Ageas
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 9
Re: Ageas
De zoveelste poging van de overnemer en al die tijd wordt de koers laaggehouden.blotte marc schreef: ↑20 jan 2023 16:27Een aantal leden rekent zich al rijk, maar mijn gedacht zal dit verhaal ook wel weer overwaaien net zoals de vorige keren... Trouwens, voor mij hoeft het niet tot een overname te komen, integedeel...![]()
Van mij mag hij het voorgoed afbollen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Voor mij evenmin ...het is mij te doen om het jaarlijks groeiend dividend en de rest zal mij worst wezen.blotte marc schreef: ↑20 jan 2023 16:27Een aantal leden rekent zich al rijk, maar mijn gedacht zal dit verhaal ook wel weer overwaaien net zoals de vorige keren... Trouwens, voor mij hoeft het niet tot een overname te komen, integedeel...![]()
Believer, er zal geen enkele partij 78 euro betalen hoor en zelfs geen 63,81 en daar ben ik nu eens 100% zeker van.ageasbeliever schreef: ↑20 jan 2023 16:09Na wat opzoekwerk zag ik eind 2022 de boekwaarde per aandeel bedraagt 63,81€. Dus geloof ik nooit dat de BE Groep 78€ per aandeel zal betalen. Wss horen we binnenkort dat het opnieuw niets wordt al weten we nooit. Van mij mogen ze verrassen. Zou een meerprijs zijn van 34€ per aandelen. Ofwel 10 jaar dividend in 1 keer erbij. Dan ben ik tevreden, er zijn immers nog dividendaandelen waar weinig risico aan zit. Al blijf ik believer
Ben ik ook zeker van, maar wat is dan de bedoeling hierachter dat zou ik is graag weten.KAATSCLUB schreef: ↑20 jan 2023 18:21Believer, er zal geen enkele partij 78 euro betalen hoor en zelfs geen 63,81 en daar ben ik nu eens 100% zeker van.ageasbeliever schreef: ↑20 jan 2023 16:09Na wat opzoekwerk zag ik eind 2022 de boekwaarde per aandeel bedraagt 63,81€. Dus geloof ik nooit dat de BE Groep 78€ per aandeel zal betalen. Wss horen we binnenkort dat het opnieuw niets wordt al weten we nooit. Van mij mogen ze verrassen. Zou een meerprijs zijn van 34€ per aandelen. Ofwel 10 jaar dividend in 1 keer erbij. Dan ben ik tevreden, er zijn immers nog dividendaandelen waar weinig risico aan zit. Al blijf ik believer
Ik betreur dat weer velen denken aan de KT (bod door wie juist?). Iedereen in België wil blijkbaar rentenier worden, al dan niet als verhuurder.
De Federale Participatiemij zal hopelijk nooit ingaan op een bod op onze grootste verzekeraar. Ik zeker niet met mijn beperkte mogelijkheden.
Zorg - ook uit eigenbelang - voor zo veel mogelijk, zo groot mogelijke eigen bedrijven. Dat is cruciaal voor onze welvaart op middellange en lange termijn.
Zie naar Engie als typevoorbeeld. Die afhankelijkheid van het buitenland zal ons allemaal een fortuin kosten.
Helicopterview? liked last!
De Federale Participatiemij zal hopelijk nooit ingaan op een bod op onze grootste verzekeraar. Ik zeker niet met mijn beperkte mogelijkheden.
Zorg - ook uit eigenbelang - voor zo veel mogelijk, zo groot mogelijke eigen bedrijven. Dat is cruciaal voor onze welvaart op middellange en lange termijn.
Zie naar Engie als typevoorbeeld. Die afhankelijkheid van het buitenland zal ons allemaal een fortuin kosten.
Betaal belastingen voor het algemeen belang. Aandelen koop ik voor mijn persoonlijk belang. Enigste wat mij interesseert is mijn eigen portefeuille in deze.
De reden dat ik stilletjes aan mijn geduld begin te verliezen, is dat ik niets van opwaartse beweging zie. De omzet en de winst gaan elk jaar omhoog, maar dit zie ik niet weerspiegeld in de koers.
Geruchten over een overname doen andere aandelen exploderen en Ageas gaat ocharme 0,5% hoger. Ik vraag mij echt af wat er moet gebeuren eer de koers eindelijk terug in de mid 50 belandt? Zou het persoonlijk niet weten. Stijgend dividend, openen van China en overnamegeruchten zijn alvast niet genoeg blijkbaar.
Het is toch niet omdat ze jaarlijks een mooi dividend uitkeren, dat je niet mag verwachten dat de koers hoger gaat?
cicero007 liked last!
