Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1839

Re: Ageas

Bericht door USSENTERPRISE »

Nete, ik verkoop ook af en toe aandelen waar ik nog in geloof maar waarvan ik denk dat het (voorlopig) welletjes geweest is. Ageas verkopen tussen 50 en 55 EUR is volgens mij een logisch niveau. Het is de all-time high van net voor de coronacrash.
Zo'n tussentijdse verkoop kan af en toe natuurlijk wel eens pijnlijk zijn als de koers verder stijgt.
Liever dat dan als een sitting duck te kijken naar het computerschermpje waar de koers steeds lager gaat.
In maart/april 2020 was er ook fundamenteel niets veranderd aan Ageas. Toch halveerde het aandeel.
nete liked last!

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 744

Bericht door Freddy »

Blackbelt schreef:
11 jun 2021 09:18
nete schreef:
10 jun 2021 18:58
Behoudens spectaculair herstel morgen gaat de helft buiten met nog een zeer mooie winst.
We zien nu toch al op die helft rond de 1200 euro winst in rook opgaan, da's meer dan genoeg. We gaan niet wachten tot (misschien) de teller terug op 0 winst staat (wat ik nu wel niet verwacht, want dan zou er al een daling naar 35 euro moeten komen).
De winst romen we dan af (daarvoor beleg je toch ?) en het basisbedrag wordt herbelegd.
Snap ik ook niet.
Fundamenteel is er niks veranderd aan Ageas. De huidige dip is gewoon een koopmomentje.

Nu lees ik dat deze positie 25% uitmaakt van je club portfolio, dat is in beginsel zeker al fout.
Ik ga er altijd van uit dat een individueel aandeel maximum 5% mag worden, en ik maak dan uitzonderingen voor vastgoedaandelen omdat ik vind (maar dat is dus mijn mening) dat dit eigenlijk gespreide vastgoedfondsen zijn in diverse gebouwen. Maar dan ga ik ook niet boven de 10%.
Ieder zijn ding zou ik dan zeggen. Ik herinner mij jaren geleden nog (ook op dit forum) te hebben gelezen dat het fout zou zijn om veel verschillende aandelen te hebben en dat het beter was om je te beperken tot een vijftal. Maar een defensief aandeel als Ageas zou voor mij zeker 25% van de portefeuille mogen worden, heel graag zelfs als het door organische groei gebeurt anders zou het natuurlijk van de instapprijs afhangen. De combinatie KBC en KBC Ancora is bij mij ook vlot richting 20% van de portefeuille.
cicero007 liked last!

henkie1984
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 17

Bericht door henkie1984 »

market timing pur sang.

Ik heb respect voor ieder zijn mening of handelen, maar handelen op deze grond is volgens mij niks anders dan market timing of handelen op basis van "hoe de grafiek er vandaag uitziet".

investeren/traden op onderbuik gevoelens? Op een forum/in een groepje zou je verwachten dat we ons bezeren op cijfers en outlook. Deze groepen mensen zouden juist de emotie buiten moeten houden als de individuen zenuwachtig beginnen te worden om welke reden dan ook.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1839

Bericht door USSENTERPRISE »

Freddy schreef:
11 jun 2021 09:32
Blackbelt schreef:
nete schreef:
10 jun 2021 18:58
Behoudens spectaculair herstel morgen gaat de helft buiten met nog een zeer mooie winst.
We zien nu toch al op die helft rond de 1200 euro winst in rook opgaan, da's meer dan genoeg. We gaan niet wachten tot (misschien) de teller terug op 0 winst staat (wat ik nu wel niet verwacht, want dan zou er al een daling naar 35 euro moeten komen).
De winst romen we dan af (daarvoor beleg je toch ?) en het basisbedrag wordt herbelegd.
Snap ik ook niet.
Fundamenteel is er niks veranderd aan Ageas. De huidige dip is gewoon een koopmomentje.

Nu lees ik dat deze positie 25% uitmaakt van je club portfolio, dat is in beginsel zeker al fout.
Ik ga er altijd van uit dat een individueel aandeel maximum 5% mag worden, en ik maak dan uitzonderingen voor vastgoedaandelen omdat ik vind (maar dat is dus mijn mening) dat dit eigenlijk gespreide vastgoedfondsen zijn in diverse gebouwen. Maar dan ga ik ook niet boven de 10%.
Ieder zijn ding zou ik dan zeggen. Ik herinner mij jaren geleden nog (ook op dit forum) te hebben gelezen dat het fout zou zijn om veel verschillende aandelen te hebben en dat het beter was om je te beperken tot een vijftal. Maar een defensief aandeel als Ageas zou voor mij zeker 25% van de portefeuille mogen worden, heel graag zelfs als het door organische groei gebeurt anders zou het natuurlijk van de instapprijs afhangen. De combinatie KBC en KBC Ancora is bij mij ook vlot richting 20% van de portefeuille.
Dat betekent dat je enkel via die drie (eigenlijk risicokundig maar twee gezien KBC en KBCA) aandelen bijna 50 % in financials belegd bent. Alleszins een duidelijke keuze naar vlot economisch herstel en stijgende rentes toe.
Freddy liked last!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 599

Bericht door reteiP »

henkie1984 schreef:
11 jun 2021 09:40
market timing pur sang.

