Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151

Re: Ablynx

Berichtdoor Gillepils » 06 Apr 2018 20:49

Zeus schreef:
RudyP schreef:Stel dat je niet verkoopt, wat kunnen de gevolgen zijn?
Krijg je dan aandelen Sanofi?

Nee. Kort gezegd: uiteindelijk zal u worden gedwongen te verkopen.

Van zodra Sanofi 90 procent van de aandelen in handen heeft, zijn ze volgens Belgische wetgeving verplicht het bod te heropenen aan dezelfde voorwaarden. Ook dan bent u nog niet verplicht te verkopen. U heeft dan nog steeds aandelen Ablynx, die nog steeds genoteerd zijn.

Verkrijgt Sanofi meer dan 95 procent van de aandelen, dan kunnen ze een squeeze out of uitrookbod organiseren. Dit betekent dat u wel moét verkopen. Doet u dat niet, dan wordt de waarde van uw aandelen overgedragen aan de deposito en consignatiekas. Die waarde blijft dan voor een periode van 30 jaar ter uwer beschikking. Vraagt u het daar niet op, dan is het voor de staat.

Ze kunnen ook minder dan 90% binnen halen ;-)

Onder de 75% kunnen ze van de overname afzien, als ik het goed begrijp en blijft iedereen met zijn aandelen zitten.

Tussen de 75% en 90% gaat de overname door, maar kan Sanofi je niet dwingen tot verkoop? Zouden ze dan een hoger bod op de resterende aandelen uitbrengen of is dat wishful thinking? Zo een 75% van de aandelen lijkt me niet echt handig...
14-11-2014 liked last!

rookie
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Berichtdoor rookie » 06 Apr 2018 21:14

Net het document van Deutsche bank gekregen. Dit vermeld de beurstaks en een transactiekost van 70 euro, is dit niet op kosten van de bieder of vergis ik mij?
14-11-2014 liked last!

Fenomeen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Berichtdoor Fenomeen » 06 Apr 2018 21:21

Bij Binck staat in de medeling dat Sanofi de kosten voor zijn / haar rekening neemt, zoals bvb. de beurstaks. Neemt waarschijnlijk niet weg dat een broker/ bank administratieve kosten kan aanrekenen (wat bij Binck ook niet het geval is).
14-11-2014 liked last!
In portefeuille : Accentis, Econocom, GBL, Materialise, Mithra, Orpea, Xior Student Housing & tracker Automation & Robotics

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 452

Berichtdoor 14-11-2014 » 06 Apr 2018 22:16

Net het document van Deutsche bank gekregen. Dit vermeld de beurstaks en een transactiekost van 70 euro, is dit niet op kosten van de bieder of vergis ik mij?

Als dit over aan te melden aandelen Ablynx gaat, dan is het gebruikelijk dat de veroorzaker van kosten deze vergoedt. Maar uiteraard niet onbeperkt.

Het kan dus of een slordigheidje van Deutsche zijn door van een gewone verkooptransactie uit te gaan, met kosten en taks. Of Deutsche geeft u een reden om er gillend te vertrekken (bijvoorbeeld omdat aanmelden er niet zou kunnen; geen idee wat er in uw document staat).

(Belgische) beurstaks bij aanmelding zal sowieso verkeerd zijn, neem ik aan. Dat bent u verschuldigd, of dat bent u niet verschuldigd, Bent u het wel verschuldigd over het bod van €45 euro, dan zal Sanofi dat net als in vergelijkbare gevallen voor u vergoeden via Deutsche.

Betreft het een zeldzaam Duits foutje, vraag dan na een eventueel mondeling verhaal om een gerectificeerd "document" waarin wel het juiste staat.

Kortom: neem even contact op met DB. Zonder (onvermelde) bijzonderheden zou u een gegronde klacht hebben, zeker wanneer het de Belgische taks betreft, die dan alleen door klanten van DB verschuldigd zou zijn.
piddybull liked last!

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 14-11-2014 » 06 Apr 2018 22:38

Onder de 75% kunnen ze van de overname afzien, als ik het goed begrijp

Tussen de 75% en 90% gaat de overname door, maar kan Sanofi je niet dwingen tot verkoop?

Zouden ze dan een hoger bod op de resterende aandelen uitbrengen of is dat wishful thinking?

