Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 546

Re: Ageas

Berichtdoor Karl » 06 Mar 2018 20:20

Ik las dat Ageas over exact één maand het jaarverslag zal publiceren. Ik vraag mij af waarom dit niet tegelijk kan bij het bekendmaken van de jaarcijfers want die zijn al geweest. Dit is niet specifiek voor Ageas maar iets algemeens en ik vermoed dat Homer misschien kan vertellen waarom dit zo is.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Sieg
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 16

Berichtdoor Sieg » 06 Mar 2018 23:10

Ik vermoed dat er veel tijd en energie kruipt in de opmaak van het jaarverslag.

raminvest
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 242

Berichtdoor raminvest » 07 Mar 2018 03:32

Zal Belgie de taks verlagen zoals in Frankrijk en Nederland ?

paljas
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 198

Berichtdoor paljas » 07 Mar 2018 06:55

Mss. Maar dan verhogen ze weer andere taksen, zodat we weer slechter af zijn. :P
raminvest liked last!

homer bundy
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3259

Berichtdoor homer bundy » 07 Mar 2018 08:45

Karl schreef:Ik las dat Ageas over exact één maand het jaarverslag zal publiceren. Ik vraag mij af waarom dit niet tegelijk kan bij het bekendmaken van de jaarcijfers want die zijn al geweest. Dit is niet specifiek voor Ageas maar iets algemeens en ik vermoed dat Homer misschien kan vertellen waarom dit zo is.

Het is een kwestie van dezelfde cijfers in een mooier jasje te steken en - in veel gevallen - het geheel in meerdere talen te laten vertalen. Mooie foto's en een hoop randinformatie wordt tevens toegevoegd. Sommige jaarverslagen worden daardoor mooie boeken - gedrukt op kwaliteitspapier - die niet zouden misstaan in uw boekenkast.

Hier een stukje uit een artikel in De Tijd van 4 maart 2018:

In heel wat beursgenoteerde bedrijven moesten de boekhouddepartementen de voorbije weken overuren draaien om alle cijfertjes van 2017 in de juiste tabellen te gieten, vervolgens zijn die in een communiqué samengevat en aan de beleggerscommunity meegedeeld. Soms heeft de CEO samen met de financieel directeur een persconferentie gehouden om de cijfers toe te lichten en is er een aparte presentatie georganiseerd voor de financieel analisten. Die hebben dan een en ander in hun exceltabel gezet, gezocht naar de sterke en zwakke punten en hun duim vervolgens omhoog of omlaag gehouden. De beurskoers van het bedrijf heeft positief gereageerd, negatief gereageerd of niet gereageerd, als de gepubliceerde resultaten geen verrassingen bevatten.

Voilà, de beursgenoteerde bedrijven hebben aan dat deel van hun verplichtingen voldaan, de informatiehonger van beleggers en aandeelhouders is even gestild. De ondernemingen kunnen nu de volgende opdracht aanvatten: het opstellen van het jaarverslag. Dezelfde cijfers over het boekjaar 2017 worden in een ander kleedje gestoken, er wordt een uitvoerig woordje van de CEO en de voorzitter bijgeplaatst, en het geheel wordt overgoten met een publiciteitssausje en geïllustreerd met foto’s van inspirerende bedrijfstafereeltjes en breedlachende medewerkers. De verplichting om een jaarverslag te publiceren geldt ook voor de niet-beursgenoteerde bedrijven. Maar niet allemaal steken ze daar evenveel Latijn in.

De volgende afspraak is dan de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering. Daar worden de resultaten van het voorbije jaar nog een keer voorgesteld en toegelicht, voor de aandeelhouders die er dan nog niet genoeg van zouden hebben. In principe moet het de jaarlijkse hoogmis zijn voor een beursgenoteerd bedrijf. In de praktijk is het veelal een verplicht nummertje. Nieuws valt er gewoonlijk niet meer te rapen. Doorgaans is het een bijzonder saaie bedoening.

Maar de wet schrijft nu eenmaal voor dat de aandeelhouders daar de jaarrekening moeten goedkeuren, de bestuurders kwijting moeten geven, de benoeming van nieuwe bestuurders moeten bevestigen en hun fiat geven voor het voorgestelde dividend. Het zijn noodzakelijke formaliteiten. Het management is al dat informeren dan al aardig beu, heeft het lastig zijn irritatie te verbergen over de zoveelste detailvraag en wil zijn aandacht liever richten op het nieuwe boekjaar dat intussen al bijna halfweg is.
Karl liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

homer bundy
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor homer bundy » 07 Mar 2018 23:58

WOENSDAG 7 MAART 2018 - ECONOMIE

DEMINOR LAAT COMMISSIE VOOR PARTICULIERE KLAGERS VALLEN

Cadeau voor Fortis-gedupeerden

Deminor rekent de 5.500 particuliere Fortis-beleggers geen kosten aan voor het behartigen van hun belangen in de Ageas-schikking. Door de ‘succes fee’ van insti­tutionele klanten en de bijdrage van Ageas zelf verdient het nog altijd stevig aan de schikking....

Bron: De Standaard

volledige artikel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180306_03394509
raminvest liked last!

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 546

Berichtdoor Karl » 08 Mar 2018 21:21

Bedankt voor de uitleg Homer. Dus eigenlijk zijn de cijfers gekend bij het presenteren en kunnen er ook geen verrassingen meer zijn voor analisten of is dat te simpel gedacht?
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Berichtdoor Kevander » 08 Mar 2018 21:32

Wanneer valt die uitspraak nu te verwachten? Ik dacht dat dit in het eerste kwartaal van 2018 zou zijn?
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Druppel
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor Druppel » 10 Mar 2018 10:00

kijk naar dit artikel, geeft meer uitleg
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180306_03394509

homer bundy
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor homer bundy » 14 Mar 2018 15:20

Trivano.com) - Op 14 maart 2018 hebben de analisten van Keefe, Bruyette & Woods hun beleggingsadvies voor Ageas (AGS; ISIN: BE0974264930) herhaald. Het advies van Keefe, Bruyette & Woods voor Ageas blijft "market outperform".

Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 45,00 EUR naar 49,00 EUR.

Op 21 februari 2018 publiceerde Ageas zijn jaarresultaten. Op 6 april 2018 publiceert Ageas zijn jaarverslag.
mariocath liked last!