Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

retriarius
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 40

Re: Ageas

Bericht door retriarius »

reteiP schreef:
11 jun 2021 11:34
Ik heb de lijn van de dagelijkse daling van 1,5% eens doorgetrokken en het ziet er inderdaad naar uit dat Ageas op 29 juni onder de €40 en op 27 juli onder de €30 zal duiken.
/s :roll:
Keep on dreaming. :-))
De pretparken zijn weer open.
Wij hebben er hier ook een attractie bij : "De Ageas duikvlucht"

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 59

Bericht door mver »

Ik heb in maart 2020 redelijk wat vallende messen gevangen. Heb alleen spijt dat ik er toen niet meer gevangen heb :).

Als je op zekerheid wacht op de beurs, dan ben je er aan voor de moeite. Het blijft altijd een beetje in het diepe springen.

Ageas kan nog een stuk zakken. Misschien is dit voor een stuk technisch. Misschien was het veel te snel en te hard doorgestegen. En als veel mensen tegelijk hun winst nemen, dan moeten institutionelen dikwijls volgen. Als iets ineens -3 % gaat, moeten ze ook verkopen bv. En dan gaat het er technisch vanzelf niet zo goed uitzien.

Ik zou denken dat het wel een combinatie van oorzaken zal zijn.

Laat ons hopen dat er geen spelletjes achter zitten zoals short ladder attacks (In a short ladder attack, investors bid lower and lower prices to drive down the stock value. In many cases this will scare retail investors into selling, further compounding the downward price.) Lang geleden dat we nog van die potentiële overnemers gehoord hebben ...

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 59

Bericht door mver »

retriarius schreef:
11 jun 2021 12:21
reteiP schreef:
Ik heb de lijn van de dagelijkse daling van 1,5% eens doorgetrokken en het ziet er inderdaad naar uit dat Ageas op 29 juni onder de €40 en op 27 juli onder de €30 zal duiken.
Keep on dreaming. :-))
De pretparken zijn weer open.
Wij hebben er hier ook een attractie bij : "De Ageas duikvlucht"
Ik denk dat dat ironie of sarcasme was van Pieter :).
retriarius liked last!

Craig
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Craig »

henkie1984 schreef:
11 jun 2021 09:40
market timing pur sang.

Ik heb respect voor ieder zijn mening of handelen, maar handelen op deze grond is volgens mij niks anders dan market timing of handelen op basis van "hoe de grafiek er vandaag uitziet".

investeren/traden op onderbuik gevoelens? Op een forum/in een groepje zou je verwachten dat we ons bezeren op cijfers en outlook. Deze groepen mensen zouden juist de emotie buiten moeten houden als de individuen zenuwachtig beginnen te worden om welke reden dan ook.
Hoeveel mensen zijn echt in staat en hebben die stalen zenuwen om emotie en gevoelens erbuiten te houden? Ik vrees dat momenteel meer mensen dan het historisch gemiddelde in de beurs zitten die hun beslissingen op basis van emotie van het moment zullen nemen. Zou er kunnen voor zorgen dat een dipje of verkoopmoment net iets meer wordt "uitvergroot".

el_mettos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 224

Bericht door el_mettos »

Beste,

Ik lees hier termen als : 'vallend mes', 'duikvlucht', 'stalen zenuwen',...

Misschien toch even computer uitzetten, ademen, de fundamentels van ageas bekijken en vervolgens alles een beetje in perspectief plaatsen?
In bijlage een kleine visualisatie. Het verschil tussen vallend mes en correctie ??
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
DanBiotech liked last!
Als Paul D'Hoore het zegt.... is het al te laat.

Craig
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Craig »

Toch redelijke gelijkenis? Moet zich enkel wat doorzetten ;) :think:

TS01
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Bericht door TS01 »

Ik vergat eigenlijk nog de voornaamste negatieve impact aangezien ageas altijd meegaat met de banken: het feit dat de rente nog lang laag zou blijven... Overigens vind ik dit niet realistisch...? Hogere inflatie die niet zomaar gaat dalen leidt toch steeds tot rentestijging (en misschien wel beperkte beursdaling overigens) ?? Hoe gaan ze dat anders oplossen... gewoon niet ?
In portef.: GIMV, Tubize, KBC Ancora, Eiffage, Engie, Prosus, Miko, Ahold, CPinvest, Xior, Sipef, Belreca, C des Alpes

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 312

Bericht door nete »

reteiP schreef:
Uw tussenkomsten om onze beslissing vooral te counteren blinken uit door originaliteit. Proficiat.

Stonks
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53

Bericht door Stonks »

Bon, wordt er hier nog iets over Ageas zelf besproken?
Nete en z'n clubke zullen wel weten wat ze doen zeker...

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 599

Bericht door reteiP »

Craig schreef:
11 jun 2021 13:15
Toch redelijke gelijkenis? Moet zich enkel wat doorzetten ;) :think:
Lijkt ook goed op de daling van december 2018. Ik gok daarop
Stonks schreef:
11 jun 2021 14:45
Bon, wordt er hier nog iets over Ageas zelf besproken?
Nete en z'n clubke zullen wel weten wat ze doen zeker...
Hoeveel dagen op een jaar is er relevant nieuws? Zenuwachtige beleggers linken dagelijks allerlei onzin aan elkaar om toch maar te handelen ipv gewoon te genieten van de wondere wereld van het compounding.
En aangezien fora als deze elke dag actief zijn krijg je >90% posts die niet relevant zijn. Jammer, maar wel amusant.
molenveld liked last!

Plaats reactie