Ageas

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
DeCJ
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Re: Ageas

Berichtdoor DeCJ » 01 Mar 2016 09:42

Naar aanleiding van het aandelen-inkoopprogramma dat op 5 augustus 2015
aangekondigd werd, maakt Ageas bekend dat er 96.205 eigen aandelen
ingekocht werden op Euronext Brussel tussen 22-02-2016 en 26-02-2016.

Aantal Totaal Bedrag Gemiddelde koers Laagste koers Hoogste koers
Datum aandelen (EUR) (EUR) (EUR) (EUR)
22-02-2016 10.000 344.464 34,45 33,98 34,56
23-02-2016 10.000 343.547 34,35 34,07 34,81
24-02-2016 33.519 1.126.295 33,60 33,40 34,23
25-02-2016 29.599 998.721 33,74 33,61 34,15
26-02-2016 13.087 445.743 34,06 33,81 34,37
Totaal 96.205 3.258.770 33,87 33,40 34,81

Vanaf de start van het aandelen-inkoopprogramma op 17 augustus 2015
heeft Ageas een totaal van 3.620.032 aandelen ingekocht voor een bedrag
van EUR 138.590.195, ofwel 1,62% van het totale aantal uitstaande
aandelen.
dochter123 liked last!

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3156

Eerste CASHES geconverteerd

Berichtdoor homer bundy » 02 Mar 2016 06:14

"Eindelijk", hoor ik mezelf zeggen. De eerste 20 CASHES zijn geconverteerd. Elk van die CASHES staat voor 1.044 Ageas-aandelen. Door de conversie van CASHES naar AGEAS-aandelen verkleint de waarde van RPN(i) en dus ook de interest die Ageas maandelijks aan BNP Fortis moet betalen. Ageas moet wel een soort van boete betalen op de geconverteerde CASHES ("settlement"), maar die boete is kleiner dan het voordeel dat Ageas haalt uit de conversie.

Er zijn dus 20 CASHES (van de 4.447 die er nog waren) geconverteerd naar +- 20.886 Ageas-aandelen. Deze aandelen worden vanaf nu dividend- en stemgerechtigd.

De waarde van RPN(i) verbeterde (mede door de conversie) tot -346,8 miljoen € (van -402 miljoen € eind 2015). Hierdoor kan Ageas voor Q1 (voorlopig) een boekhoudkundige winst van 55,2 miljoen € noteren op de algemene rekening. De "settlement" kost bedraagt 1,4 miljoen €. Deze extra kost is ook ten laste van de algemene rekening.

Ageas verwacht dat er tegen eind 2016 ongeveer 1/3 van de CASHES zullen geconverteerd worden. Dat zijn +- 1.480 CASHES die zouden omgezet worden in +- 1.545.534 Ageas-aandelen. Dit zijn geen nieuwe aandelen, maar aandelen die reeds bestaan en die gereserveerd zijn voor de CASHES. Na de conversie worden deze aandelen overgedragen aan de eigenaar van de CASHES (een soort obligatie) in ruil voor zijn CASHES. De aandelen worden vanaf de omzetting gewone Ageas-aandelen.

Met het verdwijnen van de CASHES verdwijnt ook een van de laatste erfenissen uit het Fortis-verleden. Aan het huidige tempo van de conversie zullen we nog een hele tijd rekening moeten houden met het bestaan van de CASHES en de daaraan verbonden RPN(i). Laat ons hopen dat we de volgende maanden een versnelling krijgen in de conversie. BNP is hier de sturende kracht, zij bepalen de voorwaarden voor de conversie en dus ook het succes van deze operatie. Voor Ageas zou het verdwijnen van alle CASHES een goede zaak zijn. De ganse hocus pocus met de algemene rekening kan dan verdwijnen of minstens drastisch vereenvoudigd worden (R.I.P. RPN(i))
DeCJ liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

Gino S
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 220

Re: Eerste CASHES geconverteerd

Berichtdoor Gino S » 02 Mar 2016 08:06

homer bundy schreef:"Eindelijk", hoor ik mezelf zeggen. De eerste 20 CASHES zijn geconverteerd. Elk van die CASHES staat voor 1.044 Ageas-aandelen. Door de conversie van CASHES naar AGEAS-aandelen verkleint de waarde van RPN(i) en dus ook de interest die Ageas maandelijks aan BNP Fortis moet betalen. Ageas moet wel een soort van boete betalen op de geconverteerde CASHES ("settlement"), maar die boete is kleiner dan het voordeel dat Ageas haalt uit de conversie.

