Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
henkie1984
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Re: Ageas

Berichtdoor henkie1984 » 19 Jul 2018 16:28

@Banner die link is waarschijnlijk persoonlijk. Als iemand op de link klikt bevestigd u dat dit "goed is ontvangen". (als u dat nog niet heeft gedaan) ;)
raminvest liked last!

Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019

kazavubu
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Berichtdoor kazavubu » 20 Jul 2018 13:00

Kosten voor attest FORsettlement:
Bij Deutsche Bank: vandaag zonder aanvraag attest in de brievenbus: gratis !
14-11-2014 liked last!

Merlina
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 25

Berichtdoor Merlina » 20 Jul 2018 15:05

kazavubu schreef:Kosten voor attest FORsettlement:
Bij Deutsche Bank: vandaag zonder aanvraag attest in de brievenbus: gratis !

Bij KBC ook in de brievenbus online vandaag.
14-11-2014 liked last!

homer bundy
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3534

Berichtdoor homer bundy » 20 Jul 2018 17:49

Bron: De Tijd

Moody's beloont Ageas mogelijk met hogere rating
20 juli 201817:32

Het kredietwaardigheidsbureau gaat de rating van Ageas mogelijk optrekken als gevolg van het groene licht voor de Fortis-schikking.

Een week geleden raakte bekend dat het hof van beroep van Amsterdam het licht op groen zette voor de schikking die Ageas, de opvolger van Fortis, sloot met een reeks organisaties van gedupeerde Fortis-beleggers. Het gaat om een deal van 1,3 miljard euro waardoor een groot stuk puin uit het Fortis-verleden van Ageas - tegelijk een van de belangrijkste dossiers van de bankencrisis van tien jaar geleden - geruimd wordt.

De beurs AGS-0,32% beloonde de doorbraak niet echt, wellicht omdat de verwachte goedkeuring al in de koers verrekend zat. Moody's heeft nu mogelijk wel een cadeautje voor Ageas in petto, in de vorm van een hogere kredietwaardigheid. Het bureau meldde vrijdag dat het de rating van Ageas gaat herzien, met het oog op een mogelijke opwaardering.

Moody's noemt de beslissing van het hof 'een positieve mijlpaal in het terugdringen van de onzekerheid rond de juridische risico's en de financiële impact als gevolg daarvan'. Die onzekerheid wordt weerspiegeld in het feit dat de rating van Ageas (Baa2) drie trapjes lager is dan die van filiaal AG Insurance (A2). Dat is één trapje meer dan gebruikelijk bij Moody's voor holdings boven verzekeraars.

De kredietwaardigheidsbeoordelaar zegt dat de herziening zal focussen op de finale uitkomst van de schikking, die nog steeds kan worden afgeblazen, en op de potentiële impact van de resterende rechtszaken rond het Fortis-verleden van partijen die niet meestappen in de schikking.

Moody's wijst ook op andere positieve elementen zoals de sterke cijfers van Ageas, de goedkeuring voor de oprichting van een interne herverzekeraar en de status-quo in de relaties met BNP Paribas Fortis, dat de putoptie rond een kwart van AG Insurance - bij de activering ervan over te nemen door Ageas - niet uitoefende.

Bert Broens, Journalist Ondernemen
mariocath liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2427

Berichtdoor Beheerder » 20 Jul 2018 20:17

Noem het saai of degelijk maar het aandeel Ageas beweegt al ruim een jaar keurig binnen de lijntjes van de stijgende trend. Soms een kleine uitschieter naar de bovenzijde van deze trend maar zelden eronder.

Op €43,25 ligt de eerstvolgende weerstand op de weekgrafiek en op €40,49 is er de dichtsbijzijnde steun, zie ook onderstaande grafiek.

Technische analyse aandeel Ageas juli 2018.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
mariocath liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 37

Berichtdoor seanimfje » 21 Jul 2018 17:50

homer bundy schreef:
Bussie schreef:
bien schreef:maandag ex div. morgenavond nog bijkopen ? zijn er die dat doen of is het beter verkopen morgen

Bijkopen op maandag?

De ervaring uit het verleden leert mij dat het Ageas-aandeel vrij snel recupereert van de dividendknip. Natuurlijk zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst, maar als de geschiedenis zich herhaalt, is het vrij zinloos om extra handelingen te verrichten om de RV bij het dividend te omzeilen. Persoonlijk herbeleg ik een deel van het uitgekeerde dividend opnieuw in Ageas.

