Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Brammeke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Re: Ablynx

Berichtdoor Brammeke » 14 Mei 2018 10:27

Gillepils schreef:
Gentse strop schreef:
Gillepils schreef:Allez, de rit is gereden, het doek is gevallen. Op naar andere oorden!

En welke andere oorden zullen de aandelehouders opzoeken? Ik heb mijn posities al ingenomen (en zelf de transactiekosten gefinancierd). Verwacht een grotere stijging van beleggers die zich nu opnieuw gaan inkopen dan de transactiekosten die ikzlef moest betalen.

Ik heb mijn nieuwe posities vanuit mijn cashreserve ingenomen en verspreid over enkele andere biotech spelers. Wat ik van Sanofi ontvang zal dan grotendeels naar mijn cashreserve gaan voor als er zich nog ergens mooie instapmomentjes voordoen.

idem.

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 219

Berichtdoor Blackbelt » 14 Mei 2018 10:34

14-11-2014 schreef:
Keytrade schreef:De administratieve kost is opgenomen in de tarievenlijst op de publieke site. Op het moment dat u klant bent geworden, heeft u zich akkoord verklaard met de voorwaarden en tarieven die van toepassing zijn bij Keytrade.

Dit is waarschijnlijk geen antwoord op uw vraag, noch gaat het in op argumentie. Het versterkt de positie van Keytrade dat iets is vastgelegd, wat ook niet wordt betwist, maar dat wil nog niet zeggen dat het vastgelegde volledig correct is. Ook voorwaarden zijn weleens onderwerp van juridisch getinte discussies.

Deze reactie gaat er bijvoorbeeld aan voorbij dat Sanofi de transactiekost al vergoedt. Dat Keytrade deze vergoeding, mogelijk als enige professionele partij, te laag vindt, is juist geen sterk punt voor Keytrade. Tegenover die mogelijk onredelijke €5 staan alleen de kosten van het incasseren en administratief verwerken van die €5.

Enfin... Het signaal telt ook. Doorvragen hoeft niet, want een volgende reactie i.p.v. antwoord zou kunnen zijn het het prospectus een bijkomende kost (kost voor de klant, meeropbrengst voor Keytrade) toestaat. Wat er weeral aan voorbij gaat dat Keytrade de ongewone uitzondering is, en hun klanten berooft van €5.

Als dusdanig geen reden om Keytrade te verlaten, maar dit puntje is een zeer zwak verhaal. Ze verdienen echt al meer dan genoeg aan Sanofi, en aan herbelegging van het geld van Sanofi.

De tarievenlijst is wel een verklaring voor het graaien, maar is geen rechtvaardiging. Nou ja, "gelukkig" is het maar €5.

Ik zou een advokaat inschakelen :shock: .

Het staat in de tarievenlijst, en die heb je aanvaard, dus geen reden om hier de boel bij elkaar te schreeuwen en Keytrade in diskrediet te brengen. Ze doen wat ze beloven, en ze zijn transparant hierover.

Iemand een idee wat andere banken aanrekenen? Dan pas kunnen we deftig vergelijken.

aossa
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35

Berichtdoor aossa » 14 Mei 2018 10:41

Blackbelt schreef:
14-11-2014 schreef:
Keytrade schreef:De administratieve kost is opgenomen in de tarievenlijst op de publieke site. Op het moment dat u klant bent geworden, heeft u zich akkoord verklaard met de voorwaarden en tarieven die van toepassing zijn bij Keytrade.

Dit is waarschijnlijk geen antwoord op uw vraag, noch gaat het in op argumentie. Het versterkt de positie van Keytrade dat iets is vastgelegd, wat ook niet wordt betwist, maar dat wil nog niet zeggen dat het vastgelegde volledig correct is. Ook voorwaarden zijn weleens onderwerp van juridisch getinte discussies.

Deze reactie gaat er bijvoorbeeld aan voorbij dat Sanofi de transactiekost al vergoedt. Dat Keytrade deze vergoeding, mogelijk als enige professionele partij, te laag vindt, is juist geen sterk punt voor Keytrade. Tegenover die mogelijk onredelijke €5 staan alleen de kosten van het incasseren en administratief verwerken van die €5.

Enfin... Het signaal telt ook. Doorvragen hoeft niet, want een volgende reactie i.p.v. antwoord zou kunnen zijn het het prospectus een bijkomende kost (kost voor de klant, meeropbrengst voor Keytrade) toestaat. Wat er weeral aan voorbij gaat dat Keytrade de ongewone uitzondering is, en hun klanten berooft van €5.

Als dusdanig geen reden om Keytrade te verlaten, maar dit puntje is een zeer zwak verhaal. Ze verdienen echt al meer dan genoeg aan Sanofi, en aan herbelegging van het geld van Sanofi.

De tarievenlijst is wel een verklaring voor het graaien, maar is geen rechtvaardiging. Nou ja, "gelukkig" is het maar €5.

Ik zou een advokaat inschakelen :shock: .

Het staat in de tarievenlijst, en die heb je aanvaard, dus geen reden om hier de boel bij elkaar te schreeuwen en Keytrade in diskrediet te brengen. Ze doen wat ze beloven, en ze zijn transparant hierover.

Iemand een idee wat andere banken aanrekenen? Dan pas kunnen we deftig vergelijken.

Als er nu eens iemand van Test-Aankoop zou meeluisteren / meelezen hé...

PS. Van mij mogen ze die €5 hebben, er is niet alle dagen een openbaar bod op aandelen, toch!
Tip om ze terug te verdienen: vele kleine externe overschrijvingen doen waarvoor Keytradebank telkens €0.05 op de rekening bijschrijft zoals in de algemene voorwaarden ook vermeld staat, enige bank bij mijn weten die dat doet en waarover niemand klaagt.
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 14 Mei 2018 10:51

Detail, het signaal van klanten is belangrijker dan een onbetwist beroep op gewoonterecht: door geen antwoord te geven heeft Keytrade niet betwist dat het, ook volgens Keytrade, "ongewoon" is.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 14 Mei 2018 11:16

PS. Van mij mogen ze die €5 hebben, er is niet alle dagen een openbaar bod op aandelen, toch!

Ik kom niet alle dagen in de Dorpsstraat en Kerkstraat, en zal overwegen om er voortaan telkens €5 achter te laten. ;)

Een vraag aan een helpdeskmedewerker is voor mij iets te vrijblijvend, maar zou ik aandelen Ablynx via Keytrade hebben aangemeld, dan zou ook ik het om een dergelijke reden bij een formele klacht hebben gelaten. Kleine moeite om de bancaire wereld een beetje beter te proberen te maken, ongeacht de hoogte en frequentie van de bovenmatige, ongewone "transactiekost".

De toch overtuigende beursexit-aanmeldingspercentages liggen iets onder mijn verwachting. Zonder na-aanmelding had ik misschien 98% gegokt, i.e. dichterbij 100% dan bij 95%.

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1850

Berichtdoor a21 » 14 Mei 2018 11:23

14-11-2014 schreef:

Ik kom niet alle dagen in de Dorpsstraat en Kerkstraat, en zal overwegen om er voortaan telkens €5 achter te laten. ;)

Een vraag aan een helpdeskmedewerker is voor mij iets te vrijblijvend, maar zou ik aandelen Ablynx via Keytrade hebben aangemeld, dan zou ook ik het om een dergelijke reden bij een formele klacht hebben gelaten. Kleine moeite om de bancaire wereld een beetje beter te proberen te maken, ongeacht de hoogte en frequentie van de bovenmatige, ongewone "transactiekost".

De toch overtuigende beursexit-aanmeldingspercentages liggen iets onder mijn verwachting. Zonder na-aanmelding had ik misschien 98% gegokt, i.e. dichterbij 100% dan bij 95%.

bij ons op de markt is het 5€ voor een duvel ;)

amazingless
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Berichtdoor amazingless » 14 Mei 2018 11:55

WeQu schreef:
14-11-2014 schreef:
Ik heb KeyTrade gecontacteerd en gevraagd om de "ongewone" administratieve kosten te laten vallen.
Ik laat het antwoord weten :)

Succes! Het signaal van klanten is ook belangrijk. Het is niet bij voorbaat een onbetwist gegronde klacht, maar Sanofi vergoedt al dezelfde transactiekosten/administratiekosten. Laat Keytrade interprofessioneel maar regelen dat de vaste vergoeding omhoog gaat en de variabele omlaag.

Het zou kunnen dat Keytrade per verkopende aandeelhouder €5 minder verdient door de verkoop aan Sanofi, maar dan vergeet Keytrade dat de meesten de opbrengst weer zullen herbeleggen, zodat Keytrade alsnog €5 verdient via herbelegging van het onverwachte ontvangen geld van Sanofi, met een hogere opbrengst dan verkoop aan €28 via de beurs.

Geachte heer,

De administratieve kost is opgenomen in de tarievenlijst op de publieke site. Op het moment dat u klant bent geworden, heeft u zich akkoord verklaard met de voorwaarden en tarieven die van toepassing zijn bij Keytrade.

Met vriendelijke groeten,

Sven Van Houtte
Keytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
Vorstlaan 100 Boulevard du Souverain
B-1170 Brussel

Dit in verleden 2x meegemaakt bij keytrade.

5€ onkosten aanrekenen. Terwijl dit bij fortuneo niet gebeurde (effectenrekening zoon)

Heb mij een effectenrekening geopend bij bolero. Alle nieuwe transacties hier uitgevoerd en aandelenportefeuille bij keytrade afgebouwd.

Jammer genoeg nam keytrade fortuneo over en zit ik voorlopig terug met zwaardere effectenrekeningen bij keytrade ;)

aossa
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35

Berichtdoor aossa » 14 Mei 2018 12:47

Re: kosten Bolero

corporate actions: €5
inning coupons buitenlandse aandelen: 2% (max €125)

https://www.bolero.be/uploads/media/5ae ... 180427.pdf

NB. Keytradebank is bijgevolg niet de uitzondering bij het innen van €5 kosten.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 339

Berichtdoor reteiP » 14 Mei 2018 13:05

aossa schreef:Re: kosten Bolero

corporate actions: €5
inning coupons buitenlandse aandelen: 2% (max €125)

https://www.bolero.be/uploads/media/5ae ... 180427.pdf

NB. Keytradebank is bijgevolg niet de uitzondering bij het innen van €5 kosten.

Corporate actions
Gratis voor uitbetaling kapitaal, stoploss bij Turbo's, delisting, gewone
cashdividenden, interestbetalingen.

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 219

Berichtdoor Blackbelt » 14 Mei 2018 13:47

Er zijn andere topics om over banken te zeuren.
De kostenstructuren zijn verschillend, laat ons het daar bij houden.
En besef aub dan geen enkele bank gratis werkt. Op een door jou ingegeven aandelentransactie is de winst echt hééééél klein.

Laat het ons dan hier liever over de afhandeling en het uitrookbod hebben.
aossa liked last!