Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1288

Re: Ageas

Bericht door Putbruy »

bijgekocht met wat cash en dividenden (divers)
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

_Jack_
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 122

Bericht door _Jack_ »

nete schreef:
10 jun 2021 18:58
Behoudens spectaculair herstel morgen gaat de helft buiten met nog een zeer mooie winst.
We zien nu toch al op die helft rond de 1200 euro winst in rook opgaan, da's meer dan genoeg. We gaan niet wachten tot (misschien) de teller terug op 0 winst staat (wat ik nu wel niet verwacht, want dan zou er al een daling naar 35 euro moeten komen).
De winst romen we dan af (daarvoor beleg je toch ?) en het basisbedrag wordt herbelegd.
Met wat voor mensen zit jij eigenlijk in je clubje dat je voor deze beslissing een meerderheid kan vinden?
Jullie hebben elkaar echt wel gevonden precies.
Gauthier liked last!

paljas
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 258

Bericht door paljas »

Ook met beleggingsrekening voor kinderen bijgekocht. Dividenden + nog extratje geherinvesteerd.

60 euro moet toch haalbaar zijn als ze zo blijven voortdoen.

EarthNvstr1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 51

Bericht door EarthNvstr1 »

mver schreef:
09 jun 2021 14:54
Bij iedere euro die ze zakken, koop ik bij. Een "methode" als een ander :lol:. Zeker nu we ongeveer bij die steun van 48,53 euro zitten. Zou wel straf zijn als ze daar ook nog eens doorvallen. Maar wat dan nog, dan koop ik weer bij.

Komt vroeg of laat wel weer goed.
Waar ligt de volgende steun ?

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 877

Bericht door 3logic »

KAATSCLUB schreef:
10 jun 2021 17:19
3logic schreef:
10 jun 2021 10:31
Door de steun. Dus op weg naar 45 euro. Sell in may but remember come back in september lijkt ook weer te kloppen. Nu een korting van 25 a 30 procent op de boekwaarde met uitzicht hogere dividenden zullen weldra weer leiden tot aankoopgedrag en dito aanbevelingen. Nu het is duidelijk wat de pro's willen meedelen aan de kersverse CEO. Het mag best wat ambitieuzer qua doelen en concrete investeringen en duidelijkheid ivm inkoop eigen aandeleninkoopplan ipv we kijken de kat uit de boom. Onze CEO lijkt het conservatief beleid van de heer Desmet verder te zetten met realistische en quasi zekere doelstellingen die men nakomt. 2008 lijkt reeds ver achter ons.
Door welke steun dan wel ....ik zie een steun op 47,41.

ObjectChart.gif
Kaars kijk op tostrams.nl Dan zie je het misschien? Dus niet deze van binck of Saxo.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 312

Bericht door nete »

_Jack_ schreef:
10 jun 2021 20:22
Met wat voor mensen zit jij eigenlijk in je clubje dat je voor deze beslissing een meerderheid kan vinden?
Jullie hebben elkaar echt wel gevonden precies.
Dat "je clubje" zegt al genoeg. Ageas weegt in één van de 3 clubs waar ik participeer bijna 25% van de portefeuille. Dat wordt met een winst van 38% geëvalueerd. In de andere 2 portefeuilles blijft het tot nader orde aan boord.
De meesten beseffen niet wat een rijkdom meningen aan elkaar toetsen is in zo'n groep. Er zitten oerconservatieve, wat minder conservatieve beleggers en pure traders in die groepen.
We "oogsten" indien het doorgaat ook maar voor de helft van de aandelen.
Beter wat afromen dan te wachten tot de winst mogelijks helemaal weggesmolten is. Waarschijnlijk herpakt Ageas zich binnenkort, maar we zijn de jammerklachten van de beleggers van GLPG, Nyrstar, enz... indachtig. Daar schreven de "echte" beleggers ook tot in het oneindige "het komt wel goed".

manu47
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 95

Bericht door manu47 »

