Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
bien
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 41

Re: Ageas

Berichtdoor bien » 03 Feb 2018 10:15

de koers blijft stand houden in een dalende beurs . bijkopen ?????

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 578

Berichtdoor KAATSCLUB » 03 Feb 2018 17:01

bien schreef:de koers blijft stand houden in een dalende beurs . bijkopen ?????

Bij houden wel...maar bijkopen aan deze koers zou ik niet doen ....maar ja wie ben ik om dat te zeggen, miin plank ligt vol met Ageas aan veeeeel lagere koers.
Karl liked last!

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3155

Berichtdoor homer bundy » 03 Feb 2018 20:35

KAATSCLUB schreef:
bien schreef:de koers blijft stand houden in een dalende beurs . bijkopen ?????

Bij houden wel...maar bijkopen aan deze koers zou ik niet doen ....maar ja wie ben ik om dat te zeggen, miin plank ligt vol met Ageas aan veeeeel lagere koers.

Ik blijf koper van het aandeel. Er zijn wel enkele factoren die mijn aankoopgedrag kunnen beïnvloeden. De belangrijkste factoren zijn:

1) De schikking.
--------------------
Zonder de juridische onzekerheden kan het aandeel naar hogere regionen evolueren. Met een toekomstige verwachte FY-winst van 0,9 à 1 miljard € en een winstgroei van 5 à 10% per jaar en een dividenduitkering van gemiddeld 45% van die winst lijkt de huidige koers van het aandeel aan de lage kant.

2) Ogden Rate.
------------------
Een aanpassing van de Ogden Rate van -0,75% naar een positieve waarde van 0,5 à 1% zou onze UK-organisatie terug op een aanvaardbare winstgeneratie van + 100 miljoen € per jaar brengen.

3) De putoptie.
-------------------
Ik ga ervan uit dat alles blijft zoals het is. BNP behoudt zijn 25% in AG Insurance en de exclusieve distributie-overeenkomst wordt verlengd. In dit geval kan Ageas het inkoopprogramma nog een tijdje verder zetten of nieuwe markten aanboren in Azië. Verder blijf ik spelen met het idee dat Ageas een ideale overnamekandidaat is voor BNP (na een bindende schikking natuurlijk).

4) De rente.
---------------
Al jaren wordt er hier gepost dat de lage rente een groot nadeel is voor banken en verzekeraars. Welnu, er lijkt een einde te komen aan deze lage rente. Dit moet de winstgevendheid ten goede komen. De dure Euro is dan weer een nadeel.

5) Aantrekkende economie.
----------------------------------
Het gaat economisch wat beter. Dit weerspiegelt zich ook in de prijzen van het topsegment van het onroerend goed. Hier zal Ageas - via AG Real Estate - ten volle van profiteren, zowel wat huurinkomsten als wat verkoopprijzen betreft.

De juiste prijs?
=============
Wat zou een juiste waardering voor het Ageas-aandeel zijn, wanneer bovenstaande factoren positief evolueren?
Dit is misschien een goede voedingsbodem voor een verdere discussie.

Prettig weekend iedereen.
3logic liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 31

Berichtdoor seanimfje » 03 Feb 2018 21:22

Homer,

wanneer weten we iets betreffende een aanpassing van de Ogden Rate? We zijn ondertussen reeds februari.

Dank voor info.

Fijn week-end iedereen.

homer bundy
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor homer bundy » 03 Feb 2018 21:40

seanimfje schreef:Homer,

wanneer weten we iets betreffende een aanpassing van de Ogden Rate? We zijn ondertussen reeds februari.

Dank voor info.

Fijn week-end iedereen.

