Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 211

Re: Ageas

Berichtdoor Haiko17 » 14 Mar 2016 09:52

Nu begrijp ik ineens waarom Ageas niet meer aandelen inkocht tijdens de dip van de markten begin dit jaar. Daar kon ik toen kop noch staart aan krijgen.

In alle geval: mochten ze nu even doorzakken zal ik daar gebruik van maken om stevig bij te kopen: er is ineens een zware wolk verdwenen en dit verandert niks aan de sterke groei die Ageas de voorbije jaren in gang heeft geduwd. Het langetermijnpotentieel blijft intact.
Port: Galapagos, Ablynx, Nyrstar, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Solvay, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, ProShares ultrashort QQQ, Resilux

MADNESS
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1424

Berichtdoor MADNESS » 14 Mar 2016 09:52

KBC Securities: Koersdoel van 45 naar 38 euro.
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

Gino S
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 220

Berichtdoor Gino S » 14 Mar 2016 09:54

LNY518 schreef:Alle informatie beschikbaar op http://forsettlement.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
De schikking heeft betrekking op ALLE aandeelhouders gedurende de periode: :!: :!: :!:

Een “in aanmerking komende aandeelhouder” is iedere persoon of juridische entiteit die op eender welk moment tussen 28 februari 2007 (sluiten van de handel) en 14 oktober 2008 (sluiten van de handel) houder was van Fortis units.

@Gino S: Indien het nog zo zou zijn is dit geen discriminatie. Gedupeerden hebben een mandaat gegeven aan organisaties zoals Deminor en hiervoor betaald. Zonder deze waren we nooit tot een dergelijke schikking gekomen. Leuk voor de free riders maar voornamelijk dank aan de aandeelhouders met een mandaat!

Dat men "zou moeten" aangesloten zijn bij Deminor (of een andere belangengroep) is in tegenspraak met deze zin van Ageas:

Een 'Aandeelhouder die in aanmerking' komt is elk persoon of rechtspersoon die Fortis Units2 (Fortis sa/nv, Fortis NV) bezat tussen 28 februari 2007 en 14 oktober 2008 (sluiten van handel). - See more at: http://beursig.nl/forum/viewtopic.php?f ... Dhjik.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;
MADNESS liked last!
Ageas, Altius Minerals Corp (Toronto), Apple Inc, Dexia, Euronav, Galapagos, IBM, KBC Ancora, MDxHealth, Nyrstar, Resilux, Thrombogenics, TiGenix.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1427

Berichtdoor Lieve16 » 14 Mar 2016 09:58

Ik denk dat we vlug een mail met info van Deminor mogen verwachten.

DeCJ
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Berichtdoor DeCJ » 14 Mar 2016 10:01

Lijkt me toch raar dat iedereen aanspraak zou kunnen maken op een schadevergoeding. Dan zou ik daar ook één van zijn.
MADNESS liked last!

MADNESS
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1424

Berichtdoor MADNESS » 14 Mar 2016 10:01

@Gino S, inderdaad, verdere uitleg volgt later en de uitbetaling duurt nog jaren.. http://forsettlement.com/nl/#" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

johnnybeurs
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 607

Berichtdoor johnnybeurs » 14 Mar 2016 10:06

bron de tijd

Schikking duurder dan verwacht

Ageas treft groot­ste Eu­ro­pe­se schik­king ooit

For­tis-ge­du­peer­den krij­gen 1,2 mil­jard euro

 14 maart 2016 09:33

Ageas schikt alle burgerlijke rechtszaken over het voormalige Fortis voor de gebeurtenissen van 2007 en 2008
in port : arcelor, Acacia pharma, Ablynx, Thrombo, Tigenix, Nyrstar ,Greenyard foods , econocom, SBM Offshore ,MDxHealth, Sanofi ( Fr ), Merck (D ) ,fondsen , obligaties.

mariocath
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 277

Berichtdoor mariocath » 14 Mar 2016 10:10

Indien u deze e-mail niet kan lezen, klik dan hier.