Zo een 75% van de aandelen lijkt me niet echt handig...

(1) Goed begrepen. Dat kán. Kan ook niet. Bij 0,74% is afhaken waarschijnlijker dan bij 74,99%. In het eerste geval zou Sanofi de hoofdprijs betalen voor een klein belang, wat Sanofi duidelijk niet wil.

(2) Vanaf de 75% vervalt alleen deze ene ontbindende voorwaarde. Zie ook het prospectes voor de 95%+ (en 90%+). Overigens neem ik aan dat de 95% zal worden gehaald, eventueel met na-aanmelding aan €45.

(3) Dat kan, met mogelijke vrijstelling voor een wachttijd. Dat iets "kan", zegt niets over de waarschijnlijkheid ervan. Er zijn meerdere manieren om netjes van minderheidsaandeelhouders af te geraken.

(4) Blijkbaar handig genoeg voor Sanofi. U mag de redenering omdraaien: de kans dat alle legale voorstellen van Sanofi door de aandeelhoudersvergaderingen worden aangenomen, die is vrij groot.

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 14-11-2014 » 06 Apr 2018 22:50

Zo denk ik er ook over, waarom staan springen om als eerste te verkopen...je weet maar nooit dat er nog iets uit de lucht komt vallen ...

Elke realistische aanpak met een redelijke positieve rendementsverwachting is zinnig. Risico versus rendement, en een kwestie van voor een individu beschikbare alternatieven en verwachtingen. Er is geen perfecte route.... Je weet bijvoorbeeld maar nooit dat er nog iets uit de kast komt vallen... Waardoor Sanofi het bod alsnog kan ontbinden...

Of iemand moet gedwongen met zijn of haar partner en erfgenaam praten, om die te verwittigen dat bij overlijden de late aanmelding niet vergeten moet worden. Okay, dat overlijdensrisico is misschien verwaarloosbaar klein. ;)

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1825

Berichtdoor vogelspotter » 07 Apr 2018 07:41

Lamalammeren
Kaaiman
Koen Meulenaere
7-04-2018

En hopla, daar gaat weer een pilleke van Ablynx de vuilnismand in. Een van de vijftig die in de goedgevulde pijplijn zaten. Na controle bleek hun middel tegen de auto-immuunziekte lupus weliswaar geen storende bijwerkingen te vertonen, maar helaas ook geen noemenswaardige werkingen.

Bij Sanofi, het Parijse gokkantoor dat 4 miljard euro voor Ablynx bood, beginnen er een paar zenuwachtig te worden. Zij die 'Kaai- man' lezen waren het al. Het bewuste middel is vobarilizumab. Niet verwarren met caplacizumab, het beruchte medicament tegen trombotische trombocytopenische purpura dat over een jaar of vier in de farmacie zal liggen en waarvan elke lezer van De Tijd het recept blindelings kan klaarmaken. Een soeplepel antilichamen van lama's, mengen met gist, snuifje zout en kaneel toevoegen, voor de smaak een paar druppels appelsap, en klaar is elke Kees die aan trombotische trombocytopenische pur- pura lijdt. Dat zijn er niet zo veel, want het gaat vanzelfsprekend over een 'zeldzame ziekte', maar ook die Kezen mogen lang leven, al dan niet in de gloria.

Met die antilichamen van lama's gaan we nog lachen, schrijf dat op. Het wielerpeloton aarzelt, altijd een slecht teken voor een medicijn want geen nuttiger testpanel dan coureurs. Slaan alles naar binnen wat men hen voorzet, tot en met kerosine. Wielrenners zijn empirici. Bespaar hen de weten- schappelijke uitleg of de samen-stelling van het product, indien er ook maar één kans bestaat dat het hem sneller doet rijden zegt de pedaleur: 'Geef hier, we zullen wel zien of het werkt.' En wint vervolgens Gent-Wevelgem. Indien vóór de Kemmel afgestapt: einde medicijn. En dat dreigt te gebeuren met caplacizumab, want in het pelo- ton hebben ze betere ervaringen met de antilichamen van een lam dan van een lama. Eddy Planckaert! Won in 1990 Parijs-Roubaix nadat hij zich had laten inspuiten met cellen van een geaborteerde bergschaapfoetus.

