 13:43
Merlina schreef:
Ik ben niet akkoord. Als de inflatie naar 5% gaat ben ik zeker dat de rentes gaan stijgen. Mijn inziens zal de uitdaging eerder zijn om tot inflatie te komen. De ECB pompt dan wel veel geld naar de lidstaten door hun schulden goedkoop te financieren, maar dit is niks nieuws. Ze doen dit al sinds 2008 op grote schaal. En toch zien we die inflatie niet de kop opsteken.

Er zal eerst een andere stap moeten komen, en dat is dat de ECB die opgekochte schulden van de lidstaten massaal gaat kwijtschelden. Dan hebben we meer kans om tot een goede inflatie te komen.

En van zodra die teveel stijgt ook hogere rentes.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1432
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Relipul schreef:
15 mei 2020 17:09
pieterjan28 schreef:
15 mei 2020 13:43
Merlina schreef:
Ik ben niet akkoord. Als de inflatie naar 5% gaat ben ik zeker dat de rentes gaan stijgen. Mijn inziens zal de uitdaging eerder zijn om tot inflatie te komen. De ECB pompt dan wel veel geld naar de lidstaten door hun schulden goedkoop te financieren, maar dit is niks nieuws. Ze doen dit al sinds 2008 op grote schaal. En toch zien we die inflatie niet de kop opsteken.

Er zal eerst een andere stap moeten komen, en dat is dat de ECB die opgekochte schulden van de lidstaten massaal gaat kwijtschelden. Dan hebben we meer kans om tot een goede inflatie te komen.

En van zodra die teveel stijgt ook hogere rentes.
Natuurlijk zien we de inflatie na 2008 niet de kop opsteken. De amechtige economische groei die we sinds dan gekend hebben is dan ook gebaseerd op overheiddeficits. Het is een fake economische groei die is afgenomen van de volgende generatie(s). Vergeet het dat de rente in de eurozone (en de US en Japan) kan stijgen. Er zijn maar een paar landen die dat aankunnen. Duitsland, Nederland en Oostenrijk bijvoorbeeld. België zou met een 10 jaar rente op 5 % ook afschuwelijk afzien.
Vergeet dus hogere rentes. Inflatie zou kunnen maar de rente mag niet stijgen.

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 540
Contacteer:

Bericht door 3logic »

Bijgekocht aan eindkoers. Ik geloof niet in inflatie wel in Ageas. Prima gesetteld om groei te bestendigen. Hun activiteiten.in Azië worden niet naar waarde geschat en dat zal nog wel komen. Ondertussen tevreden met dividend waarvan ik de coupon zal herinvesteren. Ik kom nog uit de tijden van kasbonnen die geherkapitaliseetd werden voor een paar procenten voor vele jaren en dit vast. Ben ervan overtuigd dat ik hier binnen vijf jaar mooi rendement behaal met herkapitalisatie dividenden en aankopen groeiverhaal uit Azië.
blotte marc liked last!

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 540
Contacteer:

Bericht door 3logic »

En het verschil in omzet (jaar op jaar vergelijking) inclusief de maand April voor Taiping wordt kleiner en kleiner. Wellicht kunnen we binnen een paar maanden terug aanknopen met omzetgroei in China tov vorig jaar!

May 14 (Reuters) - China Taiping Insurance Holdings Co Ltd :

* JAN-APRIL GROSS PREMIUM INCOME OF TAIPING LIFE INSURANCE CO RMB 67,056.13 MILLION VERSUS RMB 68,745.93 MILLION

* JAN-APRIL GROSS PREMIUM INCOME OF TAIPING GENERAL INSURANCE RMB8,870.73 MILLION VERSUS RMB8,852.75MLN

* JAN-APRIL GROSS PREMIUM INCOME OF TAIPING PENSION CO RMB 2,074.31 MILLION VERSUS RMB 2,119.46 MILLION Source text for Eikon: Further company coverage:
mariocath liked last!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 454
Contacteer:

Bericht door reteiP »

USSENTERPRISE schreef:
14 mei 2020 17:33
Boekwaarde betekent bij banken en verzekeringsmaatschappij niets.
Bizar, Pat Dorsey van Morningstar zegt net het omgekeerde.
Boekwaarde is een slechte metric, behalve voor de bank- en verzekeringssector.

Je ziet ook net bij banken heel vaak dat ze rond een P/B van 1 koersen.
mariocath liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie