Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 742

Re: Ageas

Bericht door Lukang »

Dan zal het toch een vijandig bod moeten zijn ! Ik geloof daar niet in.
raminvest liked last!
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save en fondsen

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 839

Bericht door 3logic »

raminvest schreef:
30 mar 2021 13:12
Mijn buikgevoel zegt mij dat ze achter de schermen bezig zijn om zich klaar te maken om Ageas over te nemen . De witte ridders zullen proberen Ageas in te palmen voor een appel en een ei . De echte waarde en winst van Ageas gaat uit het Oosten komen en dat zal niet lang meer op zich laten wachten . Een vroeg offer voor die stijgingen, is in de kopers hun voordelen . Zou 75 euro voldoende zijn of overschat ik de waarde van Ageas ? Ook denk ik dat BNP Paribas zich de kaas van tussen de boterham niet zo snel zal laten afpakken. Ze hebben grote voordelen met Ageas .
Aan wat zie je dit? Een verveelvoudiging van volume sinds dagen? Een boven pari koers tov boekwaarde omdat men kost wat kost de aandelen wil hebben? Randverhalen in de coulissen van de marktfalen en of op fora en financiele websites?...

Ik hou me liever bij de feiten van een dividendaandeel dat terug naar aanloop van dat dividend en schrapping eigen aankoop in de gratie van de value belegger valt.
mariocath liked last!

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 364

Bericht door raminvest »

3logic volume aandelen

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 14738

Bericht door charel01 »

Pallieter schreef:
30 mar 2021 11:39
Na de onverwachte aankondiging dat Homer zich tijdelijk terugtrok met zijn groene vingers, heeft het aandeel Ageas enkele moeilijke momenten doorstaan. De moeilijke dagen lijken echter achter de rug en het geloof bij de belegger is terug. De weg naar de pré-corona koers is definitief ingezet.

30/03/2021 De Tijd 8-)
Als die bezig is zoals ik ga je die een tijdje niet zien. Vandaag de kanten van de gazon gelijk gestoken. Er waren plaatsen bij dat er 30 cm weg moest. Mijn twee handen staan vol met bleinen van kracht te zetten op de hark. :twisted:

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door 3logic »

raminvest schreef:
30 mar 2021 16:42
3logic volume aandelen
Het volume is bedroevend laag te noemen de laatste dagen.vandaar ook de volatiliteit. Moesten er nu miljoenen stuks verhandeld worden dan zou ik zeggen er broeit iets.

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 364

Bericht door raminvest »

Als er miljoenen stuks per dag verhandeld worden is het te laat .

Haiko17
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 354

Bericht door Haiko17 »

Heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat banken de laatste tijd nogal in trek zijn, en wss worden in veel financial trackers verzekeraars mee opgenomen naast de banken. Vandaar allicht de mooie stijging de voorbije dagen.

Ik geloof helemaal niet in een overname. Ik denk dat veel Vlaamse (vermogende) families en ondernemers hun invloed zouden laten gelden om Ageas Belgisch te houden. Veel sterke financiële bedrijven hebben we hier niet echt meer hé, op KBC na.
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, AB Inbev, Econocom, Sioen, Melexis, Nvidia, Jensen

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door 3logic »

charel01 schreef:
30 mar 2021 16:55
Pallieter schreef:
30 mar 2021 11:39
Na de onverwachte aankondiging dat Homer zich tijdelijk terugtrok met zijn groene vingers, heeft het aandeel Ageas enkele moeilijke momenten doorstaan. De moeilijke dagen lijken echter achter de rug en het geloof bij de belegger is terug. De weg naar de pré-corona koers is definitief ingezet.

30/03/2021 De Tijd 8-)
Als die bezig is zoals ik ga je die een tijdje niet zien. Vandaag de kanten van de gazon gelijk gestoken. Er waren plaatsen bij dat er 30 cm weg moest. Mijn twee handen staan vol met bleinen van kracht te zetten op de hark. :twisted:
Charel je moet je dividenden gebruiken op uw leeftijd voor het zware werk. enfin topdag. Genieten met een fles en BBQ.

