Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Pietro
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Re: Ageas: Turkije, vooruitzichten AKSigorta voor 2018

Berichtdoor Pietro » 26 Feb 2018 16:56

homer bundy schreef:Material Event/Events Has/Have Disclosured:

Board approved; to state the expectations for Aksigorta in the year 2018 as 25-30% annual growth in
Gross Written Premiums and 45-50% annual growth in Net Profit
and to authorize Haluk Dinçer,
Chairman, Uğur Gülen, Board Member and CEO, Osman Akkoca, CFO by each to announce those
expectations and to disclose those expectations on Public Disclosure Platform as a forward-looking
statement.

Ter verduidelijking:

Winstbijdrage Turkije aan het resultaat van Ageas (non-life):
--------------------------------------------------------------------------
2016.....: 7,6 miljoen €
2017.....: 12 miljoen €
2018.....: 17,5 à 18 miljoen € (volgens bovenstaande prognose)

En mocht nu ook nog de Lira eens willen meewerken

Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019

isIT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 35

Re: Ageas

Berichtdoor isIT » 27 Feb 2018 14:23

voorlopig voldoende Ageas-aandelen in portefeuille (tov andere aandelen). ik heb gisteren nog wel de "AGA 21 dec 2018 38,00" opties aangekocht; inclusief kosten slechts enkele centen boven actuele prijs. aangezien ik nog wel wat stijging verwacht in de loop van het jaar, hoop ik hiermee wat extra winst te bekomen.

ben benieuwd of de taktiek zal werken... :-)
14-11-2014 liked last!
Acacia Pharma Group, Geron Corporation, Johnson & Johnson, Neptune Wellness Solutions, TherapeuticsMD Inc, Transgene SA

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 27 Feb 2018 14:42

Suf weetje: isIT was ergens ooit bedoeld als de bedrijfsnaam "eyesight".

"AGA 21 dec 2018 38,00" opties aangekocht; inclusief kosten slechts enkele centen boven actuele prijs. aangezien ik nog wel wat stijging verwacht in de loop van het jaar, hoop ik hiermee wat extra winst te bekomen.

Een mogelijk foute indruk van deze "tactiek" kan zijn dat er in de loop van het jaar nog dividend volgt, zodat het verschil niet de aangenomen "slechts enkele centen boven de actuele prijs" is, omdat dan het dividend van de toekomstige actuele prijs afgaat. Detail, hoor; het raakt de kern van de positie of van het verhaal niet ernstig.

Algemeen: aandeel €40, langlopende calloptie €36 is €4. Na €1 dividend: aandeel €39, optie €4, verschil is €1 i.p.v. €0.

isIT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 35

Berichtdoor isIT » 27 Feb 2018 14:51

14-11-2014 schreef:Suf weetje: isIT was ergens ooit bedoeld als de bedrijfsnaam "eyesight".

"AGA 21 dec 2018 38,00" opties aangekocht; inclusief kosten slechts enkele centen boven actuele prijs. aangezien ik nog wel wat stijging verwacht in de loop van het jaar, hoop ik hiermee wat extra winst te bekomen.

Een mogelijk foute indruk van deze "tactiek" kan zijn dat er in de loop van het jaar nog dividend volgt, zodat het verschil niet de aangenomen "slechts enkele centen boven de actuele prijs" is, omdat dan het dividend van de toekomstige actuele prijs afgaat. Detail, hoor; het raakt de kern van de positie of van het verhaal niet ernstig.

Algemeen: aandeel €40, langlopende calloptie €36 is €4. Na €1 dividend: aandeel €39, optie €4, verschil is €1 i.p.v. €0.

goed punt, vandaar dat ik bewust voor de December opties ben gegaan; ligt meer dan half jaar na dividend betaling. en wie weet, ik kan de opties mits serieuze stijgingen ook nog verkopen voor dividend. met opties kan je iets meer 'spelen', indien je rekening houdt met risico's. ik doe het dan ook alleen maar met heel klein deel van portefeuille ...
14-11-2014 liked last!
Acacia Pharma Group, Geron Corporation, Johnson & Johnson, Neptune Wellness Solutions, TherapeuticsMD Inc, Transgene SA

raminvest
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 269

Berichtdoor raminvest » 28 Feb 2018 15:32

Het rammelt blijkbaar hard in China , ziet er niet goed uit voor verzekeraars .

mixcki
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 117

Berichtdoor mixcki » 28 Feb 2018 17:35

raminvest schreef:Het rammelt blijkbaar hard in China , ziet er niet goed uit voor verzekeraars .