Dat gebeurde in Montreux, in een verjongingskliniek waar eerder Tina Turner, JR Ewing en Johannes-Paulus de Tweede waren langs geweest, met wisselend succes. Bij Planckaert was het resultaat spectaculair. Ging er in Parijs-Roubaix vandoor op 100 kilometer van de meet, en hoe hard de rest ook achtervolgde, ze kwamen geen meter dichter. Tot een woedende Peter Post en broer Walter met de ploegleidersauto eindelijk vooraan geraakten en Eddy toeriepen dat ze hem in de gracht zouden rijden als hij niet ophield met zijn dwaze solo.

Steve Bauer en Edwig Van Hooydonck kwamen aansluiten, en later enkele Fransen met uiteraard Gilbert Duclos-Lasalle. Op de piste in Roubaix versloeg Planckaert Bauer met anderhalve millimeter verschil. Hij gaf later toe dat hij met vier lengten had kunnen winnen, maar wraak wou nemen op zijn broer en sportdirecteur. Die kregen op het middenplein allebei een hartaanval. Een jaar later stapte Eddy uit het wielrennen, begon een houtzagerij in Litouwen en een parketbedrijf in Polen, en was sneller al zijn geld dan al zijn planken kwijt. Hij runt nu een beleveniscentrum in de Ardennen en looft bij Sporza elke renner die op zijn fiets kan blijven zitten.

Kan het zijn dat ze zich bij Ablynx hebben vergist tussen lam en lama? Het is in elk geval nog niet te laat om Eddy Planckaert als consultant in te schakelen. Is het niet voor de pillen, dan om een nieuwe parketvloer te leggen.

Meer Kaaiman op http://www.tijd.be/kaaiman
Bron:"De Tijd"
Wimpie85 liked last!
Ahold Delhaize,ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav, Nyrstar,OneSpan Inc,SBM Offshore, TomTom, UCB, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers.

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 14-11-2014 » 07 Apr 2018 10:48

een transactiekost van 70 euro, is dit niet op kosten van de bieder of vergis ik mij?

Volledigheidshalve: rekent een dienstverlener extra kosten en effectief dubbele taks, bovenop de door Sanofi vergoede kosten en taks, buitengewoon onwaarschijnlijk maar niet uitgesloten, dan kan het gratis zijn om de onaangemelde aandelen over te hevelen naar een andere, voor u nieuwe dienstverlener met "gratis" overstapservice, en ze via die tweede dienstverlener aan te melden. De tweede dienstverlener vergoedt de kosten van de transfer voor een nieuwe klant, en Sanofi vergoedt de kosten en taks van het bod. Dit kost wel de moeite van het openen (en eventueel na afloop sluiten) van een tweede effectenrekening.

raco
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 17

Berichtdoor raco » 07 Apr 2018 17:33

Heb gebeld met deutsche bank, de 70 euro is fout, de beurstaks moet betaald worden maar wordt nadien terug betaald door sanofi.Dus de 45 euro is netto.
filmo liked last!

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 140

Berichtdoor Gentse strop » 07 Apr 2018 18:50

14-11-2014 schreef:
https://www.beurs.commerzbank.com/beursproducten/specificaties/Corporate-action

De eerder aanbevolen primaire bron. Toegegeven; ik heb niet de uitsloverige helpdeskmentatiliteit om, als andere banck, met hele volzinnen vragen aan een Commerzbank te gaan beantwoorden... :cry:

Toch een puntje herhalen: u kunt mogelijk nog zeer lang de producten houden, en al die tijd heeft u de "verborgen" kosten van het beleggen met geleend geld, mogelijk zonder realtistisch en waarschijnlijk uitzicht op wezenlijk hogere koersen van de onderliggende waarde. Beide betrokken bancken verdienen daaraan hun geld. Neem dat aspect, de doorlopende "financiering", dus mee in overwegingen. Als het aan deze financierende bancken ligt, dan mag het nog lang duren totdat het product afloopt.

Beste 14-11

bedoel je dan dat je beter zo snel mogelijk kunt verkopen gezien ik ondertussen kosten betaal op het geleende geld. Wat zijn eigenlijk de gangbare kosten van speeder? Zo technisch ben ik nu ook weer niet welke en hoeveel deze bedragen!

Bedankt, mvg