Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Haiko17
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 416

Re: Ageas

Bericht door Haiko17 »

dividendbaron schreef: ↑
27 okt 2022 15:20
Dat is toch geen zever ? Dat is gewoon de manier waarop een dividend belegger denkt. Volledig terecht trouwens. 8 % dividend, dat is wel iets, tegenwoordig.
Als dividendbelegger is een dividendrendement van 8% een behoorlijke rode vlag. Niet 1 keer maar 3 maal bedrijf tegen het licht houden alvorens tot aankoop over te gaan !
Alles wat ook maar een beetje naar China ruikt is dit jaar afgeslacht op de beurs, en nu recent nog meer door het feit dat Xi Xinping nog een extra termijn mag aanblijven. Dat verklaart de nieuwe drop van de voorbije dagen.

Daarbuiten is Ageas kerngezond en groeiend. En ik heb ze al meer dan 3 keer tegen het licht gehouden, met de hulp van Homer's analyses onder andere.
filmo liked last!
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, Shell, DEME, AVH, RTL, Texaf, VGP, AB Inbev, Melexis, Nvidia, Jensen, Prosus, Intel, Sofina, KBC, Lotus, CNDX.AS (Nasdaq-tracker), CRISPR

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 844

Bericht door tsuretie »

Dat is toch geen zever ? Dat is gewoon de manier waarop een dividend belegger denkt. Volledig terecht trouwens. 8 % dividend, dat is wel iets, tegenwoordig.
Als dividendbelegger is een dividendrendement van 8% een behoorlijke rode vlag. Niet 1 keer maar 3 maal bedrijf tegen het licht houden alvorens tot aankoop over te gaan !
Wat moet ik tegen het licht houden ? Dat ze dit jaar ipv 1miljard netto winst iets minder gaan halen. En dan ? Is dat de reden waarom de koers YTD bijna een kwart moet zakken ? Laat ons ernstig blijven ...
chrissie liked last!

dividendbaron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 50

Bericht door dividendbaron »

Wou alleen maar waarschuwen ,als je aandelen aankoopt enkel en alleen voor het hoge dividendrendement,dat je binnen de kortste keren met een massa dividendcuts gaat eindigen in je portfolio.

Sloeg niet op Ageas specifiek !Ik volg dit aandeel niet.
Wel op uitspraak "koers doet er niet toe,Ik heb 8% rendement binnen"
sperweroog liked last!

contextbinder
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 159

Bericht door contextbinder »

Ben helaas zelf al eens in de val gelopen maar m.b.t. Ageas is dit toch veel genuanceerder:

- koers van 35 € is niet echt een basis voor het dividend, 40 € is al veel relevanter
- aanwezigheid in China / Azië is en blijft een zeker risico, al is de verzekeringssector anders dan bvb. tech. Aanvullend de beursmalaise die een negatieve impact zal hebben - bij herstel zal dit dus een meevaller worden
- mgmt heeft toch al iets van krediet opgebouwd, belangrijker dan de waarschuwing is of deze waarheidsgetrouw zal blijken

M.b.t. dividend -politiek kan je momenteel evengoed stellen dat er enige margin of safety aanwezig is, stel dat het dividend naar 5-6% zou gaan is dat nog steeds verteerbaar als dividend -belegger toch?
zwien liked last!
ABI, AGS, AED, AHold,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEFB, BEKB, BPost,COLR, D'Ieteren, EVS, FB, GIMV,ING,INTO,JEN,KBCA, MRNA, MOUR, NXR, OXY,PIC,PRT,,PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TNET, TERB, Tubize,ULVR, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 483

Bericht door raminvest »

Ik heb de indruk dat veel belgen nog nooit in China en Azie geweest zijn en onder de kerktoren dromen van vastzekere beleggingen in Belgie . Ageas is een wereld speler alleen de hoofd zetel is in Belgie !
chrissie liked last!

Bubble Breaker
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 49

Bericht door Bubble Breaker »

raminvest schreef: ↑
27 okt 2022 18:06
Ik heb de indruk dat veel belgen nog nooit in China en Azie geweest zijn en onder de kerktoren dromen van vastzekere beleggingen in Belgie . Ageas is een wereld speler alleen de hoofd zetel is in Belgie !
Niet te vergeten de 400 miljoen euro winst die in België werd gerealiseerd van de 845 miljoen euro die in 2021 over de wereld werd gerealiseerd.
Dus er gebeurt toch nog al wat onder die kerktoren.
chrissie liked last!

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 483

Bericht door raminvest »

Bubble breaker : dat zou er nog aan mankeren Ageas is sinds 1824 bezig in Belgie en een twintigtal jaar Azië . Laten we zien hoe de verhouding zal zijn binnen pakweg 10 jaar . Ben ervan overtuigd dat het grootste gedeelte uit Azië komt .
tsuretie liked last!

Bubble Breaker
Forum verkenner
Forum verkenner

28 okt 2022 02:28
Bubble breaker : dat zou er nog aan mankeren Ageas is sinds 1824 bezig in Belgie en een twintigtal jaar Azië . Laten we zien hoe de verhouding zal zijn binnen pakweg 10 jaar . Ben ervan overtuigd dat het grootste gedeelte uit Azië komt .
Akkoord, maar dat zal niet enkel aan China liggen.
Daar waar het nu het meest om te doen is.

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 844

Bericht door tsuretie »

Bubble Breaker schreef: ↑
28 okt 2022 11:10
28 okt 2022 02:28
Akkoord, maar dat zal niet enkel aan China liggen.
Daar waar het nu het meest om te doen is.
Och, dat is allemaal maar wat gerommel in de marge. Ondertussen zit ik nu al 10 jaar in Ageas en heb ik wel geleerd om te relativeren. Ik kocht 2 keren stevig bij. Met de Corona dip en gisteren @ 34.18. Laat het maar waaien, morgen schijnt de zon weer en leg ik het dividend ondertussen wel op een hoopje. :-)
Brammeke liked last!

Bubble Breaker
Forum verkenner
Forum verkenner

https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 23930.html

Fosun overweegt 'momenteel' geen verkoop van belang in Ageas
NewB76 liked last!

Plaats reactie