Ageas

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 68
Contacteer:

Re: Ageas

Bericht door Phil »

Ik zou anders 10 EUR nemen als bodem. Ben je zeker ....
Banner liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

NathanBuffet
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 6
Contacteer:

Bericht door NathanBuffet »

denk dat als je een bodem zoekt rond de vorige bodem (25 eu) je altijd goed zit. Niemand weet immers waar de echte bodem zal liggen. Kan evenzeer dat de beurzen morgen wederom hun opmars beginnen, wie zal het zeggen.
Wimpie85 liked last!

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4403
Contacteer:

Bericht door homer bundy »

USSENTERPRISE schreef:
14 mei 2020 13:51
Wimpie85 schreef:
14 mei 2020 13:47
canis schreef:
14 mei 2020 11:05
6% dividend blijft toch ook (momenteel) mooi
Momenteel 7,5% dividendrendement zelfs.
Obv het door Ageas beloofde dividend. Of ze dat mogen uitkeren van de toezichthouder valt nog te bezien. Het is best om pas in een dividend te geloven als het op de rekening verschijnt.
Tijdens de CC werden hierover vragen gesteld door de analisten. Bart De Smet bevestigde nogmaals dat de rest van het dividend zal uitbetaald worden eind oktober/ begin november. Dit is volgens hem ook al doorgesproken met de NBB. Ook over de verderzetting van het inkoopprogramma en de uitkering van een eerste deel van het dividend was er een akkoord van de NBB. AG Insurance zal haar dividend ook in oktober upstreamen naar Ageas en BNP.

Er werd ook gevraagd of Ageas van plan was om een tiende inkoopprogramma op te starten in augustus.Het antwoord hierop was dat men vasthoudt aan de gedane beloftes. Dat wil zeggen dat men een tiende inkoopprogramma (van minstens 150 miljoen €) zal opstarten als men ondertussen geen grote M&A-activiteit aangegaan is.
KAATSCLUB liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

kronik
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door kronik »

Ik heb geen flauw idee waar de bodem zou liggen.
Ik koop gespreid bij.
Ik zal dan misschien wel eerst te vroeg instappen, maar ik zal er dan toch ook dicht bij de bodem gekocht hebben.
Ik koop bij rond 25 euro, de bodem van 23 maart.
Dalen ze verder, koop ik nog wat bij.
Aankopen in volle crisis: Ageas (32 euro), Barco (140 euro), Galapagos (145 euro), Solvay (61,50 euro), Shell (12,65 euro)

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1432
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

homer bundy schreef:
14 mei 2020 14:05
USSENTERPRISE schreef:
14 mei 2020 13:51
Wimpie85 schreef:
canis schreef:
Obv het door Ageas beloofde dividend. Of ze dat mogen uitkeren van de toezichthouder valt nog te bezien. Het is best om pas in een dividend te geloven als het op de rekening verschijnt.
Tijdens de CC werden hierover vragen gesteld door de analisten. Bart De Smet bevestigde nogmaals dat de rest van het dividend zal uitbetaald worden eind oktober/ begin november. Dit is volgens hem ook al doorgesproken met de NBB. Ook over de verderzetting van het inkoopprogramma en de uitkering van een eerste deel van het dividend was er een akkoord van de NBB. AG Insurance zal haar dividend ook in oktober upstreamen naar Ageas en BNP.

Er werd ook gevraagd of Ageas van plan was om een tiende inkoopprogramma op te starten in augustus.Het antwoord hierop was dat men vasthoudt aan de gedane beloftes. Dat wil zeggen dat men een tiende inkoopprogramma (van minstens 150 miljoen €) zal opstarten als men ondertussen geen grote M&A-activiteit aangegaan is.
We zullen zien.
Ondertussen heeft ook Lloyd's of London een inschatting gemaakt van corona voor de verzekeringsmaatschappijen. Het wordt het grootste schadegeval ooit met 107 miljard $. Daarenboven wordt het verlies op de investeringsportefeuilles geschat op 96 miljard $.
Dit als tegengewicht voor diegenen die denken dat de verzekeringsmaatschappijen winst maken in de schadetak omdat er bijvoorbeeld minder gebotst wordt.

https://www.cnbc.com/2020/05/14/lloyds- ... urers.html
neku liked last!

