Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

bien
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 194

Re: Ageas

Bericht door bien »

ja ze gaan het nog een beetje naar beneden praten

ageasbeliever
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 433

Bericht door ageasbeliever »

Homer, kan jij ons zeggen wat de waarde van Ageas momenteel is? Niet de waarde op de beurs. Dank alvast
Belangrijkste aandelen in port: Ageas, KBC, Proximus, Galapagos, keyware

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1317

Bericht door KAATSCLUB »

oeps, foutje
Laatst gewijzigd door KAATSCLUB op 20 jan 2023 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1317

Bericht door KAATSCLUB »

Priost schreef: ↑
20 jan 2023 10:31
Belegger hecht geen geloof aan nieuwe Ageas-vrijage

Vandaag om 09:30

Beleggers geven een derde toenadering van Ageas door de investeringsgroep BE Group, geen kans op slagen. De beurskoers van de vezekeraar reageert amper.

BE Group, de investeringsgroep van enkele gewezen zakenbankiers, heeft Ageas onlangs opnieuw benaderd met het oog op een overname. Dat meldt het nieuwsagentschap Bloomberg.

Beleggers hechten weinig geloof aan de slaagkansen. Het aandeel Ageas opende vrijdag 3 procent hoger en zag die winst al na enkele minuten halveren om vervolgens helemaal van de tabellen te verdwijnen.

BE Group maakte immers al twee keer vruchteloos avances aan het adres van Ageas. Een eerste poging in 2020 draaide op niets uit. Ageas wees het bod van het consortium toen van de hand als onrealistisch. Eind 2021 raakte ook via Bloomberg bekend dat BE Group de interesse in Ageas nieuw leven had ingeblazen. Maar ook toen werd er weinig geloof aan gehecht.

'Ook deze derde poging, mocht ze tot een bod leiden, zal het zeer moeilijk krijgen', zegt analist Thomas Couvreur van KBC-Securities. 'Er is niet alleen de tegenzin van Ageas, ook de Belgische toezichthouder zal deze deal niet zomaar accepteren'.

'De Belgische overheid gaf al een sterk signaal aan potentiële kopers dat Ageas niet te koop is en benadrukte dat de verzekeraar van strategisch belang is voor België als grootste pensioenuitvoerder en grote eigenaar van staatsobligaties', klinkt het bij beurshuis Kepler Cheuvreux. ' We betwijfelen dan ook ten zeerste of een private equity-deal geïnitieerd door het weinig bekende BE Group succesvol zou zijn'.

BE Group wordt geleid door ex-Lazard-bankier Mark Pensaert en omvat ook Alexandre Kartalis, een directeur bij Advanced Credit Solutions en voorheen bij UBS en Credit Suisse. Maar een aantal waarnemers is van mening dat achter het duo een of meerdere grotere, kapitaalkrachtige partijen schuilgaan.

Kepler stipt aan dat Be Group een interessante timing hanteert. 'Het nieuws komt een paar dagen voor de afronding van de verkoop van Bank of the West door BNP Paribas'. De Franse bank werd in het verleden al vaker genoemd als potentiële jager op Ageas. Door de verkoop van de Amerikaanse dochter Bank of the West krijgt BNP Paribas ongeveer 16 miljard dollar binnen. Daarmee zou het Ageas, met een beurswaarde van 8,3 miljard euro, makkelijk kunnen benaderen.

De Tijd
Tja , Zou het op de één of andere manier kunnen dat BNP Paribas schuil zit achter de Be Group ....dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal , want zij bezitten reeds 25% van AG Insurance en Ageas heeft 75% er van.
En er komt +- 16 miljard dollar binnen bij de Franse bankier ...en wie is de hoofverdeler van AG Insurance op de markt? BNP Paribas :think:

pieterjan28
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20

Bericht door pieterjan28 »

ipv na te denken over verdedigingsmechanismen zou ageas beter hun aandelenopkoopprogramma terug starten, wat is dat toch met die nieuwe ceo?

Stany
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 193

Bericht door Stany »

pieterjan28 schreef: ↑
20 jan 2023 13:35
ipv na te denken over verdedigingsmechanismen zou ageas beter hun aandelenopkoopprogramma terug starten, wat is dat toch met die nieuwe ceo?
Ivm CEO zijn we altijd bevoordeeld geweest met Bart De Smet ingetogen maar onberispelijke duidelijke CEO geweest die de bijna altijd de juiste beslissingen heeft genomen en van een serieuze puinhoop tot een mooi geoliede verzekeringsmachine heeft herleid misschien moeten ze zijn bestuurszetel terug omruilen naar ze'n oude functie :)

ageasbeliever
Forum veteraan
Forum veteraan

KAATSCLUB schreef: ↑
20 jan 2023 12:55
Priost schreef: ↑
20 jan 2023 10:31
Belegger hecht geen geloof aan nieuwe Ageas-vrijage

Vandaag om 09:30

Beleggers geven een derde toenadering van Ageas door de investeringsgroep BE Group, geen kans op slagen. De beurskoers van de vezekeraar reageert amper.