Laat ons even naar het verleden kijken: (alle bedragen in Euro)

Dividend 2015: Bruto dividend = 1,55€
-----------------------------------------------
Koers op 05/05/2015 (dag voor ex-dividend).....: 32,8
koers op 06/05/2015 (ex-dividend)................: 31,9 een daling met 0,9 € (dividend = 1,55 €)
koers op 21/05/2015 .................................: 34,8

Dividend 2016: Bruto dividend = 1,65€
Koers op 06/05/2016 (dag voor ex-dividend).....: 33,4
koers op 09/05/2016 (ex-dividend)................: 32,3 een daling met 1,1 € (dividend = 1,65 €)
koers op 19/05/2016 .................................: 34,3

Dividend 2017: Bruto dividend = 2,10€
Koers op 26/05/2017 (dag voor ex-dividend).....: 37,7
koers op 29/05/2017 (ex-dividend)................: 36,3 een daling met 1,4 € (dividend = 2,10 €)
koers op 10/06/2017 .................................: 37,6

Uit deze historische gegevens blijkt dat 2 à 3 weken na de dividendknip het aandeel hoger noteert dan voor het dividend. We kunnen ook zien dat het aandeel meestal minder daalt (slotkoers) dan de waarde van het bruto dividend. Verkopen voor de knip en terug kopen na deze datum kost ook geld. Op de totale waarde van uw Ageas aandeelpositie betaal je dan al snel 1,2 à 1,5 % kosten (2 maal brokerkost en beurstaks). Je zal heel goed moeten rekenen en een beetje geluk moeten hebben om hieruit als winnaar naar voor te komen.

mmmm - dankzij / baserend op onze TOPanalist, ben ik posities in andere aandelen aan het verkopen. AGEAS ( krijgt een bloemetje toegeworpen - amaai, als vrouw vind ik zoiets superlief, mogen mannen ook doen - heerlijk ) - binnen een jaar boven de 50Euro staand volgens Homer Bundy... Ik blijf gretig bijkopen.

Kan ik eindelijk "rijk" worden dankzij ageas???

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 37

Berichtdoor seanimfje » 22 Jul 2018 10:00

[
De toekomst oogt mooi, dat is een feit . ;)
Wimpie85 liked last!

homer bundy
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor homer bundy » 23 Jul 2018 02:32

seanimfje schreef:
mmmm - dankzij / baserend op onze TOPanalist, ben ik posities in andere aandelen aan het verkopen. AGEAS ( krijgt een bloemetje toegeworpen - amaai, als vrouw vind ik zoiets superlief, mogen mannen ook doen - heerlijk ) - binnen een jaar boven de 50Euro staand volgens Homer Bundy... Ik blijf gretig bijkopen.

Kan ik eindelijk "rijk" worden dankzij ageas???

"RIJK worden" of "RIJK zijn" zijn relatieve begrippen. Sommige mensen vinden zichzelf rijk wanneer ze 1 miljoen Euro bezitten, andere vinden zichzelf Jan-modaal met 10 miljoen euro belegd vermogen.

Het is een feit dat de afgelopen 10 jaar een "once in a lifetime" periode was voor wie zichzelf een trapje hoger op de kapitalistische meetschaal wilde zetten. Wie het lef had om in 2009 een hypotheek op zijn afbetaalde huis te nemen of om zijn huis te verkopen en dat geld te beleggen in de juiste bedrijven behoort nu tot de kring van "Wealth klanten" (meer dan 5 miljoen euro belegd vermogen).

Een voorbeeld: KBC en KBC Ancora kon je in 2009 kopen aan respectievelijk 6 en 3 euro per aandeel. Vandaag zijn deze aandelen 11 à 15 keer meer waard. Wie toen 350.000 euro (de waarde van zijn huis) in deze aandelen had belegd, heeft vandaag 4 à 5 miljoen euro belegd vermogen. Wie deze kans voorbij liet gaan zal: of heel lang moeten wachten of heel veel geluk moeten hebben om dit bedrag bij mekaar te krijgen.

