Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1181

Re: Ageas

Berichtdoor jean de florette » 16 Mei 2018 11:53

homer bundy schreef:
jean de florette schreef:Enkele weken geleden ging het niet zozeer over de 'winst' uit China, maar eerder om een gebrek aan cash flow van ginder naar hier. Marktreactie zou dus lauw kunnen zijn. We zullen wel zien.
Blijft een uitstekende basiswaarde voor een portefeuille.

De verwachte upstream van cash wordt voor het ganse jaar geraamd op 600 miljoen euro (was 516 miljoen in 2017). De upstream vanuit Azië zal met meer dan 10% stijgen tot 82 miljoen euro.

Peanuts dus, eerder papieren winst. Heb geen reden van de oorzaak (investeringen, andere?).
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7773

Berichtdoor charel01 » 16 Mei 2018 12:26

Ageas: eenmalig of duurzaam?

Uiteindelijk reageert het aandeel Ageas vrij koeltjes op de beter dan verwachte resultaten, met een winst(je) van 1,1 procent naar 45,10 euro. Onlogisch is dat niet. De verzekeraar heeft er al een stevige rit opzitten en bij 45 euro noteert het aandeel dichtst tegen de hoogste koers sinds 2008 en de implosie van de juridische voorloper Fortis.

Dat is één factor die het beleggersenthousiasme vrij koeltjes houdt. De andere is de hamvraag hoe duurzaam de sterke prestatie in het eerste kwartaal was. ING-analist Albert Ploegh stipt aan dat de groep flink wat eenmalige meerwaarden naar boven pompte: 103 miljoen euro, waarvan73 miljoen in België en 25 miljoen in Azië. Zelf had de analist op 60 miljoen gerekend.

De analist vraagt zich hoe duurzaam de uitzonderlijk sterke winst in Azië is. Ploegh: 'De Aziatische nettowinst van 124 miljoen euro, tegenover de verwachte 66 miljoen, wordt verklaard door 25 miljoen euro meerwaarde op aandelen, gunstige rente-evoluties en lagere commerciële kosten als gevolg van lagere productieniveaus, jaar op jaar minus 11 procent, door de veranderde regelgeving'. Het is nog onduidelijk hoe lang die laatste trend kan duren.
Bron:"De Tijd"
Go with the flow.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 598

Berichtdoor KAATSCLUB » 16 Mei 2018 12:46

Ageas doet zijn goede gewoonte vandaag weer eens alle eer aan nml MET GOEDE CIJFERS KOMEN MET ALS GEVOLG DE KOERS IN HET ROOD, blijkbaar neuten de analisten maar weer eens over de kapitaalbuffer :roll: Moet er nog zand zijn :?: :?:
Laatst gewijzigd door KAATSCLUB op 16 Mei 2018 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 572

Berichtdoor sharky » 16 Mei 2018 12:47

Dirk19 schreef:Winstnemers. 't kan niet alle dagen feest zijn

Meestal is dat zo .Zelden worden goed cijfers beloond met zware koersopstoten .Men heeft al positie genomen voor de cijfers.
Ik wacht nog even af maar pik ze nog wel eens op later .Heb Mithra gekocht en extra Galapagos .Zag gisteren Geert Noels in de afspraak en volgens hem zijn de amerikanen wel jaloers op de biosector hier in Belgie.

Ageas is zeker geen slechte waarde om in port te hebben maar zie nu meer momentum komen in de pharma aandelen .Port zit nu bijna de helft verdeeld in pharma sector.
Dirk19 liked last!
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en veel cash momenteel

wannesax
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 869

Berichtdoor wannesax » 16 Mei 2018 13:26

Waarom Ageas zakt na een verrassend sterk kwartaal (De Tijd)

Net zoals bij ABN AMRO en ING die eerder een kwartaalupdate gaven vinden analisten de kapitaalbuffer van Ageas licht ontgoochelend.

Een kleinere buffer geeft de verzekeraar minder marge om zijn aandeelhouders te verwennen. En dat terwijl beleggers in bank- en verzekeringsaandelen net op die verwennerij inzetten sinds de nieuwe, milde kapitaalregels van het Baselcomité daar ruimte voor hadden gelaten.

Daarnaast vragen analisten zich af hoe duurzaam de uitzonderlijk sterke winst in Azië is.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 572

Berichtdoor sharky » 16 Mei 2018 15:26

Daarnaast vragen analisten zich af hoe duurzaam de uitzonderlijk sterke winst in Azië is.
Lees meer op: http://beursig.com/forum/viewtopic.php? ... tart=26790

Niets blijft eeuwig duren en de beurzen hebben er ook al deftige spurt op zitten .Men moet dit eens lezen .
https://www.beursduivel.be/Column/27837 ... staan.aspx