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 540
Contacteer:

Bericht door 3logic »

Dat zal dan vooral op hun aandelenportefeuille zijn en reisverzekeringen. Net zoals Ageas ook reeds minwaarden heeft geboekt op hun aandelenportefeuille. Dat kan later gelukkig de omgekeerde weg bewandelen al zal dit niet voor meteen zijn - zoveel is zeker. Nu ze maken nog steeds winst op hun core - al zal dat niet zo vet zijn op de levensverzekeringen gezien de lage rente hier binnen de EU. Vergeet niet dat ze beschikken over ferm wat cashgeld - in groeilanden aanwezig blijven waar de rente wel zakt maar nog steeds zeer behoorlijk is naar onze normen. Ze zullen wellicht ook kunnen intekenen op opportuniteiten, lees overnames waardoor ze wel nog kunnen groeien in hun core. Ze staan nu praktisch aan de helft van boekwaarde - waarvan een 7 euro cash in portefeuille deel uitmaakt. Dat de beurs en vele aandelen, de big 5 om ze te nomen nog (veel) te hoog staan ben ik mee akkoord (en hierdoor wellicht in KW2 minwaarden zullen bijkomen) maar ik zal in ieder geval bijkopen met vrijgemaakt geld aan huidige koers. Want de beurs en vooral de financials zijn aan het bloeden en dus moet je nu investeren net zoals Ageas binnen zijn core (Buffet). Ik twijfel enkel over ING en/of Ageas als teveel afgestrfte aandelen - waar Ageas op LT met zijn dividend en enkele RV mijn voorkeur geniet.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1432
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Boekwaarde betekent bij banken en verzekeringsmaatschappij niets. Zeker niet in tijden van crisis.
Het kan goed zijn dat Ageas reeds voldoende laag staat maar je moet je wel bewust zijn dat de financiële sector een hefboominvestering is op het algemene economisch en beursklimaat. Er is momenteel zeer weinig zichtbaarheid. Als je in banken en verzekeringsmaatschappijen zit dan ben je een optimist. Ik ben nog niet overtuigd.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 947
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

Wimpie85 schreef:
canis schreef:
Correctie:

2,65 euro x 100 / 30,28 euro (=slotkoers vandaag) geeft momenteel zelfs 8,75% (!) dividendrendement.

Naar het slot toe vandaag toch weer boven de 30 euro gekropen. :up:

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 17
Contacteer:

Bericht door Relipul »

Wimpie85 schreef:
14 mei 2020 18:33
Wimpie85 schreef:
canis schreef:
Correctie:

2,65 euro x 100 / 30,28 euro (=slotkoers vandaag) geeft momenteel zelfs 8,75% (!) dividendrendement.

Voor de duidelijkheid, die 2,65 eur krijgen we op 2 juni?

Want ik zag hier ook berichten over dividend in oktober, dat snap ik niet.

pieter90
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door pieter90 »

Relipul schreef:
14 mei 2020 21:46
Wimpie85 schreef:
14 mei 2020 18:33
Wimpie85 schreef:
canis schreef:
Correctie:

Voor de duidelijkheid, die 2,65 eur krijgen we op 2 juni?

Want ik zag hier ook berichten over dividend in oktober, dat snap ik niet.
Nee ageas heeft het dividend grotendeels uitgesteld naar oktober. In juni ontvang je een bruto dividend van 0,27 euro terwijl de overige 2,38 euro in oktober zou volgen.
Wimpie85 liked last!
Portefeuille: AGEAS (29,73)
Verkocht: Kion Group AG

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie