Beleggers vergelijken hier brokers + nu €500 actie!

TIP: Volg direct het laatste beursnieuws via:   

Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL20, lokale fondsen, etc.
14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Re: Ablynx

Berichtdoor 14-11-2014 » 14 Mei 2018 09:07

Ik heb KeyTrade gecontacteerd en gevraagd om de "ongewone" administratieve kosten te laten vallen.
Ik laat het antwoord weten :)

Succes! Het signaal van klanten is ook belangrijk. Het is niet bij voorbaat een onbetwist gegronde klacht, maar Sanofi vergoedt al dezelfde transactiekosten/administratiekosten. Laat Keytrade interprofessioneel maar regelen dat de vaste vergoeding omhoog gaat en de variabele omlaag.

Het zou kunnen dat Keytrade per verkopende aandeelhouder €5 minder verdient door de verkoop aan Sanofi, maar dan vergeet Keytrade dat de meesten de opbrengst weer zullen herbeleggen, zodat Keytrade alsnog €5 verdient via herbelegging van het onverwachte ontvangen geld van Sanofi, met een hogere opbrengst dan verkoop aan €28 via de beurs.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222

Berichtdoor Gillepils » 14 Mei 2018 09:29

Allez, de rit is gereden, het doek is gevallen. Op naar andere oorden!

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 195

Berichtdoor Gentse strop » 14 Mei 2018 09:46

Gillepils schreef:Allez, de rit is gereden, het doek is gevallen. Op naar andere oorden!

En welke andere oorden zullen de aandelehouders opzoeken? Ik heb mijn posities al ingenomen (en zelf de transactiekosten gefinancierd). Verwacht een grotere stijging van beleggers die zich nu opnieuw gaan inkopen dan de transactiekosten die ikzlef moest betalen.
14-11-2014 liked last!

WeQu
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 40

Berichtdoor WeQu » 14 Mei 2018 09:48

14-11-2014 schreef:
Ik heb KeyTrade gecontacteerd en gevraagd om de "ongewone" administratieve kosten te laten vallen.
Ik laat het antwoord weten :)

Succes! Het signaal van klanten is ook belangrijk. Het is niet bij voorbaat een onbetwist gegronde klacht, maar Sanofi vergoedt al dezelfde transactiekosten/administratiekosten. Laat Keytrade interprofessioneel maar regelen dat de vaste vergoeding omhoog gaat en de variabele omlaag.

Het zou kunnen dat Keytrade per verkopende aandeelhouder €5 minder verdient door de verkoop aan Sanofi, maar dan vergeet Keytrade dat de meesten de opbrengst weer zullen herbeleggen, zodat Keytrade alsnog €5 verdient via herbelegging van het onverwachte ontvangen geld van Sanofi, met een hogere opbrengst dan verkoop aan €28 via de beurs.

Geachte heer,

De administratieve kost is opgenomen in de tarievenlijst op de publieke site. Op het moment dat u klant bent geworden, heeft u zich akkoord verklaard met de voorwaarden en tarieven die van toepassing zijn bij Keytrade.

Met vriendelijke groeten,

Sven Van Houtte
Keytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
Vorstlaan 100 Boulevard du Souverain
B-1170 Brussel
ABI | AGS | ARGX | BESI | ECONB | ENGI | EURN | GIMB | GLPG | HOMI | MELE | PROX | QFG | RDSA | REC | SOB | TINC | UMI

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2404

Berichtdoor a21 » 14 Mei 2018 09:54

Sanofi doet bod op Ablynx gestand Gepubliceerd op 14 mei 2018 om 08:28 |

(ABM FN) Sanofi doet zijn bod op Ablynx gestand. Dit meldden de twee bedrijven maandag voorbeurs.

De twee bedrijven publiceerden maandag de resultaten van de tenderaanbiedingsperiode. Sanofi bevestigde dat aan de voorwaarde van de minimale inschrijving en de overige voorwaarden is voldaan.
Ruim 90 procent van het uitstaand aandelenkapitaal werd in de aanmeldingsperiode, die op 4 mei afliep, aangeboden, waarmee Sanofi 95,6 procent van het uitstaand aandelenkapitaal van Ablynx in bezit heeft.

Sanofi bracht eerder dit jaar een bod uit van 3,9 miljard euro op Ablynx en is bereid 45,00 euro in contanten neer te tellen voor elk aandeel Ablynx. Het bestuur van Ablynx steunt de overname unaniem.
14-11-2014 liked last!
curieuzeneuzemosterdpot

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 14 Mei 2018 10:07

Deelnemen is mogelijk via het online formulier tot 02/05/2018 om 23:59

Transactiekost van toepassing: 5,- EUR

14-11-2014 waardeerde(-n) dit

Een afwijkende, kortere aanmeldingstermijn komt online vaker voor. Dan hoeven ze - bijvoorbeeld - op 3 mei niet precies om 16:00:00.00 uur op een mogelijk overbelast systeem het webformulier offline te halen, terwijl 3 mei om 00:00:00.04 uur nog ruimschoots binnen de aanmeldingstermijn van Sanofi valt.

"Kosten voor verrichtingen op effecten", "transactiekost". Technisch is dit aankoopbod een transactie. De verkoop, per aandeelhouder, aan Sanofi. Ik weet overigens niet of een kapitaalsverhoging een "verrichting op effecten" is. Keytrade moet de binnenkomende nieuwe aandelen wel op uw naam bewaren, maar het bewaarloon is gratis en er zijn geen transferkosten voor binnenkomende effecten. De enig eovereenkomst lkijkt te zijn dat Keytrade al een kostenvergoeding krijgt, maar dat Keytrade deze vergoeding wil aanvullen met €5 per cliënt.

En een correcte voorspelling.

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222

Berichtdoor Gillepils » 14 Mei 2018 10:21

Gentse strop schreef:
Gillepils schreef:Allez, de rit is gereden, het doek is gevallen. Op naar andere oorden!

En welke andere oorden zullen de aandelehouders opzoeken? Ik heb mijn posities al ingenomen (en zelf de transactiekosten gefinancierd). Verwacht een grotere stijging van beleggers die zich nu opnieuw gaan inkopen dan de transactiekosten die ikzlef moest betalen.

Ik heb mijn nieuwe posities vanuit mijn cashreserve ingenomen en verspreid over enkele andere biotech spelers. Wat ik van Sanofi ontvang zal dan grotendeels naar mijn cashreserve gaan voor als er zich nog ergens mooie instapmomentjes voordoen.
Brammeke liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 14 Mei 2018 10:26

Keytrade schreef:De administratieve kost is opgenomen in de tarievenlijst op de publieke site. Op het moment dat u klant bent geworden, heeft u zich akkoord verklaard met de voorwaarden en tarieven die van toepassing zijn bij Keytrade.

Dit is waarschijnlijk geen antwoord op uw vraag, noch gaat het in op argumentie. Het versterkt de positie van Keytrade dat iets is vastgelegd, wat ook niet wordt betwist, maar dat wil nog niet zeggen dat het vastgelegde volledig correct is. Ook voorwaarden zijn weleens onderwerp van juridisch getinte discussies.

Deze reactie gaat er bijvoorbeeld aan voorbij dat Sanofi de transactiekost al vergoedt. Dat Keytrade deze vergoeding, mogelijk als enige professionele partij, te laag vindt, is juist geen sterk punt voor Keytrade. Tegenover die mogelijk onredelijke €5 staan alleen de kosten van het incasseren en administratief verwerken van die €5.

Enfin... Het signaal telt ook. Doorvragen hoeft niet, want een volgende reactie i.p.v. antwoord zou kunnen zijn het het prospectus een bijkomende kost (kost voor de klant, meeropbrengst voor Keytrade) toestaat. Wat er weeral aan voorbij gaat dat Keytrade de ongewone uitzondering is, en hun klanten berooft van €5.

Als dusdanig geen reden om Keytrade te verlaten, maar dit puntje is een zeer zwak verhaal. Ze verdienen echt al meer dan genoeg aan Sanofi, en aan herbelegging van het geld van Sanofi.

De tarievenlijst is wel een verklaring voor het graaien, maar is geen rechtvaardiging. Nou ja, "gelukkig" is het maar €5.
Laatst gewijzigd door 14-11-2014 op 14 Mei 2018 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Brammeke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 246

Berichtdoor Brammeke » 14 Mei 2018 10:27

Gillepils schreef:
Gentse strop schreef:

Ik heb mijn nieuwe posities vanuit mijn cashreserve ingenomen en verspreid over enkele andere biotech spelers. Wat ik van Sanofi ontvang zal dan grotendeels naar mijn cashreserve gaan voor als er zich nog ergens mooie instapmomentjes voordoen.

idem.

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 234

Berichtdoor Blackbelt » 14 Mei 2018 10:34

14-11-2014 schreef:
Keytrade schreef:De administratieve kost is opgenomen in de tarievenlijst op de publieke site. Op het moment dat u klant bent geworden, heeft u zich akkoord verklaard met de voorwaarden en tarieven die van toepassing zijn bij Keytrade.

Dit is waarschijnlijk geen antwoord op uw vraag, noch gaat het in op argumentie. Het versterkt de positie van Keytrade dat iets is vastgelegd, wat ook niet wordt betwist, maar dat wil nog niet zeggen dat het vastgelegde volledig correct is. Ook voorwaarden zijn weleens onderwerp van juridisch getinte discussies.

Deze reactie gaat er bijvoorbeeld aan voorbij dat Sanofi de transactiekost al vergoedt. Dat Keytrade deze vergoeding, mogelijk als enige professionele partij, te laag vindt, is juist geen sterk punt voor Keytrade. Tegenover die mogelijk onredelijke €5 staan alleen de kosten van het incasseren en administratief verwerken van die €5.

Enfin... Het signaal telt ook. Doorvragen hoeft niet, want een volgende reactie i.p.v. antwoord zou kunnen zijn het het prospectus een bijkomende kost (kost voor de klant, meeropbrengst voor Keytrade) toestaat. Wat er weeral aan voorbij gaat dat Keytrade de ongewone uitzondering is, en hun klanten berooft van €5.

Als dusdanig geen reden om Keytrade te verlaten, maar dit puntje is een zeer zwak verhaal. Ze verdienen echt al meer dan genoeg aan Sanofi, en aan herbelegging van het geld van Sanofi.

De tarievenlijst is wel een verklaring voor het graaien, maar is geen rechtvaardiging. Nou ja, "gelukkig" is het maar €5.

Ik zou een advokaat inschakelen :shock: .

Het staat in de tarievenlijst, en die heb je aanvaard, dus geen reden om hier de boel bij elkaar te schreeuwen en Keytrade in diskrediet te brengen. Ze doen wat ze beloven, en ze zijn transparant hierover.

Iemand een idee wat andere banken aanrekenen? Dan pas kunnen we deftig vergelijken.