Er zijn dus 20 CASHES (van de 4.447 die er nog waren) geconverteerd naar +- 20.886 Ageas-aandelen. Deze aandelen worden vanaf nu dividend- en stemgerechtigd.

De waarde van RPN(i) verbeterde (mede door de conversie) tot -346,8 miljoen € (van -402 miljoen € eind 2015). Hierdoor kan Ageas voor Q1 (voorlopig) een boekhoudkundige winst van 55,2 miljoen € noteren op de algemene rekening. De "settlement" kost bedraagt 1,4 miljoen €. Deze extra kost is ook ten laste van de algemene rekening.

Ageas verwacht dat er tegen eind 2016 ongeveer 1/3 van de CASHES zullen geconverteerd worden. Dat zijn +- 1.480 CASHES die zouden omgezet worden in +- 1.545.534 Ageas-aandelen. Dit zijn geen nieuwe aandelen, maar aandelen die reeds bestaan en die gereserveerd zijn voor de CASHES. Na de conversie worden deze aandelen overgedragen aan de eigenaar van de CASHES (een soort obligatie) in ruil voor zijn CASHES. De aandelen worden vanaf de omzetting gewone Ageas-aandelen.

Met het verdwijnen van de CASHES verdwijnt ook een van de laatste erfenissen uit het Fortis-verleden. Aan het huidige tempo van de conversie zullen we nog een hele tijd rekening moeten houden met het bestaan van de CASHES en de daaraan verbonden RPN(i). Laat ons hopen dat we de volgende maanden een versnelling krijgen in de conversie. BNP is hier de sturende kracht, zij bepalen de voorwaarden voor de conversie en dus ook het succes van deze operatie. Voor Ageas zou het verdwijnen van alle CASHES een goede zaak zijn. De ganse hocus pocus met de algemene rekening kan dan verdwijnen of minstens drastisch vereenvoudigd worden (R.I.P. RPN(i))

Verwacht je door dit goede nieuws een "redelijke" stijging, Homer?

Hoe zie jij Ageas tegen eind 2016? Wat zijn jouw voorspellingen?
Ageas, Altius Minerals Corp (Toronto), Apple Inc, Dexia, Euronav, Galapagos, IBM, KBC Ancora, MDxHealth, Nyrstar, Resilux, Thrombogenics, TiGenix.

homer bundy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3156

Re: Eerste CASHES geconverteerd

Berichtdoor homer bundy » 02 Mar 2016 10:26

Gino S schreef:
Verwacht je door dit goede nieuws een "redelijke" stijging, Homer?

Hoe zie jij Ageas tegen eind 2016? Wat zijn jouw voorspellingen?

1) Dit nieuws belicht geen nieuwe feiten. De mogelijkheid tot conversie van de CASHES is in 2015 door BNP & Ageas in onderling overleg beslist. De periode waarop dit kan loopt tot eind 2016. Het heeft gewoon heel lang geduurd alvorens de eerste CASHES geconverteerd werden. Ageas ondergaat de conversie, BNP is in deze de leidende partij, zij bepalen de voorwaarden van de conversie. Boekhoudkundig zal Ageas winst maken door deze operatie. De winst komt op het conto van de algemene rekening en zal dus geen effect hebben op het dividend. Ik vermoed niet dat er hierdoor een stijging van de koers zal komen.

2) Ageas tegen eind 2016 en mijn voorspellingen? De koers van een aandeel is wat ze is. Ik hecht meer belang aan de cijfers die een bedrijf realiseert (omzet, winst, groei, dividend, ROE, ...) dan aan de koers van het aandeel op een bepaald moment. Als de cijfers goed zijn zal de koers op termijn wel volgen.