Wie vandaag investeert in dit soort aandelen (KBC, ING, AGEAS, ...), moet beseffen dat de grote koerswinsten achter ons liggen. We komen nu in een periode van consolidatie. Kunnen deze bedrijven hun huidige aandelenkoers, hun winstgeneratie en hun uitgekeerde dividenden handhaven? Ga je bij een aankoop aan de huidige koersen nog "rijk" kunnen worden? Wanneer je hoopt op een "ten bagger", kan je uw pijlen beter op andere aandelen richten. De aandelen in de financiële sector (banken en verzekeringen) hebben hun normale koersdoelen bereikt. Hier en daar kunnen we nog hopen op een overname in het kader van een verdere consolidatie binnen de sector, maar dat blijft altijd een beetje gokken.

Dus seanimfje, ik denk dat je rijkelijk laat bent uw aankoop van Ageas in het kader van een "rijk worden"-operatie. Aankopen in 2009 en/of 2011-2012 zouden beter geweest zijn. Maar dit neemt niet weg dat deze aandelen nog steeds aantrekkelijk kunnen zijn voor een LT-belegger en wie weet .... ;)
seanimfje liked last!

homer bundy
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor homer bundy » 23 Jul 2018 11:08

seanimfje schreef:De toekomst oogt mooi, dat is een feit . ;)

Toch ben ik wat ontgoocheld in de lauwe reactie van de markt op de recente evolutie bij Ageas. Mijn persoonlijke koersdoel voor Ageas (12 maand) heb ik op 50€ gezet en dit om de volgende redenen:

1) De samenwerking met BNP lijkt bestendigd. BNP heeft de putoptie niet geactiveerd en blijft hierdoor mee aan boord bij AG Insurance (25%). Hierdoor blijft het bankverkoopkanaal (via Fortis bank) actief. We mogen het belang hiervan niet onderschatten.

2) Een achtste inkoopprogramma. Vermits Ageas de 1,45 miljard euro - voorzien bij de uitoefening van de putoptie door BNP - niet moet ophoesten, is er meer ruimte voor extra M&A-activiteiten en/of inkoopprogramma's. De impact van zo'n inkoopprogramma kunnen we begroten op +- 1,5€ per aandeel.

3) De H1-resultaten. Niettegenstaande de hoge kosten voor de overstromingen zullen de H1-resultaten meer dan behoorlijk zijn. Ook in het tweede kwartaal zal China met goede resultaten komen. De mogelijkheid om voor de eerste keer - sinds het bestaan van Ageas - meer dan 1 miljard euro winst te maken blijft - volgens mij - in tact.

4) China Taiping Life. Onze Chinese JV heeft de vijfde plaats veroverd op de Chinese verzekeringsmarkt. Ook nu, in het 2de kwartaal, zie we opnieuw een sterke groei van de premie-inkomsten. Deel uitmaken van de vijfde grootste verzekeraar in China is toch niet niks. Persoonlijk vind ik onze Aziatische participaties nog steeds ondergewaardeerd. Ook in Vietnam lijkt onze nieuwste JV (MB Ageas) het heel goed te doen.

5) De schikking. 10 jaar hebben we er moeten op wachten. Nu er eindelijk een einde lijkt te komen aan de juridische onzekerheid, reageert de markt heel koeltjes. Wacht men de opt-out periode nog af? Beseft men het belang van deze schikking niet? Zat de "bindend"-verklaring al in de koers? Wie zal het zeggen? Voor mij persoonlijk is dit een van de belangrijkste mijlpalen in de nog jonge geschiedenis van Ageas. We worden er waarschijnlijk ook een mogelijke overnameprooi door.

6) Moody's en de Ageas-rating. Moody's lijkt het belang van de schikking en van de samenwerking met BNP wel te begrijpen. Ze zullen de rating van Ageas waarschijnlijk verhogen, zodat deze nauwer aansluit bij de rating van AG Insurance.
grepolis liked last!

BSU
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 9

Berichtdoor BSU » 24 Jul 2018 19:12

Het Chinese conglomeraat Fosun bekijkt een bod op de Belgische verzekeringsgroep Ageas. Dat schrijft het persagentschap Bloomberg.
Bloomberg beroept zich op anonieme bronnen die vertrouwd zijn met het dossier. Een woordvoerder van Ageas wenst niet te reageren op 'marktgeruchten'.
Fosun, een gediversifieerde investeringsmaatschappij met hoofdzetel in Sjanghai, heeft al een belang van iets meer dan 3 procent in Ageas.
Later meer.
grepolis liked last!