BE Group, de investeringsgroep van enkele gewezen zakenbankiers, heeft Ageas onlangs opnieuw benaderd met het oog op een overname. Dat meldt het nieuwsagentschap Bloomberg.

Beleggers hechten weinig geloof aan de slaagkansen. Het aandeel Ageas opende vrijdag 3 procent hoger en zag die winst al na enkele minuten halveren om vervolgens helemaal van de tabellen te verdwijnen.

BE Group maakte immers al twee keer vruchteloos avances aan het adres van Ageas. Een eerste poging in 2020 draaide op niets uit. Ageas wees het bod van het consortium toen van de hand als onrealistisch. Eind 2021 raakte ook via Bloomberg bekend dat BE Group de interesse in Ageas nieuw leven had ingeblazen. Maar ook toen werd er weinig geloof aan gehecht.

'Ook deze derde poging, mocht ze tot een bod leiden, zal het zeer moeilijk krijgen', zegt analist Thomas Couvreur van KBC-Securities. 'Er is niet alleen de tegenzin van Ageas, ook de Belgische toezichthouder zal deze deal niet zomaar accepteren'.

'De Belgische overheid gaf al een sterk signaal aan potentiële kopers dat Ageas niet te koop is en benadrukte dat de verzekeraar van strategisch belang is voor België als grootste pensioenuitvoerder en grote eigenaar van staatsobligaties', klinkt het bij beurshuis Kepler Cheuvreux. ' We betwijfelen dan ook ten zeerste of een private equity-deal geïnitieerd door het weinig bekende BE Group succesvol zou zijn'.

BE Group wordt geleid door ex-Lazard-bankier Mark Pensaert en omvat ook Alexandre Kartalis, een directeur bij Advanced Credit Solutions en voorheen bij UBS en Credit Suisse. Maar een aantal waarnemers is van mening dat achter het duo een of meerdere grotere, kapitaalkrachtige partijen schuilgaan.

Kepler stipt aan dat Be Group een interessante timing hanteert. 'Het nieuws komt een paar dagen voor de afronding van de verkoop van Bank of the West door BNP Paribas'. De Franse bank werd in het verleden al vaker genoemd als potentiële jager op Ageas. Door de verkoop van de Amerikaanse dochter Bank of the West krijgt BNP Paribas ongeveer 16 miljard dollar binnen. Daarmee zou het Ageas, met een beurswaarde van 8,3 miljard euro, makkelijk kunnen benaderen.

De Tijd
Tja , Zou het op de één of andere manier kunnen dat BNP Paribas schuil zit achter de Be Group ....dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal , want zij bezitten reeds 25% van AG Insurance en Ageas heeft 75% er van.
En er komt +- 16 miljard dollar binnen bij de Franse bankier ...en wie is de hoofverdeler van AG Insurance op de markt? BNP Paribas :think:
Ik vermoed niet dat BNP iets heeft met de BE groep. Wat ik wel verwacht is als er een bod komt van de BE groep, en dit een goed bod is, dat er al gauw een tweede partij zal kijken om een tegenbod te doen.
Volgens mij (maar ben niet zeker, vandaar mijn vraag daarjuist naar Homer) was de waarde van ageas 63€ eind 2021.
Er is een verschil tussen een waarde van aandelen en een waarde van het bedrijf. Stel dat ze 63€ waard zijn en er wordt 25% bijgedaan bij het bod, dan bekomt men een waarde van +/- 78€ per aandeel dat ze zouden moeten bieden.
In mijn veronderstelling zou het minstens 72 euro moeten zijn het bod als ageas nu 63€ per aandeel waard is.
Wordt mss dit weekend vervolgd.

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 335

Bericht door raminvest »

Ik dacht dat Ageas ook meer dan 1 miljard cash heeft dus voor de overnemer direct een miljard in zijn zakken !
ageasbeliever liked last!

ageasbeliever
Forum veteraan
Forum veteraan

Na wat opzoekwerk zag ik eind 2022 de boekwaarde per aandeel bedraagt 63,81€. Dus geloof ik nooit dat de BE Groep 78€ per aandeel zal betalen. Wss horen we binnenkort dat het opnieuw niets wordt al weten we nooit. Van mij mogen ze verrassen. Zou een meerprijs zijn van 34€ per aandelen. Ofwel 10 jaar dividend in 1 keer erbij. Dan ben ik tevreden, er zijn immers nog dividendaandelen waar weinig risico aan zit. Al blijf ik believer

blotte marc
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 772

Bericht door blotte marc »

Een aantal leden rekent zich al rijk, maar mijn gedacht zal dit verhaal ook wel weer overwaaien net zoals de vorige keren... Trouwens, voor mij hoeft het niet tot een overname te komen, integedeel... :D
KAATSCLUB liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

Plaats reactie