Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
mongoose
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Re: Ablynx

Berichtdoor mongoose » 08 Feb 2018 12:09

kronos schreef:
ablynx1 schreef:Nog altijd een ramp die nieuwe site van DE TIJD !

We zijn hier efkes off-topic. Maar inderdaad, die nieuwe lay-out van De Tijd is een echte draak. Het rode cijfer dat het verliespercentage aangeeft is totaal onopvallend op die lelijke blauwe achtergrond. De koers zelf van een aandeel is ook onopvallend. Wat een gedrocht. Degene die deze lay-out gelanceerd heeft moesten ze maanden op werkkamp sturen. Wat een afgang!

Heb hen gewoon ook gemaild met de opmerking dat dit niet veel soeps was.

mongoose
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 60

Berichtdoor mongoose » 08 Feb 2018 12:10

WeQu schreef:Je kan het aandeel af en toe oppikken aan 43,50 lijkt het --> Ben ik gek als ik denk dat dat een héél mooie deal is?

Eind Q2 krijgen we in principe 45,00 voor elk aandeel. Dus dat is binnen 5 maand.
Volgens mijn berekeningen komt dat neer op "8% jaarwinst" (zie bijlage)

Berekening houdt rekening met kosten voor aankoop/verkoop via De Giro (2,00 + 0,02%)

En dat is exact wat mijn vrouw gedaan heeft met haar spaarcenten. Spaarcenten die ze normaal gezien niet op de beurs wil inzetten.

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 727

Berichtdoor Bioscience » 08 Feb 2018 13:53

mongoose schreef:
WeQu schreef:Je kan het aandeel af en toe oppikken aan 43,50 lijkt het --> Ben ik gek als ik denk dat dat een héél mooie deal is?

Eind Q2 krijgen we in principe 45,00 voor elk aandeel. Dus dat is binnen 5 maand.
Volgens mijn berekeningen komt dat neer op "8% jaarwinst" (zie bijlage)

Berekening houdt rekening met kosten voor aankoop/verkoop via De Giro (2,00 + 0,02%)

En dat is exact wat mijn vrouw gedaan heeft met haar spaarcenten. Spaarcenten die ze normaal gezien niet op de beurs wil inzetten.

Op zich een mooi streven met die gratis rente .
Maar wat als de deal alsnog wordt afgeblazen . Is dat nog mogelijk ? Ik vraag het me af , aangezien er best veel grote partijen aan het afbouwen zijn .( zie persberichten laatste week ) Waarom wachten die ook niet als het zo risicoloos is .

Waar kunnen we vinden wat de exacte voorwaarden zijn waar het op door kan gaan of kan afketsen ?
Dat er 50 cent korting op zit is nog te begrijpen , maar dat er ca 1,5 euro lager staat en nog steeds dalende . Dat geeft stof tot nadenken of het wel zo risicoloos is als wij denken /hopen . In de USA gisteren ook stevige dumps en een koers van ca 43,40

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1426

Berichtdoor a21 » 08 Feb 2018 14:20

Sanofi zal starten met het overnameproces begin tweede kwartaal. Ze moeten dan aan alle aandeelhouders vragen om hun aandelen te verkopen tegen de prijs van €45. Ook jullie zullen een brief krijgen met deze vraag. Indien ze 75% van alle aandelen hebben, dan gaat de overname door.

Het is niet zo dat de aandelen van Ablynx naar aandelen van Sanofi zullen worden overgezet. Je zal je Ablynx aandelen kunnen verkopen aan €45/aandeel. Het is dan aan u om al dan niet te herbeleggen in bvb Sanofi

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6994

Berichtdoor charel01 » 08 Feb 2018 14:26

biotech-aandelen.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
14-11-2014 liked last!
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 300

Berichtdoor 14-11-2014 » 08 Feb 2018 15:15

Ach, analisten en grafieken... Een onjuiste voorstelling van zaken.

Galapagos valt niet onder hoofdmarkt Brussel. Of anders ontbreek Genkyotex. UCB valt bij Euronext Brussel niet onder biotech, of anders ontbreekt Tubize. Ook IBA is geen biotech bij Euronext. IBA ook niet. Biocartis niet. Kiadis niet.

