Ablynx

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 283

Re: Ablynx

Berichtdoor 14-11-2014 » 13 Feb 2018 06:44

Wie verkoopt deze grote paketten? Geven er zeer grote aandeelhouders geschenken aan de shorters die via via misschien iets extra's geven?

FMR. Nee, nee.

Erik007
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Berichtdoor Erik007 » 13 Feb 2018 08:51

Gisteren op de wekelijkse Marktenchat van De Tijd:

Vraag van ene Pjedrooo : "Op de blog van Tom Simonts merk ik op dat Ablynx telkens bij meest verhandelde effecten staat, maar ik zou vermoeden dat er hier juist niet veel meer op gebeurt nu er een formeel overnamebod komt."

Antwoord Kurt Vansteenland : "Op korte termijn is er net méér handel, tot het formele bod effectief gelanceerd wordt. Er zitten nu heel veel 'arbitragisten' op het aandeel. Dat is omdat de huidige koers (43,75 €) een korting is tegenover de biedprijs van Sanofi, 45 € in cash. Maar verwar dat niet met een gratis lunch. Ook al is er een definitief akkoord, het formele bod start pas over volgende maand of in april in afwachting van de prospectus. En 100% zekerheid is niet van deze wereld, ook niet dat Sanofi zijn slag zeker binnenhaalt. En dus zijn er best wel wat beleggers die niet het formele bod afwachten en nu hun winst verzilveren, winst die vaak meer dan 100% beloopt. Geef ze eens ongelijk na vorige week :-)"
Bussie liked last!

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1422

Berichtdoor a21 » 13 Feb 2018 10:16

Erik007 schreef:Gisteren op de wekelijkse Marktenchat van De Tijd:

Vraag van ene Pjedrooo : "Op de blog van Tom Simonts merk ik op dat Ablynx telkens bij meest verhandelde effecten staat, maar ik zou vermoeden dat er hier juist niet veel meer op gebeurt nu er een formeel overnamebod komt."

Antwoord Kurt Vansteenland : "Op korte termijn is er net méér handel, tot het formele bod effectief gelanceerd wordt. Er zitten nu heel veel 'arbitragisten' op het aandeel. Dat is omdat de huidige koers (43,75 €) een korting is tegenover de biedprijs van Sanofi, 45 € in cash. Maar verwar dat niet met een gratis lunch. Ook al is er een definitief akkoord, het formele bod start pas over volgende maand of in april in afwachting van de prospectus. En 100% zekerheid is niet van deze wereld, ook niet dat Sanofi zijn slag zeker binnenhaalt. En dus zijn er best wel wat beleggers die niet het formele bod afwachten en nu hun winst verzilveren, winst die vaak meer dan 100% beloopt. Geef ze eens ongelijk na vorige week :-)"

het bod is nog altijd niet goed gekeurd, zodra die is goedgekeurd krijg ik een mail in min box van mijn bank

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 211

Berichtdoor Wimpie85 » 13 Feb 2018 11:18

a217445 schreef:
Erik007 schreef:Gisteren op de wekelijkse Marktenchat van De Tijd:

het bod is nog altijd niet goed gekeurd, zodra die is goedgekeurd krijg ik een mail in min box van mijn bank

Bod is wel goedgekeurd (er is een akkoord tussen beide bedrijven), het is nu gewoon wachten tot het bod ook daadwerkelijk formeel gelanceerd wordt (en dan ga je idd een mailtje krijgen).

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 283

Berichtdoor 14-11-2014 » 13 Feb 2018 11:58

Bod is wel goedgekeurd

Wanneer precies heeft de FSMA dat onbestaande bod van Sanofi op Ablynx goedgekeurd (en vervolgens aangekondigd)?

De exacte status staat in het relevante persbericht van Ablynx. Daar hoeven we niet allerlei merkwaardige statussen bij te gaan verzinnen. Er is sprake van een in de toekomst voorgenomen, voorwaardelijk mogelijk bod. Een zeer waarschijnlijk bod. Ik wil het bod ook wel goedkeuren voor u, bij deze vind ook ik het goedgekeurd, maar dat heeft geen enkel belang. Een voorgenomen, voorwaardelijk mogelijk bod. Dat is wat het is. Er is dus geen bod van Sanofi op Ablynx, formeel noch informeel.

a21
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor a21 » 13 Feb 2018 12:37

deze ochtent verzonden en dit is het antwoord hieronder
-----------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,

Bedankt voor uw e-mail.

Op dit moment is het prospectus van het overnamebod nog niet goedgekeurd.
Het overnamebod is dan ook nog niet van start gegaan.

Indien wij over uw e-mailadres beschikken, dan zal u via e-mail verwittigd worden van zodra het overnamebod van start gaat, en de modaliteiten om er aan deel te nemen.

Met vriendelijke groeten,
14-11-2014 liked last!

TRYER
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 74

Berichtdoor TRYER » 13 Feb 2018 21:49

Veronderstel dat morgen het officieel bod komt. Ik geef aansluitend mijn akkoord aan mijn bank om mijn aandelen aan die voorwaarden aan Sanofi te verkopen. En dan komt er plots een stijging van het aandeel boven de bv 46 euro(reden onbekend), kan ik ze dan nog vrij verkopen?
14-11-2014 liked last!

a21
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor a21 » 14 Feb 2018 05:52

TRYER schreef:Veronderstel dat morgen het officieel bod komt. Ik geef aansluitend mijn akkoord aan mijn bank om mijn aandelen aan die voorwaarden aan Sanofi te verkopen. En dan komt er plots een stijging van het aandeel boven de bv 46 euro(reden onbekend), kan ik ze dan nog vrij verkopen?

keer 2 bladen terug de uitleg staat daar, gepost door JLD op 8 februari
14-11-2014 liked last!

Travelboy
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor Travelboy » 14 Feb 2018 17:09

a217445 schreef:deze ochtent verzonden en dit is het antwoord hieronder
-----------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,

Bedankt voor uw e-mail.

Op dit moment is het prospectus van het overnamebod nog niet goedgekeurd.
Het overnamebod is dan ook nog niet van start gegaan.

Indien wij over uw e-mailadres beschikken, dan zal u via e-mail verwittigd worden van zodra het overnamebod van start gaat, en de modaliteiten om er aan deel te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Inderdaad, de prospectus is nog niet goedgekeurd.
Maar er is meer: als de prospectus goedgekeurd wordt maar er gaan te weinig aandeelhouders in op het bod (het % van aandelen dat moet aangeboden worden om het bod te laten slagen zal in de prospectus vermeld staan veronderstel ik) dan ligt het bod in de prullenmand...
14-11-2014 liked last!

clarice
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor clarice » 14 Feb 2018 19:08

Dan hoop ik stiekem toch dat het in de prullenmand terecht komt. Ik mis mijn goudmijntje nu al :(