De reden dat ik stilletjes aan mijn geduld begin te verliezen, is dat ik niets van opwaartse beweging zie. De omzet en de winst gaan elk jaar omhoog, maar dit zie ik niet weerspiegeld in de koers.
Geruchten over een overname doen andere aandelen exploderen en Ageas gaat ocharme 0,5% hoger. Ik vraag mij echt af wat er moet gebeuren eer de koers eindelijk terug in de mid 50 belandt? Zou het persoonlijk niet weten. Stijgend dividend, openen van China en overnamegeruchten zijn alvast niet genoeg blijkbaar.
Het is toch niet omdat ze jaarlijks een mooi dividend uitkeren, dat je niet mag verwachten dat de koers hoger gaat?
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 433
Ik begrijp uw post volledig, maar aan de andere kant moet je het ook durven bekijken. Wanneer ben je tevreden met een aandeel? Sommigen zijn content met 20% winst, anderen mistevreden met 80%. Het is te zien wanneer je instapte en voor hoeveel. Ik ben zeker nog niet van plan om nu te verkopen aan die prijzen. Maar ik ga ook niemand kwalijk nemen dat ze wel verkopen aan die prijs. Als die persoon ingestapt is vroeger aan 20€ dan zagen ze hun bedrag meer dan verdubbelen en streken ze elk jaar hun dividend al op. Elk doet het op zijn manier. Moest dit niet bestaan dan zou het een nog saaier aandeel zijn voor velen.perplex schreef: ↑20 jan 2023 21:08Ik betreur dat weer velen denken aan de KT (bod door wie juist?). Iedereen in België wil blijkbaar rentenier worden, al dan niet als verhuurder.
Aangezien het nog niet officieel geweten is wie er in de BEgroep allemaal zit en voor welk belang mogen we er ook niet automatisch vanuit gaan dat Ageas niet meer in Belgische handen zal zijn moest het tot een overname komen.
Mijn vraag naar jullie is als ons Ageas overgenomen wordt, zou iemand tevreden zijn moest dit door bnp paribas zijn?
En ik vermoed dat de ministers al veel meer weten hoe het er in de toekomst zal uitzien met de verzekeraar. En de kleine belegger zal moeten instemmen moest het zover komen
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Proximus, Galapagos, keyware
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat BNP Paribas haar participatie in Amerika verkocht had om andere reden dan bvb Ageas opkopen . Vindt het artikel niet meer terug maar Ageas stond niet in de lijst van de investering die BNP Paribas wil doen .
CHRISTO liked last!
- mariocath
- Premiummember
- waarderingen: 285
Ondernemingen die veel schulden torsen, continu op zoek zijn naar vers geld of met flinterdunne winstmarges werken, zijn risicovol. De renteklim en hoge inflatie dreigen hen veel zwaarder te treffen. Pas ook op voor bedrijven met lage marges waar de personeelskosten torenhoog zijn. Door de snel oplopende loonkosten lopen ze meer gevaar dan andere.
Vergeet vooral de belangrijkste eigenschap van een succesvolle belegger niet: geduld. Met een portefeuille sterke aandelen kunt u tijdelijk verliezen, maar op lange termijn levert die u hoogstwaarschijnlijk mooie rendementen op.
jean de florette liked last! Vergeet vooral de belangrijkste eigenschap van een succesvolle belegger niet: geduld. Met een portefeuille sterke aandelen kunt u tijdelijk verliezen, maar op lange termijn levert die u hoogstwaarschijnlijk mooie rendementen op.
Mario
raminvest schreef: ↑21 jan 2023 09:26Ik dacht ergens gelezen te hebben dat BNP Paribas haar participatie in Amerika verkocht had om andere reden dan bvb Ageas opkopen . Vindt het artikel niet meer terug maar Ageas stond niet in de lijst van de investering die BNP Paribas wil doen .
[/quot
Abn Amro.
Maar zeg nooit nooit voor Ageas, Bnp Paribas Fortis kent Ageas zeer goed en zo komt de dochter weer bij de moedermaatschappij, ik zie niet in waarom de toezichthouder daar problemen mee zou hebben in een niet zolang verleden was het een geheel voor de bankencrisis.
En de moeder van BNP Paribas Fortis zal voldoende cash binnenkrijgen door hun verkoop
van de Amerikaanse dochter.
Het liefst zou ik hebben dat Ageas zelfstandig doorgaat maat indien het tot een overname komt liefst dan door BNP Paribas.
Ik ga dan wel moeten denken wat ik ga doen met de cash, want Ageas bied mij momenteel een aardig netto dividendrendement.