Een juist tijdstip is niet gekend. Er is wel vertraging opgetreden doordat een parlementaire werkgroep (financiën) verder onderzoek gevraagd heeft naar de reële opbrengst van de uitgekeerde bedragen. De prioriteiten die aan de Brexit-discussies in het parlement gegeven worden zullen de zaak ook niet versnellen.
14-11-2014 liked last!

homer bundy
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor homer bundy » 05 Feb 2018 08:17

PERSBERICHT
Brussel, 5 februari 2018 – 08u15 (CET)

Positief resultaat voor Ageas in RBS-zaak
Het Tribunaal van het ICC (de International Chamber of Commerce) heeft aangekondigd dat zij de
eis die Royal Bank of Scotland ('RBS’) tegen ageas SA/NV had ingediend volledig heeft verworpen.
In 2014 spande RBS een arbitrageprocedure aan tegen ageas SA/NV voor het ICC in Parijs en eiste daarbij
aanvankelijk een bedrag van EUR 135 miljoen, dat in de loop van de procedure werd herleid tot EUR 75
miljoen. De eis houdt verband met een vermeende belofte tot compensatie die door het (voormalige) Fortis
zou zijn gemaakt aan RBS in 2007, in de context van de overname van de voormalige ABN AMRO groep.
Het ICC Tribunaal bevestigde de positie van Ageas en heeft de eis van RBS volledig verworpen. De
beslissing van het ICC Tribunaal is finaal*.

Ageas is tevreden met de beslissing van het ICC Tribunaal.
3logic liked last!

raminvest
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 234

Berichtdoor raminvest » 06 Feb 2018 02:41

De Amerikaanse beurs zakt steeds dieper weg door de mogelijkse stijgende rente . Ik dacht dat stijgende rente goed was voor verzekeraars en banken doch zie ik dat citi bank 5 % onderuit gaat. Zal dit ook voor Ageas het geval zijn vandaag ? verzekeraar AIG deelt ook in de klappen .

homer bundy
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor homer bundy » 06 Feb 2018 05:27

raminvest schreef:De Amerikaanse beurs zakt steeds dieper weg door de mogelijkse stijgende rente . Ik dacht dat stijgende rente goed was voor verzekeraars en banken doch zie ik dat citi bank 5 % onderuit gaat. Zal dit ook voor Ageas het geval zijn vandaag ? verzekeraar AIG deelt ook in de klappen .

Waarschijnlijk wel. Bij een correctie als deze - die nu aan de gang is - wordt er weinig onderscheid gemaakt tussen individuele aandelen. Aandelenfondsen, indexfondsen, trackers en aandelenposities worden verkocht zonder onderscheid van rang of stand. Deze verkoopgolf vind dan onvoldoende kopers waardoor de prijzen in vrije val gaan. Dit wordt nog extra versterkt door stop-loss posities en partijen die schort gaan op aandelen en indexen.

Deze correctie was reeds een tijdje verwacht en zal zorgen voor mooie instapmogelijkheden voor wie wat geld aan de zijlijn heeft staan. "Als het bloed door de straten stroomt moet je kopen" en "wie geschoren wordt moet stilletjes blijven zitten" zijn twee gezegdes die nu van toepassing zijn.
Laatst gewijzigd door homer bundy op 06 Feb 2018 05:33, 1 keer totaal gewijzigd.
raminvest liked last!

homer bundy
Forum elite
Forum elite

Ageas: rapportering inkoopprogramma

Berichtdoor homer bundy » 06 Feb 2018 05:30

Volgens mij is er een fout geslopen in de rapportering van het inkoopprogramma. Ik heb een verschil van 5.000 aandelen en een bedrag van 214.594 Euro wanneer ik mijn statistiek vergelijk met de rapportering van Ageas.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de IR van Ageas.
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 291

Berichtdoor 14-11-2014 » 06 Feb 2018 07:24

Bij een correctie als deze - die nu aan de gang is - wordt er weinig onderscheid gemaakt tussen individuele aandelen. Aandelenfondsen, indexfondsen, trackers en aandelenposities worden verkocht zonder onderscheid van rang of stand.

De insteek van een bloedrode dag gaat eraan voorbij dat Financials dag 7 van de "correctie" ingaan met een voorsprong op de meeste andere takken van sport. Keldert bijna alles met ~4%, dan blijft die voorsprong bestaan.

http://beursig.com/forum/viewtopic.php?f=34&p=347132#p347132 (algemene ontwikkelingen, dus 2e en 4e tabel).

Financials is een brede insteek, met alle ruimte voor verschillen (banken, verzekeraars, ...) binnen die insteek. Het beeld is op een hoger niveau zo toch al duidelijk. Financials beginnen vandaag in de kopgroep. Zakt alles vandaag met 3%, dan blijft ook na dag 7 de kopgroep toch de kopgroep.