Voor de rest klopt het. KBC Securities? ;)

(fouten voorbehouden)

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 727

Berichtdoor Bioscience » 08 Feb 2018 15:17

a217445 schreef:Sanofi zal starten met het overnameproces begin tweede kwartaal. Ze moeten dan aan alle aandeelhouders vragen om hun aandelen te verkopen tegen de prijs van €45. Ook jullie zullen een brief krijgen met deze vraag. Indien ze 75% van alle aandelen hebben, dan gaat de overname door.

Het is niet zo dat de aandelen van Ablynx naar aandelen van Sanofi zullen worden overgezet. Je zal je Ablynx aandelen kunnen verkopen aan €45/aandeel. Het is dan aan u om al dan niet te herbeleggen in bvb Sanofi

Stel je voor dat Ablynx tussentijds met negatieve resultaten komt van LUPUS / Abbvie , heeft Sanofi ( aandeelhouders) dan de mogelijkheid om de deal af te blazen ? Het mooiste scenario is natuurlijk dat LUPUS wel goede resultaten geeft , maar er was volgens mij wel enige twijfel bij Moses .

Achteraf gezien was dus de beste keus direct bij bekendmaking rond de 45 te verkopen (volle bak + risico weg ) . Nu wordt het verschil met de 45 steeds groter , terwijl er nog steeds een risico bestaat dat het niet door gaat . Ik zit zwaar in dubio . Heb vanaf ca 10 euro met grootste gedeelte er in gezeten gedurende ca 3-4 jaar . Heb geen zin om weer een rit omlaag te maken .
Jammer dat er (nog ) geen 100% zekerheid is op de overname .
14-11-2014 liked last!

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1426

Berichtdoor a21 » 08 Feb 2018 15:33

Bioscience schreef:
a217445 schreef:Sanofi zal starten met het overnameproces begin tweede kwartaal. Ze moeten dan aan alle aandeelhouders vragen om hun aandelen te verkopen tegen de prijs van €45. Ook jullie zullen een brief krijgen met deze vraag. Indien ze 75% van alle aandelen hebben, dan gaat de overname door.

Stel je voor dat Ablynx tussentijds met negatieve resultaten komt van LUPUS / Abbvie , heeft Sanofi ( aandeelhouders) dan de mogelijkheid om de deal af te blazen ? Het mooiste scenario is natuurlijk dat LUPUS wel goede resultaten geeft , maar er was volgens mij wel enige twijfel bij Moses .

Achteraf gezien was dus de beste keus direct bij bekendmaking rond de 45 te verkopen (volle bak + risico weg ) . Nu wordt het verschil met de 45 steeds groter , terwijl er nog steeds een risico bestaat dat het niet door gaat . Ik zit zwaar in dubio . Heb vanaf ca 10 euro met grootste gedeelte er in gezeten gedurende ca 3-4 jaar . Heb geen zin om weer een rit omlaag te maken .
Jammer dat er (nog ) geen 100% zekerheid is op de overname .

zonder kosten Sanofi moet deze betalen

JLD
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 28

Berichtdoor JLD » 08 Feb 2018 21:35

Bioscience,
Dit zijn de opschortende voorwaarden: FSMA site: https://www.fsma.be/nl/news/vrijwillig- ... -op-ablynx
JLD

Het bod is onderworpen aan volgende opschortende voorwaarden:

de aangeboden (en niet ingetrokken) Aandelen, Warrants, Obligaties en ADSs vertegenwoordigen ten minste 75% van het aantal Aandelen op het einde van de eerste aanvaardingsperiode van het Belgische Overnamebod;
(i) de wachtperiode (en iedere verlenging daarvan) van toepassing op de voltooiing van de transacties beoogd door dit bod onder de Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act van 1976, zoals gewijzigd (de “HSR Act”) is verstreken of beëindigd en (ii) de goedkeuring vereist onder het Mededingingsrecht van Duitsland zoals van toepassing op de transacties beoogd door dit Bod is ontvangen, met inachtneming van hetgeen is bepaald in artikel 4 van het koninklijk besluit van 27 april 2007;
geen verandering of gebeurtenis zich heeft voorgedaan voorafgaand aan de aankondiging van de resultaten van zowel het Belgisch Overnamebod als het Amerikaans Overnamebod die resulteert in, of op dat ogenblik redelijkerwijs zou resulteren in, in dat geval zoals bevestigd door een onafhankelijk expert, een verlies (inclusief een verlies van de netto-actief waarde) of een aansprakelijkheid in hoofde van de Vennootschap of haar dochtervennootschap samen genomen met een impact op de geconsolideerde netto-actief waarde van de Vennootschap en haar dochtervennootschap na belastingen die EUR 500 miljoen overschrijdt (een "Wezenlijk Nadelige Verandering"); waarbij geen enkele van volgende gebeurtenissen op zichzelf zal worden beschouwd als een Wezenlijk Nadelige Verandering: (i) een verandering in de marktprijs of handelsvolume van de aandelen van de Vennootschap; (ii) een algemene evolutie op de effectenbeurs; (iii) een nadelig effect als gevolg van of voortvloeiend uit de aankondiging of de te verwachten voltooiing van beide overnamebiedingen, inclusief elk nadelig effect m.b.t. werknemers, klanten, verkopers, leveranciers, distributeurs, partners, kredietverstrekkers, aannemers of andere derde partijen; (iv) een verandering in het toepasselijke recht (of de interpretatie daarvan); (v) de dreiging, gebeurtenis, escalatie, uitbraak of verslechtering van een natuurramp, een situatie van overmacht, oorlogsdaden, politionele of militaire acties, gewapende conflicten, sabotage of terrorisme, of (vi) iedere verandering voortvloeiend uit gebeurtenissen die de economie of industrie van de Vennootschap in het algemeen aantasten en die de Vennootschap niet in een wezenlijk disproportionele wijze aantast in vergelijking met andere deelnemers van respectievelijk de economie of die betrokken industrie;
alleen met betrekking tot het Amerikaans Overnamebod, het Belgisch Overnamebod niet door de bieder is ingetrokken zoals toegestaan onder het toepasselijk Belgisch recht; en
er geen uitspraak is door een rechtbank in een bevoegde jurisdictie of verplicht bevel van een overheidsinstantie in de Verenigde Staten van Amerika (federaal, deelstatelijk of lokaal) en het Amerikaans Overnamebod onwettig zou maken of anderszins de voltooiing ervan zou verbieden.

Bovenstaande opschortende voorwaarden zijn bedongen in het uitsluitend voordeel van de Bieder, die zich het recht voorbehoudt om, op om het even welk ogenblik, daar geheel of gedeeltelijk afstand van te doen. Indien één van de voorgaande opschortende voorwaarden niet is vervuld, dan zal de Bieder zijn beslissing om al dan niet aan de (deze) niet-vervulde voorwaarde(n) te verzaken, ten laatste op het ogenblik waarop de resultaten van de eerste aanvaardingsperiode van het Belgisch Overnamebod worden aangekondigd, meedelen.

Indien aan de van toepassing zijnde voorwaarden wordt voldaan, heeft de Bieder de intentie om het Belgisch Overnamebod te heropenen en/of een vereenvoudigd openbaar uitkoopbod uit te brengen overeenkomstig artikelen 35, 42 en 43 van het koninklijk besluit van 27 april 2007 en artikel 513 van het Wetboek van vennootschappen. De Bieder houdt zich het recht voor om het Belgische Overnamebod vrijwillig en naar eigen goeddunken te heropenen.
14-11-2014 liked last!

Augustinus
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 39

Berichtdoor Augustinus » 09 Feb 2018 10:58

Zoals Paul De Grauwe in Knack zei deze week: "koop nooit aandelen van bedrijven die op overnamejacht zijn. Dat zijn niet te vertrouwen egotrippers. Toen Fortis ABN Amro kocht in 2007, heb ik onmiddellijk al mijn Fortisaandelen verkocht. Grootheidswaanzin leidt wel vaker tot drama's"

Als Paul De Grauwe het zegt, ga ik het niet tegenspreken. Ik koop nooit Sanofi.

Wel net 3% winst gemaakt met Argenx, en nu lekker belegd in 162 nieuwe Ablynxjes aan 43,50€. Mooi meegenomen omdat ik eerst wou instappen aan 43,90, maar er toch voor koos een tripje met Argenx te maken...