Newsflash
14/03/2016

Schikking over Fortisverleden in 2007 en 2008

Beste Ageas Club-lid,
De afgelopen 7 jaar heb ik, als CEO van Ageas, vaak gesproken over onze continue inspanningen om de rechtszaken uit het Fortisverleden op een goede manier op te lossen. Mijn belangrijkste boodschap daarbij was om te blijven focussen op datgene waar we goed in zijn, namelijk een sterke verzekeringsactiviteit uitbouwen. Achter de schermen werkten we ondertussen aan de beste oplossing voor de erfenissen uit het verleden. De voorbije jaren hebben die heel wat onzekerheid gecreëerd voor zowel aandeelhouders als voor Ageas Groep. Ik ben dan ook zeer verheugd dat we vandaag een concreet voorstel kunnen doen voor een schikking van de burgerlijke rechtszaken over het Fortisverleden in 2007 en 2008.

Voor Ageas is de schikking een belangrijke stap vooruit die toelaat om terug over volledige strategische en financiële flexibiliteit te beschikken. Het laat toe om ons nu volledig te focussen op onze kernactiviteit en het realiseren van onze strategische doelstellingen, meer specifiek Ambition 2018.

De betrokken claimantenorganisaties, Deminor, Stichting FortisEffect, SICAF en VEB, vertegenwoordigen het grootste deel van de aandelen van actieve claimanten. In de volgende weken wordt het verzoekschrift voorbereid aan het Gerechtshof Amsterdam om de bindendverklaring van de schikking te vragen. We hopen dat nog andere partijen zullen aansluiten om zodoende een zo groot mogelijke aandelenvertegenwoordiging te bereiken. Dat was immers steeds onze intentie.

Wegens de complexiteit van het juridisch proces zal het nog minstens 18 maanden duren om tot een afwikkeling te komen. Maar door de schikking nu al aan te kondigen zetten we de trein al in beweging. We kunnen vandaag nog niet veel meer details vrijgeven door de juridische structuur van de schikking maar eens het dossier is ingediend bij het Gerechtshof zullen we meer details communiceren. De voorgestelde schikking valt onder de Nederlandse Wet voor Collectieve Afwikkeling Massaschade (WCAM). Dit is een juridische procedure volgens Nederlands recht waarbij partijen, in een onderlinge schikking, een rechtbank kunnen vragen om de schikking als bindend te verklaren voor alle begunstigden van de schikking. Belangrijk is wel dat er een opt-out clausule is voorzien voor de aandeelhouders die niet willen ingaan op het voorstel.
Vandaag is een belangrijke stap gezet voor een globale schikking. Meer details over de schikking alsook de volgende stappen in de procedure vindt u op FORsettlement.com. Ik nodig jullie ook uit om de video te bekijken of het persberichtte lezen. En aarzel niet al uw vragen te mailen naar info@FORsettlement.com of te bellen naar de gratis nummers (België 080026832/Nederland 0031302525359/Internationaal 003225575900).
We houden jullie op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen en plannen een informatiesessie voor Ageas Club leden van zodra alle relevante informatie voorhanden is.
We hopen dan ook dat dit in 2018 achter de rug is en definitief tot het verleden behoort.
Bart De Smet
CEO Ageas

COPYRIGHT AGEAS 2016 - PRIVACY - DISCLAIMER - UITSCHRIJVEN
MADNESS liked last!
Mario

mariocath
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 277

Berichtdoor mariocath » 14 Mar 2016 10:12

Volgens mij is dit een heeeeeeeeeeele goede zaak en zal uiteindelijk de schikking minder kosten dan ze denken !!!
Mario

Dividentje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 17

Berichtdoor Dividentje » 14 Mar 2016 10:13

MADNESS schreef:KBC Securities: Koersdoel van 45 naar 38 euro.

Dus 7 euro per aandeel eraf. 215.5 miljoen aandelen volgens binck? Dus 1.5 miljard

Kbc hield dan eigenlijk totaal geen rekening met claims ofzo?

Ik hield ongeveer rekening met 5 euro per aandeel maar dat zat al in koersdoelen verwerkt dacht ik.
In port Tigenix Thrombogenics Ablynx Transics Ageas goud zilver (fysiek) welke jullie?