Je moet toch kijken naar de basis hoe gezond een bedrijf is? Galapagos vergelijken met Ageas houdt toch totaal geen steek? Galapagos is speculatie op toekomstige winsten (niks mis mee, heb ook positie gehad) maar kijk naar de balans, income statement, cash flow, dividend,vooruitzichten,... Dan kan je toch afleiden dat Ageas een bedrijf is dat past in elk soort portefeuille? Ik verkoop pas als ik vind dat een bedrijf duur genoteerd staat en dat is volgens mij nu niet het geval.
DROSTE liked last!
Value (80%): C50, IWDA, CP9, CJ1, Mytilineos, EVS, Moury Constr, CK Asset, NN, NBB, Ageas, Econocom, Smartphoto, Orange Bel, iA Financial, Qiwi, Alpha Pro
Speculatief (20%): , Ontex, NEL, Innate, Biocartis, KKO, Exmar, Acacia, Transgene, Pharming, Celyad, SPCE, Sorrento, IBA, Photonike

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 312

Bericht door nete »

1) We incasseren mogelijks vandaag de winst op DE HELFT van de positie in één van de 3 portefeuilles, onder andere ook om het gewicht van Ageas in die port wat te verminderen.
2) Steeds dezelfde redenering van de meerderheid hier: je kan Ageas niet vergelijken met bv. GLPG.
Inderdaad, dat klopt, maar waarom zitten dan zoveel "echte" beleggers nu met een reuze GLPG kater ?
3) Enne, toen men in 2007 vroeg welk aandeel ELKE belegger in port moest hebben was het antwoord steevast..., jaja, Fortis
4) Een oproep om te willen begrijpen dat groepen beleggers (13, 15 en 27) een heel andere benadering vergt dan een privé portefeuille. Als al die mensen maandelijks geld bijstorten dan zien ze graag ook eens iets opbrengst op hun rekening.

Met alle respect voor de beleggers die jaren aan een stuk enkel op een virtueel getalleke blijven kijken.
Datzelfde respect tonen voor een "afwijkende" mening (wil niet zeggen dat je die mening hoeft te delen) zou velen hier sieren.

Edit: belofte maakt schuld: de helft verkocht aan 47,95.
Laatst gewijzigd door nete op 11 jun 2021 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gauthier liked last!

DiepRood
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 36

Bericht door DiepRood »

nete schreef:
11 jun 2021 09:02
1) We incasseren mogelijks vandaag de winst op DE HELFT van de positie in één van de 3 portefeuilles, onder andere ook om het gewicht van Ageas in die port wat te verminderen.
2) Steeds dezelfde redenering van de meerderheid hier: je kan Ageas niet vergelijken met bv. GLPG.
Inderdaad, dat klopt, maar waarom zitten dan zoveel "echte" beleggers nu met een reuze GLPG kater ?
3) Enne, toen men in 2007 vroeg welk aandeel ELKE belegger in port moest hebben was het antwoord steevast..., jaja, Fortis
4) Een oproep om te willen begrijpen dat groepen beleggers (13, 15 en 27) een heel andere benadering vergt dan een privé portefeuille. Als al die mensen maandelijks geld bijstorten dan zien ze graag ook eens iets opbrengst op hun rekening.
Met alle respect voor de beleggers die jaren aan een stuk enkel op een virtueel getalleke blijven kijken.
Ik ben, zoals zovelen hier, een ”ageas-believer" en denk er niet aan te verkopen.

Maar ik ben wel blij soms ook eens een kritische noot te lezen.
Of de beargumentering van beleggers met een andere kijk te zien.

Ik versta uw handelen, nete :up:
Maar ik blijf lekker zitten en maak voor de zekerheid wat geld vrij om nogmaals bij te kopen :)
nete liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 532

Bericht door Blackbelt »

nete schreef:
10 jun 2021 18:58
Behoudens spectaculair herstel morgen gaat de helft buiten met nog een zeer mooie winst.
We zien nu toch al op die helft rond de 1200 euro winst in rook opgaan, da's meer dan genoeg. We gaan niet wachten tot (misschien) de teller terug op 0 winst staat (wat ik nu wel niet verwacht, want dan zou er al een daling naar 35 euro moeten komen).
De winst romen we dan af (daarvoor beleg je toch ?) en het basisbedrag wordt herbelegd.
Snap ik ook niet.
Fundamenteel is er niks veranderd aan Ageas. De huidige dip is gewoon een koopmomentje.

Nu lees ik dat deze positie 25% uitmaakt van je club portfolio, dat is in beginsel zeker al fout.
Ik ga er altijd van uit dat een individueel aandeel maximum 5% mag worden, en ik maak dan uitzonderingen voor vastgoedaandelen omdat ik vind (maar dat is dus mijn mening) dat dit eigenlijk gespreide vastgoedfondsen zijn in diverse gebouwen. Maar dan ga ik ook niet boven de 10%.

Plaats reactie