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 313

Bericht door Gauthier »

UPDATE Bolero Benelux Selectie – Ageas wordt verwijderd

Motivering
Vandaag wordt Ageas uit de Bolero Benelux Selectie verwijderd. Sinds het aandeel in de inspiratielijst met favoriete aandelen van KBC Securities (KBCS) werd opgenomen, heeft het een koerswinst van 45% geboekt. Na die sterke prestatie is het
koersdoel van KBCS dan ook bereikt.

Analist Jason Kalamboussis: “Het aandeel van Ageas heeft ons koersdoel van 51 euro bereikt na een sterke prestatie sinds onze upgrade in maart 2020. Ageas heeft het ook bijna 40% beter gedaan dan de verzekeringssector.

We verwachten dat het aandeel opnieuw interessanter zal worden naarmate de Capital Markets Day van juni nadert. We koesteren hoge verwachtingen dat de nieuwe CEO Hans De Cuyper daar zal aantonen dat hij meer is dan een CEO die de continuïteit garandeert.”
Bron: https://data.kbcsecurities.be/40/40/210/138841.pdf
retriarius liked last!
Cash: 7%
ETF: 53% (IWDA, IWDE, USTE, IUSN, IEAM, EMQQ, WHEA, SMH, VWCE)
Stocks: 33% (ABI, AD, AGES, ASMI, BABA, COIN, FB, GOLD, GOOG, MLXS, MSFT, PRX, SOF)
Crypto: 7% (ADA, BTC, DOGE, ETH, LINK, SNX, VET, XRP)

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door 3logic »

Ageas mag dan wel het gros van het puin uit zijn Fortis-verleden hebben geruimd, de verzekeraar kan nog steeds geen definitief punt zetten achter de historie. Een nieuwe rechtszaak in Nederland zet dat nog eens in de verf.

Eind januari blijkt een Nederlandse inviduele investeerder een juridische procedure te zijn gestart tegen Ageas AGS-0,08% , leert het jaarverslag van de beursgenoteerde verzekeraar. De belegger in kwestie eist voor de rechtbank van Utrecht een vergoeding voor de schade die hij of zij zou hebben geleden tijdens de Fortis-crisis in 2007 en

Over de identiteit van de belegger, en over de omvang van de claim, geeft Ageas geen verdere informatie. De zaak zou begin maart zijn ingeleid voor de rechtbank van Utrecht, blijkt uit het jaarverslag.

Afgelopen zomer was de Nederlandse beleggersonderneming Cebulon al een gelijkaardige procedure tegen Ageas begonnen rond misleidende communicatie in de Fortis-periode. De eerste inleidende zitting vond begin september plaats in Utrecht. Enkele maanden voordien had Ageas wel al een schikking getroffen in een belangrijke zaak die de Nederlandse advocaat Hendrik Jan Bos namens vijf aandeelhouders was gestart tegen de verzekeraar.Pagina omgedraaid

In België bereikte Ageas vorig jaar nog een schikking met de Brusselse advocaat Mischaël Modrikamen, die een juridische procedure tegen de verzekeraar en enkele voormalige Fortis-bestuurders was gestart. De belangrijkste nog lopende Fortis-zaak tegen Ageas is die van Patrinvest, de vennootschap van AB InBev-miljardair Alexandre Van Damme. Die zaak ligt sinds 2016 voor bij het Brusselse Hof van Beroep. Wanneer die zich daarover uitspreekt is nog niet bekend.

Ageas draaide de grootste pagina uit zijn pijnlijke Fortis-verleden al in 2016 om, toen het een enorme schikking van 1,3 miljard bereikte met 290.000 gedupeerde beleggers. Eind december hadden 275.000 gedupeerden al een compensatie uitgekeerd gekregen, samen goed voor net geen 1,1 miljard euro. Wellicht ontvangen die eerste aanmelders nog een tweede schijf.

Om te bepalen hoe hoog die extra compensatie wordt, moeten eerst alle dossiers worden behandeld. Ageas-topman Hans De Cuyper had bij de publicatie van de jaarcijfers in februari laten verstaan dat dat werk uiterlijk eind dit jaar afgerond zou zijn.

Bron de tijd
KAATSCLUB liked last!

Plaats reactie