Wat de cijfers voor 2016 betreft denk ik dat we een uitzonderlijk goed jaar zullen beleven. Waarom denk ik dat?
. De verkoop van Hongkong zal +- 450 miljoen € extra winst opleveren (eenmalig).
. We zullen dit jaar 2 X een behoorlijke meerwaarde realiseren op de verkoop van real estate (+- 100 miljoen € winst).
. De eerste cijfers uit Azië (premie-omzet China en verwachtingen Singapore en Thailand) zijn meer dan bevredigend.
. Door de activering van Intreas (herverzekering binnen de groep) krijgen we een betere/goedkopere organisatie.
. AXA-Portugal zal snel bijdragen aan de winst in Portugal.
. Door de conversie van CASHES zal er ook een eenmalige winst geboekt worden en verkleint de Fortis-erfenis (RPN(i)).
. Via MUANG THAI en MAYBANK breiden we verder uit in Azië (greenfield expansion en JV's) in Cambodja en Laos.
. In de UK hebben we een nieuwe partner (de bank Virgin Money met +- 3,5 miljoen klanten) die onze producten zal verdelen.

Onze nieuwe JV's (Filipijnen en Vietnam) zullen in eerste instantie alleen een bijdrage leveren aan de omzet, niet aan de winst. Bijkomende investeringen zijn te verwachten in India (verhogen van de participatie) en in Indonesië (nieuwe JV).

2016 wordt ook een belangrijk jaar op het gebied van de rechtszaken. Er worden heel wat uitspraken verwacht. De recente uitspraak in Brussel en een oudere soortgelijke uitspraak in Nederland versterken Ageas in zijn strijd tegen de schadeclaims. Door deze uitspraken zou (voorwaardelijke wijs) de periode waarover deze claims kunnen gevoerd worden drastisch beperkt worden. De kapitaalsverhoging (een belangrijke kwestie in vele rechtszaken) zou volgens deze uitspraken volgens de regels en met de juiste informatieverstrekking doorgevoerd zijn. Positieve uitspraken in deze zullen een belangrijke invloed op de koers van het aandeel hebben.

Ten slotte verwacht ik (door al het voorgaande) een uitzonderlijke winst voor het boekjaar 2016. Als we daarenboven gespaard kunnen blijven van overstromingen in de UK en in België moeten we voor het eerst de grens van 1 miljard € winst kunnen overschrijden. Ik verwacht 1,1 à 1,2 miljard € winst voor het boekjaar 2016 (zonder grote tegenslagen). Tevens verwacht ik een extra dividend van 0,7 à 0,8 € bovenop een normaal dividend van +- 1,70 € of een eenmalig verhoogd dividend van 2,4 à 2,5 € over de winst van het boekjaar.

Dit zijn mijn persoonlijke verwachtingen. Ik geef geen garantie op deze verwachtingen en ik geeft ook geen koop- of verkoopadviezen. Iedereen moet zelfs bekijken en berekenen wat het aandeel voor hem/haar waard is.
Laatst gewijzigd door homer bundy op 02 Mar 2016 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
dochter123 liked last!
Portefeuille: LT: AGS en KBC/KBCA. Mijn motto: "meten is weten"

mariocath
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 277

Berichtdoor mariocath » 02 Mar 2016 10:41

De juridische strijd is de grootste tegenwind volgens mij maar de advocaten zullen zich daar wel in verdiepen.
Ageas zal volgens mij rustig verder gaan op eigen elan. :D
Mario

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 476

Berichtdoor Lukang » 03 Mar 2016 11:13

Vooruitzichten voor 2016
Ageas geeft geen vooruitzichten voor 2016, doch verwijst naar haar “Ambition 2018”
doelstellingen, die eind 2015 werden aangekondigd. De dividendpolitiek bestaat erin
om 40-50% van het verzekeringsresultaat uit te keren. We denken dan ook dat Ageas
over 2016 een dividend kan uitkeren dat minstens gelijk is aan dat van 2015.