Kan je dit uitbreiden? Anders hebben we er niet veel aan ;)
Ageas en Picanol

homer bundy
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3523

Berichtdoor homer bundy » 28 Feb 2018 18:08

mixcki schreef:
raminvest schreef:Het rammelt blijkbaar hard in China , ziet er niet goed uit voor verzekeraars .

Kan je dit uitbreiden? Anders hebben we er niet veel aan ;)

Iets meer uitleg zou wenselijk zijn. Ik weet dat er enkele grote verzekeraars zondigen tegen de regels voor buitenlandse investeringen en dat ze daarvoor op de vingers getikt zijn, maar Taiping Life is daar niet bij ;).
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

raminvest
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 269

Berichtdoor raminvest » 01 Mar 2018 09:08

Homer , inderdaad Taiping is er niet bij . Anbang zit in de problemen en men spreekt van een andere Chinese verzekeraar die 100 000 mensen ontslaat 25% van hun personeels bestand . Eigenlijk kan dit goed uitkomen voor Ageas als Taiping geen verborgen gebreken heeft zoals Anbang en die andere ( sorry naamt ontloopt mij ) . Laten we positief zijn .
mariocath liked last!

Pietro
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Berichtdoor Pietro » 01 Mar 2018 12:00

raminvest schreef:Homer , inderdaad Taiping is er niet bij . Anbang zit in de problemen en men spreekt van een andere Chinese verzekeraar die 100 000 mensen ontslaat 25% van hun personeels bestand . Eigenlijk kan dit goed uitkomen voor Ageas als Taiping geen verborgen gebreken heeft zoals Anbang en die andere ( sorry naamt ontloopt mij ) . Laten we positief zijn .

Die andere, is HNA , een conglomeraat, actief in zowat alle sectoren , dus ook deels in verzekeringen maar zou dit absoluut geen verzekeraar pur sang noemen.
Die 100.000 ontslagen wereldwijd zijn een 'mogelijkheid, geen zekerheid.
Maar dat er algemeen iets rommelt in China, dat is wel zeker...
raminvest liked last!

homer bundy
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3523

Berichtdoor homer bundy » 06 Mar 2018 14:32

Bron: De Tijd 06/03/2018

14:16 SocGen trekt keorsdoel Ageas op

Société Générale mikt op een beurskoers van 47 euro voor Ageas AGS1,31% over 12 maanden, tot gisteren was dat nog 45 euro. Het koopadvies blijft logischerwijs overeind: SocGen gelooft nog altijd in de 'combinatie van stabiliteit, groei en een hoog (dividend)rendement', nadat de analisten van dienst de resultaten van 2017 intikten in hun rekenmodel.

'De verhoging van het dividend (+23,5%) is volgens ons een heel sterk signaal van het vertrouwen van de bedrijfstop,' luidt het oordeel. 'Samengeteld met de inkoop van eigen aandelen en de sterke balans vertaalt dit zich volgens ons in een rendement van 7,6 procent na boekjaar 2019.'

De Belgische verzekeraar met een sterke aanwezigheid in het VK en Azië kondigde in augustus aan dat het voor 200 miljoen euro eigen aandelen zou inkopen op een jaar tijd. Gisteravond was er al bijna 107 miljoen uitgegeven, het inkoopprogramma zit dus netjes op schema. Als Ageas eigen aandelen koopt en vernietigt verhoogt dat de winst per (uitstaand) aandeel (omdat de noemer verkleint), wat de aandeelhouders ten goede komt terwijl ze niet belast worden op een winstuitkering.
charel01 liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"