Er is misschien nog wel enige marge maar mijn inziens niet veel meer .Het is opletten geblazen als de oliewaarden naar hogere pieken gaan .Dat is meestal voorteken van einde cyclus .Het rooskleurige plaatje van vorig jaar is aan het verzwakken en volgend jaar zou wel eens een mindere periode inluiden .Mogelijks anticipeert men erop en wil men geen hogere prijzen meer betalen.
De europese aandelen doen het nu nog iets beter maar de amerikaanse indexen zie ik geen nieuwe pieken meer zetten .
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en veel cash momenteel

bien
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 46

Berichtdoor bien » 16 Mei 2018 15:46

de mannen van BlackRock weten wel beter nog even geduld !
raminvest liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7773

Berichtdoor charel01 » 16 Mei 2018 17:00

Bescheiden winstcijfers voor Ageas deze morgen op Euronext Brussel. De verzekeraar kwam deze morgen nochtans met een mooi kwartaalrapport voor de dag en werd door KBC Securities op een hoger koersdoel getrakteerd. Analist Jason Kalamboussis ging grasduinen in de cijfers, met als resultaat een grondige analyse.

Fors beter dan verwachte winst

De winst uit de verzekeringsactiviteiten kwam op 299 miljoen euro uit, wat een stuk boven de verwachting van KBC Securities (183 miljoen euro) en die van de markt lag (199 miljoen euro). Die lijn wordt doorgetrokken op het niveau van het groepsresultaat, dat van 110 naar 248 miljoen euro evolueerde en beter was dan de gemiddelde marktverwachting van 142 miljoen euro. De algemene rekening legde eveneens een kleiner dan verwacht verlies van 52 miljoen euro voor.

De Chinese motor

Heel veel aandacht in het rapport ging naar Azië, dat een bijdrage van 166 miljoen euro tot het resultaat leverde, terwijl slechts op 66 miljoen euro werd gerekend. Door een wijziging in de regelgeving (stopzetting van de koopsomproducten) maakten de premies voor nieuwe verzekeringen in Azië een duik van 52% maar dat werd gecompenseerd door een groei van de vervolgpremies met 61%. KBC Securities merkt op dat dit een belangrijke transitie is op de Chinese verzekeringsmarkt en een goede zaak voor de vooruitzichten van de resultaten op langere termijn.

Voorjaarsstormen

In België en het VK werden de niet-leven-activiteiten beïnvloed door de voorjaarsstormen, maar de combined ratio lag met 98,8% in lijn met de verwachtingen. Het operationele resultaat in België was bijzonder sterk en exclusief de impact van het weer, was de ratio zowaar uitgekomen op een uitstekende 92,9%. In het VK werd de negatieve impact van het winterweer gedeeltelijk gecompenseerd door een hogere positieve vrijval uit voorgaande jaren.

De netto kaspositie van de groep kwam uit op 1,7 miljard euro, terwijl 1,68 miljard was verwacht. De Solvency II-ratio voor de groep kwam 1 procentpunt lager uit op 195%, terwijl die van de verzekeringen stabiel bleef op 196%. KBC Securities had op 197% gerekend.

De mening van KBC Securities

Over de put-optie van BNP Paribas werd - zoals verwacht - niets gemeld en ook de schikking in het Fortis-dossier lijkt geruisloos te passeren, waardoor Ageas na de zomer het hoofdstuk achter zich kan laten. Verder merkt analist Jason Kalamboussis op dat Ageas met een bijzonder sterk kwartaalrapport kwam, met een eervolle vermelding voor de sterke prestatie in Azië, en die zou zich naar verwachting in de rest van het boekjaar verder moeten zetten. Het koersdoel wordt opgetrokken van 39 naar 44 euro bij een onveranderd “Houden”-advies.
14-11-2014 liked last!
Go with the flow.

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 601

Berichtdoor Banner » 16 Mei 2018 18:05

grepolis
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 928

Re: Ageas: Q1 resultaten

Berichtdoor grepolis » 16 Mei 2018 20:13

homer bundy schreef:299 miljoen euro verzekeringswinst!

Wat mijn prognose betreft:
---------------------------------
De grote fout - wat mijn prognose betreft - situeert zich bij de resultaten in België en voor een klein deel in het VK.
Voor Azië en de rest van Europa waren de prognoses correct.

Voor België zat ik er een slordige 45 miljoen euro naast en voor het VK 5 miljoen euro. Ik moet nog in detail bekijken waar ik de mist inging. Dat het VK geleidelijk herstelt is in ieder geval positief.

De resultaten in Azië (vooral in China) zijn een mooie opsteker. Taiping stijgt een plaats in de rangschikking (van 6 naar 5).

Nu nog afwachten hoe de beleggers zullen reageren op deze mooie resultaten.

Ondanks al je deskundigheid die je hier ten volle etaleert, dan nog kritisch kijken naar je eigen is iets waar ik enkel mijn spreekwoordelijke volle waardering kan voor uiten! Ik leer alvast met veel plezier van je inzichten bij...en Charles ik denk dat je wat groter bent als belegger dan de knoesels van Homer...Jij tot aan de knie en ik de enkels? :lol:
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit als Lügen. Friedrich Wilhelm Nietzsche