Leleux komt met een analyse van dit aandeel:

http://www.leleux.be/Leleux/WebSite.nsf ... e%20NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
dochter123 liked last!
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Tig. Zetes Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer ing-greater China kbc-new Asia tinc Solvay Telenet kbc ablynx euronav

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 524

Berichtdoor Karl » 03 Mar 2016 13:07

Vandaag was er nieuws vanuit Munich Re en ik geloof dat dit ook deels betrekking heeft op Ageas in verband met schade door het weer:

Hardere hagelstormen slopen marmeren gevels
do 03 mrt 2016, 12:33

Herverzekeraar Munich Re ziet steeds hardere hagelstormen die funest zijn voor dure marmergevels. Schades van zware stormen, regenbuien en overstromingen gaan komende bovendien nog verder oplopen dan grote herverzekeraars eerder dachten.

Dat meldt Amweb donderdag. Dure constructiematerialen en grote modieuze gevels van gebouwen duiken steeds vaker op in de schadestaten door hagelstormen, merkt verzekeringsreus Munich Re.

Zwaardere stormen
De stormen worden steeds heftiger. Het potentiële schadebedrag neemt toe. Vaak blijken bedrijven maar gedeeltelijk verzekerd, zo verwijst Munich Re naar Duitsland, dat in juli 2013 te maken kreeg met de kostbaarste storm sinds 1980 toen zware hagelbuien voor €4,6 miljard schade zorgde, daarvan was slechts €3,5 miljard verzekerd. Overigens bleef schade door natuurrampen vorig jaar onder gemiddelde van afgelopen jaren, daarvan was 30% verzekerd.

Meer dividend
Munich Re verhoogde zijn dividend onlangs een lagere nettowinst vorig jaar, van €7,75 per aandeel naar €8,25. De nettowinst van daalde van 3,2 miljard naar 3,1 miljard euro.
dochter123 liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 658

Berichtdoor dochter123 » 04 Mar 2016 10:55

beleggerken schreef:Wanneer wordt de uitspraak gedaan?
Vrijdag alvast niets van teruggevonden.

Ik heb na het bericht van beleggerken een mail verzonden aan Ageas met een vraag betreffende eventuele uitspraken aangaande de zittingen dd 19.02.16. Vandaag, ongeveer een uur geleden, heb ik een antwoord gekregen.
Mijn eigen coördinaten heb ik om voor de hand liggende redenen verwijderd.
Hierbij het mailverkeer tussen Ageas en mij, van onder naar boven lezen.

"Beste ...

Er is op 19/2 geen uitspraak geweest van de Hoge raad in de FortisEffect zaak. Het is voorlopig uitgesteld naar 11/3 maar kan nog uitgesteld worden.

Vriendelijke groet,

Greet

-----Original Message-----
From: Ageas -- Club
Sent: donderdag 3 maart 2016 15:15
To:
Subject: FW: Formulierinzending van: Ageas Club

Beste...

Ik bekijk uw vraag met onze juristen en we komen zo snel mogelijk terug met een antwoord.

Vriendelijke groet,

Greet

-----Original Message-----
From: Ageas -- Info
Sent: woensdag 2 maart 2016 7:13
To: Ageas -- Club <club@ageas.com>
Subject: Formulierinzending van: Ageas Club

--Group fields--
Voornaam en naam:
E-mail:
Uw vraag of opmerking:
Beste,
als aandeelhouder van Ageas vraag ik me af of er door de Hoge
raad der Nederlanden op 19 februari ll uitspraken zijn gedaan in
het geding met zaaknummer Hoge Raad 14/05660 en het geding
14/05728 Ageas SA NV / Stichting Fortis Effect, Bestreden
uitspraak hof ECLI:NL:GHAMS:2014:3005, Hoge Raad der
Nederlanden.
Ik kan hier zelf nergens iets van terug vinden. Bestaat de
mogelijkheid om me hierover te informeren?

Met dank voor de genomen moeite, vriendelijke groet,"
DeCJ liked last!

mariocath
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 277

Berichtdoor mariocath » 05 Mar 2016 11:00

;) Uitstel leek volgens greppie... ;)
Mario

mariocath
Premiummember