Ik heb respect voor ieder zijn mening of handelen, maar handelen op deze grond is volgens mij niks anders dan market timing of handelen op basis van "hoe de grafiek er vandaag uitziet".

investeren/traden op onderbuik gevoelens? Op een forum/in een groepje zou je verwachten dat we ons bezeren op cijfers en outlook. Deze groepen mensen zouden juist de emotie buiten moeten houden als de individuen zenuwachtig beginnen te worden om welke reden dan ook.
Dit, met een soort overtuiging beleggen (gebaseerd op?) maar van zodra de grafiek op die van Nyrstar ooit ergens in het verleden gaat trekken gaan we onze positie terug verkopen.
Een soort TA maar dan zonder software, een tarotclub maw

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 312

Bericht door nete »

Blackbelt schreef:
Snap ik ook niet.
Wat snap je niet ? Je schrijft dat 25% gewicht van één aandeel fout is. Die 25% is er in grote mate gekomen dank zij de koersstijging sinds november 2020, en als we dat dan terugbrengen naar 11,50 % is het weer niet goed.
Die 11,50% is perfect denk ik op een port van 12 aandelen.
Maar ja, op dit forum geldt voor velen zo te zien maar één dogma: ECHT geld halen uit een belegging, dat doet de "echte" belegger nooit.

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 532

Bericht door Blackbelt »

nete schreef:
11 jun 2021 09:59
Blackbelt schreef:
Snap ik ook niet.
Wat snap je niet ? Je schrijft dat 25% gewicht van één aandeel fout is. Die 25% is er in grote mate gekomen dank zij de koersstijging sinds november 2020, en als we dat dan terugbrengen naar 11,50 % is het weer niet goed.
Die 11,50% is perfect denk ik op een port van 12 aandelen.
Maar ja, op dit forum geldt voor velen zo te zien maar één dogma: ECHT geld halen uit een belegging, dat doet de "echte" belegger nooit.
Je verhaal klopt niet helemaal...
Sinds november is er ca 30% bij gekomen, dus toen zat je al boven de 10%, eerder 17% van de portefeuille.
Je had dan een stuk boven de 50 moeten verkopen.

Maar dat vind ik wel een valabele reden om te verkopen. Herbalanceren.
Aan de fundamentals van Ageas is niks in negatieve zin veranderd.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 312

Bericht door nete »

Blackbelt schreef:
11 jun 2021 10:44
Je verhaal klopt niet helemaal...
Sinds november is er ca 30% bij gekomen, dus toen zat je al boven de 10%, eerder 17% van de portefeuille.
Je had dan een stuk boven de 50 moeten verkopen.

Maar dat vind ik wel een valabele reden om te verkopen. Herbalanceren.
Aan de fundamentals van Ageas is niks in negatieve zin veranderd.
Wij verkopen niet om te verkopen hé (er wordt enkel een deel verkocht waar Ageas overweight was). Elders wachten we nog wat af.
En zonder de huidige aanslepende daling hadden we waarschijnlijk nog niks verkocht.
Maar blijven koekeloeren hoe een mooie winst meer en meer in rook opgaat: nee, bedankt.
Ik constateer wel dat op dit ogenblik het percentage koersdaling elke dag lijkt toe te nemen, al sinds de dividenduitkering.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 599

Bericht door reteiP »

Ik heb de lijn van de dagelijkse daling van 1,5% eens doorgetrokken en het ziet er inderdaad naar uit dat Ageas op 29 juni onder de €40 en op 27 juli onder de €30 zal duiken.
/s :roll:

TS01
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Bericht door TS01 »

2 negatieve zaken:
- Bij Kepler staat er een afbouwadvies op 48,6. Ik lees wel niet meteen waar ze zich op beroepen ?
- Geen inkoop eigen aandelen meer (wijst er soms ook op dat ze het aandeel zelf al te duur vinden maar kan ook zijn dat ze gewoon andere opportuniteiten zien)

Zou wel eens terug durven kopen, in november verkocht aan 37 en nog steeds spijt van... maar daar is dan de spreuk never catch a falling knife weer - terecht of onterecht ?
In portef.: GIMV, Tubize, KBC Ancora, Eiffage, Engie, Prosus, Miko, Ahold, CPinvest, Xior, Sipef, Belreca, C des Alpes

Plaats reactie